Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD


  • Please log in to reply
388 replies to this topic

#121 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,237 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Posted 01 August 2011 - 19:45

Според мен е предното, според бай Васил - задното ...
Таз тема е стара със света ...
AWD е друга хавата ...
Може и там да опънем един разговор ;)
  • 0

#122 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 01 August 2011 - 21:31

Стани, след Търговище е, малко преди Шумен ... Правата завършва с едно Т образно кръстовище, и хващаш надясно за Варната ...
Знак има, написах на колко метра е ... Което не е проблем ако караш с 80-90 ... Ма аз там си пердащих тогава със 120-130 ...
Запалих АТЕ-то тогава !
И всяко дете знае че на предно му се дава газ ... Обратното на задното ... Това съм го чул още в зората на западните коли ! Не е ново откритие !
Там в Долни Богров само в лява лента ... Отдясно е много пропаднало, и за неподготвен шофер е цяло изпитание да го вземеш ..
Еле ако натиснеш спирачка ... Той много отдавна е така там !
Сетих се за един познат дето вика : "Въртя си ръцете, волана не мърда" !
Стани, с жълто съм отбелязал местоположението на знаците, сам прецени колко е адекватно !


Аз го пътувах наобратно - Минах първо през Русе, Силистра, Добрич и на другия ден Варна, Шумен, Търговище и т.н.

Ама някъде изтървах едно Т-образно, да завия към Търговище, и отцепих към Русе пак, пък се връщах 10км.

Точно на тая отбивка ще да е било, но в срещуположната посока.

А иначе - теорията е теория, ама трябват много тренировки за да може в критичната ситуация да постъпиш като на теория.

Понякога инстинкта казва друго, а то не винаги е правилното според теорията.

На задното ако пуснеш овреме газта, можеш да я вкараш в пътя.

А колегата дето е изпуснал завоя - съчувствам ти искрено, бенца си е бенц, но и той е подвластен на законите на физиката.

Точно това имах предвид като казах че като насилиш колата да завие извън границите на възможното - тръгва по допирателната. А границите на възможното зависят много от атмосферните условия.

Входа на служебния паркинг с бариерката е под прав ъгъл спрямо посоката на движение по улицата. Забелязал съм, че понякога като влизам в паркинга с нормалното темпо, но в лоши пътни условия (сняг или най-вече киша), първо тръгва напред, после губейки част от скоростта под действието на АБС-а, си връща сцеплението и завива, но първо тръгва напред, право напред.
  • 0

#123 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Posted 02 August 2011 - 00:55

Привет, колеги!
Подхванали сте тема, която е обсъждана и преди около година, но явно винаги е актуална. Както е видно от коментарите всеки си има различни предпочитания, според стила си на каране и това, което му е на сърце. Всеки може да си управлява кола с такова предаване, с което се чувства най-сигурен.
Както навярно знаете има няколко конфигурации на разположение на двигателя:
1)предно разположен двигател - предно предаване, предимството е че е най-евтин за изпълнение;
2)предно разположен двигател - задно задвижване, почти равномерно разпределение на масата (по-добри показатели е с поставянето скоростната кутия на задния мост), като тук има разновидности дали двигателя е пред, зад, или в-ху предната ос;
3)задно разположен двигател - задно задвижване -доста лош вариант, да не кажа и най-лошия. Пример старите Шкодички, мн. лека предница, трудна за управление особенно при разминаване с ТIR-ове и страничен вятър;
4)средно разположен двигател - задно задвижване - най-добри показатели, естествено когато се добави 4х4 по-добре в общия случай, но в определени ситуации като състезание на писта примерно 4х4 е в ущърб, защото се появява недозавиване, което е пречка.

И т.н. да не продължавам в изброяването;
Темата е мн. обширна и има доста литература по въпроса. Който има желание - в библиотеката.
Ще дам само няколко примера от моя близо 21 г. опит.
Не крия, че съм привърженик на задното предаване, защото ми доставя по-голямо удоволствие, сигурност и емоции (най-вече зимата, там си проличават характерните особености най-ясно).
Едно от важните неща е да се използват нови зимни гуми (за зимата естествено имам в предвид), които са един размер по-тесни от нормално предписания за автомобила Ви. Защото съм се нагледал на автомобили обути в зимни ВАЛЯЦИ. И после трудно се карало със задно...
Падне ли снега - веднага на полигона, или друга площадка за час-два тренировка за да усетите поведението на автомобила при променените условия. Добиете ли усет за това как се държи автомобила и да станете едно цяло с него, тогава ще усетите удоволствието от шофирането зимно време. Като започнете да вземате завоите напред с вратите няма да помислите за предно повече.
Накратко предимствата: по-добра управляемост, баланс на автомобила, поради възможността за дрифтване в завоите можете да се движите с по-висока скорост в сравнение с пъплещите предни, възможност за ползване двигателя като спирачка - направете опит, вземете някаква правоъгълна кутийка, бутайте в задния край напред, подпрете я с пръст от пред (по този начин имитирате блокиране на предните колела - задницата се завърта и колата става неконтролируема). След това дърпайте кутийката и й приложете усилие в задния край имитирайки блокиране на задните колела, какво става - колата намаля скоростта си, задните гуми може да блокират за момент, ако сте отпуснали по-рязко съединителя, но след това се развъртат и двигателя намаля скоростта, като дори за миг не се губи управлението и желаната посока се запазва. Това се използва при спускане и не само.
По-напред бе изказано мнение, че предното е по-добро при катерене!!! Ще ме извинявате, но не е вярно! При изкачване предницата олеква, а задницата натежава. И съответно при коли с предно сцеплението намаля, а при задно се увеличава. За това се наблюдават изкачващи се коли със седнали на "първия ред" (разбирайте предния капак), или другия вариант е да се кара на зад. Като това за олекването на предницата важи винаги, дори на равен сух път. За това доста често навярно сте свидетели при малко по-рязко тръгване и предното предаване пили гуми, но не успява да потегли веднага за разлика от задното.
И най-важното е да се мисли и да не се предприемат излишни рискове застрашаващи Вас и околните.
А кой какво предпочита, харесва е без значение. Всеки има прави на избор. Руснаците са казали - "На вкус и на цвет, товарищи нет!"

Edited by hammer^BaTe, 02 August 2011 - 07:31 .

  • 0
Публикувано изображение

#124 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 02 August 2011 - 09:42

По-напред бе изказано мнение, че предното е по-добро при катерене!!! Ще ме извинявате, но не е вярно!


ОК! Само в някой ситуаций при катерене и това не може да се отрече.:)

Обаче сега само гледай постовете които ще последват и ще разбереш защо съм го спестил и това твърдение? :icon_coolgrin:

За мен задното е истината а темата конкретизира в кои ситуаций предното е изключително опасно за начинаещите водачи. :flagMB new:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#125 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,237 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Posted 02 August 2011 - 11:00

Искаш да кажеш, че на мен ми беше по-сигурно с Мерца на сняг !? Да се пързалям като обезумял !? Майка ми и баща ми да не искат да се качат в колата ли !? Да катастрофирам на влажна настилка ( със сигурното задно предаване, хем че се влачих 35-40 метра и всичките опити да овладея колата по всякакъв начин ВСЯКАКЪВ ) и само невероятният късмет да ме спаси от смърт, или от това да погубя нечии друг живот !?
Кажи ми моля те, че е това :kill_myself: !
ПП ще питам брат ми дали си пази клипчето от охранителната камера на хотела, за да видиш как от нищо стана нещо !
Или както един познат млад шофер тотализира един прекрасен Нисан 200СХ след гонка на мокро с една Примера ... Само пусна съединителя на 2-ра и литна в мантинелата ...
Моля те, не пиши глупости !!! Задното не е правено за начинаещи шофери, еле на поколението на 190/124 !!!
  • 0

#126 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 02 August 2011 - 11:18

Обърнете малко темата от безопасност,към по комфортно и готино шофиране.Туй за безопасност е относително понятие и безкраен спор.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#127 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,237 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Posted 02 August 2011 - 12:20

Що бе Дилянски ... ???
Караш си както в случая моя френд Нисана ... 1.8 турбалан на задно ... Месец май е, уеко е валнало ... И до теб се паркира друг Нисан, само че на предно ... АдренаУин е повечко, докато му кажа, вече бяха тръгнали ... Аха да писна за камшика който следва и вече се въртяхме на бул. България ... Онзи си замина ...
Возих се комфортно и готино до този момент ...
  • 0

#128 chasovnik

chasovnik

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 104 Posts:
  • Град:washington dc
  • Автомобил:
    mercedes c320 wagon

Posted 02 August 2011 - 15:23

Стани, след Търговище е, малко преди Шумен ... Правата завършва с едно Т образно кръстовище, и хващаш надясно за Варната ...
Знак има, написах на колко метра е ... Което не е проблем ако караш с 80-90 ... Ма аз там си пердащих тогава със 120-130 ...
Запалих АТЕ-то тогава !
И всяко дете знае че на предно му се дава газ ... Обратното на задното ... Това съм го чул още в зората на западните коли ! Не е ново откритие !
Там в Долни Богров само в лява лента ... Отдясно е много пропаднало, и за неподготвен шофер е цяло изпитание да го вземеш ..
Еле ако натиснеш спирачка ... Той много отдавна е така там !
Сетих се за един познат дето вика : "Въртя си ръцете, волана не мърда" !
Стани, с жълто съм отбелязал местоположението на знаците, сам прецени колко е адекватно !

колега има още един много опасен участък от този път към морето на около 10-на км преди това. има здраво спускане и "шибан" ляв завой с обратен вираж - много народ не е продължил пътят си оттам. ако си спомняш как си го взел там? навремето 94г се прибирах с един москвич /75-80км/ч/ там по нощите и никога няма да как едно бмв 5-ца влезе в завоя поне със 160км/ч и си излезе все едно си е спряло.
  • 0

#129 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 02 August 2011 - 15:28

Само са повметна... масло в огъня.
Драйввам само Фордилери и Мерцедеси.
Рекапитулация:
1. Една катастрофа с мъничко фордченце, като му набих спирачки при 80 км/ч и предницата взе да се клати все едно че предните гуми са от лукум! Така и не можах да спря и нататрузих тоя отпред.
2. С Мерцедесите като почна да спирам и гледам в отледалцето дали някой няма да ме нахързули отзат, та да правя някаква маневра да не ме удрят отзад - колата спира!

- Малки фордчета с гумички 165-175 с предно, не спират както Мерцедеси с валяци 205 - 215!

Затова като ме питат какво да се прави по една кола - винаги на първо място е по-широки гуми, нови дискове, накладки, армирани нови маркучи към апаратите, нова спирачна течност!

А и аз съм стриктен шофьор ако не се заблея и не пропусна светофар или знак. Гледам да карам бавно, за разлика от едни мои познати кифли и пи_ки дето им купуват колите за подарък имат по 1 или две "пълни щети". Който кара внимателската си личи, който се дуе като пуяк, он ше се зачисти и с 50 кубиково моторче.
  • 0

#130 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,237 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Posted 02 August 2011 - 16:54

колега има още един много опасен участък от този път към морето на около 10-на км преди това. има здраво спускане и "шибан" ляв завой с обратен вираж - много народ не е продължил пътят си оттам. ако си спомняш как си го взел там? навремето 94г се прибирах с един москвич /75-80км/ч/ там по нощите и никога няма да как едно бмв 5-ца влезе в завоя поне със 160км/ч и си излезе все едно си е спряло.

To пак е в посока Варна, преди Презвитер Козма ... Ехеееее, там като се заиграеш ... :closed-topic:
Иначе там съм влизал със 140-145, ама на Аудито му е меко окачването, Бенца беше на спортлайн ... Пак с толкова съм влизал ...
При Аудито ми се изправят онез неща :flagMB new: ! Ама не е от задвижването :icon_coolgrin:
Алекс, не е баш така ... Бенца ми беше на невентилирани дискове ! Вярно на 262 мм, ама без принудително охлаждане ! Не че някога съм имал проблеми със спирането, но всичко по системата беше на АТЕ ...
Аудито сега е на Текстар ... Няма оплаквания и там, обаче са си вентилирани дисковете !
Явно зависи от това дали е сряда или четвъртък, защото съм виждал и вентилирани на 190-ка преди 88-ма година, както и 280 невентилирани на 80-ка :kill_myself:
  • 0

#131 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 02 August 2011 - 18:35

То дали са вентилирани или не,се определя,мисля от конските сили на мотора.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#132 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 02 August 2011 - 18:45

Да когато колата е над 100киловата тогава са вентилирани и отзад.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#133 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Posted 02 August 2011 - 20:36

Мии, мойте не са винтилирани отзад, а е 141 киловата...
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#134 Lazar V12

Lazar V12

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 334 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:От всичко по малко !
  • Автомобил:
    Mercedes Benz 600 SEL '1992
    Chrysler Voyager 3.3 AWD '1993
    SAAB 9000 CS '1995
    Fiat Tipo 1.4 '1995
    Fiat 126P '1989
Garage View Garage

Posted 02 August 2011 - 20:50

Що бе Дилянски ... ???
Караш си както в случая моя френд Нисана ... 1.8 турбалан на задно ... Месец май е, уеко е валнало ... И до теб се паркира друг Нисан, само че на предно ... АдренаУин е повечко, докато му кажа, вече бяха тръгнали ... Аха да писна за камшика който следва и вече се въртяхме на бул. България ... Онзи си замина ...
Возих се комфортно и готино до този момент ...

Ми ако се понаучите с твоя френд да карате преди да се правите на шофери няма да се въртите като пумпали по пътищата....
  • 1
Публикувано изображение
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрещното движение може някой да те шибне отзад !!!

#135 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,185 Posts:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

User's Awards

4
2
8
5

Posted 02 August 2011 - 21:01

Ми ако се понаучите с твоя френд да карате преди да се правите на шофери няма да се въртите като пумпали по пътищата....



:drift1:Даже и емотикона е със задно. :0_yahoo:
  • 1
Не хапи този,който може да те изяде.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users