Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD


  • Please log in to reply
388 мнения по тази тема

#271 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 август 2011 - 18:13

със сигурност е препоръчително да се смени всичко покраи веригата и парата за това е доста над ремъка

това че за гоуфа са отрязали главата на човека си е лично негов проблем

и когато сравняваш гоуф 4 то би било добре другата кола да е от същите години, тъй като цените на консумативите лекинко се изменят със годините на машината...

и аз съм на 100% за верижното задвижване, няма значение че е по скъпо

темата е близо до заглавието... :smiley_emoticons_joint:


А защо да не се смени и маслената помпа, а? Така както сме тръгнали. Дали не се е поизносила и тя за 500 000 км?

Аз не мога да разбера защо трябвало да се сменя всичко, като никъде не го пише като изискване.

За да може някой да си купува повече части и да ръси повече пари за ремонти.

Проверява се веригата, ако се установи разтягане - се сменя само тя, заедно с хидравличния обтегач. Износване на зъбчатките се наблюдава ако мотора е бил занемарен твърде дълго време. Трябва много време да е каран с разтегната верига, или с кофти масло, или и двете.

Иначе и мен в няколко сервиза се опитаха да ме окъпят и ми разправяха колко било сложно и как трябвало да се сваля мотор, да се разглобява цялата предна част, да се сменят обтегачи, банани, зъбчатки.

Разкача се едно звено на веригата със специлен инструмент. Новата се връзва за старата и се превърта мотора в посоката на въртене - един оборот.

После се занитва и толкова. Има си тънкости, но във всяка работа е така.

Айде, да сравним ремък, ролки и водна помпа, срещу верига и хидравличен обтегач, да кажем за "очиларка".

За да е честно - може да проверим първо цените на оригинално части и после цените на ОЕМ части от един и същи производител. Да не забравяме и класа на автомобилите - студентска кола с 3 врати срещу бизнес седан. И честотата на ремонтите за 300 000 км пробег, колкото да кажем е полезния живот на средностатистическия мотор.

P.S. А това за комбито с предно е пълен ташак. Нищо чудно мотора и трансмисията да са на Пежо или Рено, Мерцедес нямат такива агрегати. Явно и мерцедес тръгват по тънката лайсна и опитват да произвеждат по-евтинко и по-близко до народа.
  • 0

#272 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 август 2011 - 18:27

а къде пише че трябва да се сменя водна помпа и ролки? можеш да си смениш само ангренажен ремък...
всичко друго е само препоръка...

двигателя слаган у този бизнес седан е монтиран и на студентска кола - ц класа

двигателя слаган у студентската кола с 2 врати е монтиран и на бизнес седан - пасат

и кво излезе няма значение бизнес клас или студентска кола? а кое поколение е автомобила - 84та година ли, 94та ли?

с ОЕМ се бележат оригинални резервни части - сигнатурата се разшифрова original equipment manufacturer

и не забравяй А, Б и Р класи
  • 0

#273 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2011 - 19:17

В никакъв случай не искам да обидя или да споря за глупости с Биги. Оправадавам мисленето му за препоръчителните смени,все пак човека си е търговец на части а те са за продаване. :sSig_goodjob2: но с две ръце подкрепям Събсоник защото отново показвайки вещината си,споменава метод и невероятен чалъм който спестява в 90% от случайте много пари,разтуряне на цялата предница и доста чакуляк по челото на мотора.
Всички знаем че отпред е всичко,помпи,дискове,шайби,гарнитури,капаци,перки,агрегати......а за да се свалят се налага разтуряне на радиатори,други перки,маслени пътища,дифузьор,пластмаси,шлюзове,стойки...

Все неща,които когато стопанина ги види разглобени,получава траен ШАШ.:) За справка Марто Хамъра.

Вслушайте се и запомнете как само с няколко болта номер 6,една гарнитура,малко инструмент,новата верига и само чрез 'едно звено' от нея може да се спестят пари от части и труд от порядъка на 1000 до 15000лв в зависимост от колата.

Да,в повечето случай е необходимо да се замени само веригата и то по прекрасният начин на който ви учи Събсоник.

И понеже го усещам за какво дава пример с маслената помпа,съветвам Биги да се замисли за да не загуби леката препирня. :smiley_emoticons_joint:

Там където има постоянна циркулация и къпане в на масло,компонентите се разрушават мноооого по-бавно!

п.с Разтягането си е бамбашка и маслото не помага срещу него :)

Този пост е редактиран от бaй Васил: 12 август 2011 - 21:03

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#274 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 август 2011 - 19:53

аз препирня не виждам, всеки изразява мнения и виждания

мен също ме радва много мнението на събсоник и това че е възможна подмяната на веригата по такъв хитър начин, несъмнено много полезен за много хора.

и тук по принцип не говоря като търговец, не съм във форума за да го правя на битак :smiley_emoticons_joint:

просто много автомобили и още повече камиони и ремаркета са ми минали през ръцете и голяма част от предписанията на производителите им са ми се набили в главата и просто споделям...
същото е като сменяш съединител например да не смениш семеринг на коляновия вал
същото е като сменяш накладки да не провериш спирачните апарати

да не казвам че е същото като сменяш масло да не смениш маслен филтър (защото не е упоменато у книжката...)

просто за мен когато се захванеш с една работа е много по добре да смениш всичко покраи нея и да знаеш с гаранция - тук проблем няма да има следващите 100к км, а не да спестиш някои лев и след месец пак колата в сервиза...

:smiley_emoticons_joint:




пс.: виждал съм маслени помпи нуждаещи се от подмяна на много под 500000км...
  • 0

#275 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2011 - 19:57

аз препирня не виждам, всеки изразява мнения и виждания

мен също ме радва много мнението на събсоник и това че е възможна подмяната на веригата по такъв хитър начин, несъмнено много полезен за много хора.

и тук по принцип не говоря като търговец, не съм във форума за да го правя на битак :smiley_emoticons_joint:

просто много автомобили и още повече камиони и ремаркета са ми минали през ръцете и голяма част от предписанията на производителите им са ми се набили в главата и просто споделям...
същото е като сменяш съединител например да не смениш семеринг на коляновия вал
същото е като сменяш накладки да не провериш спирачните апарати

да не казвам че е същото като сменяш масло да не смениш маслен филтър (защото не е упоменато у книжката...)

просто за мен когато се захванеш с една работа е много по добре да смениш всичко покраи нея и да знаеш с гаранция - тук проблем няма да има следващите 100к км, а не да спестиш някои лев и след месец пак колата в сервиза...

:smiley_emoticons_joint:




пс.: виждал съм маслени помпи нуждаещи се от подмяна на много под 500000км...


Не е баш така,ама след малко щи кажа що мисля така............ :smiley_emoticons_joint:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#276 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 август 2011 - 19:59

е са ше ме караш да те чакам ли, да изгоря от любопитство ли... :smiley_emoticons_joint:
  • 0

#277 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2011 - 20:02

е са ше ме караш да те чакам ли, да изгоря от любопитство ли... :smiley_emoticons_joint:


Чеки манку де. :smiley_emoticons_joint:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#278 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2011 - 20:50

същото е като сменяш съединител например да не смениш семеринг на коляновия вал

същото е като сменяш накладки да не провериш спирачните апарати

да не казвам че е същото като сменяш масло да не смениш маслен филтър (защото не е упоменато у книжката...)

проблем няма да има следващите 100к км, а не да спестиш някои лев и след месец пак колата в сервиза...


:smiley_emoticons_joint:


Биги,миги,фиги,дзиги, :0_poster_offtopic: не е така щото ако смениш семеринга на вала,няма да ти се налага двойна работа,пак да сваляш скоростите ако протече.

Накладките също не са така защото ако ти запъне колело,ще се наложи отново двойна работа да демонтираш защото не си разиграл цилиндрите на апаратите.

Проблема го няма при подмяна на веригата по този начин защото няма двойна работа. Сменяш по лесният начин,мериш,палиш и караш мнооооого повече от 100кило калорий,,,,,,,,,,,,като не спестяваш 'някой лев' ами спестяваш цяла една почивка за която дестинацията и звездите ще се определят от модела на колата.

Биги отново със закачка ти казвам че губиш препирята която я има. Не е след месец в сервиза! :whistle2: Предай се. :flag: :drunk: :wc:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#279 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 август 2011 - 20:54

OEM е фирмата произвела веригата и обтегача, или ролките и помпата, за конкретния автомобилен концерн.

И има малка разлика в цената с тези, брандирани с логото на мерцедес, или на ВАГ, примерно.

Можеш да си купиш дюзи Мерцедес, или дюзи Бош. И в двата слуачая ги е правил Бош. Или Сименс, или който там.

Само за протокола - 1.4, 16 клапана няма слаган на пасат. Слагат го само на лупо и на голф. и голфовете май са все с 3 врати.

Така че, наистина става въпрос за сравнение на младежки автомобил и бизнес седан. Или компактен седан, в случая на Ц-класата.

А пък аз погледна във ВИС-а какво пише за смяна на веригата. да кажем на 111 мотор.

И накрая, наистина в единия случай става въпрос за смяна на нещо веднъж на 250-300 хил. км, а в другия на нещо на два пъти и повече по-кратки интервали.

Даже, ако искаш избери ти два модела на мерцедес и VW, които смяташ, че са близки по години и клас и дай да видим цените за едното и другото. В последно време VW не е толкова народна кола.

Като разнищим газоразпределението, може да се върнем пак на задвижването :).
  • 0

#280 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2011 - 21:05

пс.: виждал съм маслени помпи нуждаещи се от подмяна на много под 500000км...


Кофти масла,бро. :smiley_emoticons_joint:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#281 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 август 2011 - 21:11

бай василе, приятелю :smiley_emoticons_joint:

долните цени са за моя двг ;)
верига: 465.44
банан долен десен: 41.47
банан долен ляв: 25.66
банан горен ляв: 38.38
банан горен десен: 38.38

ти какво би предпочел да дадеш 465лв. и да караш с "плъзгачи" на 300к км или да дадеш още 142лв. и да си сигурен че няма да ти се наложи подмяна на веригата поради нараняване на повърхността в следващите 300к ?

не разглеждаи отговора ми като заяждане, защото не е а и изкърхах няколко бирички :smiley_emoticons_joint:
  • 0

#282 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 август 2011 - 21:12

Кофти масла,бро. :smiley_emoticons_joint:



причината няма значение, важен е резултата и нуждата ;) :smiley_emoticons_joint:
  • 0

#283 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 август 2011 - 21:27

Твойта верига е V-образен мотор с 12-цилиндъра. Това е от флагманските модели.

Все едно да сравняваш с ремъците на някоя s6-ца или нещо от сорта - с w12 мотор.

По-долу съм постнал как става според менюъла смяна на веригата на м111.942 на 210-ка, 200Е.

Прикачени файлове


  • 0

#284 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 август 2011 - 21:47

нещо май не се разбираме

аз казвам че за мен е за предпочитане да смениш всичко накуп

а вие ми казвате че не трябва да гледаме другите неща като може да сменим само веригата по описания по горе елементарен начин, изискващ само инструменти с номенклатура по мерцедес...

какво значение има какъв е моя мотор? аз предлагам просто ценоразпис на нещата и ЛИЧНО АЗ не бих спестил 30% от цената за да съм сигурен че няма да ми се наложи повторен ремонт на същия елемент

а ОЕМ са частите в опаковка на съответния автомобилен производител, продаващи се от веригата търговски обекти на същия - Мерцедес Бенц, БМВ, ауди, ситроен и т.н., а не производителя на самата част


в случая с голфа предположих един 1.9тди мотор вграждан в голф и в пасат и един 200 мотор слаган в ц и е класа...


и пак казвам - аз стоя 1000% зад ангренажна верига
както и зад бубина над всеки цилиндър без кабели...ама както и да е, конструктивните решения не са наше дело...

да поспорим за предното :smiley_emoticons_joint:
  • 0

#285 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 август 2011 - 22:02

за 210ката 200е с мотор м111.942 веригата си е разглобяема и струва 286.75, десния банан - 55.84, левия - 19.57, като за десния се предлага и само гумения плъзгач, но в момента цена не мога да дам за него. всички цени до тук са за оригинални мб части.

и пак предпочитам да сменя веригата и двата плъзгача, които не надхвърлят 30% от веригата и да съм сигурен че ще карам 300к. км, отколкото да ми се наложи смяна на верига след 100к например...
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни