Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

За или против метанова уредбаСподелете вашето мнение


  • Please log in to reply
61 мнения по тази тема

#46 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 30 май 2009 - 05:33

Тука беше споменал един колега, много глупости се изсписаха.Значи, основната информация която се има е от бакшишите - "инжинерите на новото време".Той бакшиша като разбира много нямаше да е бакшиш.Икакво слагаш бутилка 100кг и центъра на тежеста се мести постоянно, що за глупост.Това да не 20 литрова бутилка за вода дето се слагат на диспенсърите и катоя сложиш в багажника тя да се разхожда по завоите.Другото което е навремето имаше една такава работа- дъртите които имаха лади а и още имат, някой слагаха по 2-3 бордюра в багажника щото като падне снега да могат да отидат на работа.Та и аз така зимата която в Бургас не беше пак повече от 5-6 дена си щъках из неисчистините улици и никакви проблеми докато "гъзарите" с 316-ките си стояха по къщите и опрахя пак до колегите от опел , че да могат да ги закарат на кафе щото много сняг 6-8см :kill_myself: та това че разни инженери не са спали денонощия не мога да бъда сигурен, че като не са спали са го измислили и са си свършили работата.Представете си една 124-ка 2000/8клапана 122к.с. гори около 12/100 градско, да си представим , че е в перфектно състояние и гори 10 литра бензин на 100км.При средно каране около 30 000км годишно това е около 3000литра бензин по 2.10лв 6300лв,а на метан за 30000км по 5,5кг/100км смесен разход пак казвам по 1.5, а скоро ще бъде 1.2 прави 1650кг, което е 2475лв .Та значи какво става правим икономия от близо 4000лв.При тази икономия на всеки две години можем да си купуваме друга 124-ка а старата да я продаваме на части, а Вие тука ми говорите за износване на клапани, сегменти,пружини, които със сигурност ще издържът повече от 2 години.Това с икономията.За динамичност не може да се говори при 122 к.с и "милиони" клиограми.Дори и на бензин всеки с кадетче 1.6 може да си направи майтап от светофар до светофар.Та идеята е следната при хора с по-ограничени възможности на, които им се кара много килиометри и то с Мерцедес навеждат главата и си зареждат метанче и това е.Според нуждите, ако правя по 3000-4000км на година със сигорност нямаше да мина на метан.Недостатъци са още по-голямата тежест, малък багажник,по-малко ускорение от бензина.За човек , който не носи бебешки колички и два куфара с обувки на жена си е, метана е чудесен.Както казах според нуждите.Дано не съм обидил никой,поздрави.


Само да допълня че колата ти беше / дано си я оправил / в такова състояние 90 % заради метана . Поздрави и кажи оправили возилото
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#47 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 май 2009 - 09:15

Та значи какво става правим икономия от близо 4000 лв. При тази икономия...

Икомомия?!
Огромната част от тези пари отиват за справяне с проблемите от присаждането на въпросното АГУ ...освен ако не си вандал де. Защото имам познати, които се кълнат, че няма проблем с газта - само гърми от време на време, не върви на бензин, тресе, не спира, малко е поръждясала... не работят половината неща, но те просто ги махат ...и (желЕзната кола) продължава да си движи безгрижно и безпроблемно... :kill_myself:
  • 0

#48 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 30 май 2009 - 17:18

Колега, въобще не съм вандал.Тази кола съм я върна от отвъдното за година и 2 месеца.Оправил съм си климатика сам, след намеса на неизвестни европейски "специалисти".Оправил съм си ел . коланите, ел.антената и какво ли още не, надявам се нямаш предвид , че тези неща са пряко свързани с метановата инсталация?Тони, колкото до гумената ваничка на инжекциона, свалих я видях , че на доста места беше нагоряла самата гума и напукана, новата ваничка съм я поръчал - 47лв струва ще ми я донесът от София и през някой почивен ден ще я сменя.Аз съм във Варна за ралито утре ако има време може да се видиме в кафето.Поздрави, Димитър.
  • 0

#49 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 30 май 2009 - 20:13

Колега, въобще не съм вандал.Тази кола съм я върна от отвъдното за година и 2 месеца.Оправил съм си климатика сам, след намеса на неизвестни европейски "специалисти".Оправил съм си ел . коланите, ел.антената и какво ли още не, надявам се нямаш предвид , че тези неща са пряко свързани с метановата инсталация?Тони, колкото до гумената ваничка на инжекциона, свалих я видях , че на доста места беше нагоряла самата гума и напукана, новата ваничка съм я поръчал - 47лв струва ще ми я донесът от София и през някой почивен ден ще я сменя.Аз съм във Варна за ралито утре ако има време може да се видиме в кафето.Поздрави, Димитър.



е да там сме :icon_coolgrin:
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#50 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 17 март 2011 - 23:15

при мойте сметки на всеки 10000км мойта кола ми спестява по 500лв, карайки на метан.... мотора ми е м111 в 124 купе, метана е слаган в Италия
първо - на метан за близо 20 000км до момента само един път регулирахме изпарителя заради празния ход - гърмежи съм нямал - и с това се изчерпват грижите около метана.. аз също възстановявах колата поради кофти поддръжка преди - оправях вакуми, въздушното трасе към дросела да не смуче въздух, смених кабели и свещи, почистили сме клапата и механизма за празен ход. не ме дразни, че е по-тромава, тя и на бензин не е рали-кола... за мен единствения минус е че 1/2 от багажника го няма... но пък карам за 10-11лв градско - в тия времена това си плюс, още повече, че не карам тико, а 1600кг мерцедес с удобни кресла и глезотии :)
ремонтите, които съм правил, нямат връзка с метана - той е огромен плюс за мен.
само ще кажа, че и аз бях предубеден относно метана преди- ами, бързо си смених нагласата - колата си пести сама парите за текущите ремонти, които бих ги имал, ако карах на бензин също.
понеже е кадърно поставена - стойката на колата е перфе, няма увиснала задница и т.н.

дай Боже, следващата ми кола ще е по-голям бензин с метан-инжекция - това е истината за мен!
  • 0

#51 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 17 март 2011 - 23:24

а това с центъра на тежестта са пълни глупости - като качите трима човека не е ли същото? в завоя на лимита на възможностите ли влизате винаги, че метана ще ги промени??

124-ка като мойта има един авер, но комби. на метан. вече 450 000км. има колата, от тях поне едни 100 000 в Бг, дошла е с метан от Италия. познайте дали е отварял мотора? ;)
ако бакшишите са ви критерий - окей, така да е. те нов мотор не за 1,5г. а за 0,5г. могат да скапят - тъпнара си е тъпанар, и ролс ройс да е, ще му таковат таковата..

някой каза, че било обидно да караш на газ или метан - значи, това българина е дебелоглаво и тъпо добиче - хората на запад имат данъчни облекчения, преференции и т.н. заради подобни конверсии, combustion charge в лондон е 8 лири на ден,ама ако си на газ, я няма.... само в Бг го има това 'аз съм мноо голем гъзар и си карам калибрата само на бензин, газ не е помирисвала' :slap: ми ако някой мисли, че е гъзар или тарикат, че кара кола за 3000 лв с 30лв/100км - ами хвала, браво, така да е ... ;)

всеки си има мнение в крайна сметка...
  • 1

#52 alexsxe

alexsxe

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2012 - 09:56

Здравейте, колеги! От около 1 седмица се сдобих с 124-ка на метан- инсталацията е слагана в Италия. Мотора е 122кс. - не е безумно тромава кола, пък и скоростта вътре не я усещам. Искам да попитам как стои въпросът със сутрешното палене- има ли проблем ако стартирам колата на метан? Мерси предварително :)
  • 0

#53 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Публикувано 01 ноември 2012 - 20:52

Няма проблем да стартираш на метан, дори и при -20 градуса. Колкото до тромавостта - няма как да я избегнеш, но като ти трябва динамика винаги можеш да минеш на бензин. :drift
  • 0

#54 alexsxe

alexsxe

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2012 - 21:59

Мерси за бързия отговор, тази вечер ще я оставя на метанче... :)
  • 0

#55 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 ноември 2012 - 22:22

Брат, обледяваш изпарителя, ако тръгнеш веднага.
Аз имам един Форд от 12 години, който бензин не е виждал и зима, лете, все се пали на газ.
Дори съм я палил на газ при -20 градуса. Уловката е, че не трябва да докосваш газта докато не видиш да мърда стрелката за температурата. Направиш ли го... ледена епоха.

Не знам при метана дали има някакви принципни различия от газта, но 100% си иска температура да компенсира обледяването.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#56 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Публикувано 03 ноември 2012 - 07:47

Цъ! :nono
Метанът е различен от пропан бутан по свойства и не му трябва температура на охл. система. Не замръзва. Личен опит. Ся, друг е въпросът, че винаги е по-добре да палиш на бензин и в един момент да газифицираш, но при метена НЕ е задължително.
  • 0

#57 alexsxe

alexsxe

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 ноември 2012 - 20:08

Здравейте отново, колеги. Може ли някой да ми препоръча наистина добър специалист, който да направи центровка на метановата ми уретба. Надявам се не ви затруднявам много... :) Поздрави
  • 0

#58 iohoho

iohoho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 587 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    S 211 E 320 CDI 2004г.

Публикувано 06 ноември 2012 - 08:19

Добър специалист...все някога се издънва, но безгрешни няма.
Жена ми ходи винаги при газаджиите до/срещу басейн Спартак, доволна е.

Колата е втората в профила ми, газовата не е инжекцион.

Този пост е редактиран от iohoho: 06 ноември 2012 - 08:21

  • 0

#59 emo_hp

emo_hp

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 16 декември 2015 - 10:28

Нека и аз се включа като собственик на 2 E класи 210-ки на метан.

 

1. Разхода наистина е нисък. Но нещата малко се изравниха във Варна с падането на цените на петролните продукти и скъпия метан. Т.е. на газ и метан е почти еднакво във Варна

2. Плюс на метана - не мирише като газ и колата е по-стабилна. Зимата се кара в снега с летни губи без никакви проблеми, където коли с предно закъсват. Това е обратно на очакванията ми за задно предаване, но 3 години практика показаха обратното.

3. Мунус спрямо газ - 20-30% по-малко мощност. Двигателя работи по-меко и мазно, но с по-малка динамика. Бавно засилва, но има въртящ момент и добре поддържа скорост до 140-150 км/ч. Вдига 190-200 на метан при двигател 2.0 136 коня.

4. Преди няколко седмици отваряхме едната заради гарнитура. Всичко е точно. Карал съм я 50 000. Колата я купих с вече инсталиран метан, който не беше никак нов. Като я купих ремонтирах само предното окачване. Задното още не е мръднало. И определено колата се усеща по-стабилно стъпила на пътя, заради по-централното разпределение на товара.

5. Недостатък е, че не може да се слага багаж над 50 кг. в багажника. Друг, че максимума е общо 4 човека в колата. И отзаде трябва да са жените или по-леките. Може и с 5 човека да се кара, но почва да друса и много е клекнала. Идеално върви с до 3-ма човека общо, без проблем дори на лош път.

6. За хората, които биха спорили за тежеста мога да кажа, че като съм сам се усеща все едно същата кола без метан с 2-ма 60кг. човека отзад. Колата вози по-меко за разлика от празна, а от мерцедес са я изчислили да бъде стабина дори да има хора отзад :)

7. Метана не се втечнява, но до 40 градуса не може да държи тихи обороти. Имали сме и мондео на метан не-инжекцион, там направо палеше на метан. Не знам защо инжекционите на мерцедесите не могат на студено. Оптималните настройки са от 30 сек за лятото до 2-3 мин за зимата да работи на бензин и поне до 25-30 градуса на водата. Това при идеални токове и свещи и добра настройка на метана.

 

Извода е, че метана си има плюсове и минуси. Но е доста добро гориво, дори по-добре от газ. Съвсем скоро си мислех да мина на газ, защото имам проблем с метана на едната, а и на газ в момента излиза дори по-евтино. Отказах се - не искам да ми мирише, а и на газ съм чувал, че било доста вредно за мъжете. А в задръствания и на едно място метана не мирише! (дори за разлика от бензина!)


  • 0

#60 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 декември 2015 - 11:21

Какво имаш предвид под "мирише"? 

Добре работеща система не мирише на абсолютно нищо!


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





4 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 4 гости, 0 анонимни