със сигурност е препоръчително да се смени всичко покраи веригата и парата за това е доста над ремъка
това че за гоуфа са отрязали главата на човека си е лично негов проблем
и когато сравняваш гоуф 4 то би било добре другата кола да е от същите години, тъй като цените на консумативите лекинко се изменят със годините на машината...
и аз съм на 100% за верижното задвижване, няма значение че е по скъпо
темата е близо до заглавието...
А защо да не се смени и маслената помпа, а? Така както сме тръгнали. Дали не се е поизносила и тя за 500 000 км?
Аз не мога да разбера защо трябвало да се сменя всичко, като никъде не го пише като изискване.
За да може някой да си купува повече части и да ръси повече пари за ремонти.
Проверява се веригата, ако се установи разтягане - се сменя само тя, заедно с хидравличния обтегач. Износване на зъбчатките се наблюдава ако мотора е бил занемарен твърде дълго време. Трябва много време да е каран с разтегната верига, или с кофти масло, или и двете.
Иначе и мен в няколко сервиза се опитаха да ме окъпят и ми разправяха колко било сложно и как трябвало да се сваля мотор, да се разглобява цялата предна част, да се сменят обтегачи, банани, зъбчатки.
Разкача се едно звено на веригата със специлен инструмент. Новата се връзва за старата и се превърта мотора в посоката на въртене - един оборот.
После се занитва и толкова. Има си тънкости, но във всяка работа е така.
Айде, да сравним ремък, ролки и водна помпа, срещу верига и хидравличен обтегач, да кажем за "очиларка".
За да е честно - може да проверим първо цените на оригинално части и после цените на ОЕМ части от един и същи производител. Да не забравяме и класа на автомобилите - студентска кола с 3 врати срещу бизнес седан. И честотата на ремонтите за 300 000 км пробег, колкото да кажем е полезния живот на средностатистическия мотор.
P.S. А това за комбито с предно е пълен ташак. Нищо чудно мотора и трансмисията да са на Пежо или Рено, Мерцедес нямат такива агрегати. Явно и мерцедес тръгват по тънката лайсна и опитват да произвеждат по-евтинко и по-близко до народа.