Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Ремонт: почистване на дроселова клапаСвещи, бобини, кабели, лули и връзка с претрепването на мотора на тихи


  • Please log in to reply
57 мнения по тази тема

#16 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 май 2010 - 12:16

Subsonic, аватара ти много радва!
Благодаря много за сериозния отговор, наистина дава тема за размисъл. Радвам се да видя техническа помощ в този форум.
За пръв път от много време насам имам по-свободен уикенд и имах време да се занимая малко.
Благодаря и за екстракта от WIS-а. Мислех да я инсталирам пак и при мен, но се оказа че ми е развален записа на 2рото DVD и не можах... ще я пусна да се тегли от някъде тази вечер.
EPC-то ми работи нормално, но не можах да намеря датчика на налягането на всм. колектор кое точно е.

След като си прегледах отново стойностите на колата, с огромно задоволство отбелязах, че нямам записани грешки (различни от D2B, защото редовно го ръчкам нещо и ESP-то). ЕSP-то винаги дава грешка, при откачане на акумулатора, в последствие се автокалибрира.
Направиха ми впечатление 2 неща:

1. Датчика на коляновия вал (Camshaft hall sensor) вади само 2 стойности. 85 или 170. Мерната единица не е ясна в случая.
2. Както и Subsonic посочи по-горе, налягането в всмукателния колектор е 1337mBar.

Понеже в прикачения pdf от WIS базата не видях каква трябва да е стойността при idle, не мога да преценя дали е завишена или нормална.
Друго ми прави впечатление. Ако се загледате и в трите картинки, стойнотта си седи на 1337, въпреки че съм вдигнал до 1200rpm. на едната.
Като се замисля, не съм виждал тази стойност да се променя. Трябва да пробвам в движение, като смачкам газта, за да се развърти компресора.
Доколкото ми стана известно от този сайт, посветен на SLK R170, компресора се управлява от магнитен съединител, като на компресора на климатика, а не е зацепен постоянно.
Значи, само при рязко подаване на газ би трябвало да се промени тази стойност. Също управлението зависи изцяло от АirMass Sensora (дебитомера).
Понеже моят е чисто нов, и стойностите както се вижда по-долу са в нормите, малко ми е странно да търся под вола теле.

(ето и цитат от сайта)

The M111 Supercharged engine employs an Eaton compressor having a capacity of approximately 1 liter per charge
cycle. Two triple rotors positioned at a 60 degree angle to each other rotate freely inside a housing, and deliver the
axial intake airflow to the opposing radial outlet. The supercharger is regulated by the hot-film engine management
unit, and is activated by a magnetic clutch when required. The intercooler has a great influence on the charging
efficiency. the engine is equipped with a new engine management system - ME-2.1. In addition to control unit
functions such as fuel injection ignition and anti-knock control, this also integrates functions for the electronic
accelerator pedal, drive authorization and cruise control.


Въпросите са ми следните:
1. И на вас ли ви се струва странно, че датчика на вала сменя само м/у тези 2 стойности. Или просто не може да refresh-не толкова бързо екрана диагностиката.
Т.е. това да са 2те стойности, които трябва да отчита.
2. Да знаете къде се намира датчика на налягането на всмукателния колектор?

Posted Image

Posted Image
Posted Image
Posted Image

P.S.
Сложих добавка за гориво на STP с идеята, ако са ми зацапани дюзите да си проличи... Първите 20 километра си внуших, че се е оправило, ама бях се объркал. Т.е. не мисля че е от зацапани дюзи... виж може да е пикаеща дюза спокойно, но тях съм ги оставил за десерт :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#17 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 20 май 2010 - 12:56

Сигурен ли си в четеца на live data-та?

Да не би това 1337 да е някаква дефолтна стойност, ако не успее да прочете нищо?

От друга страна в онзи СЛК сайт пише че компресора е зацепен на upper part-load, и full load. което значи че като задържиш известно време на някакви обороти да кажем (1500-2000), компресорът не е зацепен и двигателят работи като атмосферка. Значи трябва налягането да е 600-700 mbar(А).
  • 0

#18 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 септември 2010 - 19:36

Да завърша темата:

Проблемът е РЕШЕН. (на 90%)
---
Говорих с много хора, които са запознати с 111.944 мотора, вкл. с един пич в Sindelfingen, който е работил 20 години в Мерцедес до скоро.
Проблемът се решава на 100% (не съм пробвал) с препасване на клапаните, и цялостно обслужване на мотора.

Мина доста време откакто се оправиха тресенето, умишлено чак сега пиша. Правих (лично) няколко пъти STAR/DAS диагноза на колата и всичко е в рамките на нормалното, няма никакви проблеми. Т.е. стойността 1337mBar-a явно е дефолтна като не може да се предпочете, както Subsonic допусна.
---
Купих свещи NGK IFR6D10. Google за повече информация. 4бр. струват 50-60 Eвро, но си заслужават всяка стотинка.
При тези свещи искрата е доста по-силна (според NGK, а и аз се уверих).
Вече на практика оборотите не тресат. Т.е. люлеят се мноооого леко, трябва да се взираш в оборотомера, за да го видиш. Не се усеща в колата, не се усеща и при вдигнат капак и взиране в мотора.

Не казвам, че само свещите ще решат проблема, но в комбинация с почистване на дросела, MAF-а, Recirculation flap-а, проверка на бобините, кабелите и лулите, шансът нещата да се оправят е огромен.

В резултат на което, имам почти чисто нови Bosch F7-KTCR за продажба. Купени са от МБ Германия. Това са каталожните за мотора.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#19 koceto

koceto

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Автомобил:
    CLK 230 kompressor 1999g

Публикувано 20 септември 2010 - 12:37

Здравейте!!!

Аз съм нов член във форума, а и много не разбирам от ремонти на автомобили. Преди имах CLK 200 бях много доволен, но е слабичко... сега след като махнаха акцизите си взех 230К, супер си върви :icon_welldone: . Но в момента имам същия проблем, претриса ми като е на обороти. Водих я в сервиз, показа грешка при запалването на втори цилиндър. Смениха ми свещите, поогледа я оттук оттам 150 лв. и нищо.... Какво да правя, в кои сервиз да я водя, кои може да ми помогне с този проблем, аз сам няма да мога да се справя...

P.S. Както вече казах аз съм нов в групата, даже не съм разгледал още всички фруми... Виждате ли се правите ли някакви сбирки????

Благодаря ви предварително
  • 0

#20 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 септември 2010 - 12:46

Ами много неща могат да са. Може да е бобина, кабел и един милион други работи.
Аз специално сложих NGK IFR6D10 и чак тогава престана да претрисва.
Преди това бях с хубави свещи, оригинални, но явно не могат да направят такава искра и нещата не се получават.

Събираме се срядите на Комитите в Ст.град, около 6:30 вечерта. Ела да я погледна, може и да успея да те насоча към нещо.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#21 Orlinov

Orlinov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Lecce
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 320 SPORT 1999g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 септември 2010 - 17:14

Здравеѝте колеги.И аз имам същият проблем с претрисането.Колата е цлк 320 99г.автоматик.А когато сам на скорост и даржа спирачката още повече тресе.Смених и свещите 12 на броѝ цена 300лв. марка БЕРУ но същата работа пак тресе :(.А лошото е че живея в Италия а механиците ражат глави и неразбират.Някоѝ ако знае нещо за марката БЕРУ моля да сподели.
  • 0

#22 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 септември 2010 - 17:24

Beru = Bosch като качество. Нищо особено. Как така обаче 12 свещи?
Може и други работи да са при автоматика, не разбирам там.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#23 Orlinov

Orlinov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Lecce
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 320 SPORT 1999g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 септември 2010 - 20:31

Beru = Bosch като качество. Нищо особено. Как така обаче 12 свещи?
Може и други работи да са при автоматика, не разбирам там.





На всеки цилиндър по 2 свещи.
  • 0

#24 Orlinov

Orlinov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Lecce
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 320 SPORT 1999g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 септември 2010 - 20:46

Тампона на скоростната кутия ... ?
Тампони на двигателя ... ?
Във движение вибраций има ли ?
Тампони на стабилизираща щанга ... ?


Тампона на двигателя го преверявах преди един месец когато я купих и беше в добро състояние,дори бяха намазани всички тампони,маншони с няква течнос която ги запазва по далго време.
В движение няма вибраций.
А тоя тампон на скоростната кутия каде се намира?
Възможно ли е при смяна на маслото,на скоростната кутия капака да не се оцапа с грам масалце?
  • 0

#25 Orlinov

Orlinov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Lecce
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 320 SPORT 1999g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 септември 2010 - 22:52

Кофтито че не сам в България.Живея в Италия и се пребирам само авгост.Тукашните майстори разбират само на фиати и алфи не ми се рискува.В сервиз на МБ ще се ходи в краен случай (с пачка евра).Ако се скъса тоя тампон на скоростната кутия какви са последствията?
  • 0

#26 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 септември 2010 - 22:54

Ще може да се кара, но ще предава брутални вибрации в купето. Късал съм на БМВ и нямаше проблеми. При дълго каране, може да затрие гумените тампони на кардана.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#27 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 20 септември 2010 - 23:10

колега ако са ти чели колата с читава апаратура
и са ти казали пропуски в запалването то не се занимавай с
тампони ще хвърлиш куп пари и резултата няма да те очарова
като си сменил свеща продължавай нататък - лули кабел и накрая
бубина
ако ти се играе и имаш апаратура размени частите с тези примерно на 3 цилиндър
и при която част се проявят пропуски в запалването я сменяй
ако не сменяй по горния ред
  • 0

#28 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 21 септември 2010 - 01:56

Колегата е прав,проблема неможе да е в тампони,прекалено голям е мотора за да го усетиш тоз тампон на празен ход.Възможно е да е във високото,но не ми се вярва.Най веротно нещо притрило и смуче въздух.Пък щом тресе при натисната спирачка проблема бий на сервоапарат.като неможем да я чуем само гадаем.Нали се сещаш!
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#29 Orlinov

Orlinov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Lecce
  • Автомобил:
    Mercedes CLK 320 SPORT 1999g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 септември 2010 - 19:28

Благодаря на всички за мненията!Като взема заплатата начаолто на октомври ще я закарам в сервиз на МБ и ще пиша от какво е било.
:flagMB new:
  • 0

#30 USA

USA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 173 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Риболов,Компютри,Фитнес
  • Автомобил:
    CLK 200 1998

Публикувано 28 юни 2011 - 15:50

Възможни причини, които не си изброил:
1.Почистване на дросела - въореки, че грешки няма;
2.Проверка на кабелите и лулите - при мен даде ефект прди 3 години за същият проблем.
В БС ми смениха лулата на 1-ви цилиндър и се оправи;
3.Датчик за температурата на входящият въздух;

п.с. горивен филтър сменян ли е? :flagMB new:

И на мен ми даваше грешка температурнич датчик но смених дебитомера .Но пак претриса...А къде е тоя датчик?
?
  • 0
LAS VEGAS




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни