Благодаря много за сериозния отговор, наистина дава тема за размисъл. Радвам се да видя техническа помощ в този форум.
За пръв път от много време насам имам по-свободен уикенд и имах време да се занимая малко.
Благодаря и за екстракта от WIS-а. Мислех да я инсталирам пак и при мен, но се оказа че ми е развален записа на 2рото DVD и не можах... ще я пусна да се тегли от някъде тази вечер.
EPC-то ми работи нормално, но не можах да намеря датчика на налягането на всм. колектор кое точно е.
След като си прегледах отново стойностите на колата, с огромно задоволство отбелязах, че нямам записани грешки (различни от D2B, защото редовно го ръчкам нещо и ESP-то). ЕSP-то винаги дава грешка, при откачане на акумулатора, в последствие се автокалибрира.
Направиха ми впечатление 2 неща:
1. Датчика на коляновия вал (Camshaft hall sensor) вади само 2 стойности. 85 или 170. Мерната единица не е ясна в случая.
2. Както и Subsonic посочи по-горе, налягането в всмукателния колектор е 1337mBar.
Понеже в прикачения pdf от WIS базата не видях каква трябва да е стойността при idle, не мога да преценя дали е завишена или нормална.
Друго ми прави впечатление. Ако се загледате и в трите картинки, стойнотта си седи на 1337, въпреки че съм вдигнал до 1200rpm. на едната.
Като се замисля, не съм виждал тази стойност да се променя. Трябва да пробвам в движение, като смачкам газта, за да се развърти компресора.
Доколкото ми стана известно от този сайт, посветен на SLK R170, компресора се управлява от магнитен съединител, като на компресора на климатика, а не е зацепен постоянно.
Значи, само при рязко подаване на газ би трябвало да се промени тази стойност. Също управлението зависи изцяло от АirMass Sensora (дебитомера).
Понеже моят е чисто нов, и стойностите както се вижда по-долу са в нормите, малко ми е странно да търся под вола теле.
(ето и цитат от сайта)
The M111 Supercharged engine employs an Eaton compressor having a capacity of approximately 1 liter per charge
cycle. Two triple rotors positioned at a 60 degree angle to each other rotate freely inside a housing, and deliver the
axial intake airflow to the opposing radial outlet. The supercharger is regulated by the hot-film engine management
unit, and is activated by a magnetic clutch when required. The intercooler has a great influence on the charging
efficiency. the engine is equipped with a new engine management system - ME-2.1. In addition to control unit
functions such as fuel injection ignition and anti-knock control, this also integrates functions for the electronic
accelerator pedal, drive authorization and cruise control.
Въпросите са ми следните:
1. И на вас ли ви се струва странно, че датчика на вала сменя само м/у тези 2 стойности. Или просто не може да refresh-не толкова бързо екрана диагностиката.
Т.е. това да са 2те стойности, които трябва да отчита.
2. Да знаете къде се намира датчика на налягането на всмукателния колектор?
![Публикувано изображение](http://img89.imageshack.us/img89/4783/comparisone.jpg)
![Публикувано изображение](http://img179.imageshack.us/img179/6927/img0519wa.jpg)
![Публикувано изображение](http://img687.imageshack.us/img687/2525/img0512cr.jpg)
![Публикувано изображение](http://img708.imageshack.us/img708/2803/img0511rl.jpg)
P.S. Сложих добавка за гориво на STP с идеята, ако са ми зацапани дюзите да си проличи... Първите 20 километра си внуших, че се е оправило, ама бях се объркал. Т.е. не мисля че е от зацапани дюзи... виж може да е пикаеща дюза спокойно, но тях съм ги оставил за десерт
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)