Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Цената на дизела


  • Please log in to reply
122 мнения по тази тема

#91 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7501 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 март 2011 - 14:39

А откакто съм студент в софия просто се очудвам как хората в софия изобщо се качват в кола.. Аз си ходя пеша на лекции, на 3км от университета живея, с бодра крачка 30тина минути ми отнема, даже карта за градския транспорт не плащам...

Е да, ама аз като учех живеех на 25 км. от университета... няма толкова бодра крачка, която да ми свърши работа!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#92 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 14 март 2011 - 15:40

Нещата са много по комплексни и не решими с намаляването на акциза. По целия свят правителствата си запълват корупционните дупки в бюджета, чрез данъзи и акцизи. Отново ще спомена че близо 80% от цената на литър гориво в немско отива в хазната. По тази тарифа, да нашият акциз е нисък. Естествено няма да задълбочавам къде отиват парите и защо пътищата в България са толкова лоши....!

1 причина е долара.
Тъй като 80% от транзакциите в света са в долари и той е световна валута, всичко което става в Хамерика влияе върху цените на суровините. През последно време се наблюдава на борсите факта, че петрола е използван при спекулата на борста като валута а не като суровина, това също се отнася и за среброто (което все пак има и продукционно приложение )и златото. Докато суровините се търгуват в долари, нещата няма да са добре. ФЕД ще продължи да печата пари в упорството си, изкуствено да вдигне инфлация и фирмите, производители да започнат да наемат работна ръка. Това е доста тъпа логика, защото инфлация имаш при повишена консумация, която идва от повече работници, които получават доларчета и ги харчат. Другата причина за девалвацията на долара е да се обезцени огромния федерален дълг и произведените стоки от САЩ да са конкурентноспособни. Успяха за малко да подобрят баланса, но последните данни не са добри. През юни месец изтича програмата известна под QE2 и според доста икономически анализатори ФЕД ще продължи да печата пари и след юни месец, което ще докара долара до колапс. Проблема е в това, че ще доведе до хиперинфлация по света. Нито еврото ни паунда, или която и да е валута ще успее да се спаси, всичко е навързано. Единственото, което можеме да направиме е да купуваме ценни метали.

Решението на проблема в световен мащаб е да се създаде неутрална валута ( вече има такива опити в тази насока ) която да е защитена от злато. В този случай спекулациите със суровините ще намалеят и ценообразуването за всяка една страна ще зависи от икономическата ситуация.

Относно цените на бензина в нашата страна!!!
Според мен правителството трябва да контролира по какъв нашин става ценообразуването в Лукоил и бензиностанцийте. Въобще не виждам логиката на всички тези приватизаций както в този бранш така и при електроразпределителните дружества. естествено държавата си измива с тях ръцете и всичко отива връху гърба на потребителя!
Няма да влизам в подробсноти относно типовете петрол и тяхната цена, но до колкото си спомням Лукоил си самообразува цената на по европейския, който е сравнително по скъп от хамериканския, който се търгува по борсите. Аз ще питам, ама това така ли е - относно Лукойл!?!?!

Последно и свършвам. Не съм вещо лице и нямам информация дали след рекордните цени на петрола от 2008 са се покачили данъци и акцизи - говоря за немско и БГ. Но, само един пример вие можете сами да проверите какво струва в момента петрола в евро:
През 2008 петрола бе 147 долара, а еврото бе 1.61 спрямо долара.Демек един барел е струвал грубо 91 евро ( говоря за лекия суров петрол от хамерика )
2011- средна цена от 90 долара (към днешна дата петрола спада )и еврото 1.33, това прави по 68 евро за барел.

Аре да видим как ще обяснят този факт. Друга особеност в търговията на борсите, е че договорите, които се търгуват в даден момент са за 3 месец напред и като се има в предвит, че петролните гиганти могат да си позволят да трупат запаси, представете си какви печалби правят.

това бе от мен
поздрави
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#93 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 март 2011 - 16:18

Защото зареждаш от тоя евтиния с многото сяра и примеси.... :lol:


А ти що си мислиш, че в БГ има друг :D
  • 0

#94 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 14 март 2011 - 21:00

А ти що си мислиш, че в БГ има друг :D

И друг има, с още повече сяра и примеси, продават го на черно и на половин цена...
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#95 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7501 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 март 2011 - 22:29

Отново ще спомена че близо 80% от цената на литър гориво в немско отива в хазната. По тази тарифа, да нашият акциз е нисък.

Миналата седмица, докато бях в Германия си поприказвах с хората от другите клубове и бяха развенчани доста митове:
1. В България бил най-скъпия бензин в ЕС... не коментираме доходите, а цената - холандците, шведите, белгийците, норвежците, финландците и германците ми завидяха за ниската цена от ~2,50 лв. за литър
2. В другите държави са доволни от качеството на пътищата... отново не коментираме сравнително качествата, а дали хората са доволни - определено не бяха доволни!
3. В България плащаме големи данъци... отново не коментираме къде отиват, а колко плащаме... направо нищо не плащаме като данъци в сравнение с други държави. В Швеция 30% отиват в социален фонд - моментално... и после започват останалите работи, дето и ние ги плащаме.
... и много други...

Руснакът все се оплакваше, колко е зле положението при тях... и да си призная - не му завиждах: за да отиде до Германия му трябва виза, доходите им статистически са по-ниски от нашите, а корупцията е още по-зловеща, акцизите и таксите при внос на коли от ЕС са по-високи от цината на самия автомобил (както беше при нас преди известно време), хората са бедни, а политическата обстановка в Русия не се вижда като да има розово бъдеще. И въпреки това - руснакът си е купил къща на 35 км. от града на брега на Ладожкото езеро, където имотите са стрували около 1200 евро за кв.м. купил си е чисто нова кола от автосалона и се замисля за нова, цената на бензина там е 38 евроцента, щото бензина и рафинериите са си техни... и въобще не оставаш с впечатлението, че живеят кой знае колко зле...

Пак казвам - не оправдавам нищо от това, което се случва у нас, просто казвам, че може да има и малко по-различни гл.т.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#96 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 15 март 2011 - 00:04

Айде аз понеже си имам записано кога, колко и за колко съм зареждал да ви осветля:

макс - 8.7.2008 - Petrol 2.61lv
мин - 13.3.2009 - OMV 1.66lv.
последно - 7.3.2011 - Lukoil 2,52lv


Хаха знаех си аз че пролетта беше, иначе нз дали си зареждал редовно 2008ма но мисля че беше стигнал повече от 2.61 дизела..

Е да, ама аз като учех живеех на 25 км. от университета... няма толкова бодра крачка, която да ми свърши работа!


Аз във варна като беше топло си ходех с колело на даскало, ама пак то беше само на 8км, което си е нищо в сравнение с 25.. Ясно ми е че няма как без кола в някои случаи, просто ми е непонятно как хората имат нерви да стоят в тия задръствания, то е загуба на гориво, на време и на какво ли още не.. Аз примерно ако трябва ще тръгна по рано за работа, или ще си тръгна по късно от нея... Така или иначе ще седя 2 часа в задръствания, защо да не свърша малко работа за час и половина и после като бял човек да си се прибера за половин час.. И въпреки че хората знаят кога и къде са задръстванията, всеки ден си се набутват най доброволно в тях.. Не мога да го разбера това ;/ Айде аз лично не съм толкова за горивото, ама определено не ми се отразява добре на нервите..
  • 0
Follow your own star...

#97 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 15 март 2011 - 10:05

Значи пролетта е било, а аз защо съм си мислел, че беше есента... Явно заради сходното метеорологично време. Кога ли ще пуснат в масова продажба електромобилите?!



Ето това Мини е нещо впечатляващо. Изключаем цената, която е "мамата си *бало", и все пак е супер рентабилно. По спомени от разни предавания знам, че с него се изминават спокойно 220 км с едно зареждане, което изисква около 30 киловата електроенергия ( това ако го умножим по най-скъпата тарифа 18 ст. е нищожна сума ). Ускорението от 0 до 100 е за 8 секунди, което го прави по-бързо от 70% от колите в София, максимална скорост 160 км/ч. Нямаме масла, филтри, скоростна кутия, ремъци и ролки, износването на спирачките и дисковете е сведено до минимум, тъй като ел. моторът играе ролята на спирачка... Плюсовете са безброй и само един минус - двуместно е, заради огромната батерия на задната седалка.
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#98 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 март 2011 - 10:22

Не мога да съм по-съгласен с написаното от hektor и Илия.
Германските пътища не са безумно добри. Даже си мисля, че нашите м/у градски пътища са по-добри от тяхните, съдейки по това което съм видял с очите си и усетил като каране на чисто нови рент-а-карове.
Англия са добре. Само в Лондон и Манчестър има гадни пътища, иначе са страхотни.

Но по отношение на данъци... лелееее, ние живеем в рая.
  • 0

#99 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 15 март 2011 - 11:08

Ето това Мини е нещо впечатляващо. Изключаем цената, която е "мамата си *бало", и все пак е супер рентабилно. По спомени от разни предавания знам, че с него се изминават спокойно 220 км с едно зареждане, което изисква около 30 киловата електроенергия ( това ако го умножим по най-скъпата тарифа 18 ст. е нищожна сума ). Ускорението от 0 до 100 е за 8 секунди, което го прави по-бързо от 70% от колите в София, максимална скорост 160 км/ч. Нямаме масла, филтри, скоростна кутия, ремъци и ролки, износването на спирачките и дисковете е сведено до минимум, тъй като ел. моторът играе ролята на спирачка... Плюсовете са безброй и само един минус - двуместно е, заради огромната батерия на задната седалка.



Aз определено не съм фен на електрическите автомобили... имат 2-3 предимства, но и доста повече недостатъци, Ок нямат консумативи, имат максимален въртящ момент от 0об/мин, и "горивото" им е евтино... Но от тук нещата започват да стават много зле.. първо че батериите им освен че са много тежки, а и заемат доста място, после го има проблема с прегряването, със бавното зареждане и така нататък.. В Top Gear като тестваха Tesla едната кола която имаха "свърши" доста бързо(презареждането и е 8 часа), а другата до колкото си спомням прегря и сдаде багажа.. Според мен тайната на по ниския разход е в по ефективните двигатели, и олекотяването на автомобилите.. което в днешно време с тенденцията автомобилите да стават все по "сигурни" и луксозни и с повече екстри като стандарт няма как да стане.. За това и си харесвам 190тката, наскоро я теглих излезе 960кг, което си е тегло непостижимо за никой седаните които се произвеждат днес.. :) Евентуално бих пробвал и хибриден автомобил дизел+ел мотор, но чисто електрически по-скоро не..
  • 0
Follow your own star...

#100 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 15 март 2011 - 13:11

Това, което в топ гиър тестваха е прототип от преди 5-6 години. Днешните нямат нищо общо с онзи боклук, а и за напред ще са все по-развити. Колкото до бавното зареждане минито се предлага с кабел за зареждане при няколко стотин киловолта напрежение и може да се зареди за 2 часа напълно. Пък и за 8 да е, кво ти дреме докато спиш някоя вечер, че колата ще се зарежда през това време?!
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#101 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 март 2011 - 14:27

То проблеми няма нека вдигнат данъците, ама нека и заплатите ни станат европейски и храните ( поне от първа необходимост ) да са с по-ниско ДДС. Ако средната заплата стане около 1500лв тия 2лв и кусур за литър гориво няма да са голям проблем, ама при средна заплата от 400-500лв......
  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#102 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 15 март 2011 - 14:40

Не мога да съм по-съгласен с написаното от hektor и Илия.
Германските пътища не са безумно добри. Даже си мисля, че нашите м/у градски пътища са по-добри от тяхните, съдейки по това което съм видял с очите си и усетил като каране на чисто нови рент-а-карове.
Англия са добре. Само в Лондон и Манчестър има гадни пътища, иначе са страхотни.

Но по отношение на данъци... лелееее, ние живеем в рая.



В Германия има още пътища от времето на Хитлер и т.н.Като за пример давам пътя Плевен-Ловеч.
В Германия пътищата не са толкова добри , мога да споря по тази тема ! Обиколил съм половин Германия и мога да твърдя , че не ми харесват пътищата.Една франция има страхотни магистрали и пътища.Аз вярвам , че поне малко , ще намалят горивата , доволен ще бъда на цена около 2,15 2,17 за литър.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#103 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4638 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 16 март 2011 - 15:29

Това, което в топ гиър тестваха е прототип от преди 5-6 години. Днешните нямат нищо общо с онзи боклук, а и за напред ще са все по-развити. Колкото до бавното зареждане минито се предлага с кабел за зареждане при няколко стотин киловолта напрежение и може да се зареди за 2 часа напълно. Пък и за 8 да е, кво ти дреме докато спиш някоя вечер, че колата ще се зарежда през това време?!


Ти имаш ли достъп до подстанция, или още по-добре до магистрален далекопровод? :)

Не се лъжете по "рекламите" - това за 0-100 може да е вярно, но я се замисли за 220-те км пробег. 30Квч, дори при КПД на зареждачката от 0.9, е 27КВч в батерията.

От там ефективност на батериите 0.9- няма да можеш да изцедиш до дупка тези 24.3КВч, но дори и да е така, сложи КПД и на ел. мотора от 0.9 - значи от мотора имаш 21.9 КВч.

Честно казано за един час каране със 120км/ч и си аут. а ако настпъваш по-честичко, изпреварвания, газ-спирачка, може и едва 60км да минеш.

Сложи по 2КВ/час за климатизация (вентилатор, клима, отопление).

За подгряване на огледала, стъкла, седалки и прочие просто забрави.

А и първоначалната инвестиция - тамън ще я избиеш и ще трябва да смениш батериите. Ограничен пробег, намален полезен товар, намалена максимална скорост. И всеки като вземе да "сипва" ток в колицата, дали няма да се повиши цената му.:)
Поне ще живнат крайпътните бензиностанции (елстанции), мотелите и ресторантчетата. 2 дни до морето и 2 дни обратно. :)

Не казвам че един ден няма да караме ел. автомобили, но не е толкова розово положението и много неща, които приемаме за даденост, ще трябва да се откажем от тях.

П.С. Рекуперативната спирачка действа само при по-леко спиране. За по-сериозни ситуации, изискващи сериозно спиране, си се ползват стандартни спирачки. Мога да ти пусна линкове от една статия на маниак, който си е моднал Приус-а да ползва повече регенеративно спиране, тъй като фабричното е ограничено на около 20-25% от съображения за безопасност. Човекът не е бил доволен от бързото изтощаване на батерията,особено при по-продължитлено изкачване, и е искал да върне повече енергия обратно.
  • 0

#104 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 17 март 2011 - 01:03

Не съм казал, че въобще не използваш спирачката. Това, което си написал е вярно, но точните параметри ги нямаме, че да направиме сметката точна. Само ако се замислиш тия електрокарчета преди 4-5 години какви смешни изглеждаха и това Мини сега, разликата е огромна. Айде сега си го представи след още 5-7 години. Тогава сигурно с едно зареждане ще ходим до морето и обратно. Казвам, че е супер вариант за градска кола и няма как да го отречеш ако ще и само 120 км да минеш. Но съм сигурен, че едва ли са толкова. Че лъжат производителите в сметките е ясно, но не и 1/2. Сегашният ти процесор на лаптопа колко вата консумира, в сравнение този, който си ползвал преди 7 години? Много по-малко и има значително по-голяма изчислителна мощ. Рекламата си е реклама, ама ти направо ги анатемоса :)
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#105 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4638 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 март 2011 - 17:51

За градска кола съм съгласен.

Иначе този разчет е вероятно за изминаване на 220км с постоянна скорост, и то не по-висока от 90км/ч.

P.S. За процесорите си прав, ама изчислителната мощ не е нараснала пропорционално на тактовата честота на ядрото. Важно е също core-to-bus ratio-то :).
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни