Да, и няма проблеми да се настрои да работи и с турбо. Смисъла е същия, пак инжектори, пак компютър, просто горивото е друго.Toй колегата е написал че е със газов инжекцион

Проект 190Е 2.0 турбо :)
Започната от Vlado190, 21 юни 2008 - 13:22:38
125 мнения по тази тема
#16
Публикувано 23 юни 2008 - 23:07
1991 190E SportLine turbo 0.6bar

#17
Публикувано 23 юни 2008 - 23:15
Kаде го тоз 2.3 мотор?????Може и на лс.така като си почнал, защо не сложиш направо един 2.3 ?? със сигурност ще има доста по-голям ефект?
знам един евтин 2.3 мн. добър, не пипащ маслото, още несвален мотор. на теб ти трябва само блока с буталата и главата-цялата друга периферия е еднаква

#18
Публикувано 23 юни 2008 - 23:17
БлагодаряБраво колега, време беше да се появят и други турбинирани 190-ки. Аз взимам маслото за турбината точно от датчика за налягане и до сега съм нямал никакви проблеми. Бих те посъветвал първо да подкараш на бензин и когато всичко е изчистено да вкараш газта в играта. На какво налягане мислиш да караш ?

Първото пускане мисля да е на 0.2 просто да се види всичко наред ли е, след това на 0.4 там съм сигурен че няма да има проблеми, после ще видя как е на 0.6. Нагоре засега не ми се пробва защото двигателя не е разреждан. Не че е с много голяма степен на сгъстяване де

1991 190E SportLine turbo 0.6bar

#19
Публикувано 23 юни 2008 - 23:21
Ако добре е направена таблицата няма да имаш проблем до 0.4-0.5 със стандартната карантия на двигателя.Благодаря
Щом нямаш проблеми с маслото значи направо оттам си взимам и готово. И аз така си мислех, ама не бях на 100% сигурен пък да вкарам боклуци в турбото...
Първото пускане мисля да е на 0.2 просто да се види всичко наред ли е, след това на 0.4 там съм сигурен че няма да има проблеми, после ще видя как е на 0.6. Нагоре засега не ми се пробва защото двигателя не е разреждан. Не че е с много голяма степен на сгъстяване деКак мислиш до колко може да му понесе?

#20
Публикувано 23 юни 2008 - 23:54
Kаде го тоз 2.3 мотор?????Може и на лс.
вече съм го обещал първо на Владо, просто беше пръв. ако се откаже, ти давам веднага на теб офертата
утре ще ви дам данни
#21
Публикувано 24 юни 2008 - 00:01
След като си купих нова кола и дълго умувах дали да продам Мерчо, стигнах до извода, че Мерцедес не се продава. Реших да го турбинирам. Започнах да ровя по нета, и по колата, и първоначално бях разочарован, защото никъде по нета не намерих инструкция как се турбинира механичен инжекцион. След това - чудо на чудесата, открих, че инжекциона реално не е чисто механичен, а е с електронно управление. Не ми се смейте, но допреди седмица не знаех, че 2.0 122 коня има компютър. Мислех, че е Бош К-Jetronic, а тя била Бош KE-Jetronic. Мислех, че е пълна механика. Сега установих, че има ECu, т.е. би трябвало да може да му се сложи турбо. При конверсия до половин бар, няма нужда от други пренастройки. Това би трябвало да качи конете до към 160. Но ако спецовете тук помогнат с повече инфо ще е добре. Аз тепърва се уча. Не знам ще трябва ли да се сменя и съединител от това покачване на мощността.
качва ТОЧНО на 160 коня и всичко е както си го описал. виждал съм един такъв вече. беше отлична изработка.
НО счупи мотора и сега продава целият сет- колектор, турбина, кулер.това беше преди година, ако те вълнува ще дам координати
#22
Публикувано 24 юни 2008 - 00:16
Ех, Бояне, нема си работа да обадиш тия шукарийки...
Колко пара излиза един сносен сет (турбина, кулер, колектор...)? Че последно гледах турбини по 700лф и нагоре, дет ми е авто-бюджет за половин година, кулер за ~300?
Моля някой да налее малкичко разяснения относно тия неща, шот съм много бос в автомобилостроенето...
Колко пара излиза един сносен сет (турбина, кулер, колектор...)? Че последно гледах турбини по 700лф и нагоре, дет ми е авто-бюджет за половин година, кулер за ~300?
Моля някой да налее малкичко разяснения относно тия неща, шот съм много бос в автомобилостроенето...
Old Mercs don't die, they just get faster!
"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."
190E 2.0i WDB2010241F806491
#23
Публикувано 24 юни 2008 - 09:59
Браво, Владко! Най-мъ кефи да се прави двигател от "нормалния" клас. Нито японки-малолитражки, нито зверюги по 4л и нагоре. Успех!
Тони, батенце, от 2л незнам какви чудеса очакваш, при положение, че не се сменя карантията с кована; обемът се запазва; все още е с малки инжектори...
Ако плясне една убава турбина, големи (640сс) инжектори, олекотени маховици и т.н., пипне разни окачвания, дифове и друго - ще стане дзвер.
П.П. Нещо ме досърбява да започна един грандиозен проект, ама нито знания, нито умения имам за него. Може би някой ден ще го споделя...
С много големи инжектори ще пострада празния ход и ниските обороти. 640 кубиковите инжектори отиват май към 500 коня - два пъти по-малки ще му свършат работа. Много големите инжектори не могат да дозират така прецизно малки количества гориво, освен това ще трябва да отварят твърде рядко. Ето тука едни таблици за различни инжектори. За турбиниран мотор с интеркулер BSFC (специфичен разход на гориво на к.с.) е 0.52 според тая таблица. http://users.erols.c...ss/tableifc.htm
Маховика също има определена функция - да балансира движението на вала и буталата - и не е хубаво да се олекотява самоцелно, защото увеличените вибрации, означават увеличено износване и натоварване, а оттам и аварии. Мотора е балансиран заводски възможно най-добре за работа при еди какви си обороти, еди какъв си въртящ момент и т.н. 4 цилиндровия мотор има лека склонност към дисбаланс, тъй като работните тактове не се припокриват и осен това когато едно бутало е в ГМТ, другото е в ДМТ. Редовия 6-так в това отношение е един от най-добре балансираните мотори - 120* между буталата и 60* припокриване на работните тактове.
#24
Публикувано 24 юни 2008 - 10:30
V12 също е балансиран.
V8 не е.
V8 не е.
#25
Публикувано 24 юни 2008 - 12:49
Дай координати да видим какви пари ще поиска. Реално ако чупенето на мотора не е с причина турбинирането, тези чаркове трябва да са здрави...
#26
Публикувано 24 юни 2008 - 13:07
Благодаря
Щом нямаш проблеми с маслото значи направо оттам си взимам и готово. И аз така си мислех, ама не бях на 100% сигурен пък да вкарам боклуци в турбото...
Първото пускане мисля да е на 0.2 просто да се види всичко наред ли е, след това на 0.4 там съм сигурен че няма да има проблеми, после ще видя как е на 0.6. Нагоре засега не ми се пробва защото двигателя не е разреждан. Не че е с много голяма степен на сгъстяване деКак мислиш до колко може да му понесе?
Според мен без проблеми ще понесе едни 0.7-0.8 бар и при това ще си е надежден. До колкото знам биелите са като на моя (като материял и изработка, само дължината е различна), а както се разбра те носят доста преди да се предадат. Най-важното е да настроиш аванса и горивото както трябва, ако те са наред няма да имаш проблеми с 0.7-0.8 бара. 9.1:1 е идеална степен на сгъстяване за турбиниран мотор

П.П. и аз мисля ,че 640сс инжектори ще са ти голями, аз на моя бях с 630сс


Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#27
Публикувано 27 юни 2008 - 01:05
Според мен без проблеми ще понесе едни 0.7-0.8 бар и при това ще си е надежден. До колкото знам биелите са като на моя (като материял и изработка, само дължината е различна), а както се разбра те носят доста преди да се предадат. Най-важното е да настроиш аванса и горивото както трябва, ако те са наред няма да имаш проблеми с 0.7-0.8 бара. 9.1:1 е идеална степен на сгъстяване за турбиниран мотор
П.П. и аз мисля ,че 640сс инжектори ще са ти голями, аз на моя бях с 630сс
Е това ако не са добри новини - и моите биели да са толкова яки


А за инжекторите си напълно прав, гледах смятах - до към 400 ми трябват. Аз съм с 214. Ако ги пусна на 4 бара ще им дигна малко дебита за начало (добре че помпите ни са от мех.инжекция та и налягане и дебит има) и смятам да ми стигнат за 0.2 - 0.3. А иначе се ослушвам за нещо 350 - 400...
1991 190E SportLine turbo 0.6bar

#28
Публикувано 27 юни 2008 - 01:18
Айде колекторите са готови. Дооста рязане и напасване и крайния резултат не е много красив, ама за първи опит ми се струва добре. Отначало мислех да ги правя с равни дължини, после реших да са възможно най къси и стана това:
Мислех да ги правя и неръждаеми, но после реших че няма смисъл да експериментирам със скъпи материали, та се получи това, а ако са сполучливи след време ще ги направя и от неръждавейка.
Докато ги бях точковал закачих за малко и турбото ей така да видя как ще изглежда
Мислех да ги правя и неръждаеми, но после реших че няма смисъл да експериментирам със скъпи материали, та се получи това, а ако са сполучливи след време ще ги направя и от неръждавейка.
Докато ги бях точковал закачих за малко и турбото ей така да видя как ще изглежда

Прикачени файлове
1991 190E SportLine turbo 0.6bar

#29
Публикувано 27 юни 2008 - 07:36
Да около 350 - 400 ще са ти екстра, че даже според мен ще имат и запас :-D . Този колектор според мен ще върши работа но не е оптимален т.е. е доста по не-ефективен от 4-1. Това което на мен не ми харесва в него е ,че 3-ти цил. не е насочен към турбината и 1-ви е срещу другите, но като за начало и за ниско налягане е добре.

Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#30
Публикувано 27 юни 2008 - 07:54
Виж тези са доста по-грозновати от твойте, но "духат" всички в една посока в смисъл не си пречат изгорелите газове от различните цилиндри

Прикачени файлове
W211-Avantgarde
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни