Като готина екстра бих добавил WiMAX, ама 20+лв/месец за тази екстра не бих дал, това и чакам, да вдигнат скоростите и да свалят цените
Компютър в колатазасега проект
Started by Илия Горанов, 23 Jan 2009 - 23:46:09
66 replies to this topic
#31
Posted 31 January 2009 - 09:48
Колега, замислил си всичко отлично според мен, но има някои проблеми според мен. Помоему изборът на съществуващ лаптоп поражда повечето от тях - размер, консумация, механика. Доколкото разбирам, смяташ да ползваш хард диск (извини ме, ако греша), който според мен ще се сдуха за месеци заради вибрациите докато работи. После консумация около 100 вата на 220В ако има този лаптоп при зимни условия и кратки разстояния (+подгрев, вентилатор, реотани, фарове и тн) не е толкова вдъхновяваща... А и изборът на Windows за мен не е най-удачният поради бавния буут, вероятно бавна работа на този компютър, който си избрал. Не съм наясно обаче дали линукс има софтуер за GPS картите, които си избрал, за мултимедията няма да има проблем със сигурност (с периферия - също). И последното - ОБД, софтуерът (и хардуерът), които аз съм виждал и са разумни пари, работят под чист дос на хардуер с 2 ком порта (и то не на всички). Ако си намериш USB <-> ОБД и софтуер ще е супер де
Аз също обмислям отдавна подобна процедура, но отлагам. Смятам, че подходящ за целта е AsusEEE със SSD 4гб, консумация на ток 21W/220V, Xandros линукс, пригоден за него (18 секунди буут) и размер на видеокасета. Големият плюс - можеш да го държиш в жабката, вързан за VGA, захранване и USB host, като слизаш разкачаш и го прибираш в джоба (добре де, малко се изсилих). Минусите са, че нов струва около 300 (предполагам) и има само USB.
Като готина екстра бих добавил WiMAX, ама 20+лв/месец за тази екстра не бих дал, това и чакам, да вдигнат скоростите и да свалят цените
Като готина екстра бих добавил WiMAX, ама 20+лв/месец за тази екстра не бих дал, това и чакам, да вдигнат скоростите и да свалят цените
#32
Posted 31 January 2009 - 11:35
Вариантът с фаровете не ме кефи, защото у нас се кара на фарове през половината година, а аз и без друго карам на фарове през цялата. Лесният начин е с часовник - има си таблици, в които според датата може да се определи в колко часа се стъмва и в колко часа става светло. А по-трудният начин, по-труден, защото не е софтуерен, е да се сложи един фоторезистор за осветеността, но трябва още малко електроника 
И разбира се един бутон в интерфейса
И разбира се един бутон в интерфейса
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#33
Posted 03 February 2009 - 14:00
Илия, кво става ?Що мълчиш?
#34
Posted 03 February 2009 - 14:41
Не мълча, събирам части.
Още си чакам захранващия блок. Четох доста за тия захранвания - вкарват известно количестов смущения в ел. инсталацията на колата. Ако се ползват за еднократно зареждане стават, ама ако се ползват за постоянно захранване на нещо - не е добре. Затова - един средно голям феритен пръстен и колкото се поберат намотки + 2 - 3 кондензатора и преди захранването - за да си нямаме проблеми. Ама това, като дойде захранването. Феритни пръстени от стари захранвания на компютри - бог дал.
Относно платките - добри хора от форума ме насочиха към фирми в София и Пловдив, които рпоизвеждат печатни платки, така че ако се прави нещо - има начин. Ако не - лазерен принтер, силиконова хартийка, ютията, фолиран гетинакс/текстолит, кислол с перхидрол 1:10, киснене, сушене, терпентин/АМБ и честито на печелившите
Говорих си тия дни с руснака, дето прави контролери за пускане и гасене. Неговия контролер е напълно електронен и е значително по-добра алтернатива от релейните. То пак е с релета за силовите вериги, но поне останалата част е с микроконтролер. Значи - питах руснака, дали ще сглоби и продаде готов, тестван и работещ контролер. Каза, че продава, но само в Москва и не праща по поща готови изделия. Освен това приема плащания чрез webmoney, а аз не пращам през тях. Иначе искаше 3000 рубли за готов контролер, което е доста близко до себестойността на частите. В български пари това са към 110 - 120 лева. Микроконтролерът се продава у нас на цена около 15 лева (поне толкова го намерих в Интернет), LCD акрен със жълто задно осветяване 2 реда по 16 символа - около 40 лева. Това са скъпите части - другото е платка, резистори (руснакът ползва SMD и става доста елегантно, но...), няколко електролита, един мощен транцистор с радиатор. Реално няма да излезе много евтино контролера, но въпросът е да се получи. Иначе руснакът обеща да ми направи едно копие от програмата за микроконтролера, като дори се нави да я преведе на български (ако му пратя превода), но проблемът е, че в България няма къде да намеря такъв екран с вграден кирилски шрифт. Може и да има де, още не съм търсил.
Говорих и с човека, дето ще ми прави рамката за монитора. За късмет обаче, жена му роди в петък и срещата ми с него в събота се провали, пък и аз не бях в София. Та сега е с бебе и не знам кога ще сколасаме да се видим. Май ще преговарям за алуминиева рамка. Пак във връзка с рамката - намерих една руска фирма, която прави декоративни покрития, които изглеждат като дървенията в Мерцедесите. Е няма естествена дървесина в покритието, нанася се чрез печат и се лакира, но стои доста добре и почти не може да се различи. Писах им, защото процесът за нанасяне е подобен на водноразтворимите ваденки, но не става ясно, дали може да се прилага в домашни условия или само с машина става. Ако може в домашни условия, ще преговарям да ми пратят няколко ролки от материала за експерименти. Ако се получи, ще мога успешно да правя произволни части от интериора с изцяло нов дизайн, като след обработка с това покритие ще изглеждат като оригиналния махагон
Тук единственото ограничение е фантазията. Само да не се окаже, че трябва да пращам до Москва детайлите.
Трябва да поръчам GPS антена, но още се колебая каква. Алтернативите са основно две - едната е директно на USB порт, съвместима с повечето софтуер за навигация. Втората е GPS антена на коаксиален кабел и отделен GPS приемник с външно захранване от 12V и USB порт за данни. Все си мисля, че второто е по-добър вариант, но не е така универсален. Иначе цените са около $30 - $45 с доставката.
Тъчскрина още не съм го тествал, че единия му куплунг пристигна незапоен, а е SMD монтаж и е малко сложно с поенето, а не ми е оставало време да го подхващам. Освен това имам нова оферта за хардуера - един Acer Aspire 1 с повреден монитор - има SSD диск, който е по-устойчив на вибрации, повече рам и по-бърз процесор, по-малки габарити. За съжаление по-голям разход на енергия
Но още не съм го видял и не знам цената. Ако стане, сигурно ще се метна, защото е по-добра алтернатива.
Други входни устройства освет тъч скрина. Имам един роторен бутон по три оси - като се върти в едната посока дава последователни контакти на една клема, като се върти в другата посока - последователни контакти на втора клема, а като се натисне целия бутон надолу дава контакт на трета клема. Доста интерактивни възможности дава за управление един такъв бутон. Ще го разкостя и ще му напъхам вътре една стара клавиатура, та да дава сигнал, все едно се натискат бутони на клавиатурата. Очаквам да стане много добре. Ще е като тоя топчестия джойстик в последните модели.
Говоря за нещо такова или такова:


Ако не се получи, въртят ми се и идеи с glide point мишката от лаптопа.
Относно звука - в момента осъществявам един контакт с един майстор, който да ми пусне вход за звук към вградения касетофон с дребна намеса върху платката на предусилвателя - директно вътре. Ако стане - ще докладвам и за това.
Още си чакам захранващия блок. Четох доста за тия захранвания - вкарват известно количестов смущения в ел. инсталацията на колата. Ако се ползват за еднократно зареждане стават, ама ако се ползват за постоянно захранване на нещо - не е добре. Затова - един средно голям феритен пръстен и колкото се поберат намотки + 2 - 3 кондензатора и преди захранването - за да си нямаме проблеми. Ама това, като дойде захранването. Феритни пръстени от стари захранвания на компютри - бог дал.
Относно платките - добри хора от форума ме насочиха към фирми в София и Пловдив, които рпоизвеждат печатни платки, така че ако се прави нещо - има начин. Ако не - лазерен принтер, силиконова хартийка, ютията, фолиран гетинакс/текстолит, кислол с перхидрол 1:10, киснене, сушене, терпентин/АМБ и честито на печелившите
Говорих си тия дни с руснака, дето прави контролери за пускане и гасене. Неговия контролер е напълно електронен и е значително по-добра алтернатива от релейните. То пак е с релета за силовите вериги, но поне останалата част е с микроконтролер. Значи - питах руснака, дали ще сглоби и продаде готов, тестван и работещ контролер. Каза, че продава, но само в Москва и не праща по поща готови изделия. Освен това приема плащания чрез webmoney, а аз не пращам през тях. Иначе искаше 3000 рубли за готов контролер, което е доста близко до себестойността на частите. В български пари това са към 110 - 120 лева. Микроконтролерът се продава у нас на цена около 15 лева (поне толкова го намерих в Интернет), LCD акрен със жълто задно осветяване 2 реда по 16 символа - около 40 лева. Това са скъпите части - другото е платка, резистори (руснакът ползва SMD и става доста елегантно, но...), няколко електролита, един мощен транцистор с радиатор. Реално няма да излезе много евтино контролера, но въпросът е да се получи. Иначе руснакът обеща да ми направи едно копие от програмата за микроконтролера, като дори се нави да я преведе на български (ако му пратя превода), но проблемът е, че в България няма къде да намеря такъв екран с вграден кирилски шрифт. Може и да има де, още не съм търсил.
Говорих и с човека, дето ще ми прави рамката за монитора. За късмет обаче, жена му роди в петък и срещата ми с него в събота се провали, пък и аз не бях в София. Та сега е с бебе и не знам кога ще сколасаме да се видим. Май ще преговарям за алуминиева рамка. Пак във връзка с рамката - намерих една руска фирма, която прави декоративни покрития, които изглеждат като дървенията в Мерцедесите. Е няма естествена дървесина в покритието, нанася се чрез печат и се лакира, но стои доста добре и почти не може да се различи. Писах им, защото процесът за нанасяне е подобен на водноразтворимите ваденки, но не става ясно, дали може да се прилага в домашни условия или само с машина става. Ако може в домашни условия, ще преговарям да ми пратят няколко ролки от материала за експерименти. Ако се получи, ще мога успешно да правя произволни части от интериора с изцяло нов дизайн, като след обработка с това покритие ще изглеждат като оригиналния махагон
Трябва да поръчам GPS антена, но още се колебая каква. Алтернативите са основно две - едната е директно на USB порт, съвместима с повечето софтуер за навигация. Втората е GPS антена на коаксиален кабел и отделен GPS приемник с външно захранване от 12V и USB порт за данни. Все си мисля, че второто е по-добър вариант, но не е така универсален. Иначе цените са около $30 - $45 с доставката.
Тъчскрина още не съм го тествал, че единия му куплунг пристигна незапоен, а е SMD монтаж и е малко сложно с поенето, а не ми е оставало време да го подхващам. Освен това имам нова оферта за хардуера - един Acer Aspire 1 с повреден монитор - има SSD диск, който е по-устойчив на вибрации, повече рам и по-бърз процесор, по-малки габарити. За съжаление по-голям разход на енергия
Други входни устройства освет тъч скрина. Имам един роторен бутон по три оси - като се върти в едната посока дава последователни контакти на една клема, като се върти в другата посока - последователни контакти на втора клема, а като се натисне целия бутон надолу дава контакт на трета клема. Доста интерактивни възможности дава за управление един такъв бутон. Ще го разкостя и ще му напъхам вътре една стара клавиатура, та да дава сигнал, все едно се натискат бутони на клавиатурата. Очаквам да стане много добре. Ще е като тоя топчестия джойстик в последните модели.
Говоря за нещо такова или такова:


Ако не се получи, въртят ми се и идеи с glide point мишката от лаптопа.
Относно звука - в момента осъществявам един контакт с един майстор, който да ми пусне вход за звук към вградения касетофон с дребна намеса върху платката на предусилвателя - директно вътре. Ако стане - ще докладвам и за това.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#35
Posted 03 February 2009 - 15:04
накараи ру да даде схемата на контролера.
ГПС антени засеха не копуваи -няка да видя какво има в къщи -е 100броя намам но нека да проверя....скоро се местих от 1 къща в друга и още не всичко ми е разопаковано.
Онава с копчето от снимките - от БМВ или Мерц - неси губи времето -няма да стане .
LCD акрен със жълто задно осветяване 2 реда по 16 символа - повече от 15 -20 кинта тва не струва.
ГПС антени засеха не копуваи -няка да видя какво има в къщи -е 100броя намам но нека да проверя....скоро се местих от 1 къща в друга и още не всичко ми е разопаковано.
Онава с копчето от снимките - от БМВ или Мерц - неси губи времето -няма да стане .
LCD акрен със жълто задно осветяване 2 реда по 16 символа - повече от 15 -20 кинта тва не струва.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#36
Posted 03 February 2009 - 17:05
Прати ми я вече. Ама не иска да дава сорс кода на програмата. Каза, че при допълнително поискване може да я даде на английски.накараи ру да даде схемата на контролера.
http://clk.babailiic...up_controllers/
Е сега сядам първо копчето да направя, не че ми трябва, ама само за да видиш, че ще станеГПС антени засеха не копуваи -няка да видя какво има в къщи -е 100броя намам но нека да проверя....скоро се местих от 1 къща в друга и още не всичко ми е разопаковано.
Онава с копчето от снимките - от БМВ или Мерц - неси губи времето -няма да стане.
Ами възможно е... не съм ходил още по магазините, че не ми остава време.LCD акрен със жълто задно осветяване 2 реда по 16 символа - повече от 15 -20 кинта тва не струва.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#37
Posted 03 February 2009 - 18:31
Ами деистваи - за копчето ти казвам щото знам как е направено ама щом си мераклия.... няма да ти чупя мерака я ...
Сехмата на руснака е много сложна работа .... по стар ру обичаи -видат ли празно мяасто и слагат компоненти.
Ако го ползвате обаче -В ниакакв случаи не ползваите 78Л05 -тия чипове не са за автомобилна употреба.
А сорса за какво ти е ....
Сехмата на руснака е много сложна работа .... по стар ру обичаи -видат ли празно мяасто и слагат компоненти.
Ако го ползвате обаче -В ниакакв случаи не ползваите 78Л05 -тия чипове не са за автомобилна употреба.
А сорса за какво ти е ....
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#38
Posted 03 February 2009 - 20:41
[quote name='brpi' date='3rd February 2009 - 18:31' post='151849']
Сехмата на руснака е много сложна работа .... по стар ру обичаи -видат ли празно мяасто и слагат компоненти.
Ако го ползвате обаче -В ниакакв случаи не ползваите 78Л05 -тия чипове не са за автомобилна употреба.
Съгласен съм с теб.
Илия, с 555 кво не ти харесва ? Даже ако питаш мен е тва е по -добро : http://electron.hit....mi/ReleVrem.gif класика в жанра.
Сехмата на руснака е много сложна работа .... по стар ру обичаи -видат ли празно мяасто и слагат компоненти.
Ако го ползвате обаче -В ниакакв случаи не ползваите 78Л05 -тия чипове не са за автомобилна употреба.
Съгласен съм с теб.
Илия, с 555 кво не ти харесва ? Даже ако питаш мен е тва е по -добро : http://electron.hit....mi/ReleVrem.gif класика в жанра.
#39
Posted 04 February 2009 - 09:32
Това, което не ми харесва е, че не ми трябва просто реле за време. Руския вариант е значително по-усъвършенстван!
В крайна сметка, като не стане с руското - винаги могат да се накичат релетата. Аз и в момента имам подобно реле за пускане и гасене на радарния детектор.
- Ако компютъра е включен, няма да се пробва да го включи втори път, ако колата изгасне и запалиш мотора втори път, преди да се е изключил компютъра.
- За запалването прави 6 последователни къси импулса в рамките на 6 сек, което гарантира, че ако ATX-а на лаптопа не зацепи от първия път (а това се случва), все от 6 пъте ще зацепи поне веднъж. Същото важи и за гасенето.
- Ако не изгасне лаптопът до Х време след подаване на импулс за гасене, първо затваря релето на шалтера за 10 секунди (постоянно), което е сигнал за принудително гасене на ATX, и ако и тогава не изгасне - изключва захранването, за да не изтощи акумулатора на колата.
- Пак, за да не изтощи акумулатора на колата, ако напрежението падне под 11 волта, автоматично гаси цялата система, като не я гаси, като изключи всички релета, а просто минава през целия цикъл на изключване.
- Руския вариант има три релета за последователно включване на различни компоненти - лаптоп, екран, усилвател; Съответно ги гаси с интервал от време в обратния ред.
- Има различни схеми за запалване и за байпас на запалването - с бутон, от стартера и т.н. Ако работи на изключен мотор, може да се настрои време до 2 часа за автоматично гасене, за да не го забравиш включено.
- Не на последно място - всички времезакъснения могат да бъдат настроени от меню. Не че е супер необходимо, но е удобно!
В крайна сметка, като не стане с руското - винаги могат да се накичат релетата. Аз и в момента имам подобно реле за пускане и гасене на радарния детектор.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#40
Posted 04 February 2009 - 10:55
Идеята на братята е ок -спор няма -не става само с 1 реле време- но пак е прекалено сложно ...както и да е .Постарали са се хората и са вложили труд.
Илия ако приемаш съвети - аз бих пипнал тук там- ще ти направя друго захранване и ще се ползват други релета -
7805 гълтат много ток ,а е идиотско релетата да са на 5В-целия ток за тях минава пак през въпросните 7805..
Ето релетата -има ги в комета -по 50 стотинки - изпитани са от мене лично.
http://home.comet.bg.../Releys/RAS.pdf
Освен релетата - и ПИК - друго не купуваите - части имам с килограми.
Само намерете някои дето е мераклич кат му дам схемата - да направи платката.
И не се базикаите принтери, ютии и и т.н - пак ще стане ама в Бг е евтино - 10 платки -фабрични ще са 100 лева макс.
Илия ако приемаш съвети - аз бих пипнал тук там- ще ти направя друго захранване и ще се ползват други релета -
7805 гълтат много ток ,а е идиотско релетата да са на 5В-целия ток за тях минава пак през въпросните 7805..
Ето релетата -има ги в комета -по 50 стотинки - изпитани са от мене лично.
http://home.comet.bg.../Releys/RAS.pdf
Освен релетата - и ПИК - друго не купуваите - части имам с килограми.
Само намерете някои дето е мераклич кат му дам схемата - да направи платката.
И не се базикаите принтери, ютии и и т.н - пак ще стане ама в Бг е евтино - 10 платки -фабрични ще са 100 лева макс.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#41
Posted 04 February 2009 - 16:28
За захранването, че внася смущения- би трябвало да си има филтър на входа.Не съм сигурен ,че от захранване на комп ще стане-едва ли честотите на които работят са еднакви.
При мен е по-лесно.Компа на колата следи акумулатора да не пада под определено напрежение.Когато извадя ключа всичко гасне и няма опасност и да не изключи компа/не на колата/ ще му спре захранването
Къде ще го слагаш този дисплей и на него трябва да му търсиш място.Температура,дата,час няма ли да излизат на монитора ?
Brpi, според теб може ли да си ползвам вградената антена на GPS-а без да бъркам фабричния ?
Дай платката ще я направя в Пловдив.
А относно релетата ,наистина няма логика да са на 5 V. Но е по - лесно, тъй като PIC-а се захранва с 5V.Руснака е решил да не усложнява още нещата.
При мен е по-лесно.Компа на колата следи акумулатора да не пада под определено напрежение.Когато извадя ключа всичко гасне и няма опасност и да не изключи компа/не на колата/ ще му спре захранването
Къде ще го слагаш този дисплей и на него трябва да му търсиш място.Температура,дата,час няма ли да излизат на монитора ?
Brpi, според теб може ли да си ползвам вградената антена на GPS-а без да бъркам фабричния ?
Дай платката ще я направя в Пловдив.
А относно релетата ,наистина няма логика да са на 5 V. Но е по - лесно, тъй като PIC-а се захранва с 5V.Руснака е решил да не усложнява още нещата.
#42
Posted 04 February 2009 - 23:13
Добре де, ако можете да предложите по-проста и/или по-устойчива схема - целия съм в слух. Все пак, затова пуснах темата. Иначе и сам щях да си го измъдря някак си. Не държа релетата да бъдат с определени характеристики, нито държа да има микроконтролер. Това, на което държа най-много е, схемата да е устойчива на логически грешки - както описах горе, ако дам контакт и компютъра се включи, след което на светофара ми изгасне колата, като запаля наново, ако даде още един сигнал, реално ще се изключи, а аз не искам да се изключва. Т.е. докато компютъра е включен, да не се подават нови сигнали за включване, докато не се изключи. Това ми е най-важното и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО изискване към схемата. Другото е, че искам да има едно силово реле за пускане на захранващия блок и едно реле, което дава импулси за пускане и гасене на компютъра (през ATX бутона). От там нататък, това с шестте последователни импулса, с принудителното гасене на ATX-а и тем подобни неща са си просто екстри, които изобщо не са задължителни. Даже без микроконтролера ще е 100 пъти по-добре, ама аз мога само да сглобя нещо от готова схема, не разбирам достатъчно, че да го проектирам. А готовите схеми са или супер прости - едно самотно реле време или супер сложни - руската схема с микроконтролера.
За мен най-добрия вариант е следния:
Печатните платки също не са болка за умиране - ще намеря къде да ми ги направят. Освен това, тъй както вървят нещата, ще правя после още един за брат ми и се очертава за един познат да правя още един, така че ще се мултиплицира.
За екрана вече съм намерил мястото, нали все пак съм го поръчал по размери съобразно това място. Събота и неделя ще направя малко снимки да пусна.
За антените и компонентите, brpi, ти не си ли в Германия? Те компонентите, освен PIC-а и екрана и без друго струват стотинки и ги има под път и над път, барабар с релетата.
За мен най-добрия вариант е следния:
- схема, която има общо три релета
- първото реле е за захранващия блок и при даване на сигнал за старт се затваря
- второто реле е за ATX импулса за включване на компютъра и при сигнал за старт се затваря еднократно за половин секунда
- третото реле е за захранване на други неща и се затваря след импулса
- при гасене, релетата се отварят в обратен ред - първо се отваря допълнителното захранване
- след това се подава нов ATX импулс за гасенето
- и накрая се изключва тока на захранващия блок
- трябва да има два входа: постоянно захранване 12V и сигнал от ACC позицията на ключа на стартера (дето не знам откъде ще го изкарам, но ще го намеря)
- да може да се настройват времезакъсненията с по един потенциометър в интервали от половин до 2 - 3 минути (най-голямо закъснение трябва за гасенето);
- да следи за падане на акумулатора;
- да има байпас бутон, който след паленето да позволява да не се пусне компютъра, ако още не е пуснат и обратното, ако не се пали, да може да се пусне с този бутон;
- евентуално един диод (може и двуцветен) който показва състоянието;
Печатните платки също не са болка за умиране - ще намеря къде да ми ги направят. Освен това, тъй както вървят нещата, ще правя после още един за брат ми и се очертава за един познат да правя още един, така че ще се мултиплицира.
За екрана вече съм намерил мястото, нали все пак съм го поръчал по размери съобразно това място. Събота и неделя ще направя малко снимки да пусна.
За антените и компонентите, brpi, ти не си ли в Германия? Те компонентите, освен PIC-а и екрана и без друго струват стотинки и ги има под път и над път, барабар с релетата.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#43
Posted 05 February 2009 - 13:04
Илия - пречка ли е че съм в немско?
Компоненти има в всеки магазин-тва е ясно - но компоненти които да отговарят да са предназначени за вграждане в автомобил бих казал че в Бг няма да намериш....
Разликата в 1 комонент -наи обикновен кондензатор да речем-ако е General purpose use цената и качеството е едно нещо но ако е Automotive use - AEC Qualified
The Automotive Electronics Council (AEC) was originally established by Chrysler, Ford, and GM for the purpose of establishing common part-qualification and quality-system standards. From its inception, the AEC has consisted of two Committees: the Quality Systems Committee and the Component Technical Committee. Today, the committees are composed of representatives from the Sustaining Members (currently Autoliv, Continental Corporation, Delphi Corporation, Johnson Controls, and Visteon Corporation) and other Technical, Associate, and Guest Members.
The AEC Component Technical Committee is the standardization body for establishing standards for reliable, high quality electronic components. Components meeting these specifications are suitable for use in the harsh automotive environment without additional component-level qualification testing. This web site makes available the technical documents developed by the AEC Component Technical Committee. These documents can be downloaded directly.
http://www.aecouncil.com/
нещата са други...повярваи ми ..все пак с тва си вадя хляба . Всички фирми дет коват електроника с голямо неудоволствие се съобразяват с тоя стандарт ...ама не от кеф.
то дори с чаркалаците които отговарят на AEC има проблеми -пък камо ли да вземеш такива от хоби магазина.
Много хора си мислят че системата е -бутни пъчка-пии вино ама не е ...
Също така може да кажете -бе много сложно го правиш...да така е..ноза мене ако аз права нещо ще го правя кат хората.
За мое щастие - електрониката ми е и хоби и даже ми плащат да си практикувам хобито
-но ако не щете да се намесвам- няма проблеми ...само казвате и съм OFF веднага.
Това за частите.
1 предложение от моя стана - трябват 2 човека
а-софтуерист-да е в час с емебдед , да е писал нещо
б- няки да направи платката с някав кад система - протел,оркад,..нещо си.
Аз ще направя схемата- по точно ще преработя руската -
2-преложение- аз си правя 1 друго изделие - мога да имплеметирам в него тия неща - за хора от форума -нищо няма да струва или мин. но за да се ускори - требе ми човек дет прави платки с протел. За моя проект софтуристи си имам
3 - я вижте кутиика с име КМ40
http://www.electroni...mp;id=100008065
дали ви харесва
Компоненти има в всеки магазин-тва е ясно - но компоненти които да отговарят да са предназначени за вграждане в автомобил бих казал че в Бг няма да намериш....
Разликата в 1 комонент -наи обикновен кондензатор да речем-ако е General purpose use цената и качеството е едно нещо но ако е Automotive use - AEC Qualified
The Automotive Electronics Council (AEC) was originally established by Chrysler, Ford, and GM for the purpose of establishing common part-qualification and quality-system standards. From its inception, the AEC has consisted of two Committees: the Quality Systems Committee and the Component Technical Committee. Today, the committees are composed of representatives from the Sustaining Members (currently Autoliv, Continental Corporation, Delphi Corporation, Johnson Controls, and Visteon Corporation) and other Technical, Associate, and Guest Members.
The AEC Component Technical Committee is the standardization body for establishing standards for reliable, high quality electronic components. Components meeting these specifications are suitable for use in the harsh automotive environment without additional component-level qualification testing. This web site makes available the technical documents developed by the AEC Component Technical Committee. These documents can be downloaded directly.
http://www.aecouncil.com/
нещата са други...повярваи ми ..все пак с тва си вадя хляба . Всички фирми дет коват електроника с голямо неудоволствие се съобразяват с тоя стандарт ...ама не от кеф.
то дори с чаркалаците които отговарят на AEC има проблеми -пък камо ли да вземеш такива от хоби магазина.
Много хора си мислят че системата е -бутни пъчка-пии вино ама не е ...
Също така може да кажете -бе много сложно го правиш...да така е..ноза мене ако аз права нещо ще го правя кат хората.
За мое щастие - електрониката ми е и хоби и даже ми плащат да си практикувам хобито
Това за частите.
1 предложение от моя стана - трябват 2 човека
а-софтуерист-да е в час с емебдед , да е писал нещо
б- няки да направи платката с някав кад система - протел,оркад,..нещо си.
Аз ще направя схемата- по точно ще преработя руската -
2-преложение- аз си правя 1 друго изделие - мога да имплеметирам в него тия неща - за хора от форума -нищо няма да струва или мин. но за да се ускори - требе ми човек дет прави платки с протел. За моя проект софтуристи си имам
3 - я вижте кутиика с име КМ40
http://www.electroni...mp;id=100008065
дали ви харесва
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#44
Posted 05 February 2009 - 13:17
Нямам нищо против, дори напротив - радвам се, че има и хора със задълбочени познания в сферата. Аз си казах, че знам колкото да не хвана поялника откъм грешната страна 
Не виждам смисъл, да се преправя руския проект, след като можеш да предложиш алтернативен вариант. Човек за платките - fantapm подхвърли, че може да направи схемите на платките (преди е работила във фирма за платки), така че можем да се договорим с нея. Тя даже ми предложи фирми, които правят фабрични печатни платки и даде инфо - кои работят качествено в България.
Това с кутийката не го разбрах?
Не виждам смисъл, да се преправя руския проект, след като можеш да предложиш алтернативен вариант. Човек за платките - fantapm подхвърли, че може да направи схемите на платките (преди е работила във фирма за платки), така че можем да се договорим с нея. Тя даже ми предложи фирми, които правят фабрични печатни платки и даде инфо - кои работят качествено в България.
Това с кутийката не го разбрах?
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#45
Posted 05 February 2009 - 16:11
Ами за кутиката - азсъм си я избрал за мои неща дет си правя чат -пат. кат се прави нещо -преди в ТНТМ годините -правих платка и т.н и тогава търсих кутиика.
Ама сега гледам в 1 кутиика да ползвам и да смествам всичко в нея.
Та затва питах да се изкажат менеия.
1 колeга питаше дали ще може да си ползва вградения ГПС приемник- трябва да се види каk е вързан и наи вече какав е протокола- досега не съм видял ГПС премник -ОЕМ -да е наУСБ или на ком порт
Ама сега гледам в 1 кутиика да ползвам и да смествам всичко в нея.
Та затва питах да се изкажат менеия.
1 колeга питаше дали ще може да си ползва вградения ГПС приемник- трябва да се види каk е вързан и наи вече какав е протокола- досега не съм видял ГПС премник -ОЕМ -да е наУСБ или на ком порт
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users




View Garage








