За или против метанова уредбаСподелете вашето мнение
Започната от 220TE, 25 юни 2008 - 17:59:48
61 мнения по тази тема
#1
Публикувано 25 юни 2008 - 17:59
ЗДРАВЕЙТЕ !!! Е след като си поговорихме за газов инжекцион и след като споделих лични впезатления /че съм много доволен от него/.Ако някой има впечанление и мнение за метановите уредби сложени на двигатели с пълен инжекцион моля споделете....
#3
Публикувано 25 юни 2008 - 18:33
Само за уредба-двигател ли питаш или принципно?
Ако е принципно,аз два кубика бетон в багажника ми няма да возя па ебати и ефтинията.
От бакшишите чувам че за разлика от газта,метана много мори мотора.Еднакви коли с газ и метан,газираните карат много повече.
Ако е принципно,аз два кубика бетон в багажника ми няма да возя па ебати и ефтинията.
От бакшишите чувам че за разлика от газта,метана много мори мотора.Еднакви коли с газ и метан,газираните карат много повече.
#4
Публикувано 25 юни 2008 - 18:36
Аз му го редактирах.Ще те помоля да си редактираш заглавието на темата,като използваш не само главни букви,ок?
Той човека така си пише ама аз все минавам и му ги оправям и може хич да не е забелязал.
Ама шшшшт,тихичко да не разбере
#5
Публикувано 25 юни 2008 - 21:29
С тия цени на горивата майна, карат хората да прибягват до глупави крайности....
Мое мнение, метан в моя кола - НИКОГА
Има писано по темата много във форума, така че чети и си прави изводите
Мое мнение, метан в моя кола - НИКОГА
Има писано по темата много във форума, така че чети и си прави изводите
#6
Публикувано 25 юни 2008 - 22:14
Mетан само ако караш над 20 000км годишно, иначе не си струва.
#7
Публикувано 26 юни 2008 - 10:41
Няма проблеми.О.К. Неволно пиша заглавията така,за в бъдеще ще използвам и малки букви.W123 ми го е редактирал сега заглавието...няма лошо.ПоздравиЩе те помоля да си редактираш заглавието на темата,като използваш не само главни букви,ок?
#8
Публикувано 26 юни 2008 - 16:56
Освен всички за и против, ще добавя, че бутилките (100 и повече килограма) изместват центъра на тежестта на колата и увеличават склонноста към презавиване, което на хлъзгав път може да те вкара в приключение или в болницата (ако си късметлия)!
#9
Публикувано 26 юни 2008 - 21:49
W123 ми го е редактирал сега заглавието...няма лошо.
той пие бира, да знаеш де
#10
Публикувано 27 юни 2008 - 13:14
Винаги съм бил протов да се слагат "бомби" в багажник на кола, независимо колко е евтино за каране. Казвам за каране, защото скапват двигателя и тогава това, което си избил от икономия го даваш за ремонт. Вярно е и написаното в един по-горен пост, че се измества центъра на тежеста и колата става нестабилна.
Още повече Mercedes с метанова/газова уредба .... ОБИДНО Е
ПС: Не искам да обидя никого, но това е моето мнение
Още повече Mercedes с метанова/газова уредба .... ОБИДНО Е
ПС: Не искам да обидя никого, но това е моето мнение
Mercedes-Benz W210 E 200 Elegance
#11
Публикувано 28 юни 2008 - 09:50
Лично аз съм ПРОТИВ всякакви ТНТМ-та по колата.
Колегата pepich пише, че газта скапвала двигателя. Това на тълго и на широко коментирах с моя майстор, който ми оправяше предишната кола R21 2.2. Човека е инженер и от доста време се занимава с газови у-би и ме убеждаваше че газта дори е по-добре понеже постъпва директно в газообразна фаза. Повярвах му, но не можа да ме убеди да сложа газово. Много е добър, та чак софиянци идват тук за поставяне на газинжекциони. Та, газта май не скапва двигателя. Скапва го калпава настройка на уредбата. Не знам как точно е при ментана, но според мой познати "бакшиши" май нов двигателя се скапва за около 1, 1.5 година.
Това първо.
Второ - теглото на бутилката - скапване на задното окачване и по-малък обем на багажника.
Трето - метанстнциите - не са достатъчно и в повечето случаи се кара смесено - ментан бензин.
Четвърто - ниска мощност.
Пето - голяма първоначална инвестиция.
И т.н и т.н.
От първосигналното - евтино гориво респ. по-малко пари - май лъсват доста негативи, като лично за мен най-влудяващо е грубото вмешателство в концепията на екипите създали автомобила. Рязане, дупчене, преправяне.... Губи се оригиналната идея и обаяние.
От алтернативното гориво не се спестява. Както казва майстора на газовите у-би - колите с газово /метан/ не пестят пари, просто карат повече....
Аз съм - ТВЪРДО ПРОТИВ.
Колегата pepich пише, че газта скапвала двигателя. Това на тълго и на широко коментирах с моя майстор, който ми оправяше предишната кола R21 2.2. Човека е инженер и от доста време се занимава с газови у-би и ме убеждаваше че газта дори е по-добре понеже постъпва директно в газообразна фаза. Повярвах му, но не можа да ме убеди да сложа газово. Много е добър, та чак софиянци идват тук за поставяне на газинжекциони. Та, газта май не скапва двигателя. Скапва го калпава настройка на уредбата. Не знам как точно е при ментана, но според мой познати "бакшиши" май нов двигателя се скапва за около 1, 1.5 година.
Това първо.
Второ - теглото на бутилката - скапване на задното окачване и по-малък обем на багажника.
Трето - метанстнциите - не са достатъчно и в повечето случаи се кара смесено - ментан бензин.
Четвърто - ниска мощност.
Пето - голяма първоначална инвестиция.
И т.н и т.н.
От първосигналното - евтино гориво респ. по-малко пари - май лъсват доста негативи, като лично за мен най-влудяващо е грубото вмешателство в концепията на екипите създали автомобила. Рязане, дупчене, преправяне.... Губи се оригиналната идея и обаяние.
От алтернативното гориво не се спестява. Както казва майстора на газовите у-би - колите с газово /метан/ не пестят пари, просто карат повече....
Аз съм - ТВЪРДО ПРОТИВ.
W124 200E M102 963 - Черния феникс
#12
Публикувано 28 юни 2008 - 16:59
Аз съм карал на метан , наистина е приятно да караш с 5-7лв. / 100 ноооооооооооо окачването се променя драстично , поведението на пътя също . Това за което писаха колегите за центъра на тежеста е особенно фатално при промяна на центъра на тежеста във вертикала . Ако не се интересувате от конфорта и поведението на пътя а приоритет е само цената , то метана е вашият избор . Аз повече не бих карал на метан и не защото се скапва двигателя / мерцедес издържа на метан май най дълго / ами защото престава да е мерцедес след подсилването на окачването .
Променя се поведението на колата на пътя както и комфорта при управление . И АЗ СЪМ ПРОТИВ .
Променя се поведението на колата на пътя както и комфорта при управление . И АЗ СЪМ ПРОТИВ .
The Gods Made Heavy Metal
#13
Публикувано 29 юни 2008 - 12:52
Те това е исках да чуя и някой който кара или е карал на метан.То който не е карал е по-вероятно да е против,ама който е карал на метан да е против,вече нещата се изясняват.Аз преди да си купя МВ карах дълги години Пасат на газ-пропан бутан/беше газифициран в Белгия/Продадох го на почти 300000км и мотора беше перфектен-върха.бях много доволен и от лични наблюдения мога да кажа ,че двигателя не се скапва.За метана обаче и аз чувам от бакшишите ,че нещата не стоят добре.Благодаря за мненията
#14
Публикувано 03 юли 2008 - 17:57
Привет на всички "колеги" (в кавички щото вече карам ауди) от форума на ИСТИНСКИТЕ КОЛИ!!!
Карах на МЕТАН - W 124 - 102 мотор, седан (близо година - за да не се чудите защо го продадох ще ви кажа - заради едно тъпо парно, Е сега много съжялявам ама вече е "Късно либе за китка")!
Ще споделя следното от опит:
1. Зависи с кви намеренията си към колата, тоест да ли ще си я караш близките 3-4 години или след година ще я махаш - Казвам го защото Инвестицията наистина е малко големичка и за около 20 000 км се избиват парити, от там нататък си на тънкана (моя гореше средно 6.5/100 кг метан - при сегашна цена от 1.30 лв = 8.50 лв/ При сравнение с бензина 10/100 л по 2.40 лв = 24 лв --- по евтино с около 15 лв).
2. За центъра на тежаста не съм много съгласен - Щото надали някой като слага бажаж(независимо какъв и колоко тежи) в багажника на колата си се замисля как и къде го слага - дали е правилно разпределен центъра на тежаста.
Другото което смятам, е че всички от вас са запознати колко е полезната маса на Мерца - 400 - 500 кг в зависимост от модела и т.н. - Така, че едва ли една 70 л метанова бутилка с маса от около 80 - 90 кг ще му е в тежаст (моята 124-ка беше с 67 л бутилка - никакъв проблем!
3. Метан станций има вече почти из цялата страна, горе долу накъдето и да тръгнеш метан станцийте са на 150 км, което ще рече че с бутилка от 60 л = 9 кг (средно, може и по голяма) ще стигаш от т. А до т. В винаги без никакъв проблем!
4. Относно износването на двигателите - Да наистина е по-голямо, а не като на бензин - в противен случай германеца щеше да го направи фабрично но метан. НО ВСИЧКИ ЗНАЕМ КОЛКО СА ЗДРАВИ ДВИГАТЕЛИТА НА МЕРЦА и според мен без проблем могат да искарат около 200 000 км на метан - при редовно и пълно обслужване разбира се (20 000км/1 год. = 200 000/10 години - Надали някой от вас е решил да кара сегашния си Мерцедес повече от 10 години).
5. Посочвам го като недостатък, но не за всеки шофьор това е от голямо значение - На метан се губе около 20 % от мощността на колата!
Като цяло съм ЗА метана, поради онези около 15 лв икономия за които споменах по горе!
Това е мое мнение, всеки си преценява - и все пак "мечката играе според тоягата" така че квото и да си говорим винаги става въпрос ЗА ПАРИ!!!
Карах на МЕТАН - W 124 - 102 мотор, седан (близо година - за да не се чудите защо го продадох ще ви кажа - заради едно тъпо парно, Е сега много съжялявам ама вече е "Късно либе за китка")!
Ще споделя следното от опит:
1. Зависи с кви намеренията си към колата, тоест да ли ще си я караш близките 3-4 години или след година ще я махаш - Казвам го защото Инвестицията наистина е малко големичка и за около 20 000 км се избиват парити, от там нататък си на тънкана (моя гореше средно 6.5/100 кг метан - при сегашна цена от 1.30 лв = 8.50 лв/ При сравнение с бензина 10/100 л по 2.40 лв = 24 лв --- по евтино с около 15 лв).
2. За центъра на тежаста не съм много съгласен - Щото надали някой като слага бажаж(независимо какъв и колоко тежи) в багажника на колата си се замисля как и къде го слага - дали е правилно разпределен центъра на тежаста.
Другото което смятам, е че всички от вас са запознати колко е полезната маса на Мерца - 400 - 500 кг в зависимост от модела и т.н. - Така, че едва ли една 70 л метанова бутилка с маса от около 80 - 90 кг ще му е в тежаст (моята 124-ка беше с 67 л бутилка - никакъв проблем!
3. Метан станций има вече почти из цялата страна, горе долу накъдето и да тръгнеш метан станцийте са на 150 км, което ще рече че с бутилка от 60 л = 9 кг (средно, може и по голяма) ще стигаш от т. А до т. В винаги без никакъв проблем!
4. Относно износването на двигателите - Да наистина е по-голямо, а не като на бензин - в противен случай германеца щеше да го направи фабрично но метан. НО ВСИЧКИ ЗНАЕМ КОЛКО СА ЗДРАВИ ДВИГАТЕЛИТА НА МЕРЦА и според мен без проблем могат да искарат около 200 000 км на метан - при редовно и пълно обслужване разбира се (20 000км/1 год. = 200 000/10 години - Надали някой от вас е решил да кара сегашния си Мерцедес повече от 10 години).
5. Посочвам го като недостатък, но не за всеки шофьор това е от голямо значение - На метан се губе около 20 % от мощността на колата!
Като цяло съм ЗА метана, поради онези около 15 лв икономия за които споменах по горе!
Това е мое мнение, всеки си преценява - и все пак "мечката играе според тоягата" така че квото и да си говорим винаги става въпрос ЗА ПАРИ!!!
#15
Публикувано 03 юли 2008 - 18:51
Против
Поздрави
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни