ЧАТ-ТЕМАЗа всичко
Започната от a_atanasov, 11 авг 2009 - 20:46:13
24117 мнения по тази тема
#22756
Публикувано 01 май 2018 - 23:45
Сега малко попрекали с определенията, чак пък страшно лигави.. Клатещи се като чичо Гошо на кило ракия... Всеки човек си има разбирания за комфортна возия, аз такава в лицето на Х5цата не получавам, поне на нивото от което имам нужда, това не означава моментално обаче че колата е каруца. Всяка марка си има определена ниша с клиенти, като съответно се стреми да покрива очакванията и малко по страни от общоприетото. Мерцедес винаги са и ще си останат еталон за комфортно придвижване от т.А до т. Б
#22757
Публикувано 02 май 2018 - 07:39
Съгласен с Цецо.
Единственото хубаво на Ауди е куатрото и старите 1.8Т мотори, спорно... може би и S-tronica: 6 и 7 скоростните, суха, мокра, няма значение... имат си малки драми, но са здрави и лесни за поддръжка. Това е противно на митовете от едно време.
2.0 TFSI мисля че успяха да го оправят в последните години, без да е масларка. Да, карат по макс 200х.км., ама то какво ли ги подминава вече спокойно.
3-ката всеки път ме изумява с поведение на пътя, всяко поколение. Аз като потребител на този сегмент просто не мога да си кривя душата. Да, Мерцедес безспорно вози по-приятно на магистрала, но дори и със заводското спортно окачване, са страшно лигави и клатещи се.
А 6 и 8-ск. ZFи цепят мрака. Няма 7G, 7G+, само 9G не съм карал, но пък не ги слагат веднага на 205, така че ще почакам за впечатления.
Сегмента на А6, Е и 5та, ми е труден за осмисляне. Може би единствено към Audi C7 нямам естетически претенции. След BMW Е39, за мен в този сегмент нямаше кола, след която да се обърна, до появата на W213, А6-C7 и А7.
Флагманите са ясни
Аз лично не мога да кажа, че съм фен точно на Мерцедес, на БМВ или на Ауди. Харесвам много и трите марки, като към ауди имам най-много преубеждения.
Мерцедес за мен са лидери във високия клас, където се търси основно комфорт и возия. Както казах 222 е космически кораб и другите две марки само по мониторите не могат да я стигнат. Аз обаче такъв клас автомобил не бих си взел. Прекалено ми е тежък и не се усеща ускорението, управлението с волана. За мен е по-ниския клас на е класата и пета серия. Там хем имаш тежка и стабилно стъпваща кола, хем усещаш ускорение, по-директно управление, можеш да се кефиш да раздаваш газ, да влизаш в завоите и т.н. Някакъв баланс между комфорт и каране за моето субективно усещане. От друга страна ес купето на мерцедес е нещо уникално, което другите не предлагат и бих яхнал с удоволствие.
За 205 не ми се говори повече. За мен това беше уникална излагация. Просто е неприемливо нов премиум да скърца като форд ескорт. Мен лично всички дразнещи шумове в автомобила ме вбесяват. Сега в моята нещо ми скърца от там, от където излиза псажерския колан и ще търся начин да я сменя тази част и да разбера какво точно се чува вътре. Интересно ми е хората, които казват 205 е топ карали ли са я заедно с конкурентите? Защото аз от тест драйв на Х3 директно отидох на GLC, седмица-две по-рано карах и конкурента на лексус. От тези 3те мерцедеса за мен се представи най-зле.
А6цата с какво ме впечатли - определено е над моя автомобил и като пътно поведение, и като стабилност, и като ускорение, и като обезшумяване и като технология. Да вярно, по-ново поколение е, но пък ме впечатли доста повече и от 212ката, която съм карал сумарно над 5 часа. Аудито просто е автомобил, който те закарва максимално бързо и комфортно от точка А до точка Б. Колата не усеща скорост, баири или изпреварвания. Скоростнага кутия връща моментално при настъпване, няма го досадния лаг на 7г за който спомена Коцето. До колкото знам, този 8 степенен автомат си е със софтуер на ауди и се води доста здрава кутия за времето си. След като се запалих по зимните спортове, вече и 4 по 4то ми стана важно, а там ауди е безспорен лидер от трите немски марки.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#22758
Публикувано 02 май 2018 - 08:25
ZF 8HP e нереална кутия. Никакъв софтуер на Ауди няма в нея за щастие Изцяло разработка на ZF e, само е оптимизирана за мотора, като всеки друг автомат.
Toва, към днешна дата е може би най-добрата хидротрансформаторна кутия, правена някога.
Списъкът в картинката не е пълен, понеже А6 C7 също е с такава, но се добива представа за марките, които я ползват. Общо взето: стари клиенти на ZF.
Колкото до 205, карал съм я успоредно с F30 3та серия. Не мога да преценя кое ми харесва повече. И двете бяха с прилични екстри, като дума не можеше да става за кофти сглобка. Странно и тъжно, че има скърцащи бройки
Прикачени файлове
#22759
Публикувано 02 май 2018 - 08:46
Rolls Royce Ghost
БМВ обаче нещо се отказват от ЗФ, новите им модели(G) са с техни кутии. Не знам, кой спомена, че БМВ нямат собствени АСК - доста необосновано твърдение.
#22760
Публикувано 02 май 2018 - 09:09
За коментарите че 205 скърца мога да кажа само че или нещо не е било наред с конкретната бройка или колата е сглобена от 2-3 други.
Возил съм се и съм карал и 205 (250 бензин АМГ лайн) и ф30 (320д М-пакет), мога да кажа че качеството на материалите в бенца е по-високо от това в бмв-то.
И двете коли са купувани нови и карани на около 80-100к км, волана на ф30 с м-пакет вече е напукан и нацепен от слънцето, като колата през повечето време седи в гараж. И двете коли бяха с амортисьори с електронен спорт режим, при бенца има комфорт, докато при ф30ката постоянно чуваш шумове заради твърдото окачване (скоро четох че много се оплаквали от това дори в САЩ и при фейслифта това е оправено). Ще отбележа че и двете коли бяха с RFT гуми 18ки, за да не каже някой как едната може би е била на по-малък цолаж или с нормални гуми които возят по-добре от рънфлат.
#22761
Публикувано 02 май 2018 - 09:32
Ще се съглася с Петьо, защото и аз карах 2 различни 205-ци, както и една 3-ка. Ако направя сравнение, ще е смешно. Дори 520 2017 с червен салон ми е убита, пред 205. Нищо не скърцаше никъде. Само телевизора, който не се прибира ме дразни. Да не говорим за Е класа, че там разликата става още по - голяма. Хайде стига с това Ауди за сняг. Ако искаш кола за ски, Subary Outback S AWD с двулитровия мотор, има много по-добро куатро от това на Ауди А6 със същия мотор.
Official Mercedes-Benz Club of Bulgaria
www.mbclub.bg
Official Mercedes-Benz Club of Bulgaria
www.mbclub.bg
Once a year, go someplace you’ve never been before!
#22762
Публикувано 02 май 2018 - 09:34
Да, само, че субарото е кенеф и скърца. А аз искам всичко.
#22763
Публикувано 02 май 2018 - 09:52
ти на какви коли попадаш, че все ти скърцат? аз съм се возил на няколко 205-ци никоя не скърцаше... само един мерцедес ми е скърцал досега - едно ново мл или гле вече беше. нещо от багажника му скърцаше ужасно, но това според мен е от собственика му...
#22764
Публикувано 02 май 2018 - 10:05
Е как така на теб всичко ти скърца бе Ванка?!? Едно приятелче има въпросното Субару. 2016 го купи ново. Кара го постоянно. Зимата го скъсва от планини, а лятото от офроуд дестинации по палатки. Как пък едно нещо не съм чул да скръцне вътре. Не знам, не знам ☺Да, само, че субарото е кенеф и скърца. А аз искам всичко.
Official Mercedes-Benz Club of Bulgaria
www.mbclub.bg
Once a year, go someplace you’ve never been before!
#22765
Публикувано 02 май 2018 - 10:08
Жив и здрав да е аз тази марка не я гледам изобщо по ред причини. Субарото е проходимо, но му липсват много други неща - комфорт, визия, пътно поведение, обезшумяване(!), махагон, диспей който излиза при запалване, ускорение от 0 до 100 за 5.5 секунди
#22766
Публикувано 02 май 2018 - 10:13
БМВ обаче нещо се отказват от ЗФ, новите им модели(G) са с техни кутии. Не знам, кой спомена, че БМВ нямат собствени АСК - доста необосновано твърдение.
Ъ? БМВ нямат собствени кутии!
BMW ползват Getrag, ZF, GM и Aisin (при някои мини), заедно със стари MG/Ровър кутии, и т.н.
Ако не ми вярваш, направи си сам проучване, информация колкото искаш
Само М-DCT не съм сигурен кой им ги прави, на последните М-ки.
hint: същата концепция е като при PDK/DSG/S-tronic.
hint 2: кутиите на новите им мотоциклети ще ги прави индийска компания (HERO).
Много ще се изненадам, ако BMW почнат да правят сами кутии, предвид богатата им история и добри практики с производителите на кутии.
На практика те успяват вече поне 30г. да си създават кутии по техен дизайн и изисквания, като прехвърлят всичките оперативни разходи на външни производители
Не е като да не знаят как да си оптимизират разходите, м?
#22767
Публикувано 02 май 2018 - 10:16
Бате, не знам, ама в Ауто Бавария твърдят, че е произведена от БМВ. От тук се вижда само, че е 8 степенна:
https://www.ultimate...-xDrive20d.html
Сега ако се води произведена от БМВ, но част от процесите са аутсорснати на други компании, това едва ли се знае от служителите на БМВ и влизаме в дълбоки води. Щото е интересно да видим и мерцедес тогава какво аутсорсват и къде.
#22768
Публикувано 02 май 2018 - 10:31
8ск. steptronic. При новите BMW казват Steptronic на всичко, което е с torque converter, в случая щом е 8, значи е ZF. Все още не намирам диаграмите, G01 e прекалено нова, да видя какви са конкретните чаркаляци по тях.
Алтернативното ще е SAT (Sport Automatic Transmission), което е пак ZF 8HP, но вероятно ще има перца на волана, малко по-различен ск.лост и ще е малко по-агресивна.
Другото е DCT или някаква ръчка, ако слагат все още. Както писах по-горе, DCT не знам кой ги прави, но най-вероятно не са БМВ.
И сериозно, не мога да повярвам, че се връзваш на търговски представители. Единици са хората в дилърствата, които имат достатъчно детайлни технически познания... не съм срещал търговски да е сред тях
Edit: не съм 100% прав, имало е практики, при предни модели, кутиите за някои пазари да са произведени от ZF, за други пазари (USA/CAN напр) да са произв. от GM. Правили са го за оптимизация на разходи и избягване на мита. Може би тези практики продължават, но при европейските бройки за европейския пазар, е ZF.
#22769
Публикувано 02 май 2018 - 10:39
За Субару-то и аз мога да поспоря, малко са спартански от към оборудване, боксеровите двигатели са малко капризни ако си чобанин, газ-маз, кофти масла и прекъсвачи (+ реглаж на клапани и ревизии на глави) и не на последно място слабите анти-корозионни покрития преди 2008-2010 година. Всичко останало е топ, за начало повечето хора явно не правят разлика между AWD (All Wheel Drive) и 4WD (4-Wheel Drive), но разлика има и то голяма, Вонко прочети и ще видиш. За скърцане и тропане отново, явно се возиш в някакви кенефи 15-та употреба, перкефтна от автоджамбаз.
Приятел има Legacy Spec-B 3.0 245к.с. 4 години вече го кара, 3 от които на газ, минал е 90к и за тези години ремонтите му се изразяват в два нови предни амортисьора Bilstein B6 (това се слага заводски на колата), лагер на главина, тампони, биалетки и шарнири за макс 300-400 лева, останалото са масла, филтри, обслужващ ремък с ролки, дискове и накладки което е консуматив + скоро му предстои нов съединител. Вчера дори бяхме на тест драйв на 2014 Форъстър 2.0 Турбо (STi мотора), въпреки високо вдигнатото купе беше доста стабилна, тиха и комфортна, дори се замисля да сменя.
#22770
Публикувано 02 май 2018 - 10:49
Ами бате въпрос на вкус. Аз съм карал малко Legacy 2015 от Пловдив до Хисаря. Нямам никакви забележки към проходимостта, не сме го и тествали де. Но такава кола не бих си взел определено Една кола не ме ли грабне още като я усетя как потегля, с красотата и усещането на интериора, с влизането в първия остър завой - не е моята кола. Иначе да, Субаро е в пъти по-практична и икономически изгодна от Ауди и Мерцедес и БМВ.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни