Благодаря много за сериозния отговор, наистина дава тема за размисъл. Радвам се да видя техническа помощ в този форум.
За пръв път от много време насам имам по-свободен уикенд и имах време да се занимая малко.
Благодаря и за екстракта от WIS-а. Мислех да я инсталирам пак и при мен, но се оказа че ми е развален записа на 2рото DVD и не можах... ще я пусна да се тегли от някъде тази вечер.
EPC-то ми работи нормално, но не можах да намеря датчика на налягането на всм. колектор кое точно е.
След като си прегледах отново стойностите на колата, с огромно задоволство отбелязах, че нямам записани грешки (различни от D2B, защото редовно го ръчкам нещо и ESP-то). ЕSP-то винаги дава грешка, при откачане на акумулатора, в последствие се автокалибрира.
Направиха ми впечатление 2 неща:
1. Датчика на коляновия вал (Camshaft hall sensor) вади само 2 стойности. 85 или 170. Мерната единица не е ясна в случая.
2. Както и Subsonic посочи по-горе, налягането в всмукателния колектор е 1337mBar.
Понеже в прикачения pdf от WIS базата не видях каква трябва да е стойността при idle, не мога да преценя дали е завишена или нормална.
Друго ми прави впечатление. Ако се загледате и в трите картинки, стойнотта си седи на 1337, въпреки че съм вдигнал до 1200rpm. на едната.
Като се замисля, не съм виждал тази стойност да се променя. Трябва да пробвам в движение, като смачкам газта, за да се развърти компресора.
Доколкото ми стана известно от този сайт, посветен на SLK R170, компресора се управлява от магнитен съединител, като на компресора на климатика, а не е зацепен постоянно.
Значи, само при рязко подаване на газ би трябвало да се промени тази стойност. Също управлението зависи изцяло от АirMass Sensora (дебитомера).
Понеже моят е чисто нов, и стойностите както се вижда по-долу са в нормите, малко ми е странно да търся под вола теле.
(ето и цитат от сайта)
The M111 Supercharged engine employs an Eaton compressor having a capacity of approximately 1 liter per charge
cycle. Two triple rotors positioned at a 60 degree angle to each other rotate freely inside a housing, and deliver the
axial intake airflow to the opposing radial outlet. The supercharger is regulated by the hot-film engine management
unit, and is activated by a magnetic clutch when required. The intercooler has a great influence on the charging
efficiency. the engine is equipped with a new engine management system - ME-2.1. In addition to control unit
functions such as fuel injection ignition and anti-knock control, this also integrates functions for the electronic
accelerator pedal, drive authorization and cruise control.
Въпросите са ми следните:
1. И на вас ли ви се струва странно, че датчика на вала сменя само м/у тези 2 стойности. Или просто не може да refresh-не толкова бързо екрана диагностиката.
Т.е. това да са 2те стойности, които трябва да отчита.
2. Да знаете къде се намира датчика на налягането на всмукателния колектор?
P.S. Сложих добавка за гориво на STP с идеята, ако са ми зацапани дюзите да си проличи... Първите 20 километра си внуших, че се е оправило, ама бях се объркал. Т.е. не мисля че е от зацапани дюзи... виж може да е пикаеща дюза спокойно, но тях съм ги оставил за десерт