Така...
Всички М52 версии са страхотни, не трябва да харчат масло и да се клатят мотора.
Горят масло от картерната вентилация или от балканския изпълнения по мотора.
323 е М52Б25 и е нереално добър мотор. Градското му е 11-12 макс, ако се кара разумно. Простотиите вдигат разхода много.
(компактът ми беше с този мотор).
М52Б28 е също чудесен, като няма разлика в разхода и обслужване и чупливост. Страхотен мотор.
Ако се гледа за евтина, имат едно М43 моторче, което е убийствено корава едновалка. За предпочитане е 1.9 версията, че другата няма Nm.
Говорейки за бензинка, фейсовата Е46 има няколко мотора.
N42 и N46 се слагат в Е46, като аз имам смесено впечатление.
Ако е на малко километри и с история, е много добър мотор. Имах N46 в Е90ката. Прецаква му се един valvetronic, сменят се гумички на клапани и няколко пластмасови елемента по охладителната система. Самият мотор е с по-старата електроника от Е90 и не пали чековете от кофти бензин... за разлика от Е90.
Вариациите на 6цил. моторите е М54, която е с 2 ваноса: 2.2 170 к.с. или големия. И двата са много ок. Има митове и легенди колко гаден мотор е, но това са милионници.
===========
Аз не бих погледнал преди фейс модел при Е46, но фейсовата определено е смислен автомобил.
За жалост (или щастие), хубава фейс кола, от Италия, не струва никак евтино, а и ги няма вече. Цената е много близка до 10к.
Ако се вземе гробница, няма оправия и няма смисъл.
Но това са универсални неща, така че няма какво да се коментира.
При конкретни въпроси за преди фейс варианта, казвайте. М54 моторите не ги познавам в детайли, но лесно мога да намеря потвърдена информация