+1На лед оправия нема,колкото е по-малко триенето,толкова повече силите от набраната скорост го преодоляват и оправия нема. Обаче!
Колкото и малко да е триенето,него си го има. Ако избегнем резките движения с кормилото и ако е достатъчно широко имаме шанс да се плъзгаме не кой знае колко успешно,но лавирайки.
Демек с АБЦ трябва да е отново по-добре щото има малък шанс,но шанс управлявайки да овладеем ситуацията.
"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD
Започната от shotgun600, 26 юли 2011 - 12:38:48
388 мнения по тази тема
#91
Публикувано 29 юли 2011 - 18:38
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрещното движение може някой да те шибне отзад !!!
#92
Публикувано 29 юли 2011 - 18:53
Навремето като карах 190 нямаше ABC,пък другите са ми имали.Колите с ABS, при лек натиск на педала когато си на лед,не изпълняват никакво спиране,защото ABS,не позволява никакво сцепление на гумата с леда,което при лед е единственото спасение,колкото и нищожно да е.Затова при абсолютен лед,всички ревът от ABS.Нямаш чувството,че си натиснал педала.Не,че иначе си с перфектни спирачки,ма една идея си по..
Никога не оставям магарето си в калта.
#93
Публикувано 29 юли 2011 - 19:21
Навремето като карах 190 нямаше ABC,пък другите са ми имали.Колите с ABS, при лек натиск на педала когато си на лед,не изпълняват никакво спиране,защото ABS,не позволява никакво сцепление на гумата с леда,което при лед е единственото спасение,колкото и нищожно да е.Затова при абсолютен лед,всички ревът от ABS.Нямаш чувството,че си натиснал педала.Не,че иначе си с перфектни спирачки,ма една идея си по..
Е сега ми стана ясно. То било близко до акъла де... ама трябва и да се помисли малко.
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#94
Публикувано 29 юли 2011 - 21:01
Въобще даже, само дето пишеш неща, които биха довели до още по-лоши последствия !Ами като пусне газта и задното ще му помогне да овладее колата в момент когато главата му подрежда необходимите действия за излизане от ситуацията .....а няма да му попречи като предното по ред причини,които все още ти е рано да схванеш!
Без да се обиждаш!
В твоят конкретен случай, и двата типа предаване нямат касателство към поведението на колата !
Пак ще ти го напиша - има само и единствено два ( 2 ) варианта - предавка надолу и газ, или спирачки ... В случай едно - караш примерно стокова 190/124 с някой мотор от рода на 2.3 ... Дифа в 90% от случайте е отворен ... От пета предавка връщаш четвърта, даващ газ съединителя е пуснат ! Навиваш волана за да завиеш още, задно ляво колело е на-малко натоварено - въртящият момент изтича през него - резултат е че не ускоряваш, и багажника иска да ходи надясно ... Лека корекция на волана вдясно, и почваш да гледаш Бързи и Яростни ! С десните врати удряш спрялото превозно средство, спящият Юсюф отсреща с претоварената Скания те е насмел !
Същото само че с предно - предавка надолу, диф-а е блокиран, колелата въртят заедно, предницата тръгва надясно - лека корекция с волана надясно ! Колата изправя курса, разминавате се с Карамфил дето е спрял да си пикае, Юсюф си заминава по курса !
Вариант две - Юсюф и Карамфил са се изравнили, няма какво да правиш - спираш ... Колата кляка, всичко зависи от гумите ! Връзката м/у двигател и задвижващ мост е прекъсната, защото така учат на шофюрските курсове ! За колегата без АБС, който е чул че е добре да се спира на скорост - двигателя е угаснал, понеже в главният център няма никой !
И най-тъпия и начинаещ шофьор знае, че ако даде рязко газ на кола със задно в описаната ти ситуация в повечето случаи те ще го хвърли в канафката, но ако леко отпусне газта е възможно да я овладее.
Човека ти обяснява каква би била реакцията на начинаещи ( пък и не толкова ) в описаната от първото му мнение ситуация - как паническото отпускане на газта ще изиграе лоша шега, ако си с кола с предно - това не го знае всеки.
Но като гледам май не трябва да Ви се обясняват такива неща. Големи шофьори сте. Особено някои със лагерните си коли с предно се имат за безсмъртни. МИ карайте си и се мислете за такива. А ако случайно ви се случи такава случка ( Господ да не показва ) си спомнете думите на Бай Васил.
А за дърпането. Не си споменал дали са бензинки или дизели камо ли за години на производство. Но ако ги приемем за бензинови как искаш да дръпнеш със сходни копе 5 и 6 цилиндрови мотори. Качи се на някое 190 със 6так и тогава пак се дръпнете.
Какво има да се качвам ... Качвал съм се и на Ево ! И ко ? Аз ти говоря за коли в еднакъв клас и двигател ... Аудито тежеше колкото Бенца, и 7 коня надолу !!! Няма ядове, и аз бях като теб
За Ауди хубави коли. Гледам красиви ги правят вече и от вътре и от вън. Ама като гледам познати какви проблеми имат с по-новичките им модели, и как яко ги ебат само от едно сервизно обслужване. Чак ми става смешно.
Питай някой твой познат с нов Мерцедес - работя в оторизиран такъв, и да ти кажа положението е съшото колкото и да не ти се вярва ....
Ауди могат да имат кекаво окачване, но са далеч от малоумието на 4 матик системата на Ес класата (В221), чиято дясна полуоска минава през картера на двигателя, и има интересният навик да го разбие, мотора да остане без масло, и да блокира - 4 ремонта вече на такива "здрави" Мерцедеси !!!
п.п. а за абцето на лед никой не даде обяснение защо е така?
#95
Публикувано 29 юли 2011 - 21:26
Ууууу, гледай как кротко седи ... Без да мръдне дори !
Добре че е ESP-то !
Не плюя по Мерц, разбери ме правилно че това което си написал е грешно !
А ти искаш да ми кажеш, че аз ше съм все едно БМВ-то без ЕСП, а ти със задното ше си като с ЕСП ?!
Да финализирам първият ти пост !
Не го приемай като заяждане, искам да ме обориш в нещо което съм преживал 6 или 7 пъти с Бенца !
По тубата има много клипчета, не ми се постват още !
#96
Публикувано 29 юли 2011 - 21:31
За абс в дълбок сняг знам, че е зле. Защо? Когато гумите се пързалят, събират купчинки сняг пред себе си, който помага на спирането. А с абс - събира се малко, и се мачка от колелото. За лед не съм убеден, че сте прави, даже напротив. Просто опитен шофьор едва ли би допуснал абс да се задейства (а и дори да го допусне, пуска и натиска пак), докато при неопитния е все тая. Може би на теория спирането без абс е по-кратко, но нека не забравяме, че абс е система, помагаща в екстремни ситуации на неопитните шофьори (поне първите поколения абс със сигурност не са по-добри от спиране без триене)
#97
Публикувано 29 юли 2011 - 22:03
A най-голямата ти грешка ще е ако пуснеш педала и пак натиснеш .. Старите японски коли го възприемат като команда, и изкл. АБС системата !
#98
Публикувано 29 юли 2011 - 22:30
Затова не карам японска кола Грешка е малко пресилено определение като цяло, специално за това.A най-голямата ти грешка ще е ако пуснеш педала и пак натиснеш .. Старите японски коли го възприемат като команда, и изкл. АБС системата !
#99
Публикувано 29 юли 2011 - 23:03
В твоят конкретен случай, и двата типа предаване нямат касателство към поведението на колата !
Пак ще ти го напиша - има само и единствено два ( 2 ) варианта - предавка надолу и газ, или спирачки ... В случай едно - караш примерно стокова 190/124 с някой мотор от рода на 2.3 ... Дифа в 90% от случайте е отворен ... От пета предавка връщаш четвърта, даващ газ съединителя е пуснат ! Навиваш волана за да завиеш още, задно ляво колело е на-малко натоварено - въртящият момент изтича през него - резултат е че не ускоряваш, и багажника иска да ходи надясно ... Лека корекция на волана вдясно, и почваш да гледаш Бързи и Яростни ! С десните врати удряш спрялото превозно средство, спящият Юсюф отсреща с претоварената Скания те е насмел !
Същото само че с предно - предавка надолу, диф-а е блокиран, колелата въртят заедно, предницата тръгва надясно - лека корекция с волана надясно ! Колата изправя курса, разминавате се с Карамфил дето е спрял да си пикае, Юсюф си заминава по курса !
Вариант две - Юсюф и Карамфил са се изравнили, няма какво да правиш - спираш ... Колата кляка, всичко зависи от гумите ! Връзката м/у двигател и задвижващ мост е прекъсната, защото така учат на шофюрските курсове ! За колегата без АБС, който е чул че е добре да се спира на скорост - двигателя е угаснал, понеже в главният център няма никой !
Разбрах!
Агресивни движения с волана и остра нужда от каски за да не се изтепаме от маневрите.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#100
Публикувано 29 юли 2011 - 23:38
...
Иво,
По-добре е да се удариш странично, в резултат на презавиване, отколкото челно, в резултат на недозавиване, поне в 90% от случаите. Нали се сещаш кое е по-вероятно с предното.
Верно че и бенца, ако му навъртиш твърде рязко волана, ще тръгне по допирателната, но това е частен случай.
А и къде сравняваш коли с различни мотори, скорости и дифове.
Виж какво е предавателното число на дифа на 4-скоростната кутия на 190/124 - 3.27. От мерцедес са имали нещо предивд като са избрали това число.
Аудито е с 5 скорости и диф поне 4, а БМВ-то е 4 и нещо. Не че на Аудито конете са по-силни, или нещо. Просто различните комбинации на двигател със скоростна кутия и диф, дават различни резултати в различни ситуации.
Зимата на светофара, в мъгла и леко почти невидимо заледяване, великият 1.9 тди на а4(b5) го оставих да ми диша изгорелите газове. Щото той от натискане на газта, даже не можа да потегли първите секунди. Аз бях със същия 4-скоростен бенц, с "безкрайно" дългия диф 3.27. Със задно.
Проблемът на хората, свикнали с предно, е че мислят педала на газта за копче с две положения - ON и OFF. Ако се качиш на кола със задно и караш така, да трудно е.
А пък да ми хвалиш кола без напълно независимо окачавне отзад е просто нелепо. колкото и конски сили да е моторът.
П.П. Къде видя че имаш блокаж на предното?
#101
Публикувано 30 юли 2011 - 10:18
Друг пример.
Движим се на мокро по права на която има светофар....често на светофарите има нарисувана забра с убави,широчки бели и дебели линий,лъскавка гладичка боя.не друго
Та въпросният светофар свети зелено...и младият водач-леля Доля,забелязва нарушител пресичащ 50/60 метра след светофара.
Кво се случва?
Доля с предното отнема газта точно преди да стъпи на пешеходната пътека но така се случва че лявото или дясното и колело стъпват на една от дебелите,лъскави и яко хлъзгави бели ленти а другото на небоядисаният грапав асвалт.
Има ли вероятност ако Доля не натисне съединителя да се лашне повече от колкото трябва? Има!
Като се лашне колата обиграната във всичко друго Долита няма да се съсредоточи върху причината ами директно ще се океси на спирачката и недай си Боже да се хлъзне,ще държи спирачката докато не се чаластри във купчината с лубеници изсипана в градинката.
А ако по средата на кръстовището има паяжина от трамвайни релси?
Язък за оркестъра!
Движим се на мокро по права на която има светофар....често на светофарите има нарисувана забра с убави,широчки бели и дебели линий,лъскавка гладичка боя.не друго
Та въпросният светофар свети зелено...и младият водач-леля Доля,забелязва нарушител пресичащ 50/60 метра след светофара.
Кво се случва?
Доля с предното отнема газта точно преди да стъпи на пешеходната пътека но така се случва че лявото или дясното и колело стъпват на една от дебелите,лъскави и яко хлъзгави бели ленти а другото на небоядисаният грапав асвалт.
Има ли вероятност ако Доля не натисне съединителя да се лашне повече от колкото трябва? Има!
Като се лашне колата обиграната във всичко друго Долита няма да се съсредоточи върху причината ами директно ще се океси на спирачката и недай си Боже да се хлъзне,ще държи спирачката докато не се чаластри във купчината с лубеници изсипана в градинката.
А ако по средата на кръстовището има паяжина от трамвайни релси?
Язък за оркестъра!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#102
Публикувано 30 юли 2011 - 11:19
Това което го написах,е лично проверено.Като си опитен шофьор,пробвай тази зима да надиграеш системата ABS.Просто дали изобщо е възможно да натиснеш и един сантиметър педала на спирачката,без да се задейства системата.Не на сняг,на лед.Това гадно чувство явно не си го преживявал.За абс в дълбок сняг знам, че е зле. Защо? Когато гумите се пързалят, събират купчинки сняг пред себе си, който помага на спирането. А с абс - събира се малко, и се мачка от колелото. За лед не съм убеден, че сте прави, даже напротив. Просто опитен шофьор едва ли би допуснал абс да се задейства (а и дори да го допусне, пуска и натиска пак), докато при неопитния е все тая. Може би на теория спирането без абс е по-кратко, но нека не забравяме, че абс е система, помагаща в екстремни ситуации на неопитните шофьори (поне първите поколения абс със сигурност не са по-добри от спиране без триене)
Никога не оставям магарето си в калта.
#103
Публикувано 01 август 2011 - 08:03
Друг пример.
Язък за оркестъра!
Имаше едно клипче с един момък, по една магистрла с едно квадро ... Удържа го де, ама не беше много приятно със 120+ да ти тръгне багажника ... После викаше "Oil leak", ама някой обвини прясната маркировка !
Викаш да се завърти ли ва ?! Е ти с колелото удрал ли си "контра" ... Зимата на един полигон си правих такъв бъзик ... Дръпне натам за сек., и пак е в правата ... А на бенца като му пуснех със същият ряз съединителя, и веднагически потегля надясно, и иска корекция с волана ... Няма толкова сила че да се завъртят, кофтито е че задното дърпа повече
Викаш за трамвайните ... Ми с Бенца (извинявам се че само го споменавам) ми се наложи веднъж да спирам преминавайки през трамвайни линии ... Беше ми за първи и последен път От какво толкова се задейства тоз АБС, ни нам ... Едва свих да не ударя този пред мен ... И на други коли съм го пробвал, не ще да включва !
Станиии, сещам се кое е по-вероятно ! Двама познати губе вече така, от страничен удар - главата в стъклото и толкова ти трябва! Според мен е по-лощо страничен, и после пак, отколкото фронтален ! Просто няма какво да поема енергията от удара! Аз като се ударих, се чалосах "челно" (в кавички, защото го центровах в багажника точно по средата), и нямах толкова "щети" по мен, само синини !
190-та си имаше повер ... Яко даже ... Последните 4-5 месеца вървеше мнооого ! Много модерни коли съм гонил с нея - 210-220 не и бяха толкова проблем ... Знаех как да я карам ... Сажда повер-а е друго ...
ПП в дата карта си пише
#104
Публикувано 01 август 2011 - 09:41
и иска корекция с волана
Е па иска корекция,много ясно! Предното не иска ли?
Ми с Бенца ми се наложи веднъж да спирам преминавайки през трамвайни линии ... Беше ми за първи и последен път От какво толкова се задейства тоз АБС, ни нам ... Едва свих да не ударя този пред мен ... И на други коли съм го пробвал, не ще да включва !
Ама естествено!
Едва си свил щото Мерцедесите са "ноу зле" и нещо им пречи и не могат да завиват успешно,а ABS му се е включил,щото системите му "не са толкова добри" като на ауди-примерно.
На другите не ще да се включва щото са "страхотни" в изненадваща ситуация и само и единствено Бенца е "зле".
_______________________________________
"Ма разбира се,как!"
п.с.
Кадрото да не се тълкува погрешно,просто нямаме емотикон с това изражение..
...а по въпроса с контрата на колелото в отговор имам питане в същият аспект.
Като натиснеш предната спирачка,дали не фтиваш някаде около отговора на гатанката 'Стар летателен апатар с 18 букви'?
Когато даваме новите колела на децата си кво им казваме? Не беше ли.....'много внимавайте с предната спирачка'. Що им го казваме......да не се претрепат нали?
Момче младо,вземи се огледай и открий примерите които ти поднася реалноста а не ми подмятай детински ситуаций!!!
п.с2
ABS се е включил защото точно в тази ситуация с релсите е трябвало да включи!
Този пост е редактиран от бaй Васил: 01 август 2011 - 10:04
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#105
Публикувано 01 август 2011 - 10:35
Станиии, сещам се кое е по-вероятно ! Двама познати губе вече така, от страничен удар - главата в стъклото и толкова ти трябва! Според мен е по-лощо страничен, и после пак, отколкото фронтален ! Просто няма какво да поема енергията от удара! Аз като се ударих, се чалосах "челно" (в кавички, защото го центровах в багажника точно по средата), и нямах толкова "щети" по мен, само синини !
190-та си имаше повер ... Яко даже ... Последните 4-5 месеца вървеше мнооого ! Много модерни коли съм гонил с нея - 210-220 не и бяха толкова проблем ... Знаех как да я карам ... Сажда повер-а е друго ...
ПП в дата карта си пише
Иво, лека им пръст на момчетата, да пази Господ!
С какви коли бяха, питам само информативно, и в какви ситуации?
И ако можеш една картинка на дата-картата, да видя блокажа на предното.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни