Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Слабо парнослед монтаж на агу намаля парното


  • Please log in to reply
63 мнения по тази тема

#1 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 декември 2009 - 00:06

Здр. колеги, разбираемо може би след монтаж на газовата уредба / 124, 200е- ловато/ ми намаля парното, т.е не духа горещо. Нов термостат, колата загрява бързо, но ако пусна вентилатора на 2, 3 или 4 направо почва да духа хладко, колата няма климатик. Изпарителя е вързан преди входа на парното и изходящия му маркуч отива в изхода на парното, който ми направи впечатление, че е по- топъл от входящия. Предполагам изпарителя шунтира в някаква степен радиатора на парното и ако е така какво да направя. Термовентилите предполагам че работят, защото ги чувам как цъкат като завъртя температурата в синия сектор. Въпроса е възможно ли е изпарителя да шунтира парното или има проблем с радиаторчето
  • 0

#2 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 23 декември 2009 - 00:57

Не знам как точно е вързан изпарителя, но това което съм виждал на други е - последователно закачени като първо е парното. Успех!
  • 0

#3 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 декември 2009 - 14:40

Не знам как точно е вързан изпарителя, но това което съм виждал на други е - последователно закачени като първо е парното. Успех!

Но лятото като спреш парното, т.е топлата вода не минава през него следователно и през изпарителя няма да може колата да работи на газ
  • 0

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 декември 2009 - 18:59

Ако ти се губи антифриз си за ново радиаторче,ако не може да се е задръстило-има теми за чистене.За газовото не знам,би трябвало квалифицирани газаджии да са ти го слагали?!
  • 0

#5 anarchymisc

anarchymisc

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 163 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен/София
  • Автомобил:
    W124 250DTurbo '92
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 декември 2009 - 19:44

При мен парно се губеше на свободни обороти, оказа се, че не ми работи ел. водната помпа.
  • 0

#6 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 23 декември 2009 - 20:21

Но лятото като спреш парното, т.е топлата вода не минава през него следователно и през изпарителя няма да може колата да работи на газ


Прав си. При нас е с ел. магнитен клапан за пускане на вода към парното. На Ситроен, Пежо и Рено водата е вързана постоянно, затварят притока на въздух към радиаторчето. Имаме и спомагателна помпичка. Би трябвало да се захрани преди нея - на изхода на термостата.
  • 0

#7 MBenc

MBenc

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово
  • Интереси:лов , бизнес в Севлиево

Публикувано 23 декември 2009 - 21:27

това е нормално да ти намалее топлото ,но малко,ако е много и маркуча е хладен-радиаторчето е запушено.Ако всичко е ок слагаш след тройника към изпарителя по тънък (Ф) маркуч,естествено трябва и нов тройник при стругаря или ако намериш нещо подходящо.
  • 0

#8 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 декември 2009 - 18:31

това е нормално да ти намалее топлото ,но малко,ако е много и маркуча е хладен-радиаторчето е запушено.Ако всичко е ок слагаш след тройника към изпарителя по тънък (Ф) маркуч,естествено трябва и нов тройник при стругаря или ако намериш нещо подходящо.

днес разглобих дуо вентила на парното и не видях проблем в него. Нямам ел. помпичка, остава да продухам парното, но каква е посоката на циркулация на водата в малкия кръг от главата през входа на парното- дуо вентила и водната помпа ли, защото на вентилите има стрелка която е от изхода на парното към водната помпа
  • 0

#9 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 февруари 2010 - 20:26

днес разглобих дуо вентила на парното и не видях проблем в него. Нямам ел. помпичка, остава да продухам парното, но каква е посоката на циркулация на водата в малкия кръг от главата през входа на парното- дуо вентила и водната помпа ли, защото на вентилите има стрелка която е от изхода на парното към водната помпа

Намалих сечението на маркучите към изпарителя, но разлика почти няма, та се чудя ако си купь една помпичка от 124 с климатик дали няма да се подобри парното. В момента духа топло до 2 степен на 3 е почти хлазно а не 4 студено. Въпроса е как да я вържа тая помпа та над 1500 оборота да изключва
  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 февруари 2010 - 10:33

Намалих сечението на маркучите към изпарителя, но разлика почти няма, та се чудя ако си купь една помпичка от 124 с климатик дали няма да се подобри парното. В момента духа топло до 2 степен на 3 е почти хлазно а не 4 студено. Въпроса е как да я вържа тая помпа та над 1500 оборота да изключва



Колега, посоката на циркулация на охладителната течност е:

от задната част на мотора към радиаторчето на парното, от радиаторчето на парното към дуо-винтилите, и от дуо-винтилите към водната помпа
а не обратно (както си мислят много хора).

Не се занимавай да слагаш помпи, няма да се променят нещата. По-скоро виж, или сннимай, къде е хванато подгряването изпарителя. Има вероятност да не е обезвъздушен добре радиатора на парното, тъй като течността може да не минава през него, а през изпарителя. Можеш да пробваш също така входния маркуч за водата в изпарителя да го сложиш отдолу на изпарителя, а изходния отгоре, като така ще намалиш дебита на водата през изпарителя и ще увеличиш дебита през радиаторчето на парното.
  • 0

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 февруари 2010 - 10:36

Иначе помпа може да се върже през реле, а управлението на релето да става през ключето за натиснат педал на газта - натиснеш ли педала, да спира помпата.

Но на проблема трябва да се бори първопричината, а не да се замазват последствията :).
  • 0

#12 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 12 февруари 2010 - 11:49

водата тече от там, откъдето и е най-лесно.
добавете към това и слабата циркулация на кръгът за парно/изпарител и получаваме слабо парно.
надали е запушен радиатора, ако преди слагането на АГУ, е било в ред "топлото"

ще се наложи да сложиш такава помпичка.
много лесно ще я управляваш.
ще сложиш ел.блок за управление на парното с изходящ пин за такава помпа. общо взето е плуг&плей.
този блок всъщност е платката, която е едно общо с врътките за парното (синьо-червено)
теглиш кабелче до отпред и си връзваш помпата, после още едно кабелче до маса.
имам и ел.схеми на парното. които ще ти дам да си копираш.

помпата ще я вържеш, такаче връщащият маркуч на изпарителя да е след нея, та помпата да смуче от радиатора.

Ако неможеш да намериш помпа+ ел.блок--- потърси ме.
  • 0

#13 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 февруари 2010 - 09:30

Благодаря Lorinser, вчера вързах такава помпичка, обаче нямам такъв блок за у-ние, тъй като моя МБ е без климатик, ще съм ти благодарен ако ми покажеш такава схема или блока за който говориш и евентуално цена. Сага помпата съм я вързал след клапаните на парното, но я управлявам с ключе

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  P2240446.JPG   953,3K   55 Брой сваляния

  • 0

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 15 февруари 2010 - 11:27

Благодаря Lorinser, вчера вързах такава помпичка, обаче нямам такъв блок за у-ние, тъй като моя МБ е без климатик, ще съм ти благодарен ако ми покажеш такава схема или блока за който говориш и евентуално цена. Сага помпата съм я вързал след клапаните на парното, но я управлявам с ключе


Ами вържи го тогава за ключето за празен ход на лостчето на дросела. Там където свършва жилото на газта, има едно ключе. Като бутнеш педала и отваря. Връзваш едно кабелче там за да управлява реленце, което да ти захранва помпата и готово. По-просто и по-лесно от това едва ли ще стане.
  • 0

#15 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 февруари 2010 - 19:47

Ами вържи го тогава за ключето за празен ход на лостчето на дросела. Там където свършва жилото на газта, има едно ключе. Като бутнеш педала и отваря. Връзваш едно кабелче там за да управлява реленце, което да ти захранва помпата и готово. По-просто и по-лесно от това едва ли ще стане.

За момента го вързах без реле само с ключе, т.е аз управлявам помпата, че е студено и не ми се занимава да връзвам през ключето и да слагам реле. На това ключе за празния ход "Плюс" или "Минус" минава
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни