Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

За или против метанова уредбаСподелете вашето мнение


  • Please log in to reply
61 мнения по тази тема

#16 vanko

vanko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 292 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 03 юли 2008 - 21:57

В книжката на колата пише, че максимално се слагат 100 кг в багажника. Ако вече имам 100 кг бутилки, крепежни елементи и метан, означава, че всеки килограм багаж отзад е в повече с всички произтичащи от това последици.
  • 0
Всеки нехарактерен шум в колата след време става характерен!
Публикувано изображение

#17 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 юли 2008 - 12:11

В книжката на колата пише, че максимално се слагат 100 кг в багажника. Ако вече имам 100 кг бутилки, крепежни елементи и метан, означава, че всеки килограм багаж отзад е в повече с всички произтичащи от това последици.


Мисля че си прав за промяната на баланса на автомобила от концентрирането на по-голяма тежест отзад.
Но последиците според мен се изразяват в увеличено недозавиване, а не презавиване.
Иначе наистина балансът се променя както хоризонтално, така и вертиклано
Когато съм транспортирал разни тежки неща в моя багажник(плочки, паркет) воланът олеква, оттам по-малко триене и сцепление и по-голяма възможност за приплъзване на предните колела.
  • 0

#18 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 09 юли 2008 - 11:24

Мерцаджиите бяха изложили 1 кола с метан на изложбата -ауто тест -Маи месец тая година.
Говорих с човека които беще на шанда им - и тои си каза -проблеми с динамиката и т.н няма-по отношение че се ползва тва гориво обаче борабата е че тежеста на метановия разервоар е много голяма и тва води до доста негативни последици.
Резервоара е онова под устроиствата в багажника
Аз в Бг сам виждал само 2 метанови уредби -нямам си на идея какво точно се слага но тая дето я видях на тва СЛК -при всички положения ще е доста скъпа.

Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#19 gorbi

gorbi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 330 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/Одесса
  • Интереси:Фотография
  • Автомобил:
    MB124 CE
    AR 166 2,4 jtdm
    Terrano II 2,7 tdi

Публикувано 15 юли 2008 - 05:14

тонове глупости в тая тема...... :)

1. двигателя се износва по-бързо - не само че не се износва по-бързо, ми се запазва... Който не вярва - идва във Варна, отваряме моя двигател 300 000+ км, после си затваря увисналото чене и сменя позицията. двигателят ми е чист и запазен, все едно сега слиза от завода. На метан работи итхо, мазно, без детонации. Маслото както го слагам бистро, така го точа после пак бистро след 6-7 000 км. Няма черно нито по картера, нито никъде, навсякъде блести в златисто мотора.

2. измества се центъра на тежеста. Измества се таратанци. Бутилката ми тежи 90 кг празна и 105 пълна. Закрепена е точно над задния мост. Което на практика прави автомобила по стабилен заради задното предаване. Да не говорим че има и карбонови бутилки, които тежат с газта 50 кг.

3. Натоварва се окачването. За две години и половина и над 70 000 км вече, нямам нищо разбито по окачването. В началото като я взех смених поголовно всичко отпред и отзад по и това е. Пружини още не съм сменял отзад, седи с добра стойка - няма нужда все още......

4. зависимост от метанстанции. В България на практика няма проблем. Проблем е извън БГ, че няма в Гърция, Турция и Румъния....

5. скъпа инвестиция. Колко скъпа? Моята инсталация е с аванс-процесор и струва около 1400 лева с бутилката. за 1000 км. икономисвам грубо към 180 лева. Какво излиза? Най баналната бабичка която кара само до магазина и болницата в годината минава поне 6 - 7 000 км, при които инсталацията се избива.

За тези които са прекалени гъзари и Мерседес с метан не могат да карат, защото ще им се смеят - ми пичове ОК. Лукойл има нужда от спонсори, цената в момента е особенно добра и все по-добра ще става. Светът минава на алтернативни горива, ма вие си знаете...:):)
Варна - София и обратно го правя със 60 до 80 лева макс. На бензин - около 250 лева, ако карам спокойно. Ако карам спокойно на метан мога да падна на 56 лева. Нека си обикалям колкото ми е кеф, да си работи мазно и тихо машинката... Пък като искам динамика - едно копче ме дели от А98, където динамиката идва за 0,5 сек. и се чува как ми се сгъва резервоара.

Който иска да си кара Мерса - да слага метан. Който иска да го разкарва по празници по кафетата - метан не му трябва.... Другото са празни приказки.
  • 1

#20 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юли 2008 - 08:29

Който иска да си кара Мерса - да слага метан. Който иска да го разкарва по празници по кафетата - метан не му трябва.... Другото са празни приказки.

Хаха, абсолютно подкрепям идеята за алтернативните горива, въпреки че карам на газ, икономията е почти двойна. Карам си колата без да спонсорирам ЛукОйл и да им купувам скапания бензин.
  • 1

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 15 юли 2008 - 09:49

тонове глупости в тая тема...... :)

1. двигателя се износва по-бързо - не само че не се износва по-бързо, ми се запазва...

Как точно се запазва като има някой системи които си работят на сухо - една от тях е регулатора за налягане на бензина, разпределителя на инжекциона, системата за регенерация на бензиновите пари и т.н.?
Освен това има отколешен спор кое намалява повече триенето в цилиндрите - газта защото не отмива маслото, или бензина защото има смазващи свойства.
Проблемът при нас е в техническата самодейност - преди да започне производстовото в заводите на Мерцедес, десетки инженери са умували стотици часове над устройството на мотора, после са строени прототипи, тествани са и т.н. А ние без да разбираме напълно работата на мотора му бутваме една газ и го принуждаваме да работи.
Откъде си сигурен че метановата ти уредба дава оптимална смес във всеки един режим на натоварване, защото най-вероятно не е така. Добре че клапаните са усилени с натрий, иначе щяхме да видим всички газови тарикати, кон боб яде ли.

2. измества се центъра на тежеста. Измества се таратанци.

Това че ти не го усещаш, не значи че го няма. Искаш да кажеш че с двама човека на задната седалка и без двама човека на задната седалка е все тая? Верно че двама души тежат повече от една бутилка, но и бутилката е изместена по-назад, така че лостът на силата, упражнявана от нея върху предния мост, е по-дълъг.

За да разбереш има ли разлика трябва да караш с пълната бутилка, и после без нея - ама това няма как да стане. А като натовариш двама души отзад и напълниш багажника с багаж + 110кг. бутилка, тогава какво става?

Освен това с 15 кг газ се съмнявам че можеш да стигнеш от Варна до София с едно зареждане. Моята 80 л. LPG бутилка събира 60-тина л. газ и мога да откарам от София до морето без да спирам по пътя за дозареждане.

Другият ти аргумент за задното предаване и че така ставало по-стабилно - смяташ ли че този факт не е отчетен при конструирането на автомобила и не са взети съответните мерки за корекция в оказването и разпределение на теглото. Фабрично всичко коли - с предно със задно - са направени да недозавиват.

3. Натоварва се окачването. За две години и половина и над 70 000 км вече, нямам нищо разбито по окачването. В началото като я взех смених поголовно всичко отпред и отзад по и това е. Пружини още не съм сменял отзад, седи с добра стойка - няма нужда все още......

Моето е на 300 000 и не съм сменял нищо още. Верно не кляка като москвич като се натовари, но задният ми десен амортизатор май е за смяна.

Не ме разбирай погрешно - нямам против алтернативните горива, но когато конструктивно са заложени в завода производител. Ето колегата Brpi е пуснал снимки на метанов Бенц. Тогава мотора е оптимизиран да работи с това гориво, използва го най-ефективно и има най-голям ресурс.

Да твърдим че алтернативното гориво е по-добро от оригиналното за което е направен мотора, значи че или оригиналната горивна система не е изправна или се правим на по-големи от папата.
  • 0

#22 pepich

pepich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 15 юли 2008 - 14:06

http://www.crashbg.com/blog/gas-system

без коментар
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz W210 E 200 Elegance

#23 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Публикувано 15 юли 2008 - 15:14

http://www.crashbg.com/blog/gas-system

без коментар

Това няма как да стане - за мен е чиста спекула :icon_coolgrin:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#24 pepich

pepich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 15 юли 2008 - 15:53

Това няма как да стане - за мен е чиста спекула :icon_coolgrin:

Аз и за АЕЦ си мислех, че няма как да стане и за валутната търговия и за безмитните бензиностанции и т.н., като даже за някой от изброените не е коментирано от ЕК.
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz W210 E 200 Elegance

#25 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Публикувано 15 юли 2008 - 15:57

Аз и за АЕЦ си мислех, че няма как да стане и за валутната търговия и за безмитните бензиностанции и т.н., като даже за някой от изброените не е коментирано от ЕК.

Това е съвсем различно - тук говорим за предписания , които трябваше да изпълним като страна от ЕС, а що се отнася до АГУ, въпроса е доста по-мащабен и затова не ми се вярва :icon_welldone:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#26 gorbi

gorbi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 330 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/Одесса
  • Интереси:Фотография
  • Автомобил:
    MB124 CE
    AR 166 2,4 jtdm
    Terrano II 2,7 tdi

Публикувано 15 юли 2008 - 17:23

Subsonic:
1. до сега съм карал коли само на газ. много коли и само на газ. Такава ми беше работата - по 4-5000 км. на месец поне, със собствена кола из областта и малко по-далече. Само една от тези коли имаше проблем с клапаните, след 150 000 км. каране на газ, който проблем се оправи с някаква регулировка и смяна на един клапан. Не знам дали газта е причината, все пак колата е 83-та год. Голф2 (от първите)
Наблюденията ми върху износването на двигатели, които работят на някаква газ чисто емперично са ме довели до извода, че се износват по-малко. Иначе аргумрнтите в тази посока са - по тихата, с по слаби детонации работа, което предполагам се дължи на по-високо октаново число и по-пълно изгаряне на горивната смес. Двигател, който от самото начало работи 80/20 на газ, както е на моя Мерс при разглобяване свети като нов.... Доказателството е у дома.....

2. Това че аз не го усещам за мен е много важно. Да не кажа - единственото важно. Подчертавам, че аз съм шофьор с милион и нещо километра зад гърба си и мога да преценя кога един автомобил е стабилен. Карал съм достатъчно дълго Мерса в сняг за да мога да заявя толкова категорично изводите си в този случай.

3. Което е доказателство за това, че окачването на 124 не се влияе особенно от + 100 килограмовия си товар. И подчертавам отново дебело че има карбонови бутилки, където общия товар става колкото един ученик 6 клас на задната седалка...


С 15 килограма газ няма как да отидеш до София. Но определено можеш да отидеш до Търново, където има две метан станции.... :)

Разходът ми на метан е 15 кг./210 - 200 км. градско с климатик

15 кг./270 - 330 км. извънградско с климатик.

Метанът в момента е 1.28 - 1.36 / кг. Вие сметнете дали е на сметка... ;)
  • 0

#27 kalo76

kalo76

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Автомобил:
    W123 200 1979 (или по-рано)

Публикувано 15 юли 2008 - 20:31

http://www.crashbg.com/blog/gas-system

без коментар



"Основната причина за въвеждане на евродирективата е, че когато автомобилите имат допълнително инсталирана газова уредба, вероятността при удар или катастрофа тя да гръмне е огромна."


Все ми е на ума, че ще е точно така. Аз лично досега не съм чул при катастрофа да се е взривила нечия газова/метанова бутилка. По-скоро обратното - ако е успял да се цепне резервоарът, от разлятото гориво може да лумне "малко" огънче.

На Мерца метановата е точно зад задната облегалка. Нужен е доста силен удар отзад, за да се стигне до нея и да се причини разрушение. Но тогава вече няма да ми пука особено - най-вероятно кротичко ще наблюдавам ситуацията от Астрала.

Още нещо - не знам къде са бензиновите резервоари на повечето коли, но ако са както при баба ми Лада - отзад в калника, "надеждно защитени" от лист 0.5 мм прогнила ламарина, то тогава един дори сравнително лек удар отзад би ме пратил на кладата.

Гърмят газовите бутилки на тарикатите, които (нарочно или не) карат с нивомер, който не спира пълненето на 80%, както е редно и зарязват бомбата натъпкана до пръсване нейде на слънце.
  • 0

#28 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 16 юли 2008 - 09:32

"Основната причина за въвеждане на евродирективата е, че когато автомобилите имат допълнително инсталирана газова уредба, вероятността при удар или катастрофа тя да гръмне е огромна."
Все ми е на ума, че ще е точно така. Аз лично досега не съм чул при катастрофа да се е взривила нечия газова/метанова бутилка. По-скоро обратното - ако е успял да се цепне резервоарът, от разлятото гориво може да лумне "малко" огънче.

На Мерца метановата е точно зад задната облегалка. Нужен е доста силен удар отзад, за да се стигне до нея и да се причини разрушение. Но тогава вече няма да ми пука особено - най-вероятно кротичко ще наблюдавам ситуацията от Астрала.

Още нещо - не знам къде са бензиновите резервоари на повечето коли, но ако са както при баба ми Лада - отзад в калника, "надеждно защитени" от лист 0.5 мм прогнила ламарина, то тогава един дори сравнително лек удар отзад би ме пратил на кладата.

Гърмят газовите бутилки на тарикатите, които (нарочно или не) карат с нивомер, който не спира пълненето на 80%, както е редно и зарязват бомбата натъпкана до пръсване нейде на слънце.


Абе принципно си прав - и моята бутилка е монтирана точно зад резервоара, но аз друго съм си мислел. Какво става ако се прекъсне газовата магистрала някъде между бутилката и газовия клапан (този който се отваря когато караш на газ и затваря когато спреш мотора)? Дали мултиклапана нивомер има някаква защита за такива ситуации?
  • 0

#29 kalo76

kalo76

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Автомобил:
    W123 200 1979 (или по-рано)

Публикувано 17 юли 2008 - 03:48

Абе принципно си прав - и моята бутилка е монтирана точно зад резервоара, но аз друго съм си мислел. Какво става ако се прекъсне газовата магистрала някъде между бутилката и газовия клапан (този който се отваря когато караш на газ и затваря когато спреш мотора)? Дали мултиклапана нивомер има някаква защита за такива ситуации?


По регламент трябва да има клапан, който при рязко изпускане на газ трябва да сработи и да "запуши" изхода, но доколко това ще стане на практика - не искам да разбирам :)
  • 0

#30 vladumur1

vladumur1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 123 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 25 юли 2008 - 15:57

има 1 приказка:Който кара Мерцедес не мисли за разхода!ако искаш да се возиш евтино взимай 1 Фиеста и не му мисли,5-100Л.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни