Оборотното каране на в124хубаво или лишо за мотора и купето
Започната от mbthepower, 18 апр 2009 - 20:54:54
33 мнения по тази тема
#16
Публикувано 19 април 2009 - 20:29
[quote name='124thepower' date='19th April 2009 - 15:35' post='163658']
Аз не виждам сериозен проблем да го карам на 3500-400 оборота все пак не го карам 2-3 -5 часа а го карам например 500-600 метра , само за моментната тръпка , може сигорно да се появи проблем когато карам например на 2ра на 3500-4000к оборота повече време и така постоянно , но едва ли (дано не се случва) за 500-600 метра ще стане някаква сериозна авария , мене ме притеснява че не е бензинов мотора , а е дизелов (чист) и да не му правят проблем неравномерните обороти , изведнъж до 4к оборота и спирачки и падат на 1500-2000 само тогава да не стане нещо иначе количката си варви прилично за годините и за дизела
Не е проблем ,че си го покарал малко по така,но е желателно да не я мъчиш,те за това са и сложили огроничител на оборотите.Трактор карал ли си?Ако искаш да си караш количката по дълго не я мъчи и ползвай не спирачка ,а двойно амбриране за да свалиш на по малка предавка.То за това е дизел и Мерцедес-ако си забелязал можеш и на втора предавка да потеглиш и на 5 в града можеш да я караш.По инерция никога не пускам,я си преставете ,че откажат спирачките изведнъж и си на свободна(има хора даже гасят и мотора-икономия).Старите дизели се карат тешкарската,а новите педала до дупка-за да не дадеш възможност на някой боклук от бг нафтата да ти запуши дюзата,че са фини отворите(шегувам се).Карай полекичка за да стигнеш до където си тръгнал и да се радваш на живота,а и да не утепеш някого.
Аз не виждам сериозен проблем да го карам на 3500-400 оборота все пак не го карам 2-3 -5 часа а го карам например 500-600 метра , само за моментната тръпка , може сигорно да се появи проблем когато карам например на 2ра на 3500-4000к оборота повече време и така постоянно , но едва ли (дано не се случва) за 500-600 метра ще стане някаква сериозна авария , мене ме притеснява че не е бензинов мотора , а е дизелов (чист) и да не му правят проблем неравномерните обороти , изведнъж до 4к оборота и спирачки и падат на 1500-2000 само тогава да не стане нещо иначе количката си варви прилично за годините и за дизела
Не е проблем ,че си го покарал малко по така,но е желателно да не я мъчиш,те за това са и сложили огроничител на оборотите.Трактор карал ли си?Ако искаш да си караш количката по дълго не я мъчи и ползвай не спирачка ,а двойно амбриране за да свалиш на по малка предавка.То за това е дизел и Мерцедес-ако си забелязал можеш и на втора предавка да потеглиш и на 5 в града можеш да я караш.По инерция никога не пускам,я си преставете ,че откажат спирачките изведнъж и си на свободна(има хора даже гасят и мотора-икономия).Старите дизели се карат тешкарската,а новите педала до дупка-за да не дадеш възможност на някой боклук от бг нафтата да ти запуши дюзата,че са фини отворите(шегувам се).Карай полекичка за да стигнеш до където си тръгнал и да се радваш на живота,а и да не утепеш някого.
#17
Публикувано 19 април 2009 - 20:42
или пък в моя случай от 200 до 60 за да не спра в задницата на една Лада , тогава има само майсторлък на шофиране , как да прецениш спирачния път , по ниската предавка , скороста и реакцията и т.н Един майстор беше казал "да подаваш напрежение на двигателя до голяма степен не е рисковано , рисковано е съеденител , гуми , накладки , окачване ( в завой , дрифтове и т.н)
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#18
Публикувано 19 април 2009 - 20:49
Значи за предимствата при спускане - фактите са неоспорими. Ама това с икономията на гориво при намаляване на магистралата - колко ще спестиш за 200 метра спирачен път? 5 грама бензин?!
За натоварването не се бях замислял, че е горе долу както при ускорението. Но по-рядко ми се случва да ускоря от 0 до 100 за 200 метра, отколкото да намаля от 100 до 0 за 200 метра Вапреки това ми се струва по-логично да натоваря спирачките.
Това с тировете хич не ми го пробутвай - аз не карам ТИР Те тировете имат и барабанен спирачен апарат на кардана (или нещо от тоя сорт)...
Колега,
Капка по капка, вир става... тук 5 грама, там 5 грама, току виж си икономисал пловин литър.
ТИР-овете ги давам за пример, защото при тях натоварването на спирачките е многократно по-голямо и хората са мислили как да се справят с проблемите по спирачките. Не виждам защо да не се възползваме от техните идеи. Повечето нови системи за икономия и екология са базирани точно на усвояване на спирачната енергия, дори и във F1, както знаеш вече я акумулират и използват отново.
Ясно е че те нито пестят от накладки, нито от гориво, обаче се чудят тая фира от спирането как да я оползотворят.
Не те ли чопли самата идея че пропиляваш нещо? Не говорим за икономията от 5 грама, а просто че може да не ги изхарчиш, спирайки със спирачките и хвърляйки още куп енегригия на вятъра.
Аз не съм някакъв ултрас еколог или спестовник, обаче смятам че пилеенето е вредно.
Един много известен автомобилен пилот, 7 кратен световен шампион, каза "...не натискай газта, преди да си сигурен, че трябва...", докато учеше "капитан бавен" от "5-та скорост" да кара на писта. Тая мисъл не само ми се понрави, направо съм и фен. Нека под моторна спирачка да разбираме ранното отнема на газ, вместо късното натискане на спирачката и мисля че ще постигнем консенсус. Сваляването на предавка е допълнение към моторната спирачка.
Какво ще кажеш?
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#19
Публикувано 19 април 2009 - 21:21
Е какво да кажа, аз не отричам моторната спирачка. Освен това знам, че свалянето на крака от газта в много случаи е повече от достатъчно за намаляване на скоростта. Също така, аз натискам спирачка дори без съединител. Примерно - наближавам автомобил на магистралата, който дава десен мигач, че ще освободи скоростната лента (не че му светя с фарове или нещо, просто хипотетична ситуация). Обаче моята скорост е 130 (в рамките на допустимото), а той е с 20 годишна лада и задминава ТИР на баир, съответно едвам се движи, ама и той душа бере и има право да го задмине. Ако не намаля, ще го изрежа отзад, но съм на 6-та предавка... намалявам на 90. През това време ладата се прибира и аз пак давам газ. За това намаляване, на баира може да е достатъчно само да си махна крака от газта. Евентуално може малко да помогна със спирачката, без да натискам съединител и без да сменям предавката.
Другия пример вече го коментирахме - слизане по баир надолу. Задължително на скорост и с минимум спирачка, по възможност само в завоите.
Но като започнах коментара за моторната спирачка (и се извинявам на колегата, че му оспамих темата), имах предвид хората, които винаги спират едва ли не до първа предавка на мотор и чак когато се движат вече с 20 км/ч натискат педала на спирачката. И така всеки път! Между другото, без да съм специалист, но доколкото съм запознат с устройството на двигателя и изобщо на автомобила, ако съм примерно на пета предавка и натисна спирачка, моторът няма да изгасне. И така си намалявам, докато оборотите паднат до към 1000 и чак тогава натискам съединителя и освобождавам от скорост. При такова спиране икономията на гориво е точно толкова, колкото и при моторната спирачка с намаляване на предавките. Но не бих спорил по темата.
Все пак - мисълта ми беше повече във връзка с всекидневното спиране, а не със специфичните случаи като слизане по баир или отнемане на газта.
Другия пример вече го коментирахме - слизане по баир надолу. Задължително на скорост и с минимум спирачка, по възможност само в завоите.
Но като започнах коментара за моторната спирачка (и се извинявам на колегата, че му оспамих темата), имах предвид хората, които винаги спират едва ли не до първа предавка на мотор и чак когато се движат вече с 20 км/ч натискат педала на спирачката. И така всеки път! Между другото, без да съм специалист, но доколкото съм запознат с устройството на двигателя и изобщо на автомобила, ако съм примерно на пета предавка и натисна спирачка, моторът няма да изгасне. И така си намалявам, докато оборотите паднат до към 1000 и чак тогава натискам съединителя и освобождавам от скорост. При такова спиране икономията на гориво е точно толкова, колкото и при моторната спирачка с намаляване на предавките. Но не бих спорил по темата.
Все пак - мисълта ми беше повече във връзка с всекидневното спиране, а не със специфичните случаи като слизане по баир или отнемане на газта.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#20
Публикувано 19 април 2009 - 21:42
Е какво да кажа, аз не отричам моторната спирачка. Освен това знам, че свалянето на крака от газта в много случаи е повече от достатъчно за намаляване на скоростта. Също така, аз натискам спирачка дори без съединител. Примерно - наближавам автомобил на магистралата, който дава десен мигач, че ще освободи скоростната лента (не че му светя с фарове или нещо, просто хипотетична ситуация). Обаче моята скорост е 130 (в рамките на допустимото), а той е с 20 годишна лада и задминава ТИР на баир, съответно едвам се движи, ама и той душа бере и има право да го задмине. Ако не намаля, ще го изрежа отзад, но съм на 6-та предавка... намалявам на 90. През това време ладата се прибира и аз пак давам газ. За това намаляване, на баира може да е достатъчно само да си махна крака от газта. Евентуално може малко да помогна със спирачката, без да натискам съединител и без да сменям предавката.
Другия пример вече го коментирахме - слизане по баир надолу. Задължително на скорост и с минимум спирачка, по възможност само в завоите.
Но като започнах коментара за моторната спирачка (и се извинявам на колегата, че му оспамих темата), имах предвид хората, които винаги спират едва ли не до първа предавка на мотор и чак когато се движат вече с 20 км/ч натискат педала на спирачката. И така всеки път! Между другото, без да съм специалист, но доколкото съм запознат с устройството на двигателя и изобщо на автомобила, ако съм примерно на пета предавка и натисна спирачка, моторът няма да изгасне. И така си намалявам, докато оборотите паднат до към 1000 и чак тогава натискам съединителя и освобождавам от скорост. При такова спиране икономията на гориво е точно толкова, колкото и при моторната спирачка с намаляване на предавките. Но не бих спорил по темата.
Все пак - мисълта ми беше повече във връзка с всекидневното спиране, а не със специфичните случаи като слизане по баир или отнемане на газта.
Знаех си че ще стигнем до консесус!
Слизането до първа предавак е някакъв екстремизъм, най-много до втора съм слизал и то наистина при екстремни ситуации. Обикновенно в ежедневието от 5 на 4 ти е напълно достатъчно, 4-3 в много краен случай. Все пак ние не сме състезатели.
Ако си на 5-та и ковнеш кучките, мотора гасне, не веднага разбира се, първо съединителя страда, после гасне мотора, ама като пуснеш спирачката пак се пали, все едно на бутане. Това са екстремни ситуации все пакм не се случва при всяко спиране.
Едва ли има колега тук дето натиска съединител преди спирачката. Ако все пак има такива колеги, нека да следват примера на колегта Горанов!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#21
Публикувано 19 април 2009 - 22:14
Не че се хваля, ама има какви ли не шофьори. То пък е следствие от това, че има какви ли не авто школи. Имам чувството, че куцо, кьораво и сакато вече организират курсове за шофьори - направо ужас някакъв. Аз навремето се учих в школата към КАТ (дето беше на гърба на 1во РПУ на ул. Коперник), ама одавна вече я няма тая школа, не знам дали е преместена някъде или е направо закрита. Споменавал съм го и преди - даскал ми беше инж. Вълков, сигурно цял живот ще го помня. Беше много строг, биеше ме през ръцете, ако не си сложа колан, още преди да съм запалил. Караше ми се за най-малката дреболия. Но никога не съм съжалявал, че съм се учил да карам в точно тази школа.Едва ли има колега тук дето натиска съединител преди спирачката. Ако все пак има такива колеги, нека да следват примера на колегта Горанов!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#22
Публикувано 20 април 2009 - 09:00
колега ... казваш че спираш на пътеките и си млад шофьор до колкото разбрах си на 18 или 19 години ( горе долу колкото мене ). в началото и аз спирах на всяка пешеходна. пусках ги по нерегулираните и ... абе всичко на което те учат инструкторите .... да ама това свърши за има няма 7-8 месеца и трябва да отбележа че ТОВА Е ГРЕШНО !!! това че караш така е хубаво и дано не свърши като при мен. по принцип карам доста нервно и такива като теб дето спира пред пешеходната за да пусне някоя баба и заради него тряя да спра и аз ги псувам ... но ако се замисли човек ако всички си спазваха правилата нямаше да има ни една катастрофа по пътя и всичко щеше да ни е супер... ама как да стане като голямата част от българите сме нерваци.
както казваше инструктора ми ... по това как кара някой можеш да го разбереш що за човек е...
и ся по темата да кажа за моторната спирачка. колегата радулов е адски прав във всяко едно отношение. по автобусите съм виждал един лост който го опъват при спускане ... не знам точно къв му е принципа на действие и винаги ми е било интересно но съм забелязал че се получава нещо като бутане на оборотите защото двигателя си променя звука и скороста намалява...
друго което казваше инструктора беше .. добрия шофьор се забелязва по 2 неща.... колко са му износени накладките и по това дали го усещаш когато тръгва и спира.
е аз ще кажа че не съм добър шофьор. освен ако не се постарая де. иначе как карам: (само да отбележа че в момента не карам мерцедес а една японска старица мазда 323 1.3 75 коня 87ма година която е точно пред края на живота си ) няма обортомер но по слух мога да кажа че скоростите се сменят над или около 3000 като педала на газта при всяка скорост е натиснат все едно съм на състезание. спирането ... на улица от дълга около 500 метра съм си развил около 80 км и обикновенно съм на 4-та или 5-та (рядко на 3-та ). от 5 или 4-та се удря 3-та и в момента в който пускам съединителя се натиска спирачката. тва е ... супер екстремно спиране щото пътниците се лашкат из колата като чували с картоф. ако карма зад някой (извънградско говоря) с 80 максимум 90 се удря трета и цадя двигателя до 110-120 като сиг вече ходи в лютеницата.
по тоя начин съм абсолютно сигурен че скапвам всичко възможно по тая кола (да не говорим че отзад вече май няма накладки че стърже та си е*е мамата). и всичко това го написах за да кажа КАК НЕ ТРЯбВА ДА СЕ КАРА.
имах 190ка 2.0 бензин и точно заради такъв вид каране бутнах едно дърво с нея
поуката... като ще ръчкаш гледай да имаш условия за ръчкане. увери се че не застрашаваш ничей живот... и най-важното бъди сигурен че познаваш колата си. а щом си решил да я пришпорваш не питай дали е вредно щото е ясно. за опознаване на колата си ще кажа един метод който ми го разказа един човек след като се блъснах. " първата ми кола беше жигула и за да се науча кога на къде тръгва я закарах на един полигон и докъто не съсипах 2 чифта гуми не се спрях " говореше за въртене на гуми, поднасяне , ръчни и така нататък за да провери при едно негово действие как действа колата. така няма да се стряскаш като мен и да се удряш в сливите само щото колата ти е поднесла натам на където не си очаквал.
ако съм спамнал шЪ ме извинявате
айде ... поздрави от мен и заминавам да оглеждам 124ки
както казваше инструктора ми ... по това как кара някой можеш да го разбереш що за човек е...
и ся по темата да кажа за моторната спирачка. колегата радулов е адски прав във всяко едно отношение. по автобусите съм виждал един лост който го опъват при спускане ... не знам точно къв му е принципа на действие и винаги ми е било интересно но съм забелязал че се получава нещо като бутане на оборотите защото двигателя си променя звука и скороста намалява...
друго което казваше инструктора беше .. добрия шофьор се забелязва по 2 неща.... колко са му износени накладките и по това дали го усещаш когато тръгва и спира.
е аз ще кажа че не съм добър шофьор. освен ако не се постарая де. иначе как карам: (само да отбележа че в момента не карам мерцедес а една японска старица мазда 323 1.3 75 коня 87ма година която е точно пред края на живота си ) няма обортомер но по слух мога да кажа че скоростите се сменят над или около 3000 като педала на газта при всяка скорост е натиснат все едно съм на състезание. спирането ... на улица от дълга около 500 метра съм си развил около 80 км и обикновенно съм на 4-та или 5-та (рядко на 3-та ). от 5 или 4-та се удря 3-та и в момента в който пускам съединителя се натиска спирачката. тва е ... супер екстремно спиране щото пътниците се лашкат из колата като чували с картоф. ако карма зад някой (извънградско говоря) с 80 максимум 90 се удря трета и цадя двигателя до 110-120 като сиг вече ходи в лютеницата.
по тоя начин съм абсолютно сигурен че скапвам всичко възможно по тая кола (да не говорим че отзад вече май няма накладки че стърже та си е*е мамата). и всичко това го написах за да кажа КАК НЕ ТРЯбВА ДА СЕ КАРА.
имах 190ка 2.0 бензин и точно заради такъв вид каране бутнах едно дърво с нея
поуката... като ще ръчкаш гледай да имаш условия за ръчкане. увери се че не застрашаваш ничей живот... и най-важното бъди сигурен че познаваш колата си. а щом си решил да я пришпорваш не питай дали е вредно щото е ясно. за опознаване на колата си ще кажа един метод който ми го разказа един човек след като се блъснах. " първата ми кола беше жигула и за да се науча кога на къде тръгва я закарах на един полигон и докъто не съсипах 2 чифта гуми не се спрях " говореше за въртене на гуми, поднасяне , ръчни и така нататък за да провери при едно негово действие как действа колата. така няма да се стряскаш като мен и да се удряш в сливите само щото колата ти е поднесла натам на където не си очаквал.
ако съм спамнал шЪ ме извинявате
айде ... поздрави от мен и заминавам да оглеждам 124ки
#23
Публикувано 20 април 2009 - 14:15
Колега аз имам 2 стари бенца , и си ги стъпвам постоянно , нищо им няма!!!!
#24
Публикувано 20 април 2009 - 17:28
На мене инструктора винаги ми казваше преди да спирам спирачка и тогава съеденител , после да превключа предавка казваше , пускай тоз суеденител да не боксува , научиме няма какво да се лужа , и винаги спирай не пешеходни пътеки , въпреки малкия шофиорски стаж винаги спирам на пешеходни пътеки и давам път на зорлиийте по нерегулираните кръстовища защото незнаят какво да прават и ме засичат.Погледнато има си ситуаций и за спирачка и за моторна спирачка , за съеденители , и както каза колегата по нагоре , карай си дизела тешкарски и това е . Ако някой иска да исказва мнение ако ли не ще помяля някои модератор да прекрати темата (дискусята).
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#26
Публикувано 20 април 2009 - 17:42
Правя тема за пешеходните пътеки , всеки да изрази мнение
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#27
Публикувано 20 април 2009 - 19:48
Стига да не я вкарваш в червеното нищо и няма, даже е за предпочитане така, вместо като един авер с Ц200 бензин, който превключва на горна предавка на 1300 оборота
#28
Публикувано 21 април 2009 - 11:17
Стига да не я вкарваш в червеното нищо и няма, даже е за предпочитане така, вместо като един авер с Ц200 бензин, който превключва на горна предавка на 1300 оборота
И аз несъм голям фен на цеденето на ДИЗЕЛОВ мотор... НА 2000-2100 оборота превключвам
#29
Публикувано 21 април 2009 - 14:55
Аз да кажа за моторната спирачка - ползвам я рядко, даже 2-3 пъти съм си правил експеримент със спиране с двигателя до 0 просто за да съм подготвен ако някой път ми се случи да откажат спирачките. Иначе в ежедневието - спирайки от по-далечко ми се случва да намаля до 3-та (40-50 км/ч) по надолу само с педалчето.
за карането в обороти - за мен си е пълна съсипия, било то и да си с най-хубавото масло. Което не изключва вкарването в червеният сектор при необходимост по време на изпреварване.
за карането в обороти - за мен си е пълна съсипия, било то и да си с най-хубавото масло. Което не изключва вкарването в червеният сектор при необходимост по време на изпреварване.
#30
Публикувано 21 април 2009 - 18:58
Отдаван един човек във форума на дир.бг беше написал:Аз да кажа за моторната спирачка - ползвам я рядко, даже 2-3 пъти съм си правил експеримент със спиране с двигателя до 0 просто за да съм подготвен ако някой път ми се случи да откажат спирачките. Иначе в ежедневието - спирайки от по-далечко ми се случва да намаля до 3-та (40-50 км/ч) по надолу само с педалчето.
за карането в обороти - за мен си е пълна съсипия, било то и да си с най-хубавото масло. Което не изключва вкарването в червеният сектор при необходимост по време на изпреварване.
"... ако имаше как иженерите щяха да направят двигателите да работят на 13К оборота при 400 градусда температура ..." което аз подкрепям.
От опита ми със машини в промишлеността мога да кажа че това са работни характеристика на машини които не спорат по 13000 часа, а гаранцията им е 20000 часа работа. За съжаление при автомобилите няма как да не спира двигателя и да се поддържат 400 градуса.
Щом стрелката не е в червеното значи няма нищо притеснително. При авто ДВГ има сериозен проблем с критичните обороти. Критичните обороти са тези в червения сектор, критични са защото не може да има перфектно балансиран въртящ се елемен и при едни специфични за елемента обороти се наблюдава резонанс, водещ до саморазрушение. Та преминаването през критични обороти за момент не е проблем, защото не може да се развие резонанса, обаче продължителното оставане в критични обороти е разрушително. Лошото при авто ДВГ е, че има наличие на възвратно-постъпателно движение на буталата и там няма как да се балансира. Идва една скорост на движение при която метарияла не издържа и се къса(биелата). АКо беше само ротационно движението, като при ванкеловия двигател ... ехе шапка на тояга.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни