Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Оборотното каране на в124хубаво или лишо за мотора и купето


  • Please log in to reply
33 мнения по тази тема

#1 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 18 април 2009 - 20:54

Здравейте , колеги , искам тука да обсъдим карането на тези мерцедеси на повечко обороти , на повечко газ пречи или не пречи , какви са последствията от тези форсирания или високите обороти , карането по магистралата на по ниска предавка с повече обороти , нали ме разбрахте с една дума колата да се кара лапешката .Вредното за нея или не и пречи.Направих тази тема не че карам бързо или рисковоно но да научим + и - на това каране и пречи ли то.Например аз няма какво да ви лъжа абе тежък ми е крака,не сменям напримерно на 1500оборота ана на 2000 и така.Моля за компетентни отговори о съвети без флоод по темата.Поздрави и всичко най-добро.

Прикачени миниатюри

  • ABCD0003.JPG Размер: 98,26K, Сваляния: 29ABCD0003.JPG

  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#2 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 18 април 2009 - 21:11

Независимо каква марка возило се кара "Оборотното" каране нанася само вреда-няма какво да се пита-високите обороти износват по-бързо двигателя,но както се казва:кефът цена няма! :tongue: Поне гледай да компенсираш с по-качествено(и скъпо)масло.И не навлизай в червения сектор на оборотомера,ама щом ти е"тежък" кракът карай,както си знаеш-поне гледай да не си опасен за себе си,за тези,които возиш,и най-вече за останалите участници в движението-те са съвсем невинни,нали?

За какви 2000об. говориш...?!Тогава минаваш на втора ли?Ако е така то си е съвсем нормално.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#3 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 18 април 2009 - 21:18

Досега не съм чувал някой да се оплаче от Мерцедес след здраво каране.Виж при ауди съм чувал,че след такова каране нещо там си се разбивало и за ремонт(говоря за 2.5TDi).Карай както ти е кеф,то колата си е твоя :icon_coolgrin:
  • 0

#4 калоян

калоян

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Севлиево
  • Автомобил:
    W211 2,7CDI-2001-черен металик.W201-хобито- 2.0 бензин 1992-черен металик

Публикувано 18 април 2009 - 21:51

До сега Мерцедес в червеното не съм успявал да го вкарам,а пълни километража.И е нормално на по старичките мерджани (скоростите са много дълги) мощноста му да дойде над 3000 оборота-тогава се изстрелва-говоря за бензинките.Трудно ще ги счупиш не се притеснявай.
  • 0

#5 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 18 април 2009 - 22:44

Не гледайте от моя гледна точка , попринцип , аз в града и извънграда си карам в рамките на нормалното , но си обичам да си го натискам корабчето , пък аз си карам на масло 10/40 от камио на бащами :bigemo_harabe_net-110: Обаче първа е къса влиза по бързо в оборои , (шега) аз червено на оборотомера нямам (дезелова ми е колата) Пък за превключването на скоростите 2 към 3 нормалното за дизела си е 1700-2000 , пък аз понякога чак на 3000-3500 когато цд-то си свири сръбското . Иначе качестено масло пари за гориво и си карай мерцедесчето ако искаш можеш и да литнеш с него .Поздрави
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#6 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 18 април 2009 - 23:00

Ако цедеса ти е 1994 година(като си написал)трябва да е вентилирания дизел.Ако е такъв и го караш до 4100об./мин. няма да го умориш.И превключвай до 3000об./мин.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#7 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2009 - 00:14

Аз няма да споделям мнение, щото ще ме нахокат всички трезвомислещи :icon_coolgrin:

иначе тук съм на 1500 оборота Публикувано изображение


а на тази ми заяде жилото на газта, та викам поне да си го снимам :lol: Image655.jpg Размер: 234,1K, Сваляния: 45Image655.jpg
  • 0

signatureqps.jpg
 


#8 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 19 април 2009 - 08:30

г/д така се получава с оборотите , колегата с 190-ката за тебе няма какво да приказваме ти си знаеш , а колега защо пък до 4100 оборота ? не че хода мн чест до тях ама ми е интересно :)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#9 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 19 април 2009 - 10:53

Ами аз ще кажа от личен опит - моя съм го тормозил много, бил е на прекъсвач не знам колко пъти и преди и сега с турбото - още е здрав... сериозни машинки са ;)
Но естествено е да се скъсява живота на мотора - моя ако изкара още 100к км, без тормоз сигурно ще изкара 200-300...
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2009 - 13:16

Ама то е много важно да уточним за дизел ли говорим или за бензин. Макар че при дизелите има дизел и дизел. На Ситроен HDI моторите на празен ход въртят 400 - 500 оборота. На 1500 са вече в максималния си въртящ момент... ми ти после и повече да вдигаш - все същата. Така че не може еднозначно да се каже, кои обороти са високи - за един мотор едни са висока, за друг същите са ниски.

Иначе аз на бензинката - на 1800 - 2000 сменям, ако не съм бегач. Като искам допълнителен кеф, сменял съм и на 4500 оборота скорост.

И в тоя ред на мисли, мен ме вълнува един друг интересен въпрос - моторната спирачка! Карам си с 60 км/ч и искам да намалявам. Нали препоръчват моторната спирачка пред натискането на педала. Е да де, ама ако вкарам трета с 60 няма да намаля. Ако вкарам втора оборотите скачат. Колко е полезен тоя скок в оборотите за кардана, диференциала, съединителя и скоростната кутия? Все си мисля, че дисковете и накладките са по-евтини? Дори и зимно време, повечето коли вече (а Мерцедесите специално от доста време) имат ABS, така че не е трагедия да се спира със спирачките, а не с мотор.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 19 април 2009 - 14:35

Аз не виждам сериозен проблем да го карам на 3500-400 оборота все пак не го карам 2-3 -5 часа а го карам например 500-600 метра , само за моментната тръпка , може сигорно да се появи проблем когато карам например на 2ра на 3500-4000к оборота повече време и така постоянно , но едва ли (дано не се случва) за 500-600 метра ще стане някаква сериозна авария , мене ме притеснява че не е бензинов мотора , а е дизелов (чист) и да не му правят проблем неравномерните обороти , изведнъж до 4к оборота и спирачки и падат на 1500-2000 само тогава да не стане нещо иначе количката си варви прилично за годините и за дизела :flagMB new:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#12 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 19 април 2009 - 15:52

Ама то е много важно да уточним за дизел ли говорим или за бензин. Макар че при дизелите има дизел и дизел. На Ситроен HDI моторите на празен ход въртят 400 - 500 оборота. На 1500 са вече в максималния си въртящ момент... ми ти после и повече да вдигаш - все същата. Така че не може еднозначно да се каже, кои обороти са високи - за един мотор едни са висока, за друг същите са ниски.

Иначе аз на бензинката - на 1800 - 2000 сменям, ако не съм бегач. Като искам допълнителен кеф, сменял съм и на 4500 оборота скорост.

И в тоя ред на мисли, мен ме вълнува един друг интересен въпрос - моторната спирачка! Карам си с 60 км/ч и искам да намалявам. Нали препоръчват моторната спирачка пред натискането на педала. Е да де, ама ако вкарам трета с 60 няма да намаля. Ако вкарам втора оборотите скачат. Колко е полезен тоя скок в оборотите за кардана, диференциала, съединителя и скоростната кутия? Все си мисля, че дисковете и накладките са по-евтини? Дори и зимно време, повечето коли вече (а Мерцедесите специално от доста време) имат ABS, така че не е трагедия да се спира със спирачките, а не с мотор.



Илиика и аз като теб смятам, че е по-добре да изтормозя спирачките от колкото всеки път да минавам в обратен ред. Е сега има и моменти, когато си е необходимо да използваш този чалъм, особено на хлъзгавица или, когато теглиш нещо или то те бута по наклону.
Инак аз принципно като заспирам си удрям нулева и леко със спирачката особено като излизам от магистрала (и е по спокойно за пътници ако возиш). Не виждам смисъл да се ръчка от 5 до 3 или 2 като си летял с над 140 км в час!
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#13 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 19 април 2009 - 17:24

Прав си шефе , ама сигорно такава ми е вързаста че да пиша такива теми и коментари , ще доиде и моето време когато ще карам с акъла си , не че сега не карам ама нали знаете има разлика от Мъж на 50 и лапенце на 18-19 години , само да карам внимателно , дал господ добро че да не направа някоя катарстрофа.Иначе пък чак от 5 да слизам на 2 ра тва е изверщина с колата иначе 3 към 2ра става и пък повече газ на 2ра и тогава 3та , пък в някой завой от 3 та към 2ра с съеденител и да го изпързалям . Ама то тва става само когато няма трафик и пешеходци.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 19 април 2009 - 18:43

Илиика и аз като теб смятам, че е по-добре да изтормозя спирачките от колкото всеки път да минавам в обратен ред. Е сега има и моменти, когато си е необходимо да използваш този чалъм, особено на хлъзгавица или, когато теглиш нещо или то те бута по наклону.
Инак аз принципно като заспирам си удрям нулева и леко със спирачката особено като излизам от магистрала (и е по спокойно за пътници ако возиш). Не виждам смисъл да се ръчка от 5 до 3 или 2 като си летял с над 140 км в час!


Натоварването на елементите ще да е същото като при ускорение със същите характеристики. Просто знака на ускорението е обратен.
Използването на двигателя като спирачка за мен има само преимущества. Например при интензивно спускане спирачките загряват и както ви е известно спирачните свойства намаляват. Предполагам всички сте виждали как на неопитен шофьор му пушат спирачките на слизане от голям баир. При подобно пушене на накладките им се разказва играта, "препичат се" както се казва и трябва да бъдат подменени. Върху препечената накладка се образува слой, който има голяма твърдост и започва да шмиргелосва диска, да не говорим че почти не спира. По този начин се разказва играта на спирачната система.
При хлъзгави настилки с АБС се минава на ура. Демек, ти натискаш спирачката ама АБС ти връща педала. Все едно нямаш спирачка. Силно е препоръчително да се ползва моторна спирачка при хлъзгави настилки, а ако колата поднесе просто се натиска съединителя и воала.
Друг фактор който ме кара да използвам моторната спирачка е горивото. Всички знаете че когато колата е на неутрална и двигателя трябва да поддържа празен ход той консумира гориво. При спирането чрез двигателна спирачка се ползва тъй наречения принудителен празен ход, където не се подава гориво към мотора. Тук специално е много препоръчително при излизане от магистрала да се ползва моторна спирачка, защото плавно се намалява скоростта, без да се хабят накладки и дискове, а като допълнение се икономисва и гориво.
Искам да добявя като край че всички влекачи на ремаркета, ТИР-ове, имат едно педалче, което включва моторната спирачка. Вие си помислете защо го слагат на машини, които теглят. Най-често ТИР-овете го ползват при спускане на наклони.

Поради това що написах аз ползвам моторна спирачка, дори на автоматика, който карам в момента.
Ако някой има аргументи против моторната спирачка, ще ми е приятно да ги обсъдим.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2009 - 20:08

Значи за предимствата при спускане - фактите са неоспорими. Ама това с икономията на гориво при намаляване на магистралата - колко ще спестиш за 200 метра спирачен път? 5 грама бензин?!

За натоварването не се бях замислял, че е горе долу както при ускорението. Но по-рядко ми се случва да ускоря от 0 до 100 за 200 метра, отколкото да намаля от 100 до 0 за 200 метра :) Вапреки това ми се струва по-логично да натоваря спирачките.

Това с тировете хич не ми го пробутвай - аз не карам ТИР :) Те тировете имат и барабанен спирачен апарат на кардана (или нещо от тоя сорт)...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни