Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проект 190Е 2.0 турбо :)


  • Please log in to reply
125 мнения по тази тема

#1 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 21 юни 2008 - 13:22

Здравейте. Преди около месец започнах и аз с моя турбо проект, и тук ще разкажа за него.

Колата е 190Е 91г. Sportline мотора е 102.962 122кс. Целта за начало е около 200кс на вала, без да се разрежда, с оригиналните железарии ;)

Електрониката е MegasquirtSpark - extra 2.2. Засега това което е направено е че колата вече е с електрически инжекцион, стария го изкорубих напълно, и дори само от това колата тръгна определено малко по-добре. Инжекторите са 214 кубикови, като сложа турбото ще ги сменя с по-големи.

Най големия проблем беше че Бошовските инжектори не стават на колекторите и се наложи да се разпробиват, също трябваше да си правя горивна рейка та всичко да стане като хората ;)

Ето и малко снимки по цялата процедура: (извинявам се за качеството но телефона ми толкова си може) Най напред горивната рейка и как се прави. Аз използвах неръждаема стомана, заварките също с неръждаеми електроди, мисля че стана доста добре :))) А и не е никаква философия стига да имате струг ;) Гадния мех. инжекцион и колко място има без него. Разпробиването на колекторите и крайния резултат с рейката.

Прикачени файлове


  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#2 tonyb

tonyb

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Добрич
  • Автомобил:
    W201 ,190E , 122 h.p.,1990

Публикувано 21 юни 2008 - 15:31

Отдавна мисля за такъв проект,но ти малко ме разочароваш с това ,че върви малко по-добре.Имам същия звяр,но очаквам с пълен инжекцион да върви "много по-добре".Аплодисменри за начинанието ! Пиши до къде си стигнал. Успех !
  • 0
Mercedes Benz W201 - The Last Action Hero

#3 Kotitu

Kotitu

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 440 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2008 - 21:28

Браво, Владко! Най-мъ кефи да се прави двигател от "нормалния" клас. Нито японки-малолитражки, нито зверюги по 4л и нагоре. Успех!

Тони, батенце, от 2л незнам какви чудеса очакваш, при положение, че не се сменя карантията с кована; обемът се запазва; все още е с малки инжектори...
Ако плясне една убава турбина, големи (640сс) инжектори, олекотени маховици и т.н., пипне разни окачвания, дифове и друго - ще стане дзвер.

П.П. Нещо ме досърбява да започна един грандиозен проект, ама нито знания, нито умения имам за него. Може би някой ден ще го споделя...
  • 0

Old Mercs don't die, they just get faster!

"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."

190E 2.0i WDB2010241F806491


#4 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 22 юни 2008 - 11:47

Оппа :0_yahoo: това отдавна го очаквах от тебе. Успех с начинанието.
  • 0

#5 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 22 юни 2008 - 12:55

Благодаря :D Ето я и турбината: Garrett GT28 рециклирана и некарана с още почти година гаранция. На студения охлюв се налага да му правя фланци за маркучите.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  1.jpg   29,53K   189 Брой сваляния
  • Прикачен файл  2.jpg   32,3K   180 Брой сваляния
  • Прикачен файл  3.jpg   28,49K   205 Брой сваляния
  • Прикачен файл  4.jpg   28,76K   175 Брой сваляния
  • Прикачен файл  5.jpg   19,13K   137 Брой сваляния

  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#6 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 22 юни 2008 - 16:13

A бравос . Хубава ще стане колицата , вълк в овча кожа . Върви си по пътя с надписче 190Е 2.0 и само чака мнооооооооого отворени притежатели на японски бангии да им изяде дробчетата . :0_yahoo: :0_yahoo: :0_yahoo:
Я кажи от къде ще черпиш сигнал за входящият възду / нали каза че си разкарал цялата инжекция махнал ли си и клапата на дебитомера с потенциометара и с кво си ги менкал то вярно че ще слагаш турбалан ама да питам все пак /. Нали знаеш къде ни стиска всички чепика . Успех с ъпрейда и да пишеш и снимаш редовно . Да не ни държиш в неведение .



п.п. Ти на таз кола нали беше и турнал газова инжекция . Кво стана с нея
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 22 юни 2008 - 23:27

сложи и blow-off клапан.

дебитомера сигурно е map или maff сензор... който идва в комплект с megasquirt-а

сам ли ще правиш изпускателя?

така като си почнал, защо не сложиш направо един 2.3 ?? със сигурност ще има доста по-голям ефект?
знам един евтин 2.3 мн. добър, не пипащ маслото, още несвален мотор. на теб ти трябва само блока с буталата и главата-цялата друга периферия е еднаква

иначе имаш добра база:добре изглеждаща, външно оригинална 190тка, климатик....
не япипай за външен тунинг, само полирпасти
целата е да разплачеш А8-ци и Бмв 7мици :D
стария инжекцион можеш да го разпродадеш.
  • 0

#8 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 23 юни 2008 - 00:26

Блоу офф ще сложа, днес го започнах. Взех също и кулер. Оргиналния дебитомер е разкаран, този който използвам наистина е МАП мери до 1.5 бара надув - както каза този дето си е с megasquirt-а ( сглобил съм над 10 вече, знам му и кътните зъби ;) )
Изпускателния ще си го правя сам, утре или вдругиден като остане време се надявам да го завърша.
Газовия инжекцион си седи, инжекторите са отдолу на колектора. Още не знам дали ще го махам, и без това megasquirta си има двойни таблици за гориво и аванс... А и октановото число на газта е много хубаво за турбо изпълнения.
Купето е много здраво абсолютно никъде няма ръжда, без удари (освен няколко козметични) иначе нямаше и да се захващам щях да търся друга. А и аз мисля така, определено външен тунинг няма да има - както е така ;)
А я да те питам - масло за турбото мисля да взема от датчика за налягане горе при филтъра - да му направя един преходник с тройник и оттам. Мисля че маслото там вече е минало през филтъра или бъркам?
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 23 юни 2008 - 00:35

ммм фана ме.

чувал си: "ако налягането на маслото е ниско, една от причините може да е задръстен флтър"
=> по логика означава, че датчика е след филтъра. сигурен съм 99% в това. но ти разгледай стойката на масления филтър. лесно се сваля, поне при 103 мотор

внимавай с кулера. много голям-трудно се пълни и ще направи голям лаг.
  • 0

#10 Kotitu

Kotitu

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 440 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 юни 2008 - 10:11

Владко, ще споделиш ли на една неука котка относно газта и турбото? Досега си мислих, че двете не са съвместими (колко съм тъп,а?)...
Понеже съм със същия двигател като твоя 102.962. Тенкю ин адванс :D
  • 0

Old Mercs don't die, they just get faster!

"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."

190E 2.0i WDB2010241F806491


#11 IvoR1

IvoR1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 434 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Bitches, Benzes, Bikes & Bball
  • Автомобил:
    '99 w208 CLK320
    '89 190E 2.0 8v - бялата смърт
    '92 190E 3.0 12v - черната перла << ех
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 юни 2008 - 10:16

Съвместими са си те, щом се продават турбо изпарители ;) Виждал съм старо ауди 80-ка 2.2 турбо на газ направо си хапе ушите :)
  • 0

M112.940 inside

 

 


#12 Kotitu

Kotitu

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 440 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 юни 2008 - 11:08

Съвместими са си те, щом се продават турбо изпарители ;) Виждал съм старо ауди 80-ка 2.2 турбо на газ направо си хапе ушите :)

Тъй, де. Ама Владо е с МегаСкуърт, демек инжекцион.
Леле как газим у тъмни води аз...
  • 0

Old Mercs don't die, they just get faster!

"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."

190E 2.0i WDB2010241F806491


#13 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 юни 2008 - 19:35

Браво колега, време беше да се появят и други турбинирани 190-ки. Аз взимам маслото за турбината точно от датчика за налягане и до сега съм нямал никакви проблеми. Бих те посъветвал първо да подкараш на бензин и когато всичко е изчистено да вкараш газта в играта. На какво налягане мислиш да караш ?
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#14 dmb

dmb

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:

Публикувано 23 юни 2008 - 20:06

След като си купих нова кола и дълго умувах дали да продам Мерчо, стигнах до извода, че Мерцедес не се продава. Реших да го турбинирам. Започнах да ровя по нета, и по колата, и първоначално бях разочарован, защото никъде по нета не намерих инструкция как се турбинира механичен инжекцион. След това - чудо на чудесата, открих, че инжекциона реално не е чисто механичен, а е с електронно управление. Не ми се смейте, но допреди седмица не знаех, че 2.0 122 коня има компютър. Мислех, че е Бош К-Jetronic, а тя била Бош KE-Jetronic. Мислех, че е пълна механика. Сега установих, че има ECu, т.е. би трябвало да може да му се сложи турбо. При конверсия до половин бар, няма нужда от други пренастройки. Това би трябвало да качи конете до към 160. Но ако спецовете тук помогнат с повече инфо ще е добре. Аз тепърва се уча. Не знам ще трябва ли да се сменя и съединител от това покачване на мощността.
  • 0

#15 IvoR1

IvoR1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 434 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Bitches, Benzes, Bikes & Bball
  • Автомобил:
    '99 w208 CLK320
    '89 190E 2.0 8v - бялата смърт
    '92 190E 3.0 12v - черната перла << ех
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 юни 2008 - 22:47

Тъй, де. Ама Владо е с МегаСкуърт, демек инжекцион.
Леле как газим у тъмни води аз...

Toй колегата е написал че е със газов инжекцион
  • 0

M112.940 inside

 

 





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни