"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD
Започната от shotgun600, 26 юли 2011 - 12:38:48
388 мнения по тази тема
#121
Публикувано 01 август 2011 - 19:45
Според мен е предното, според бай Васил - задното ...
Таз тема е стара със света ...
AWD е друга хавата ...
Може и там да опънем един разговор
Таз тема е стара със света ...
AWD е друга хавата ...
Може и там да опънем един разговор
#122
Публикувано 01 август 2011 - 21:31
Стани, след Търговище е, малко преди Шумен ... Правата завършва с едно Т образно кръстовище, и хващаш надясно за Варната ...
Знак има, написах на колко метра е ... Което не е проблем ако караш с 80-90 ... Ма аз там си пердащих тогава със 120-130 ...
Запалих АТЕ-то тогава !
И всяко дете знае че на предно му се дава газ ... Обратното на задното ... Това съм го чул още в зората на западните коли ! Не е ново откритие !
Там в Долни Богров само в лява лента ... Отдясно е много пропаднало, и за неподготвен шофер е цяло изпитание да го вземеш ..
Еле ако натиснеш спирачка ... Той много отдавна е така там !
Сетих се за един познат дето вика : "Въртя си ръцете, волана не мърда" !
Стани, с жълто съм отбелязал местоположението на знаците, сам прецени колко е адекватно !
Аз го пътувах наобратно - Минах първо през Русе, Силистра, Добрич и на другия ден Варна, Шумен, Търговище и т.н.
Ама някъде изтървах едно Т-образно, да завия към Търговище, и отцепих към Русе пак, пък се връщах 10км.
Точно на тая отбивка ще да е било, но в срещуположната посока.
А иначе - теорията е теория, ама трябват много тренировки за да може в критичната ситуация да постъпиш като на теория.
Понякога инстинкта казва друго, а то не винаги е правилното според теорията.
На задното ако пуснеш овреме газта, можеш да я вкараш в пътя.
А колегата дето е изпуснал завоя - съчувствам ти искрено, бенца си е бенц, но и той е подвластен на законите на физиката.
Точно това имах предвид като казах че като насилиш колата да завие извън границите на възможното - тръгва по допирателната. А границите на възможното зависят много от атмосферните условия.
Входа на служебния паркинг с бариерката е под прав ъгъл спрямо посоката на движение по улицата. Забелязал съм, че понякога като влизам в паркинга с нормалното темпо, но в лоши пътни условия (сняг или най-вече киша), първо тръгва напред, после губейки част от скоростта под действието на АБС-а, си връща сцеплението и завива, но първо тръгва напред, право напред.
#123
Публикувано 02 август 2011 - 00:55
Привет, колеги!
Подхванали сте тема, която е обсъждана и преди около година, но явно винаги е актуална. Както е видно от коментарите всеки си има различни предпочитания, според стила си на каране и това, което му е на сърце. Всеки може да си управлява кола с такова предаване, с което се чувства най-сигурен.
Както навярно знаете има няколко конфигурации на разположение на двигателя:
1)предно разположен двигател - предно предаване, предимството е че е най-евтин за изпълнение;
2)предно разположен двигател - задно задвижване, почти равномерно разпределение на масата (по-добри показатели е с поставянето скоростната кутия на задния мост), като тук има разновидности дали двигателя е пред, зад, или в-ху предната ос;
3)задно разположен двигател - задно задвижване -доста лош вариант, да не кажа и най-лошия. Пример старите Шкодички, мн. лека предница, трудна за управление особенно при разминаване с ТIR-ове и страничен вятър;
4)средно разположен двигател - задно задвижване - най-добри показатели, естествено когато се добави 4х4 по-добре в общия случай, но в определени ситуации като състезание на писта примерно 4х4 е в ущърб, защото се появява недозавиване, което е пречка.
И т.н. да не продължавам в изброяването;
Темата е мн. обширна и има доста литература по въпроса. Който има желание - в библиотеката.
Ще дам само няколко примера от моя близо 21 г. опит.
Не крия, че съм привърженик на задното предаване, защото ми доставя по-голямо удоволствие, сигурност и емоции (най-вече зимата, там си проличават характерните особености най-ясно).
Едно от важните неща е да се използват нови зимни гуми (за зимата естествено имам в предвид), които са един размер по-тесни от нормално предписания за автомобила Ви. Защото съм се нагледал на автомобили обути в зимни ВАЛЯЦИ. И после трудно се карало със задно...
Падне ли снега - веднага на полигона, или друга площадка за час-два тренировка за да усетите поведението на автомобила при променените условия. Добиете ли усет за това как се държи автомобила и да станете едно цяло с него, тогава ще усетите удоволствието от шофирането зимно време. Като започнете да вземате завоите напред с вратите няма да помислите за предно повече.
Накратко предимствата: по-добра управляемост, баланс на автомобила, поради възможността за дрифтване в завоите можете да се движите с по-висока скорост в сравнение с пъплещите предни, възможност за ползване двигателя като спирачка - направете опит, вземете някаква правоъгълна кутийка, бутайте в задния край напред, подпрете я с пръст от пред (по този начин имитирате блокиране на предните колела - задницата се завърта и колата става неконтролируема). След това дърпайте кутийката и й приложете усилие в задния край имитирайки блокиране на задните колела, какво става - колата намаля скоростта си, задните гуми може да блокират за момент, ако сте отпуснали по-рязко съединителя, но след това се развъртат и двигателя намаля скоростта, като дори за миг не се губи управлението и желаната посока се запазва. Това се използва при спускане и не само.
По-напред бе изказано мнение, че предното е по-добро при катерене!!! Ще ме извинявате, но не е вярно! При изкачване предницата олеква, а задницата натежава. И съответно при коли с предно сцеплението намаля, а при задно се увеличава. За това се наблюдават изкачващи се коли със седнали на "първия ред" (разбирайте предния капак), или другия вариант е да се кара на зад. Като това за олекването на предницата важи винаги, дори на равен сух път. За това доста често навярно сте свидетели при малко по-рязко тръгване и предното предаване пили гуми, но не успява да потегли веднага за разлика от задното.
И най-важното е да се мисли и да не се предприемат излишни рискове застрашаващи Вас и околните.
А кой какво предпочита, харесва е без значение. Всеки има прави на избор. Руснаците са казали - "На вкус и на цвет, товарищи нет!"
Подхванали сте тема, която е обсъждана и преди около година, но явно винаги е актуална. Както е видно от коментарите всеки си има различни предпочитания, според стила си на каране и това, което му е на сърце. Всеки може да си управлява кола с такова предаване, с което се чувства най-сигурен.
Както навярно знаете има няколко конфигурации на разположение на двигателя:
1)предно разположен двигател - предно предаване, предимството е че е най-евтин за изпълнение;
2)предно разположен двигател - задно задвижване, почти равномерно разпределение на масата (по-добри показатели е с поставянето скоростната кутия на задния мост), като тук има разновидности дали двигателя е пред, зад, или в-ху предната ос;
3)задно разположен двигател - задно задвижване -доста лош вариант, да не кажа и най-лошия. Пример старите Шкодички, мн. лека предница, трудна за управление особенно при разминаване с ТIR-ове и страничен вятър;
4)средно разположен двигател - задно задвижване - най-добри показатели, естествено когато се добави 4х4 по-добре в общия случай, но в определени ситуации като състезание на писта примерно 4х4 е в ущърб, защото се появява недозавиване, което е пречка.
И т.н. да не продължавам в изброяването;
Темата е мн. обширна и има доста литература по въпроса. Който има желание - в библиотеката.
Ще дам само няколко примера от моя близо 21 г. опит.
Не крия, че съм привърженик на задното предаване, защото ми доставя по-голямо удоволствие, сигурност и емоции (най-вече зимата, там си проличават характерните особености най-ясно).
Едно от важните неща е да се използват нови зимни гуми (за зимата естествено имам в предвид), които са един размер по-тесни от нормално предписания за автомобила Ви. Защото съм се нагледал на автомобили обути в зимни ВАЛЯЦИ. И после трудно се карало със задно...
Падне ли снега - веднага на полигона, или друга площадка за час-два тренировка за да усетите поведението на автомобила при променените условия. Добиете ли усет за това как се държи автомобила и да станете едно цяло с него, тогава ще усетите удоволствието от шофирането зимно време. Като започнете да вземате завоите напред с вратите няма да помислите за предно повече.
Накратко предимствата: по-добра управляемост, баланс на автомобила, поради възможността за дрифтване в завоите можете да се движите с по-висока скорост в сравнение с пъплещите предни, възможност за ползване двигателя като спирачка - направете опит, вземете някаква правоъгълна кутийка, бутайте в задния край напред, подпрете я с пръст от пред (по този начин имитирате блокиране на предните колела - задницата се завърта и колата става неконтролируема). След това дърпайте кутийката и й приложете усилие в задния край имитирайки блокиране на задните колела, какво става - колата намаля скоростта си, задните гуми може да блокират за момент, ако сте отпуснали по-рязко съединителя, но след това се развъртат и двигателя намаля скоростта, като дори за миг не се губи управлението и желаната посока се запазва. Това се използва при спускане и не само.
По-напред бе изказано мнение, че предното е по-добро при катерене!!! Ще ме извинявате, но не е вярно! При изкачване предницата олеква, а задницата натежава. И съответно при коли с предно сцеплението намаля, а при задно се увеличава. За това се наблюдават изкачващи се коли със седнали на "първия ред" (разбирайте предния капак), или другия вариант е да се кара на зад. Като това за олекването на предницата важи винаги, дори на равен сух път. За това доста често навярно сте свидетели при малко по-рязко тръгване и предното предаване пили гуми, но не успява да потегли веднага за разлика от задното.
И най-важното е да се мисли и да не се предприемат излишни рискове застрашаващи Вас и околните.
А кой какво предпочита, харесва е без значение. Всеки има прави на избор. Руснаците са казали - "На вкус и на цвет, товарищи нет!"
Този пост е редактиран от hammer^BaTe: 02 август 2011 - 07:31
#124
Публикувано 02 август 2011 - 09:42
По-напред бе изказано мнение, че предното е по-добро при катерене!!! Ще ме извинявате, но не е вярно!
ОК! Само в някой ситуаций при катерене и това не може да се отрече.
Обаче сега само гледай постовете които ще последват и ще разбереш защо съм го спестил и това твърдение?
За мен задното е истината а темата конкретизира в кои ситуаций предното е изключително опасно за начинаещите водачи.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#125
Публикувано 02 август 2011 - 11:00
Искаш да кажеш, че на мен ми беше по-сигурно с Мерца на сняг !? Да се пързалям като обезумял !? Майка ми и баща ми да не искат да се качат в колата ли !? Да катастрофирам на влажна настилка ( със сигурното задно предаване, хем че се влачих 35-40 метра и всичките опити да овладея колата по всякакъв начин ВСЯКАКЪВ ) и само невероятният късмет да ме спаси от смърт, или от това да погубя нечии друг живот !?
Кажи ми моля те, че е това !
ПП ще питам брат ми дали си пази клипчето от охранителната камера на хотела, за да видиш как от нищо стана нещо !
Или както един познат млад шофер тотализира един прекрасен Нисан 200СХ след гонка на мокро с една Примера ... Само пусна съединителя на 2-ра и литна в мантинелата ...
Моля те, не пиши глупости !!! Задното не е правено за начинаещи шофери, еле на поколението на 190/124 !!!
Кажи ми моля те, че е това !
ПП ще питам брат ми дали си пази клипчето от охранителната камера на хотела, за да видиш как от нищо стана нещо !
Или както един познат млад шофер тотализира един прекрасен Нисан 200СХ след гонка на мокро с една Примера ... Само пусна съединителя на 2-ра и литна в мантинелата ...
Моля те, не пиши глупости !!! Задното не е правено за начинаещи шофери, еле на поколението на 190/124 !!!
#126
Публикувано 02 август 2011 - 11:18
Обърнете малко темата от безопасност,към по комфортно и готино шофиране.Туй за безопасност е относително понятие и безкраен спор.
Никога не оставям магарето си в калта.
#127
Публикувано 02 август 2011 - 12:20
Що бе Дилянски ... ???
Караш си както в случая моя френд Нисана ... 1.8 турбалан на задно ... Месец май е, уеко е валнало ... И до теб се паркира друг Нисан, само че на предно ... АдренаУин е повечко, докато му кажа, вече бяха тръгнали ... Аха да писна за камшика който следва и вече се въртяхме на бул. България ... Онзи си замина ...
Возих се комфортно и готино до този момент ...
Караш си както в случая моя френд Нисана ... 1.8 турбалан на задно ... Месец май е, уеко е валнало ... И до теб се паркира друг Нисан, само че на предно ... АдренаУин е повечко, докато му кажа, вече бяха тръгнали ... Аха да писна за камшика който следва и вече се въртяхме на бул. България ... Онзи си замина ...
Возих се комфортно и готино до този момент ...
#128
Публикувано 02 август 2011 - 15:23
колега има още един много опасен участък от този път към морето на около 10-на км преди това. има здраво спускане и "шибан" ляв завой с обратен вираж - много народ не е продължил пътят си оттам. ако си спомняш как си го взел там? навремето 94г се прибирах с един москвич /75-80км/ч/ там по нощите и никога няма да как едно бмв 5-ца влезе в завоя поне със 160км/ч и си излезе все едно си е спряло.Стани, след Търговище е, малко преди Шумен ... Правата завършва с едно Т образно кръстовище, и хващаш надясно за Варната ...
Знак има, написах на колко метра е ... Което не е проблем ако караш с 80-90 ... Ма аз там си пердащих тогава със 120-130 ...
Запалих АТЕ-то тогава !
И всяко дете знае че на предно му се дава газ ... Обратното на задното ... Това съм го чул още в зората на западните коли ! Не е ново откритие !
Там в Долни Богров само в лява лента ... Отдясно е много пропаднало, и за неподготвен шофер е цяло изпитание да го вземеш ..
Еле ако натиснеш спирачка ... Той много отдавна е така там !
Сетих се за един познат дето вика : "Въртя си ръцете, волана не мърда" !
Стани, с жълто съм отбелязал местоположението на знаците, сам прецени колко е адекватно !
#129
Публикувано 02 август 2011 - 15:28
Само са повметна... масло в огъня.
Драйввам само Фордилери и Мерцедеси.
Рекапитулация:
1. Една катастрофа с мъничко фордченце, като му набих спирачки при 80 км/ч и предницата взе да се клати все едно че предните гуми са от лукум! Така и не можах да спря и нататрузих тоя отпред.
2. С Мерцедесите като почна да спирам и гледам в отледалцето дали някой няма да ме нахързули отзат, та да правя някаква маневра да не ме удрят отзад - колата спира!
- Малки фордчета с гумички 165-175 с предно, не спират както Мерцедеси с валяци 205 - 215!
Затова като ме питат какво да се прави по една кола - винаги на първо място е по-широки гуми, нови дискове, накладки, армирани нови маркучи към апаратите, нова спирачна течност!
А и аз съм стриктен шофьор ако не се заблея и не пропусна светофар или знак. Гледам да карам бавно, за разлика от едни мои познати кифли и пи_ки дето им купуват колите за подарък имат по 1 или две "пълни щети". Който кара внимателската си личи, който се дуе като пуяк, он ше се зачисти и с 50 кубиково моторче.
Драйввам само Фордилери и Мерцедеси.
Рекапитулация:
1. Една катастрофа с мъничко фордченце, като му набих спирачки при 80 км/ч и предницата взе да се клати все едно че предните гуми са от лукум! Така и не можах да спря и нататрузих тоя отпред.
2. С Мерцедесите като почна да спирам и гледам в отледалцето дали някой няма да ме нахързули отзат, та да правя някаква маневра да не ме удрят отзад - колата спира!
- Малки фордчета с гумички 165-175 с предно, не спират както Мерцедеси с валяци 205 - 215!
Затова като ме питат какво да се прави по една кола - винаги на първо място е по-широки гуми, нови дискове, накладки, армирани нови маркучи към апаратите, нова спирачна течност!
А и аз съм стриктен шофьор ако не се заблея и не пропусна светофар или знак. Гледам да карам бавно, за разлика от едни мои познати кифли и пи_ки дето им купуват колите за подарък имат по 1 или две "пълни щети". Който кара внимателската си личи, който се дуе като пуяк, он ше се зачисти и с 50 кубиково моторче.
#130
Публикувано 02 август 2011 - 16:54
To пак е в посока Варна, преди Презвитер Козма ... Ехеееее, там като се заиграеш ...колега има още един много опасен участък от този път към морето на около 10-на км преди това. има здраво спускане и "шибан" ляв завой с обратен вираж - много народ не е продължил пътят си оттам. ако си спомняш как си го взел там? навремето 94г се прибирах с един москвич /75-80км/ч/ там по нощите и никога няма да как едно бмв 5-ца влезе в завоя поне със 160км/ч и си излезе все едно си е спряло.
Иначе там съм влизал със 140-145, ама на Аудито му е меко окачването, Бенца беше на спортлайн ... Пак с толкова съм влизал ...
При Аудито ми се изправят онез неща ! Ама не е от задвижването
Алекс, не е баш така ... Бенца ми беше на невентилирани дискове ! Вярно на 262 мм, ама без принудително охлаждане ! Не че някога съм имал проблеми със спирането, но всичко по системата беше на АТЕ ...
Аудито сега е на Текстар ... Няма оплаквания и там, обаче са си вентилирани дисковете !
Явно зависи от това дали е сряда или четвъртък, защото съм виждал и вентилирани на 190-ка преди 88-ма година, както и 280 невентилирани на 80-ка
#131
Публикувано 02 август 2011 - 18:35
То дали са вентилирани или не,се определя,мисля от конските сили на мотора.
Никога не оставям магарето си в калта.
#132
Публикувано 02 август 2011 - 18:45
Да когато колата е над 100киловата тогава са вентилирани и отзад.
NO PAIN - NO GAIN!
#133
Публикувано 02 август 2011 - 20:36
Мии, мойте не са винтилирани отзад, а е 141 киловата...
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#134
Публикувано 02 август 2011 - 20:50
Ми ако се понаучите с твоя френд да карате преди да се правите на шофери няма да се въртите като пумпали по пътищата....Що бе Дилянски ... ???
Караш си както в случая моя френд Нисана ... 1.8 турбалан на задно ... Месец май е, уеко е валнало ... И до теб се паркира друг Нисан, само че на предно ... АдренаУин е повечко, докато му кажа, вече бяха тръгнали ... Аха да писна за камшика който следва и вече се въртяхме на бул. България ... Онзи си замина ...
Возих се комфортно и готино до този момент ...
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрещното движение може някой да те шибне отзад !!!
#135
Публикувано 02 август 2011 - 21:01
Ми ако се понаучите с твоя френд да карате преди да се правите на шофери няма да се въртите като пумпали по пътищата....
Даже и емотикона е със задно.
Не хапи този,който може да те изяде.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни