Слабо парнослед монтаж на агу намаля парното
Започната от martokuka, 23 дек 2009 - 00:06:48
63 мнения по тази тема
#1
Публикувано 23 декември 2009 - 00:06
Здр. колеги, разбираемо може би след монтаж на газовата уредба / 124, 200е- ловато/ ми намаля парното, т.е не духа горещо. Нов термостат, колата загрява бързо, но ако пусна вентилатора на 2, 3 или 4 направо почва да духа хладко, колата няма климатик. Изпарителя е вързан преди входа на парното и изходящия му маркуч отива в изхода на парното, който ми направи впечатление, че е по- топъл от входящия. Предполагам изпарителя шунтира в някаква степен радиатора на парното и ако е така какво да направя. Термовентилите предполагам че работят, защото ги чувам как цъкат като завъртя температурата в синия сектор. Въпроса е възможно ли е изпарителя да шунтира парното или има проблем с радиаторчето
#2
Публикувано 23 декември 2009 - 00:57
Не знам как точно е вързан изпарителя, но това което съм виждал на други е - последователно закачени като първо е парното. Успех!
#3
Публикувано 23 декември 2009 - 14:40
Но лятото като спреш парното, т.е топлата вода не минава през него следователно и през изпарителя няма да може колата да работи на газНе знам как точно е вързан изпарителя, но това което съм виждал на други е - последователно закачени като първо е парното. Успех!
#4
Публикувано 23 декември 2009 - 18:59
Ако ти се губи антифриз си за ново радиаторче,ако не може да се е задръстило-има теми за чистене.За газовото не знам,би трябвало квалифицирани газаджии да са ти го слагали?!
#5
Публикувано 23 декември 2009 - 19:44
При мен парно се губеше на свободни обороти, оказа се, че не ми работи ел. водната помпа.
#6
Публикувано 23 декември 2009 - 20:21
Но лятото като спреш парното, т.е топлата вода не минава през него следователно и през изпарителя няма да може колата да работи на газ
Прав си. При нас е с ел. магнитен клапан за пускане на вода към парното. На Ситроен, Пежо и Рено водата е вързана постоянно, затварят притока на въздух към радиаторчето. Имаме и спомагателна помпичка. Би трябвало да се захрани преди нея - на изхода на термостата.
#7
Публикувано 23 декември 2009 - 21:27
това е нормално да ти намалее топлото ,но малко,ако е много и маркуча е хладен-радиаторчето е запушено.Ако всичко е ок слагаш след тройника към изпарителя по тънък (Ф) маркуч,естествено трябва и нов тройник при стругаря или ако намериш нещо подходящо.
#8
Публикувано 24 декември 2009 - 18:31
днес разглобих дуо вентила на парното и не видях проблем в него. Нямам ел. помпичка, остава да продухам парното, но каква е посоката на циркулация на водата в малкия кръг от главата през входа на парното- дуо вентила и водната помпа ли, защото на вентилите има стрелка която е от изхода на парното към водната помпатова е нормално да ти намалее топлото ,но малко,ако е много и маркуча е хладен-радиаторчето е запушено.Ако всичко е ок слагаш след тройника към изпарителя по тънък (Ф) маркуч,естествено трябва и нов тройник при стругаря или ако намериш нещо подходящо.
#9
Публикувано 11 февруари 2010 - 20:26
Намалих сечението на маркучите към изпарителя, но разлика почти няма, та се чудя ако си купь една помпичка от 124 с климатик дали няма да се подобри парното. В момента духа топло до 2 степен на 3 е почти хлазно а не 4 студено. Въпроса е как да я вържа тая помпа та над 1500 оборота да изключваднес разглобих дуо вентила на парното и не видях проблем в него. Нямам ел. помпичка, остава да продухам парното, но каква е посоката на циркулация на водата в малкия кръг от главата през входа на парното- дуо вентила и водната помпа ли, защото на вентилите има стрелка която е от изхода на парното към водната помпа
#10
Публикувано 12 февруари 2010 - 10:33
Намалих сечението на маркучите към изпарителя, но разлика почти няма, та се чудя ако си купь една помпичка от 124 с климатик дали няма да се подобри парното. В момента духа топло до 2 степен на 3 е почти хлазно а не 4 студено. Въпроса е как да я вържа тая помпа та над 1500 оборота да изключва
Колега, посоката на циркулация на охладителната течност е:
от задната част на мотора към радиаторчето на парното, от радиаторчето на парното към дуо-винтилите, и от дуо-винтилите към водната помпа
а не обратно (както си мислят много хора).
Не се занимавай да слагаш помпи, няма да се променят нещата. По-скоро виж, или сннимай, къде е хванато подгряването изпарителя. Има вероятност да не е обезвъздушен добре радиатора на парното, тъй като течността може да не минава през него, а през изпарителя. Можеш да пробваш също така входния маркуч за водата в изпарителя да го сложиш отдолу на изпарителя, а изходния отгоре, като така ще намалиш дебита на водата през изпарителя и ще увеличиш дебита през радиаторчето на парното.
#11
Публикувано 12 февруари 2010 - 10:36
Иначе помпа може да се върже през реле, а управлението на релето да става през ключето за натиснат педал на газта - натиснеш ли педала, да спира помпата.
Но на проблема трябва да се бори първопричината, а не да се замазват последствията .
Но на проблема трябва да се бори първопричината, а не да се замазват последствията .
#12
Публикувано 12 февруари 2010 - 11:49
водата тече от там, откъдето и е най-лесно.
добавете към това и слабата циркулация на кръгът за парно/изпарител и получаваме слабо парно.
надали е запушен радиатора, ако преди слагането на АГУ, е било в ред "топлото"
ще се наложи да сложиш такава помпичка.
много лесно ще я управляваш.
ще сложиш ел.блок за управление на парното с изходящ пин за такава помпа. общо взето е плуг&плей.
този блок всъщност е платката, която е едно общо с врътките за парното (синьо-червено)
теглиш кабелче до отпред и си връзваш помпата, после още едно кабелче до маса.
имам и ел.схеми на парното. които ще ти дам да си копираш.
помпата ще я вържеш, такаче връщащият маркуч на изпарителя да е след нея, та помпата да смуче от радиатора.
Ако неможеш да намериш помпа+ ел.блок--- потърси ме.
добавете към това и слабата циркулация на кръгът за парно/изпарител и получаваме слабо парно.
надали е запушен радиатора, ако преди слагането на АГУ, е било в ред "топлото"
ще се наложи да сложиш такава помпичка.
много лесно ще я управляваш.
ще сложиш ел.блок за управление на парното с изходящ пин за такава помпа. общо взето е плуг&плей.
този блок всъщност е платката, която е едно общо с врътките за парното (синьо-червено)
теглиш кабелче до отпред и си връзваш помпата, после още едно кабелче до маса.
имам и ел.схеми на парното. които ще ти дам да си копираш.
помпата ще я вържеш, такаче връщащият маркуч на изпарителя да е след нея, та помпата да смуче от радиатора.
Ако неможеш да намериш помпа+ ел.блок--- потърси ме.
#13
Публикувано 14 февруари 2010 - 09:30
Благодаря Lorinser, вчера вързах такава помпичка, обаче нямам такъв блок за у-ние, тъй като моя МБ е без климатик, ще съм ти благодарен ако ми покажеш такава схема или блока за който говориш и евентуално цена. Сага помпата съм я вързал след клапаните на парното, но я управлявам с ключе
Прикачени файлове
#14
Публикувано 15 февруари 2010 - 11:27
Благодаря Lorinser, вчера вързах такава помпичка, обаче нямам такъв блок за у-ние, тъй като моя МБ е без климатик, ще съм ти благодарен ако ми покажеш такава схема или блока за който говориш и евентуално цена. Сага помпата съм я вързал след клапаните на парното, но я управлявам с ключе
Ами вържи го тогава за ключето за празен ход на лостчето на дросела. Там където свършва жилото на газта, има едно ключе. Като бутнеш педала и отваря. Връзваш едно кабелче там за да управлява реленце, което да ти захранва помпата и готово. По-просто и по-лесно от това едва ли ще стане.
#15
Публикувано 15 февруари 2010 - 19:47
За момента го вързах без реле само с ключе, т.е аз управлявам помпата, че е студено и не ми се занимава да връзвам през ключето и да слагам реле. На това ключе за празния ход "Плюс" или "Минус" минаваАми вържи го тогава за ключето за празен ход на лостчето на дросела. Там където свършва жилото на газта, има едно ключе. Като бутнеш педала и отваря. Връзваш едно кабелче там за да управлява реленце, което да ти захранва помпата и готово. По-просто и по-лесно от това едва ли ще стане.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни