Висока температура-нормално ли е?W124 200CE
Започната от MB 2000, 22 май 2008 - 19:53:33
45 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 май 2008 - 19:53
Доста теми изчетох,но така и не намерих отговор на моя проблем,затова и отварям нова тема. Не знам,може пък това и да не проблем за моя
МЕРЧО,но за да съм сигурен ще го опиша.Ако някой може да помогне-БЛАГОДАРЯ!Защото и аз,както повечето колеги,си
обичам колата и не искам да я прецакам от немарливост.Също така искам да съм малко по-осведомен относно вероятния проб-
лем,защото знаете какви"чудо"майстори си имаме в БГ.
Та проблема е в загряване до около 105-110гр. в градски условия.Нямаше да го правя на въпрос,ако това се случваше
в големите жеги през лятото.Всъщност при затопляне на времето до около 10-15гр.,дори без включен климатроник,колата
загрява до посочената температура.Иначе извънградско държи нормалната/около 85-90гр./ температура.Също така колата
губи по малко от антифриза и се налага да и доливам,но пък от никъде не тече/ни отвътре,нито от вън/.
Само да уточня,че:колата е 124-200СЕ,бензин,122/118/к.с.,1992г.
Също така 2007г. година и и смених термостата/преди смяната не загряваше повече от 60-70гр.,но пък в градски условия
положението беше същото/,сменен е антифриза и капачката на разширителното казанче.
Та въпросът ми е:Нормално ли е това?Или не?Възможно ли е да е от гарнитурата на главата?/и някой може ли да ме осветли
колко ще струва смяната и/.Знам,че причините може да се окажат много,но все пак,ако някой може да ме ориентира,ще съм му
много благодарен!!!!!!!!!!!!!!!!!
МЕРЧО,но за да съм сигурен ще го опиша.Ако някой може да помогне-БЛАГОДАРЯ!Защото и аз,както повечето колеги,си
обичам колата и не искам да я прецакам от немарливост.Също така искам да съм малко по-осведомен относно вероятния проб-
лем,защото знаете какви"чудо"майстори си имаме в БГ.
Та проблема е в загряване до около 105-110гр. в градски условия.Нямаше да го правя на въпрос,ако това се случваше
в големите жеги през лятото.Всъщност при затопляне на времето до около 10-15гр.,дори без включен климатроник,колата
загрява до посочената температура.Иначе извънградско държи нормалната/около 85-90гр./ температура.Също така колата
губи по малко от антифриза и се налага да и доливам,но пък от никъде не тече/ни отвътре,нито от вън/.
Само да уточня,че:колата е 124-200СЕ,бензин,122/118/к.с.,1992г.
Също така 2007г. година и и смених термостата/преди смяната не загряваше повече от 60-70гр.,но пък в градски условия
положението беше същото/,сменен е антифриза и капачката на разширителното казанче.
Та въпросът ми е:Нормално ли е това?Или не?Възможно ли е да е от гарнитурата на главата?/и някой може ли да ме осветли
колко ще струва смяната и/.Знам,че причините може да се окажат много,но все пак,ако някой може да ме ориентира,ще съм му
много благодарен!!!!!!!!!!!!!!!!!
#2
Публикувано 22 май 2008 - 20:00
http://www.mbclub.bg...showtopic=12256
Има един списьк в тая тема с моторите които работят на леко по-висока температура,прегледай дали не си в списька и как се свалят градуси.
Виж си водната помпа да не тече / знам какво си писал ма пак я виж / и си проверявай редовно маслото да не ощеша с вода,че тогава си за мотор.Може да си издухал гарнитура и леко да ти набива охладителна в цилиндрите ма не казваш да пуши бяло,не казваш и по колко и на колко доливаш и на какво нив ти е охлаждащата...................Как да е,нормално било за тия мотори да вьрвят на 110 градуса ма това според Мерцедес,според МЕН не е.
Има един списьк в тая тема с моторите които работят на леко по-висока температура,прегледай дали не си в списька и как се свалят градуси.
Виж си водната помпа да не тече / знам какво си писал ма пак я виж / и си проверявай редовно маслото да не ощеша с вода,че тогава си за мотор.Може да си издухал гарнитура и леко да ти набива охладителна в цилиндрите ма не казваш да пуши бяло,не казваш и по колко и на колко доливаш и на какво нив ти е охлаждащата...................Как да е,нормално било за тия мотори да вьрвят на 110 градуса ма това според Мерцедес,според МЕН не е.
.
#3
Публикувано 23 май 2008 - 07:33
според мен нищо и нема на колицата,тя точно там някъде на тая температура треа да включи перката и ще я охлади до към 90-95 градуса и така до следващото кръстовище на което ще трябва да изчакаш 3-4 светофата да минеш пак ще си над 100 и пак перка и те така те
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#4
Публикувано 23 май 2008 - 07:45
http://www.mbclub.bg...showtopic=12256
Има един списьк в тая тема с моторите които работят на леко по-висока температура,прегледай дали не си в списька и как се свалят градуси.
Виж си водната помпа да не тече / знам какво си писал ма пак я виж / и си проверявай редовно маслото да не ощеша с вода,че тогава си за мотор.Може да си издухал гарнитура и леко да ти набива охладителна в цилиндрите ма не казваш да пуши бяло,не казваш и по колко и на колко доливаш и на какво нив ти е охлаждащата...................Как да е,нормално било за тия мотори да вьрвят на 110 градуса ма това според Мерцедес,според МЕН не е.
Пак ще проверя за течове по охладителната система.За белия пушек съм проверявал,но до сега не е имало такъв.Нивото на
охл. течност достига горния ръб на отвора за тръбичката към радиатора и на това ниво си остава.Губи течност може би около 100-200мл
на 1000-1500км.
Благодаря ти BENZBOSS,и аз си мисля,че не е нормално да загрява при по-хладно време,дори и в града,до темп.над 100гр.,но нали
на 102 моторите вентилатора включва при темп. около 105-110гр.,а и извън града заковава темпер. на около 85гр.
Ще се опитам да намеря и аз термостат,който отваря на 80гр.,пък щевидим какво ще стане.
#5
Публикувано 23 май 2008 - 08:00
Toва 100-150мл на 1000-1500км си е бая.Може леко да изтърва от някое съединение и да го изпарява и за това да не капе и да се вижда да има теч.Ако се ограничим до пропуски в охладителната уредба е възможно и да има проблем в радиаторчето на парното.На предното стъкло от вътрешната страна има ли лек мазен филм или е сухо и чисто.
Ако има проблем с гарнитура или с мотора трябва да ти цапа антифриза в леко кафяв цвят.Твоя бистър и чист ли е?
За термостата няма смисъл да купуваш нов а свали стария и го слагай в тенджерата на котлона и с термометъра го виж кога започва да отваря и кога е отворил напълно.
Не изключвай и да има несъответствие между показанията на термодатчка и реалната температура.Вържи в някой сервиз да ти премерят температурата с онези лазерчета.
Ако има проблем с гарнитура или с мотора трябва да ти цапа антифриза в леко кафяв цвят.Твоя бистър и чист ли е?
За термостата няма смисъл да купуваш нов а свали стария и го слагай в тенджерата на котлона и с термометъра го виж кога започва да отваря и кога е отворил напълно.
Не изключвай и да има несъответствие между показанията на термодатчка и реалната температура.Вържи в някой сервиз да ти премерят температурата с онези лазерчета.
#6
Публикувано 23 май 2008 - 09:24
Колега,и аз имам същия проблем,въпреки ремонтите които правих(смяна на гарнитура,шлайфане на главата и т.н.)..Кво направих-махнах термостата и сега температурата е около 65-70 гр. При задръстване в града-не качва повече от 80-85.Според мен е много добре за моторчето тая температура(кой,квото ще да си разправя)! Никаква разлика в разхода на гориво,щото нали казват,че ако е по-студен мотора,по-голям разход давало-това е само за през зимата,може би..Сматам да си сложа нов термостат чак когато температурите паднат чувствително под 20 гр.-некъде към края на октомври ,за да има парно..
Естествено,виж пак за течове,както колегите казват.Провери си тапите на блока,щото за толкова години не може да не са ръждясали-на мен от там ми дойдоха проблемите-на два пъти избиват и прегрявах колата..Последния път се беше спукала тапата под колектора и губя вода,пък не се вижда никъв теч от никъде!!!После разбрах,че като пръска в колектора,водата се изпарява моментално и за това не се вижда теч!
Естествено,виж пак за течове,както колегите казват.Провери си тапите на блока,щото за толкова години не може да не са ръждясали-на мен от там ми дойдоха проблемите-на два пъти избиват и прегрявах колата..Последния път се беше спукала тапата под колектора и губя вода,пък не се вижда никъв теч от никъде!!!После разбрах,че като пръска в колектора,водата се изпарява моментално и за това не се вижда теч!
"Марката е като живо същество-нейният авторитет расте или се уронва все повече с течение на времето..."
#7
Публикувано 23 май 2008 - 18:02
Пак ще проверя за течове по охладителната система.За белия пушек съм проверявал,но до сега не е имало такъв.Нивото на
охл. течност достига горния ръб на отвора за тръбичката към радиатора и на това ниво си остава.Губи течност може би около 100-200мл
на 1000-1500км.
Благодаря ти BENZBOSS,и аз си мисля,че не е нормално да загрява при по-хладно време,дори и в града,до темп.над 100гр.,но нали
на 102 моторите вентилатора включва при темп. около 105-110гр.,а и извън града заковава темпер. на около 85гр.
Ще се опитам да намеря и аз термостат,който отваря на 80гр.,пък щевидим какво ще стане.
В цитираната горе тема има списьк на моторите които вьрвят с термостати на 87 градуса,някои са на 89 ако помня.................разкарай си термостата,промий радиатора с Моли и сложи "летен" студен термостат на 79 или 80 градуса.Няма да е по-зле,няма как да е по-кофти от това ма и теча на антифриз трябва да си намериш от кьде е.Да не ти пуска капачката?
.
#8
Публикувано 23 май 2008 - 19:17
Точно за капачката си мисля и аз.Първо нея бих погледнал.Това обеснява загубата на антифриз,а определено влияе и на топлообмена.Също се увери,че датчика не те лъже както те посъветва W123.
#9
Публикувано 25 май 2008 - 18:26
аз си сложих термостат на 71 градуса още преди зимата и колата си беше 6 и имах нормално парно и загряваше пак толкова бързо както преди само че с разликата че спря да прегрява.Взех си и нов датчик за пускане на перката(ел.) защото от Мерцедес са го направили оригиналния да включва на 115гр. и да изключва на 105гр.Моя сега е от рено и включва на 87гр. и изключва на 82гр.Разхода ми е същия но не тормозя колата в тия задръствания а на извънградско ми държи 80гр.Махнах пластмасата покрай предната ел. перка и там се оказа че има умрели животни и пръст от как е станала кола.Една пароструйка и двата радиатора светнаха! Махнах ВИСКОТО и сега там има още една ел. перка но с много по-голям дебит от предната на климатика и колата ми няма как да прегрее.Работят и двете но по отделно!!! мотора ми е 111....
S 124 200 TE 16
#10
Публикувано 25 май 2008 - 21:27
аз си сложих термостат на 71 градуса още преди зимата и колата си беше 6 и имах нормално парно и загряваше пак толкова бързо както преди само че с разликата че спря да прегрява.Взех си и нов датчик за пускане на перката(ел.) защото от Мерцедес са го направили оригиналния да включва на 115гр. и да изключва на 105гр.Моя сега е от рено и включва на 87гр. и изключва на 82гр.Разхода ми е същия но не тормозя колата в тия задръствания а на извънградско ми държи 80гр.Махнах пластмасата покрай предната ел. перка и там се оказа че има умрели животни и пръст от как е станала кола.Една пароструйка и двата радиатора светнаха! Махнах ВИСКОТО и сега там има още една ел. перка но с много по-голям дебит от предната на климатика и колата ми няма как да прегрее.Работят и двете но по отделно!!! мотора ми е 111....
С колко снимки можеш да го покажеш всичкото това?Виското ми е долу,ремька и той,не ми прегрява ма електрическа перка е 100 кинта,виско е 200 и ме навяват едни мисли................е снимай да видим.
.
#11
Публикувано 26 май 2008 - 00:19
Не знам на какви 115 градуса ти вкючва перката, при положение че 120 е червената зона, явно нещо не ти е наред, при мене включва на чертата над 80 и изключва малко под нея.
(снимката не е на мойто табло)
(снимката не е на мойто табло)
#12
Публикувано 26 май 2008 - 00:26
Някои перки са на 3 степени като трета може да е на 115 градуса,моите сьщо включват около 80 и малко на Духа ма на Мрака включваха доста над 100
.
#13
Публикувано 26 май 2008 - 08:55
Като си купих моя мечо лятото температурата не скачаше над 80-85 градуса. Зимата не я карах поради липса на гуми. Сега на светофарите си скача до 95 градуса и ми казаха, че е нормално. И наистина .. след това си пада на 80 пак и така вече си карам бая време Не мисля, че трябва да се притесняваш, но това си е лично мое мнение - не съм монтьор.
#14
Публикувано 26 май 2008 - 18:23
95 е ОК ма 115 е авариен режим на перките вече,ако клекнат те си с рейса.
.
#15
Публикувано 26 май 2008 - 19:47
това е датчика който включва перката на климатика като аварийна при достигане на 115гр.Аз незнаех на колко е но след проверка по каталог се оказа че е това температурата и хората от магазина се учудиха.Намерихме отговарящ по резба на 87гр. да включва и на 82гр. да изключва и този на снимката е новия!Тази перка в момента я включвам ръчно като съм и пуснал отделно захранване през реле.
Новата перка която замества виското я купих от автоморга за 25лв. като колата беше с мен с цел да налагам перките на вече свободното място и да видя коя пасва най-добре.Използвах захващането на дифузора за стойката на новата перка която направих сам.
Кабела който захранваше тази на климатика сега захранва новата която се контролира от климатика и аварийния датчик.Ако нещо съм пропуснал или неразбирате нещо питайте защото на мен ми е ясно ама все пак аз съм си го правил.
Новата перка която замества виското я купих от автоморга за 25лв. като колата беше с мен с цел да налагам перките на вече свободното място и да видя коя пасва най-добре.Използвах захващането на дифузора за стойката на новата перка която направих сам.
Кабела който захранваше тази на климатика сега захранва новата която се контролира от климатика и аварийния датчик.Ако нещо съм пропуснал или неразбирате нещо питайте защото на мен ми е ясно ама все пак аз съм си го правил.
Прикачени файлове
S 124 200 TE 16
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни