Навесче за ....две колицитърся човек или фирма за проект и изграждане
Започната от Vladek, 02 сеп 2008 - 20:21:47
78 мнения по тази тема
#46
Публикувано 02 октомври 2008 - 21:03
Владек, това ако го направиш ще просто върха
#47
Публикувано 02 октомври 2008 - 21:11
Тази идейка с ламперия ми допадаВладек, гледам и се чудя - навеса ли е по-готин или това, над което виси...
Евала - много добра работа.
Като питаше за навес, аз лично си представях ТОЧНО ТОВА, КОЕТО СИ НАПРАВИЛ!
Честито да ти е...
За печатането - в j-point правят широкоформатен печат върху винил (подобен на платнищата за тирове).
Но мен ако питаш, по-добре ще стане, ако ги затвориш с тънка ламперия от дъски.
А и не знам колко ще излезе винила с печат, ама може дъските да са по-евтини!
А дъските ще си паснат на дървената конструкция.
Както е на тази снимка отляво:
И отгоре с един шаблон можеш да пръснеш с един спрей каквото искаш - надпис, емблема... всичко, един безир и си свиркаш!
Лично мнение де, ти си преценяваш!
Ако се навиеш, аз съм съгласен някоя събота или неделя да ти дойда на гости и да помогна с боядисването
Може да му ковна няколко летви-сачак
Ма ми се ще върху им да направя тая щуротия със надписа и емблемата
А аз съм навит да ми дойдеш на гости - и без да бойдисваме - ракийка, мезе - това е също отговорна работа......... тежка де......трябва сериозен подход и изпълнение
Така, че заповядай, когато пожелаеш(гледай да е по-скоро де)
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#48
Публикувано 03 октомври 2008 - 00:01
Тази идейка с ламперия ми допада
Може да му ковна няколко летви-сачак
Ма ми се ще върху им да направя тая щуротия със надписа и емблемата
А аз съм навит да ми дойдеш на гости - и без да бойдисваме - ракийка, мезе - това е също отговорна работа......... тежка де......трябва сериозен подход и изпълнение
Така, че заповядай, когато пожелаеш(гледай да е по-скоро де)
Поздрави
Ще дойда задължително.
Само да знаеш, аз имам подагра и: 1) не пия алкохол и 2) не ям месо
Макарче, както знаеш от събора, тия горните ограничения не са чак толкова строги
Като наковеш сачака, ще ми пратиш какво искаш да пише, ще ти принтна на принтер шаблони и идвам
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#49
Публикувано 03 октомври 2008 - 09:28
ОКЩе дойда задължително.
Само да знаеш, аз имам подагра и: 1) не пия алкохол и 2) не ям месо
Макарче, както знаеш от събора, тия горните ограничения не са чак толкова строги
Като наковеш сачака, ще ми пратиш какво искаш да пише, ще ти принтна на принтер шаблони и идвам
Няма проблеми
Ще го решим в движение
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#50
Публикувано 03 октомври 2008 - 18:10
Всичко свърши
Всеко нещо си има край
Благодаря на всички пичове за памоща и съветите
Чакам...Потопа за да видя дали ще издържи
Поздрави
П.п.-Моля модовете да хвърлят темичката в кофата, ако тормози излишно потребителите на форума
Всеко нещо си има край
Благодаря на всички пичове за памоща и съветите
Чакам...Потопа за да видя дали ще издържи
Поздрави
П.п.-Моля модовете да хвърлят темичката в кофата, ако тормози излишно потребителите на форума
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#51
Публикувано 18 февруари 2018 - 20:10
С най-голям кеф искам да пробудя тази тема, след ДЕСЕТ години, за да се похваля, че и аз дойдох на чуденето на бате Владек, но тайно се надявам да постигна такъв колосален успех, като него...
Аз съм известен с вечното си чудене, но явно съм си такъв, за добро, или за лошо и вече съм се приел така и гледам да си угаждам доколкото мога
След лирическото отклонение, да обясня чуденето:
Реших, че е крайно време колите и мотора да седят на сухо. Всъщност мотора му намерих цаката
мотор.jpg 58,28K 12 Брой сваляния
Принципно, гараж изглеждаше като най-доброто решение, но вече не съм толкова сигурен, поради няколко причини:
- За гаража се изисква разрешително от Общината, проект и т.н. бумащини, за които едва ли ще намеря време.
- Ако искам да си мия колите вътре, ще е трудно изпълнение, мисля
- Зимата ще се получава някакъв конденз вътре, не че няма решения де
Покрай това ми чудене, започнах да си мисля за голям навес, защото си представям лятото как ще си мия машините и ще си седя там на хладинка да си човъркам нещо (това е само имагинерно, защото съм с две леви ръце, но все някога трябва да започна да се уча ).
Говорим за нещо от порядъка на 8-10 метра дължина и 6-7 метра широчина, та няма да е малко навесче, де...
Представям си го нещо такова:
1457_big.jpg 46,84K 11 Брой сваляния
но по-дълго...
Ако е гараж, ще е с 5-6 метра широчина и около 8 дължина..
Утре ще снимам конкретно мястото, че сега е тъмно, но разликата от тая красота дето Владек я вдигна, е че моето ще е залепено за стената на къщата и съответно, покрива ще е едноскатен, с лек наклон...
Молбата ми, засега, е да кажете дали е по-добре гараж или навес, според Вас, като приемете, че става въпрос за къща, а не за вила, демек постоянно живея тук, а ако е навес пак мога да затворя с тези кристалните платнища, както мислеще Владек, и ще е на по-сухо. когато е зима...
После ще Ви питам за консктрукции, и т.н.
#52
Публикувано 19 февруари 2018 - 09:40
Забравих да снимам, естествено...добре, че имам камери
DWOR.JPG 212,51K 11 Брой сваляния
Както се вижда, имам ролетна врата, която е сериозна-4 метра, а до нея и входна врата, за всеки случай.
Ако ще е гараж, ще е от колоната след входната врата, до крайната колона, което е около 5-5.50 метра, а дължината между 8 и 10 метра.
Навеса ще е до крайната колона на голямата врата, за да мога в края да насадя нещо зеленичко и/или да вдигна някаква ограда (там ми е края на парцела)
...
Та така де-споделяйте виждане, ако имате такова, ако не-здраве да е
#53
Публикувано 19 февруари 2018 - 10:08
Навеса може да се ползва през топлите сезони. Гаража целогодишно. Аз съм привърженик на гаража. Зимата може да се отоплява вътре. Лятото ти е хладно. Освен за автомобила там може да си складираш и куп глупости, които жената не иска да са вкъщи.
#54
Публикувано 19 февруари 2018 - 10:46
Аз също съм за гараж.Навес може да правя на лозето.
Зад ролетната врата сегашния гараж ли е?Смяташ една зад друга да са колите и да ги разместваш?Защо от колоната до вратата до края?По това тясно коридорче кето ще остане кой ще минава?Какъв е проблема да си влизаш през гаража?(ако това ти е вход към жилището)
Миенето на колата може да става на вън,а подсушаването и вътре.Зимно време пък е доста по-добре да си миеш вътре.Ако се направи подходящ наклон на настилката тип "тумбак" и направиш по дължина от двата края тясно каналче с по три-четири отвора за изтичане мисля че ще е добре.Отворите от вътрешната или външната страна могат да се затварят,за да се топли гаража зимата.След миене също можеш да държиш вратата отворена докато изсъхне.
Под навеса зимата е студено,духа,пръска дъжд,нищо не можеш да свършиш.Инструмент няма къде да си оставиш,пирон няма(почти) къде да забиеш.Лятото е горещо,пече все от някоя страна,пак пръска дъжд,пак духа,като ще духа и най-вече и в двата сезона като си измиеш едната кола която караш по-рядко,докато дойде време да я подкараш вече ще е прашлясала и напръскана от капки,от кондензи(сутрин/вечер) и пр...
Зад ролетната врата сегашния гараж ли е?Смяташ една зад друга да са колите и да ги разместваш?Защо от колоната до вратата до края?По това тясно коридорче кето ще остане кой ще минава?Какъв е проблема да си влизаш през гаража?(ако това ти е вход към жилището)
Миенето на колата може да става на вън,а подсушаването и вътре.Зимно време пък е доста по-добре да си миеш вътре.Ако се направи подходящ наклон на настилката тип "тумбак" и направиш по дължина от двата края тясно каналче с по три-четири отвора за изтичане мисля че ще е добре.Отворите от вътрешната или външната страна могат да се затварят,за да се топли гаража зимата.След миене също можеш да държиш вратата отворена докато изсъхне.
Под навеса зимата е студено,духа,пръска дъжд,нищо не можеш да свършиш.Инструмент няма къде да си оставиш,пирон няма(почти) къде да забиеш.Лятото е горещо,пече все от някоя страна,пак пръска дъжд,пак духа,като ще духа и най-вече и в двата сезона като си измиеш едната кола която караш по-рядко,докато дойде време да я подкараш вече ще е прашлясала и напръскана от капки,от кондензи(сутрин/вечер) и пр...
#55
Публикувано 19 февруари 2018 - 11:13
Фил, малко от мен...
Изкопаваш 20ина санта надолу. Подкопаваш и вратата. Полагаш дебели найлони и ги лепиш с duct tape.
Взимаш чакъл и трамбоваш отдолу (ще е дренажа), отгоре му пак найлон.
Купуваш дебела армираща мрежа и я повдигаш и нея. на около 6-7 санта.
викаш един бетоновоз или си бъркаш сам (с някой комшия), няма значение. Идеята е да имаш армирана солидна замазка.
Ако не ти се занимава с чакъл, можеш да копаш 15 санта, но без дренаж не е много добре.
Бетон - 10-12см, не по-малко.
Ако успееш да го заравниш, може и без шпакловка.
Хидроизолация течна (да импрегнира) и лепиш евтин и деел (0.8мм) износоустойчив български гранитогрес.
Стените: За да са здрави външните, заваряваш хоризонтално (или на триъгълници, но е по-трудно) дебела арматура. Няма да отиде много, но създава много сериозна структурна здравина.
Вертикалните колони ги правиш 10х10 дебелостенен профил, заваряваш арматурите за тях.
Наливаш бетонна основа 30-40 см. на външните стени в някакъв елементарен кофраж.
Опаковаш го с обикновен фибран. Това ще спре влагата да се катери нагоре по стената.
Лепиш тънкия Итонг (10см) по височина от двете страни на арматурата. Т.е. лепиш Итонг за Итонг.
Шпакловка и евтина външна мазилка отвън.
Покривът е ясно как се прави: ОСБ + хидроизолация + керемиди или shingles.
Подготвяш вентилация. Можеш просто да го оставиш да диша през покривната, там има много опции.
Няма да ти излезе скъпо, но ще стане както трябва.
Изкопаваш 20ина санта надолу. Подкопаваш и вратата. Полагаш дебели найлони и ги лепиш с duct tape.
Взимаш чакъл и трамбоваш отдолу (ще е дренажа), отгоре му пак найлон.
Купуваш дебела армираща мрежа и я повдигаш и нея. на около 6-7 санта.
викаш един бетоновоз или си бъркаш сам (с някой комшия), няма значение. Идеята е да имаш армирана солидна замазка.
Ако не ти се занимава с чакъл, можеш да копаш 15 санта, но без дренаж не е много добре.
Бетон - 10-12см, не по-малко.
Ако успееш да го заравниш, може и без шпакловка.
Хидроизолация течна (да импрегнира) и лепиш евтин и деел (0.8мм) износоустойчив български гранитогрес.
Стените: За да са здрави външните, заваряваш хоризонтално (или на триъгълници, но е по-трудно) дебела арматура. Няма да отиде много, но създава много сериозна структурна здравина.
Вертикалните колони ги правиш 10х10 дебелостенен профил, заваряваш арматурите за тях.
Наливаш бетонна основа 30-40 см. на външните стени в някакъв елементарен кофраж.
Опаковаш го с обикновен фибран. Това ще спре влагата да се катери нагоре по стената.
Лепиш тънкия Итонг (10см) по височина от двете страни на арматурата. Т.е. лепиш Итонг за Итонг.
Шпакловка и евтина външна мазилка отвън.
Покривът е ясно как се прави: ОСБ + хидроизолация + керемиди или shingles.
Подготвяш вентилация. Можеш просто да го оставиш да диша през покривната, там има много опции.
Няма да ти излезе скъпо, но ще стане както трябва.
#56
Публикувано 19 февруари 2018 - 13:39
Навеса може да се ползва през топлите сезони. Гаража целогодишно. Аз съм привърженик на гаража. Зимата може да се отоплява вътре. Лятото ти е хладно. Освен за автомобила там може да си складираш и куп глупости, които жената не иска да са вкъщи.
Аз и сега си складирам куп глупости, но из вкъщи, защото нямам жена да мрънка
Аз също съм за гараж.Навес може да правя на лозето.
Зад ролетната врата сегашния гараж ли е?Смяташ една зад друга да са колите и да ги разместваш?Защо от колоната до вратата до края?По това тясно коридорче кето ще остане кой ще минава?Какъв е проблема да си влизаш през гаража?(ако това ти е вход към жилището)
Миенето на колата може да става на вън,а подсушаването и вътре.Зимно време пък е доста по-добре да си миеш вътре.Ако се направи подходящ наклон на настилката тип "тумбак" и направиш по дължина от двата края тясно каналче с по три-четири отвора за изтичане мисля че ще е добре.Отворите от вътрешната или външната страна могат да се затварят,за да се топли гаража зимата.След миене също можеш да държиш вратата отворена докато изсъхне.
Под навеса зимата е студено,духа,пръска дъжд,нищо не можеш да свършиш.Инструмент няма къде да си оставиш,пирон няма(почти) къде да забиеш.Лятото е горещо,пече все от някоя страна,пак пръска дъжд,пак духа,като ще духа и най-вече и в двата сезона като си измиеш едната кола която караш по-рядко,докато дойде време да я подкараш вече ще е прашлясала и напръскана от капки,от кондензи(сутрин/вечер) и пр...
Ролетната врата и дворната врата са всъщност входа към двора ми, а камерата (ракурса) е от края на къщата, посока вход, демек-от другата страна на ролетната врата е улицата от коятои ще влизам
Проблема е, че ще станат много сгради на малък двор (360 квадрата, като РЗП на къщата е 65м2) и с гаража ще изям от квадратурата на мястото. Тази малка пътечка между гаража и стената на къщата, искам да я има, защото имам тесен и дълъг прозорец в кухнята и оттам влиза светлина, та не ми се искаше да го закривам, отделно имам прозорче от тоалетната, което също ще се запуши от гаража, ако го долепя за къщата...
Принципно, и аз си ги мислех тези неща с инструментите през зимата, но в реалност, от другата страна на къщата ще правя нещо, като работилница, която ще е изцяло затворена. В момента таме котелно, но съседа си направи огромна подпорна стена до мен и покрай нея ще си правя тая сграда, та всичко може да го съхранявам там, а като се наложи да го вадя. Да не забравяме, че ако направя навес, ще е с 6-7 метра широчина и 10 дължина, та ще събера и двете коли и мотора, че и друга глупост ако си купя някоя,,,Гаража ще е сложен за две коли, особено за голямото купе и не по-малкия Хайлукс...айде мотора ще се събере някак. Това са ми основните притеснения-загуба на място и много сгради натрупани...
Фил, малко от мен...
Изкопаваш 20ина санта надолу. Подкопаваш и вратата. Полагаш дебели найлони и ги лепиш с duct tape.
Взимаш чакъл и трамбоваш отдолу (ще е дренажа), отгоре му пак найлон.
Купуваш дебела армираща мрежа и я повдигаш и нея. на около 6-7 санта.
викаш един бетоновоз или си бъркаш сам (с някой комшия), няма значение. Идеята е да имаш армирана солидна замазка.
Ако не ти се занимава с чакъл, можеш да копаш 15 санта, но без дренаж не е много добре.
Бетон - 10-12см, не по-малко.
Ако успееш да го заравниш, може и без шпакловка.
Хидроизолация течна (да импрегнира) и лепиш евтин и деел (0.8мм) износоустойчив български гранитогрес.
Стените: За да са здрави външните, заваряваш хоризонтално (или на триъгълници, но е по-трудно) дебела арматура. Няма да отиде много, но създава много сериозна структурна здравина.
Вертикалните колони ги правиш 10х10 дебелостенен профил, заваряваш арматурите за тях.
Наливаш бетонна основа 30-40 см. на външните стени в някакъв елементарен кофраж.
Опаковаш го с обикновен фибран. Това ще спре влагата да се катери нагоре по стената.
Лепиш тънкия Итонг (10см) по височина от двете страни на арматурата. Т.е. лепиш Итонг за Итонг.
Шпакловка и евтина външна мазилка отвън.
Покривът е ясно как се прави: ОСБ + хидроизолация + керемиди или shingles.
Подготвяш вентилация. Можеш просто да го оставиш да диша през покривната, там има много опции.
Няма да ти излезе скъпо, но ще стане както трябва.
Коц,
в никакъв случай няма го правя аз, но най-вероятно който ще го прави, ще го посъветвам това, което ти казваш, да видим ще има ли друго решение, ако изобщо стигна до гараж де
Засега, освен горепосочените притеснения, най-трудно ми се вижда узаконяването на гараж, защото ако ще го правя без да искам разрешение от съседа (което се съмнявам, че ще ми даде), трябва да си го направя по следният начин-вдигам плътна ограда (до 2 и 20) изцяло в собствения си двор и за нея залепям гаража, тогава няма нужда от разрешение от съседа, но това означава и разрешително за оградата и отделно да се направи, а там е поне 20-25 метра страна към съседния парцел...
#57
Публикувано 19 февруари 2018 - 14:09
Мии... основният въпрос, който трябва да си зададеш е, какви са ти плановете за имота.
Ако знаеш, че ще караш няколко години там само, опъвай навес и не се занимавай.
Ако те кефи имота и не планираш да се разделяш с него, мини по трудния път и го направи като хората.
Обясни на съседа, че ще го направиш красиво, а не някаква цигания, ще му посадиш храстчета по външната стена и ще е радост за окото и душата, повечето хора не биха се заяли.
Има катили навсякъде, какво да се прави, но съм забелязал, че хората се страхуват от мизерните изпълнения повече, отколкото от каквото и да е друго.
#58
Публикувано 19 февруари 2018 - 15:00
Мии... основният въпрос, който трябва да си зададеш е, какви са ти плановете за имота.
Ако знаеш, че ще караш няколко години там само, опъвай навес и не се занимавай.
Ако те кефи имота и не планираш да се разделяш с него, мини по трудния път и го направи като хората.
Обясни на съседа, че ще го направиш красиво, а не някаква цигания, ще му посадиш храстчета по външната стена и ще е радост за окото и душата, повечето хора не биха се заяли.
Има катили навсякъде, какво да се прави, но съм забелязал, че хората се страхуват от мизерните изпълнения повече, отколкото от каквото и да е друго.
Аа имота си го харесвам и нямам намерение да се махам оттам, просто не бях предвиждал такива постройки, защото и двора ще е целият в постройки-барбекю и т.н., ама явно така е писано
Иначе съседа е на 95 години, не иска да продава имота, щял да го завещава на внуците, та в тая мисъл се съмнявам, че ще се съгласи на каквото и да е, но ще проуча нещата как седят, при всички положения искам да е законно, просто разправията ще ми скъси живота, ама явно няма начин...
#59
Публикувано 19 февруари 2018 - 17:09
Фил, мисля че и за навеса трябва разрешение и узаконяване. Нещата вече са много по-сложни от преди време. Преди беше така: строиш без никакви документи, идват от общината- глобяват с някаква смешна сума и воала, вече е законно
#60
Публикувано 19 февруари 2018 - 17:25
Фил, чудя се ако направиш толкова голям навес дали няма да заемеш много голяма част от двора и да стане много претрупано.
Освен това, колкото по-голяма е площта на гаража или навеса, толкова по-сериозни греди и подпори трябват.
Това ще трябва да носи на вятър, дъжд, сняг и т.н. Хубаво е да го сметне конструктор, а там направо си отиваш на проект.
После, с проекта, кандидатстваш за разрешение за строеж в общината.
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни