Това ще трябва в една тема за инфо, че оплескваме тази, но:
за доста помпи стана дума тука и има леко объркване...
1.въздушните помпи са два вида електически и механични и подават въздух на студено в изпускателния колектор за да подгреят катализатора това е . ето ги
http://mb-info.ru/sy...n/HFM/hfm_2.htm М33 или Y33
2. тези нямат общо с водните помпи.
водните помпи :
едната е механичната дето я има и на форд Т 1900г и на москчич 407 и върти антифриза.
3. има и въпросната рест помпа /рецилкулационна помпа/
тя работи когато се активира на топъл
изгасен мотор функцията рест . върти антифриза, а вентилатора в купето духа топло докато мотора не изстине.
4, и обратно на горните предположения рест помпата се включва автоматично при големи двигатели когато са изгасени при високи температури за да не се получат парни тапи и локални прегреви особено за V12 прасоците...ето
http://www.mb-e.ru/w210/190.htmЕтсествено различни изпълнения са - в комплект рест помпа и дуовентили, както е тук или рест помпата е отделно на малкия кръг както е на w210
на студено на празни оборoти моята рест помпа не работи . a и логика не намирам в това дори за големите двигатели...
но е възможно да има и такива управления /изпълнения/ , но пак да кажа - да въртиш на студено антифриза с по-голяма скорост с рест помпата за да загрее по-бързо не го разбирам...но допускам на големи мотори да върти на студено рест помпата за да загрява по равномерно - да, но по-бързо тц...
п.п. кола с печка па е съвсем друга работа...
Колега какво говориш за малките мотори. Тази помпа работи на всички когато колата е под 1000 оборота или (си на място и си пуснал гаста) защото скороста на потока ТОПЛА ВОДА е малък , когато колата работи на място(без пимпичката) не духа така топло .
Този пост е редактиран от polaris: 05 ноември 2012 - 09:39