абе аре стига глупости моля ти се ,като ми се заправите на големите тарикати ......................има 1 приказка:Който кара Мерцедес не мисли за разхода!ако искаш да се возиш евтино взимай 1 Фиеста и не му мисли,5-100Л.
За или против метанова уредбаСподелете вашето мнение
Започната от 220TE, 25 юни 2008 - 17:59:48
61 мнения по тази тема
#31
Публикувано 25 юли 2008 - 16:38
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#32
Публикувано 25 юли 2008 - 16:54
Баце нещо си объркал поговоркатаима 1 приказка:Който кара Мерцедес не мисли за разхода!ако искаш да се возиш евтино взимай 1 Фиеста и не му мисли,5-100Л.
Има Бенцове дето харчат и 6 на 100, и определено подкрепям мнението на Фънки
Другити което бих добавил е, че аз сложих газ не заради икономията, а защото със същият бюджет минавам почети 2пъти повече километри КОМФОРТ, пък ти се прави на баровец щом те кефи
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
#33
Публикувано 24 септември 2008 - 11:20
Тук като защита при удар влиза в действие евросондата която спира влизане и излизане на гориво от и за резервоара,ако си монтирал такава разбира се/изискване на Евросъюза/....Абе принципно си прав - и моята бутилка е монтирана точно зад резервоара, но аз друго съм си мислел. Какво става ако се прекъсне газовата магистрала някъде между бутилката и газовия клапан (този който се отваря когато караш на газ и затваря когато спреш мотора)? Дали мултиклапана нивомер има някаква защита за такива ситуации?
#34
Публикувано 26 септември 2008 - 00:11
тонове глупости в тая тема......
1. двигателя се износва по-бързо - не само че не се износва по-бързо, ми се запазва... Който не вярва - идва във Варна, отваряме моя двигател 300 000+ км, после си затваря увисналото чене и сменя позицията. двигателят ми е чист и запазен, все едно сега слиза от завода. На метан работи итхо, мазно, без детонации. Маслото както го слагам бистро, така го точа после пак бистро след 6-7 000 км. Няма черно нито по картера, нито никъде, навсякъде блести в златисто мотора.
2. измества се центъра на тежеста. Измества се таратанци. Бутилката ми тежи 90 кг празна и 105 пълна. Закрепена е точно над задния мост. Което на практика прави автомобила по стабилен заради задното предаване. Да не говорим че има и карбонови бутилки, които тежат с газта 50 кг.
3. Натоварва се окачването. За две години и половина и над 70 000 км вече, нямам нищо разбито по окачването. В началото като я взех смених поголовно всичко отпред и отзад по и това е. Пружини още не съм сменял отзад, седи с добра стойка - няма нужда все още......
4. зависимост от метанстанции. В България на практика няма проблем. Проблем е извън БГ, че няма в Гърция, Турция и Румъния....
5. скъпа инвестиция. Колко скъпа? Моята инсталация е с аванс-процесор и струва около 1400 лева с бутилката. за 1000 км. икономисвам грубо към 180 лева. Какво излиза? Най баналната бабичка която кара само до магазина и болницата в годината минава поне 6 - 7 000 км, при които инсталацията се избива.
За тези които са прекалени гъзари и Мерседес с метан не могат да карат, защото ще им се смеят - ми пичове ОК. Лукойл има нужда от спонсори, цената в момента е особенно добра и все по-добра ще става. Светът минава на алтернативни горива, ма вие си знаете...
Варна - София и обратно го правя със 60 до 80 лева макс. На бензин - около 250 лева, ако карам спокойно. Ако карам спокойно на метан мога да падна на 56 лева. Нека си обикалям колкото ми е кеф, да си работи мазно и тихо машинката... Пък като искам динамика - едно копче ме дели от А98, където динамиката идва за 0,5 сек. и се чува как ми се сгъва резервоара.
Който иска да си кара Мерса - да слага метан. Който иска да го разкарва по празници по кафетата - метан не му трябва.... Другото са празни приказки.
Все едно четеш мойте мисли . Не може никой да ме убеди че на една 124-ка не хубаво да сложиш АГУ.Една такава кола струва средно 6000 лв.Едва ли има някой, който кара такава кола и не си знае парите и за него не е никакав проблем да си кара с "качествения" български бензин,който изобщо не износва двигателите.Ако ходиш само до кварталното кафене и един път в годината някаде на почивка естествено,че е безмислено АГУ-то.Аз лично обичам да си карам и да хода навсякъде с колата си и затова СЪМ 100% ЗА.
А що се отнася до мощността не говорете глупости 130-140 коня за тази голяма кола за каква мощност изобщо говорите.124-ка да не е направена за гонки????
Който е баровец да си купи S-класа за 200 бона и да си я кара на бензин.Който не е да си кара 18-годишен Мерц и да си използва алтернативните горива.
И другото ако бяха толкова вредни за двигателя тези горива всички производители щяха да препоръчват да не се слага АГУ.Аз лично досега не съм видял такова нещо.Ако греша поправете ме.
#35
Публикувано 26 септември 2008 - 19:01
Аз пък не съм видял да препоръчват слагането на газова уредба. Също така знам че с поставянето й, гаранцията ако колата е нова -отпада.
Виж фабричната газова е друго нещо, там и други неща са адаптирани с цел правилното и безпроблемно функциониране на автомобила.
Но начинът по който се монтира в България - е меко казано некадърен.
За пример - колко газаджии при монтажа на разните ел. схеми запояват кабелите и поставят термосвиваема изолация отгоре- ни един запоен кабел не съм вдиял напоследък, повечето снадки са "грижливо" усукани и после намотани с изолирбанд.
За колко спукани колкетори, изкривени клапи и сцепени филитърни кутии си чувал (не говоря само за 124-ки) - аз за много.
Иначе и аз карам на газ - безспорно минавам повече километри за същите пари. Но имам едно наум...
ако е кадърно монтиран и настроен газов инжекцион нещата са съвсем други.
Виж фабричната газова е друго нещо, там и други неща са адаптирани с цел правилното и безпроблемно функциониране на автомобила.
Но начинът по който се монтира в България - е меко казано некадърен.
За пример - колко газаджии при монтажа на разните ел. схеми запояват кабелите и поставят термосвиваема изолация отгоре- ни един запоен кабел не съм вдиял напоследък, повечето снадки са "грижливо" усукани и после намотани с изолирбанд.
За колко спукани колкетори, изкривени клапи и сцепени филитърни кутии си чувал (не говоря само за 124-ки) - аз за много.
Иначе и аз карам на газ - безспорно минавам повече километри за същите пари. Но имам едно наум...
ако е кадърно монтиран и настроен газов инжекцион нещата са съвсем други.
#36
Публикувано 26 септември 2008 - 19:26
Тук някой споменал ли е на нов Мерцедес слагането на АГУ?При положение че цената им почва от 50-60 хил. едва ли чак толкова се мисли как да се спести от горивото.А и новите машини са далеч по икономични от старите.Аз пък не съм видял да препоръчват слагането на газова уредба. Също така знам че с поставянето й, гаранцията ако колата е нова -отпада.
#37
Публикувано 26 септември 2008 - 23:02
....И другото ако бяха толкова вредни за двигателя тези горива всички производители щяха да препоръчват да не се слага АГУ.Аз лично досега не съм видял такова нещо.Ако греша поправете ме.
Знаеш ли какво прави "незначителния" механичен инжекцион Ke-Jetronic? Има температурно зависими таблици за обогатяване, може да адаптира сместа 100 пъти в секунда чрез електрохидравличния регулатор, вдига оборотите като усети че падат или че пада напрежението или си включил климатика, при всяко стартиране поддържа бърз празен ход в рамките на 30с. за по-бързо достигане на работна температура на катализатора за да не замърсяваш въздуха, прекъсва напълно подаването на гориво когато си махнеш крака от газта - при условие че се движиш с над 5км/ч, и че оборотите не са паднали под 1200 без климатик или 1500 с климатик, и температурата на охл. течност е над 50 градуса и си минал веднъж 2000 оборота - и то за да е по-икономичен и по-екологичен мотора като не ти нарушава комфорта на каране.
Е как това може да се сравни с един изпарител и една плочка? Най-малкото сигурен ли си че примерно между 1500 и 2000 оборота сместа ти е достатъчно богата, или че на празен ход сместа ти не е преобогатена, и как това влияе на мотора?
....
#38
Публикувано 26 септември 2008 - 23:20
Против метановата уредба съм
Приспособяването на двигателите за газообразното гориво беше"революция".......да......, но до тук
Нищо кардинално ново във връзка с това не се случи
Не случайно има страни в които със закон, това не се прие
Метана при това налягане и при тази немарливост, и неграмотност на притежателите му, и на обслужващият персонал, става опасно не само за притежателите, но, и за околните
Самите производители на ДВГ го осъзнават и нито един от тях няма двигател за.....пропан, бутан, метан или инякакъв друг вид газово гориво
Всичките им двигатели се изработват за течно гориво(всичко друго е напасване, приспособяване и .......комерсиални трикове)
(мое мнение и нищо лично към никого-и аз съм бил с газова инсталация-190-ка 2000 инжекция)
Поздрави
Приспособяването на двигателите за газообразното гориво беше"революция".......да......, но до тук
Нищо кардинално ново във връзка с това не се случи
Не случайно има страни в които със закон, това не се прие
Метана при това налягане и при тази немарливост, и неграмотност на притежателите му, и на обслужващият персонал, става опасно не само за притежателите, но, и за околните
Самите производители на ДВГ го осъзнават и нито един от тях няма двигател за.....пропан, бутан, метан или инякакъв друг вид газово гориво
Всичките им двигатели се изработват за течно гориво(всичко друго е напасване, приспособяване и .......комерсиални трикове)
(мое мнение и нищо лично към никого-и аз съм бил с газова инсталация-190-ка 2000 инжекция)
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#39
Публикувано 26 септември 2008 - 23:40
Ако нещо решиш да правиш по въпроса, фотото с теб и снимков матриал
#40
Публикувано 27 септември 2008 - 15:44
...Самите производители на ДВГ го осъзнават и нито един от тях няма двигател за.....пропан, бутан, метан или инякакъв друг вид газово гориво...
Само любопитствам - тези VW, които активно рекламират във в-к Капитал с метановите уредби и те ли са донагаждани?
#41
Публикувано 28 септември 2008 - 07:26
Купих си Мерса преди 2 седмици с метан - такава беше офертата. Докато пътувах към продавача ( в Русе ) си мислек как, за колко и на кого ще продам уредбата. Понеже ми се наложи да от Русе да отида до Бургас и от там да се прибера в Стара Загора имах възможността да тествам. В крайна сметка се отказах от идеята да махна метана.
Вярно , че колата е по тромава при изпреварване, но има едно копче както беше написал колегата от Варна - щракаш на А-98 и излиташ. Че излиза без пари пътя и това е вярно, но най-вярното е че именно поради тая причина не ми се слиза от Мерса, кефа да му се возя колкото си искам - само до кенефа дето не ходя с него. При годишно каране до момента от около 35000км сега предполагам , че ше ударя 50000км.
Който иска пък да се прави на състезател - да си слага азот и да пили гуми. Метана е за улегнали хора, имащи да минават мнооооооооооооооооооооого километри зад гърба си.
Ако може колегата от Варна да ме ориентира от къде да си зема и аз аванс процесор, щото тука при нас е нещо тегава работата в тая посока. За тия които не са в темата - тоя процесор дава по-голямо предварение на паленето и при по-бедни смеси постига по-големи налягания. Иначе метанчето припуква, което не е чак болка за умирачка, но дразни.
Вярно , че колата е по тромава при изпреварване, но има едно копче както беше написал колегата от Варна - щракаш на А-98 и излиташ. Че излиза без пари пътя и това е вярно, но най-вярното е че именно поради тая причина не ми се слиза от Мерса, кефа да му се возя колкото си искам - само до кенефа дето не ходя с него. При годишно каране до момента от около 35000км сега предполагам , че ше ударя 50000км.
Който иска пък да се прави на състезател - да си слага азот и да пили гуми. Метана е за улегнали хора, имащи да минават мнооооооооооооооооооооого километри зад гърба си.
Ако може колегата от Варна да ме ориентира от къде да си зема и аз аванс процесор, щото тука при нас е нещо тегава работата в тая посока. За тия които не са в темата - тоя процесор дава по-голямо предварение на паленето и при по-бедни смеси постига по-големи налягания. Иначе метанчето припуква, което не е чак болка за умирачка, но дразни.
#42
Публикувано 25 май 2009 - 22:40
Тука беше споменал един колега, много глупости се изсписаха.Значи, основната информация която се има е от бакшишите - "инжинерите на новото време".Той бакшиша като разбира много нямаше да е бакшиш.Икакво слагаш бутилка 100кг и центъра на тежеста се мести постоянно, що за глупост.Това да не 20 литрова бутилка за вода дето се слагат на диспенсърите и катоя сложиш в багажника тя да се разхожда по завоите.Другото което е навремето имаше една такава работа- дъртите които имаха лади а и още имат, някой слагаха по 2-3 бордюра в багажника щото като падне снега да могат да отидат на работа.Та и аз така зимата която в Бургас не беше пак повече от 5-6 дена си щъках из неисчистините улици и никакви проблеми докато "гъзарите" с 316-ките си стояха по къщите и опрахя пак до колегите от опел , че да могат да ги закарат на кафе щото много сняг 6-8см та това че разни инженери не са спали денонощия не мога да бъда сигурен, че като не са спали са го измислили и са си свършили работата.Представете си една 124-ка 2000/8клапана 122к.с. гори около 12/100 градско, да си представим , че е в перфектно състояние и гори 10 литра бензин на 100км.При средно каране около 30 000км годишно това е около 3000литра бензин по 2.10лв 6300лв,а на метан за 30000км по 5,5кг/100км смесен разход пак казвам по 1.5, а скоро ще бъде 1.2 прави 1650кг, което е 2475лв .Та значи какво става правим икономия от близо 4000лв.При тази икономия на всеки две години можем да си купуваме друга 124-ка а старата да я продаваме на части, а Вие тука ми говорите за износване на клапани, сегменти,пружини, които със сигурност ще издържът повече от 2 години.Това с икономията.За динамичност не може да се говори при 122 к.с и "милиони" клиограми.Дори и на бензин всеки с кадетче 1.6 може да си направи майтап от светофар до светофар.Та идеята е следната при хора с по-ограничени възможности на, които им се кара много килиометри и то с Мерцедес навеждат главата и си зареждат метанче и това е.Според нуждите, ако правя по 3000-4000км на година със сигорност нямаше да мина на метан.Недостатъци са още по-голямата тежест, малък багажник,по-малко ускорение от бензина.За човек , който не носи бебешки колички и два куфара с обувки на жена си е, метана е чудесен.Както казах според нуждите.Дано не съм обидил никой,поздрави.
#43
Публикувано 29 май 2009 - 12:49
Тука беше споменал един колега, много глупости се изсписаха.Значи, основната информация която се има е от бакшишите - "инжинерите на новото време".Той бакшиша като разбира много нямаше да е бакшиш.Икакво слагаш бутилка 100кг и центъра на тежеста се мести постоянно, що за глупост.Това да не 20 литрова бутилка за вода дето се слагат на диспенсърите и катоя сложиш в багажника тя да се разхожда по завоите.Другото което е навремето имаше една такава работа- дъртите които имаха лади а и още имат, някой слагаха по 2-3 бордюра в багажника щото като падне снега да могат да отидат на работа.Та и аз така зимата която в Бургас не беше пак повече от 5-6 дена си щъках из неисчистините улици и никакви проблеми докато "гъзарите" с 316-ките си стояха по къщите и опрахя пак до колегите от опел , че да могат да ги закарат на кафе щото много сняг 6-8см та това че разни инженери не са спали денонощия не мога да бъда сигурен, че като не са спали са го измислили и са си свършили работата.Представете си една 124-ка 2000/8клапана 122к.с. гори около 12/100 градско, да си представим , че е в перфектно състояние и гори 10 литра бензин на 100км.При средно каране около 30 000км годишно това е около 3000литра бензин по 2.10лв 6300лв,а на метан за 30000км по 5,5кг/100км смесен разход пак казвам по 1.5, а скоро ще бъде 1.2 прави 1650кг, което е 2475лв .Та значи какво става правим икономия от близо 4000лв.При тази икономия на всеки две години можем да си купуваме друга 124-ка а старата да я продаваме на части, а Вие тука ми говорите за износване на клапани, сегменти,пружини, които със сигурност ще издържът повече от 2 години.Това с икономията.За динамичност не може да се говори при 122 к.с и "милиони" клиограми.Дори и на бензин всеки с кадетче 1.6 може да си направи майтап от светофар до светофар.Та идеята е следната при хора с по-ограничени възможности на, които им се кара много килиометри и то с Мерцедес навеждат главата и си зареждат метанче и това е.Според нуждите, ако правя по 3000-4000км на година със сигорност нямаше да мина на метан.Недостатъци са още по-голямата тежест, малък багажник,по-малко ускорение от бензина.За човек , който не носи бебешки колички и два куфара с обувки на жена си е, метана е чудесен.Както казах според нуждите.Дано не съм обидил никой,поздрави.
Митак, само не знам за кого ще е майтапа с кадетчето...
Освен ако въпросната 124-ка не е на метан. Аз съм с 2.3 и много "спортисти" съм изял по светофарите, дори на газ.
Приятелю, махни си тежката метанова бутилка от багажника, покарай без нея, после я сложи, и ми кажи че няма разлика. Обаче ако си карал само с нея - нямаш база за сравнение.
Тук никой не казва че 100-те килограма са плаващ баласт. Тук твърдим че тези 100кг. ти изместват центъра на тежестта еднократно и постоянно - никой не смята че се търкалят в багажника. Дали е за добро или лошо - всеки сам си знае. Но както беше казал Brpi по друг повод - който не знае да плува, морето му е до колене.
Загубата на мощност от метана също не е имагинерна. Пак всеки сам си решава.
А и как се чувстваш да караш нещо с 200 бара налягане зад теб.
Само да ти кажа че преди месец си сменях сондата на газовата бутилка (LPG) - изразходвах газта хубаво и накрая оставих колата да работи на празен ход прекъсвайки докато съвсем изгасне.
Да са останали 1-2 бара налягане в бутилката - жалко че не беше до мен да чуеш как злобно съскаше докато развивах леко и бавно болтовете на сондата.
#44
Публикувано 29 май 2009 - 13:05
Тук не си прав колега.Самите производители на ДВГ го осъзнават и нито един от тях няма двигател за.....пропан, бутан, метан или инякакъв друг вид газово гориво
Всичките им двигатели се изработват за течно гориво(всичко друго е напасване, приспособяване и .......комерсиални трикове)
Не само че всички производители имат автомобили на метан, а дори и Мерцедес има Е-класа и Б-класа на метан.
Ако не ми вярваш, може да ги видиш в прайслиста на БС, та дори и на живо в БС, дори тестдрайв има.
Според мен докато не измислят читави батерии за електромобил, света ще се ореантира точно към метана като алтернативно гориво.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#45
Публикувано 29 май 2009 - 14:15
Автомобилът който излиза на метан от завода е разчетен да работи с метан:
1. по-голяма степен на сгъстяване и горивна система предназначена за работа с метан;
2. друга горивна карта на ЕКУ-то;
3. друга запалителна карта - пак в ЕКУ-то;
4. пълна функционалност на системите за самодиагностика - нещо което не може да се каже за повечето добавени системи;
5. всички съединения по тръбопроводите за и от бутилката са безупречни - друго нещо което може да се каже за добавените системи;
6. използвани са здрави, издръжливи материали за изработване на елементите на системата и тръбопроводите/бутилката - още нещо което не може да се каже за елементите и детайлите правени от този и от онзи;
7. бутилката е по-добре обезопасена срещу удар.
Според закона, за ползване на газово гориво (LPG), сондата на буитлката трябва да е монтирана в херметична кутия, като тръбопроводите за зареждане и отвеждане на горивото към двигателя, трябва да бъдат в херметични гофрирани макручи, които са изведени извън автомобила. Тези маркучи в случай на изтичане или изпускане на газ от сондата (в слуай на свръхналягане) трябва да отведат изпуснатата газ извън купето/багажника на автомобила. Айде сега да ми кажете на колко от нас газовите бутилки са монтирани по описания горе начин?
Всички сонди по евро-стандарт имат клапан за свръхналягане, който представлява болт с яка пружина. Когато налягането преодолее силата на пружината, клапана отваря и газта излиза през една дупчица 3-4мм странично на сондата и отива къде - във въпросната херметична кутия. и оттам по маркучите къде - право в багажника на колата. Дотук бяхме с техниката на безопасност...
1. по-голяма степен на сгъстяване и горивна система предназначена за работа с метан;
2. друга горивна карта на ЕКУ-то;
3. друга запалителна карта - пак в ЕКУ-то;
4. пълна функционалност на системите за самодиагностика - нещо което не може да се каже за повечето добавени системи;
5. всички съединения по тръбопроводите за и от бутилката са безупречни - друго нещо което може да се каже за добавените системи;
6. използвани са здрави, издръжливи материали за изработване на елементите на системата и тръбопроводите/бутилката - още нещо което не може да се каже за елементите и детайлите правени от този и от онзи;
7. бутилката е по-добре обезопасена срещу удар.
Според закона, за ползване на газово гориво (LPG), сондата на буитлката трябва да е монтирана в херметична кутия, като тръбопроводите за зареждане и отвеждане на горивото към двигателя, трябва да бъдат в херметични гофрирани макручи, които са изведени извън автомобила. Тези маркучи в случай на изтичане или изпускане на газ от сондата (в слуай на свръхналягане) трябва да отведат изпуснатата газ извън купето/багажника на автомобила. Айде сега да ми кажете на колко от нас газовите бутилки са монтирани по описания горе начин?
Всички сонди по евро-стандарт имат клапан за свръхналягане, който представлява болт с яка пружина. Когато налягането преодолее силата на пружината, клапана отваря и газта излиза през една дупчица 3-4мм странично на сондата и отива къде - във въпросната херметична кутия. и оттам по маркучите къде - право в багажника на колата. Дотук бяхме с техниката на безопасност...
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни