Към съдържанието

  •  

Highest Reputation Content


#249208 DIY: Как да си оправим регулатора на вентилатора - "таралежа"

Публикувано от ivos на 04 октомври 2011 - 17:51

Здравейте колеги
Пускам тази тема тук защото се отнася до всички автомобили W124, W126, W190, W140, W210 с климатроник. Моля ако модераторите преценят да я направят важна тема.
И така...
Преди около половин година вентилатора на климатроника спря да духа и причината се оказа изгорял регулатор така наречения „таралеж”. Всички знаем цената и надеждността му, както и по-евтините варианти, който са и с по-ниска надеждност от оригинала. Проблема на този регулатор е в това, че работи в аналогов режим и се нагрява много. При W124 поради тази причина е монтиран върху радиатора наричан още „таралеж”, а той от своя страна е разположен между турбините на вентилатора за да може да се обдухва от него и така да се осигури охлаждане. При W210 и мисля при W140 регулатора е монтиран направо на корпуса на вентилатора и няма „таралеж”. Това от своя страна го поставя в още по-тежък температурен режим на работа – прегрява и дава дефекти по-често от W124. Когато след много часове работа четките на вентилатора се поизхабят и прахта „обвие” целиия електромотор скорастта на въртене намалява, а с това и охлаждането на регулатора. Затова и много колеги прежалили баснословната сума на оригиналния регулатор скоро след смяната пак се оплакват от дефектирането му, ако преди това не са обслужили електродвигателя. Най-тежкия режим на регулатора е когато вентилатора е включен на половината си мощност, т.е. 6-7 волта и 14-15 ампера ток което прави около 85 до 105 вата отделени под формата на топлина!
Друг недостатък на тази „система” е че след като вентилатора обдуха регулатора, затопления въздух се вкарва вътре през питата на климатроника, който пък се опитва да охлади купето.
Когато и при мен спря да духа вентилатора реших да си направя собствен регулатор като избегна изброените по-горе недостатъци на оригиналния, а именно:

1. Не отделя топлина, която да влиза в купето.
2. Да работи не в аналогов а в импулсен режим, което води до отделяне на мизерно количество топлина при всички режими на вентилатора. Поради тази причина необходимия радиатор е няколко ПЪТИ по-малък от „таралежа” и не му е необходимо никакво обдухване.
3. В следствие на горните две точки новия регулатор може да се монтира на лесно достъпно място, а не върху „таралежа”, така че ако се повреди не е необходимо да се разглобява всичко (който го е правил знае за какво става дума).
4. Ако изгори, то да е така че вентилатора да не спре, а да работи на максималната си мощност.
5. Ако гадината все пак се прецака и вентилатора спре по време на път много лесно се дават накъсо двете изходни клеми (поради лесния достъп) и вентилатора веднага заработва на MAX, т.е. има хладинка докато го ремонтираме.
6. Да е НАДЕЖДЕН.
7. Да се получава винаги с повтаряеми параметри.
8. Да е ЕВТИН. Частите са около 10-20 лева.
9. Да е с масово достъпните части от магазините за електроника, т.е. евтини.
10. Да е прост за повторение от повече хора.

Смея да твърдя, че схемата която се получи е по-надеждна от оригиналния регулатор. На моята кола работи непрекъснато вече половин година, като никога не си спирам вентилатора и всекидневно вися в софииските задръствания. На регулатора не съм предвидил защита от късо съединение на изхода (междудругото и оригиналния няма такава). Видя ми се излишно усложнение, защото единствения елемент който ще изгори е ключовия транзистор струващ под два лева парчето.
В тази тема ще пусна цялата необходима информация за направата на регулатора. Ясно ми е че няма да мога да се защитя от търговци и затова Ви МОЛЯ не го мултиплицирайте с търговска цел. Целта ми е повече хора да имат достъп до информация и да си помогнат сами или с помощ от приятел. Затова накрая ще направя списък с това кое колко струва, за да няма никой очи да поиска трицифрена сума. Аз самия не се занимавам с направата и продажбата на такива регулатори.
  • 29


#280756 Размисли и страсти за двуколесните и управляващите ги :)

Публикувано от Alien на 09 май 2012 - 11:32

Пич, само като ти прочетох първите 3 реда на поста и ми стана смешно.
Предполагам си се опитал да обясниш, че си сериозен и улегнал.. но не мисля, че си уцелил думите и фактите.

Безумно е да ни караш да пазим малоумници летящи с 200+ км/ч при разрешени 130км/ч.
Аз лично, като се оглеждам използвам двете си очи.
Нямам намерение да си нося бинокъл и да излизам до кръста през страничния прозорец да погледа някой малоумник дали пък не е решил да си удари една душевна чекия карайки с 200.

Нагло и безочливо е да караш да пазим някого, който сам не се пази, не спазва правилника и никой от нас не го е принуждавал да се качва на мотор.

Идиотско е да се врете като глисти в задръстванията и да очаквате всички да ви правим път.

Много си прав, че мотора е точно толкова участник в движението, колкото и всички останали.
Пропускаш обаче, е и правилника за моториста е същаия, както и за всички останали.

Аз също съм по-уязвим с автомобила си спрямо трамвайте, тролейте, камионите, автобусите и т.н.
Точно за това не се завирам между тях и не ги засичам. Отчитам факта, когато ги застигам, че може изобщо да не ме виждат.

Снисходителен съм и се съобразявам, с някой допуснал неволна грешка.
Но към някой, който умишлено предизвиква рискови ситуации... не мисля.
Срещал съм и свестни мотористи, който ми е било кеф да ги гледам как карат.
Но нито един от тях не е бил на пистов мотор, и нито един от тях не е карал над ограничението.

България е държавата на тарикатите. Тук всеки иска да покаже, колко по-голям тарикат е от останалите.
Трябва да проумеете, че живеем и караме в една държава и по едни и същи пътища
и за да ни е приятно трябва да го правим заедно и да се съобразявам с останалите.

С тези смешни постове по всички форуми, малко ми заприличахте на циганите.
Подобно на тези паразити и на вас, някой все ви е длъжен... да ви пази, да ви дава предимство, да се съобразява с вас.

Имам и аз една молба към всички двуколесни.
Намерете си Правилника за движение по пътищата, запознайте се с текстовете в него и се стремете максимално да ги спазвате.
Сигурен съм, че така инцидентите по улиците ще намалетя драстично.

Поздрави,
Александър
  • 16


#358697 Как да свалим и подменим изгорелите крушки на километража

Публикувано от funkera91 на 27 януари 2015 - 00:18

Здравейте колеги, днес реших да сменя двете ми изгорели крушки на таблото и впоследствие реших да снимам за тези от вас които не са запознати с операцията, която е много лесна.
1. Задължително преди да започнете такава операция, трябва да свалите акумулатора(първо сваляте минусовата клема, а след това плюсовата!!!)
2.След като сте я свалили може да започнете като разглобите кората под волана ето така:
034764538.jpg?r=0
(7 или 8 вита бяха, не помня точно)
 
3. След като я свалите, отдолу ще видите десетки кабели и жици( не се плашете ). Кората се сваля в да избутаме таблото от вътрешната му страна, за да излезе.Гледката която се открива е ето тази:
034764268.jpg?r=0 034764272.jpg?r=0
 
 
4.Бръквате отдолу  и с умерена сила избутвате километража към вас, от левия му ъгъл, докато излезе напред, както е показано на снимката,а след това го хващате отпред в горния му край и го издърпвате постепенно без много сила, докато излезе от таблото:
034764275.jpg?r=0 034764279.jpg?r=0
 
 
5. След като го извадите от таблото ,ще трябва да поставите волана в изправено положение.Само така, километража  може да бъде изваден. Изваждането става като с двата палеца хващате километража от долния му край(отляво и отдясно на волана) и избутвате нагоре и същевременно издърпвате(не е трудно,изисква малко повечко сила и внимание):
034764283.jpg?r=0
6. Вече сме наполовина готови! Ако погледнете отзад ще видите двете букси които са свързани за километража:
034764286.jpg?r=0
Трябва да ги откачите. Това са буксите:
034764288.jpg?r=0
 
7.След като сте ги откачили, отваряте шофьорската врата,завъртате волана на 30 градуса на ляво и изваждате километража.
Така трябва да изглежда вашето табло от вътрешната страна:
034764293.jpg?r=0
 034764290.jpg?r=0
034764297.jpg?r=0
Малките крушки са сини на цвят, марка OSRAM 1.2 W / 12V , а двете жълти са по 2 W. Най - често горящите са тези за осветление на километража,оборотомера, температурата и за ниво на гориво. Именно тези са сините.
Крушките е продават заедно с цокъла и варират от 0.50 ст. - 2 лева. Естествено, обиколих 7  магазина, докато открия такъв модел, защото навсякъде бяха изчерпани и естествено бяха най  - скъпи - 2 лв. за бройка. Изгорялата крушка се сваля с тънки клещи, като се върти обратно на часовниковата стрелка. Подменяте я с нова и я завивате по часовниковата стрелка.
Сега следва мушкане на километража,закачане на буксите и пъхане на километража в таблото. 
Важно!
Закачате първо плюсовата клема, а след това минусовата.
Давате на контакт и проверявате дали всичко свети. Ако всичко е наред, монтирате кората и сте готови.
Цялата процедура отнема около 10 минутки.
Успех!

  • 14


#390287 w124 Coupe - m119 5.0 - Single Turbo - Drift Car

Публикувано от siriospepi на 22 април 2017 - 22:14

Колеги правя втора тема за колата, т.к. следва голяма стъпка в развитието и, а старата тема е толкова дълга и пълна с глупости... маса хора са ми казвали че не я четат колкото и да им е интересно, защото е прекалено дълга и пълна с ненужна информация.
За запознатите : от заглавието се разбира че колата е купе със саден м119 5.0, колата е дрифтачка и преминава какви ли не трансформации, като главните за тази зима (по скоро пролет) са турбиниране на осмака и изработка на изцяло ново завиване с рейка която ще замести кормилната кутия.
За добро или зло започнах много късно с доработките за този сезон (преди месец), и затова всичко което ще опиша е в процес на доработка или не е довършено/тествано... Попринцип избягвам да правя постове за неща които не са тествани и не съм довършил още, защото се появяват маса хора които ми дават акъл, и вместо да спорим ми е много лесно да кача клип и да кажа : "Ми виж колата кара и се представя добре ... какво каза че ще се счупи че непомня?"
Първата стъпка за този сезон беше да сложа мотора максимално назад и надоло. Трудно може някой да добие представа къде седи самия мотор, но мога да кажа че е сложен 5 см. по-навътре, и 7 по-надоло спрямо това което ми позволяваше кормилната кутия. Единствено за да добиете представа мога да кажа че главата на мотора е на 5мм. от корпуса на сервото за спирачките, както и че самите изпускатели са на нивото на роговете. Снимка :
 
Прикачен файл  received_10209287878330800.jpeg   206,23K   50 Брой сваляния
 
Като цяло за който не е запознат, макар и почти да не променям съотношението на килограмите между преден и заден мост, това че самите маси падащи върху тези мостове се преместват по-близо до тегловния център на колата и разбира се по-ниско до земята, я кара да се усеща много по-лека при транзакции и шофиране във ВСЯКАКВА ДРУГА ПОСОКА ОСВЕН НАПРАВО (макар и самата кола да не олеква като килограми). А като цяло тая кола се кара във всяка друга посока освен НАПРЕД....
И разбира се на снимката се вижда турбината която използвам. А по-точно китайска 35-ца с огромна топла част от 40-ка с т4 фланец и а/р 1.05. за който не разбира съм си взел турбина със студена част която храни до 600 коня, и топла която да не ми тавани мотора във високите. Относно бууста реших д стартирам с 0.5, по простата причина че такъв мотор досега не съм турбинирал, все пак той си е силен и в заводски вид но жаждата за повече е по-силна от мен... А и да не говорим че на половината ми клиенти им направих колите по-силни от моята и нещата да останат в този вид просто не ми се виждат редни. 
На въпроса колко силна ще стане колата защото това е може би е най-често задавания въпрос като някой види снимка : около 500кс и 750нм от сами двигател смятам че са напълно реални за това налягане. Ето още няколко снимки, да малко са и не са подробни но нещата са още в процес на изработка : 
 
Прикачен файл  received_10209287880490854.jpeg   194,04K   32 Брой сваляния
Прикачен файл  received_10209287889131070.jpeg   187,44K   31 Брой сваляния
 
Лек простор отпред с кулера, радиатора за маслото (синия с перката) и радиатора за хидравликата(черния). Който се чуди за радиатора на хидравликата : за нещастие с хидравличния усилвател на завиването проимах проблеми чак когато отидох на писта ... То като цяло като започнах да карам по пистите на дрифт разбрах колко много от нещата които са работили на улицата, там спират да работят и то доста рязко. В случая на писта маслото на хидравликата кипва, това което се случи два пъти е да ми затяга волана т.к. самата помпа явно спира да се върти, това го разбрах защото единия път настоях да продължа да дрифтя и оста на самата помпа се скъса ... Откакто карам с охлаждане на маслото и проблеми не съм имал.
 
Прикачен файл  received_10209176987238592.jpeg   169,04K   30 Брой сваляния
 
Мда знам че не всичко е изпипано, но липсата на свободно време ме кара да стигам до крайности.
Отговор на въпроса защо 1 голямо а не две малки турбини (нали е по-красиво и ше флоува по-добре) : проблема на двете туржини е чисто финансов и времеви... Когато правя сетъпа с две малки турбини за същата мощност реално сетъпа ми би излязъл с около 2 бона по-скъп за същата мощност ... Само кулера който е с два входа и един изход с нужните размери ми идваше на 1000лв.... А този сегашния 600х300х76 ми идва на около 200 кинта ... Да не говорим за броя турбини, фланци, уейстгейтове, маслени магистрали, дренажи и прочие .... Та както казах, нито ми се плащаше, нито имам време да го направя така.
 
Разбира се за по-силния мотор, направих по-силен комплект маховик/феродо/притискател, и по-точно маховика е сттругован от мен, а феродото и притискателя са от 320 ЦДИ на 260мм. Като разбира се феродовия диск е направен на керамичен. Смятам че ще държи а и този сетъп излиза бая по-евтино от двудисковия сетъп на 240мм. Ето малко снимки :
 
Прикачен файл  received_10208155924632665.jpeg   172,25K   28 Брой сваляния
Прикачен файл  received_10208155924672666.jpeg   124,83K   28 Брой сваляния
Прикачен файл  received_10208155924792669.jpeg   285,83K   22 Брой сваляния
 
Маховика неуспях да олекотя повече, нормално да не стане колкото стария ми 240 милиметров който тежеше 4,3 килограма... Но 5.3 кила е маса с която ще движа спокойно. За леките маховици няма какво да обеснявам, навсякъде пише и се знае какви са плюсовете и минусите. Факт е че има хора които ги е страх да карат с правени маховици... Факт е обаче че аз карам с маховик правен от мен вече 2 години, както и още десетина човека... някои даже и на ежедневни коли. Засега нямам откъртен и отлетял маховик през кутията и чукам на дръво като го казвам.
За нещастие когато карате със старата камбана,а по-точно всяка скоростна кутия от м102/м103 и в моя случай с кутия от 270цди, ви се налага да направите следната доработка за която ме е яд че непогледнах:
 
Прикачен файл  IMG_20170323_170448.jpg   184,29K   22 Брой сваляния
 
За който неможе да разбере, изпилени са всички профили на камбаната които са за да влезе по-лесно вложка за тресчотката ... Да знам кутията е много отслабена, гадно е, няма да държи , но тук говорим за кола която ходи само на писта... А и да не забравяме че карах с по-надупчена кутия последните 3 години, бях я надупчил защото не ми дремеше за нея и исках да гледам какво става вътре когато натискам съединителя.
Т.к. турбото е пред мотора и реално ауспуха ми ще излиза през капака, и поради наложилите се още доста доработки  и промени реших да преместя радиатора ОТНОВО отзад. За да е по-компактно направихме следните водни пътища, които минават изцяло зад ремъка с цел повече място пред него:
 
Прикачен файл  received_10209290262190395.jpeg   172,78K   20 Брой сваляния
Прикачен файл  received_10209290263070417.jpeg   171,73K   20 Брой сваляния
 
Нещо за което забравих да спомена в началото. Нали бях купил предни широки калници от Боян заради доработките по завиването, и задницата ми седеше нефелно .... Маса хора ми предлагаха задни вежди/раздувки от стъкломат, самоче с по 10+ гръмнати гуми на каране ми беше ясно че няма да стане със стъкломата, затова се навих да направим метални раздувки копия на тези от е60 Хамър. Започват от вратата и свършват отзад на стопа:
 
Прикачен файл  received_1486295438049760.jpeg   116,34K   21 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170314_115538.jpg   119,15K   21 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170314_115527.jpg   117,46K   21 Брой сваляния
 
Една снимка която показва калника в стоков вид:
 
Прикачен файл  13047674_10209569217853180_340125475777453548_o.jpg   157,96K   21 Брой сваляния
 
Няколко снимки на коша в окончателен вид и повреме на изработка:
 
Прикачен файл  18052349_10209305889901078_72138282_o.jpg   161,97K   21 Брой сваляния
Прикачен файл  18042853_10209305892221136_1331020512_o.jpg   123,61K   21 Брой сваляния
Прикачен файл  received_10209172004954038.jpeg   190,72K   21 Брой сваляния
Прикачен файл  received_10209172003794009.jpeg   189,42K   21 Брой сваляния
 
Както се вижда, съм изрязал задния крепеж на носача т.к. минавам на предни носачи които аз изработвам от нулата. Носачите са предни за да мога да направя нужното с монтажа на задната рейка... Като цяло работата е бая и чисто теоретично нови носачи на старите крепежи с предна рейка а не задна както аз направих, може да бъде по-добра концепция от към ъгал и позициониране на мотора... Ама тва е теоретично и прочие...
Малко снимки от изработката на носачите:
 
Прикачен файл  IMG_20170301_171553.jpg   132,29K   20 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170301_171540_1.jpg   115,89K   20 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170328_111457.jpg   139,72K   21 Брой сваляния
 
Носачите са направени изцяло от профили с дебелина 4мм, тръбичките са 33х3 а в най-слабата им част са с размери 65х40х4. Смятам че няма да имат проблем и че са бая бая по-здрави от масовото с което дрифтят беденветата.
И малко снимки от постигнатия резултат:
 
Прикачен файл  IMG_20170422_151837_1.jpg   95,59K   21 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170422_151902.jpg   94,36K   21 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170422_152718.jpg   75,92K   22 Брой сваляния
Прикачен файл  IMG_20170422_152745.jpg   125,87K   21 Брой сваляния
 
Като цяло ъгала е бая бая повече спрямо заводския. Немога да неизтъкна бонуса който получаваме с рейката, а именно липсат на луфт във водещата гума по време на дрифт.... като ъгал това е максимума който мога да изцедя с този сетъп (рейка мотор и позиция на бомбетата). Ще покарам и ще споделя как е работата.
И разбира се една снимка която немога да не кача е така от кеф... В един момент от работната седмица така се получи че при мен се търкаляха м119 5.0, м119 5.0 АМГ, м104 3.0 и иконата 2jz 3.0... Всичките по време или след ревизия, по време или напът за турбиниране :D
 
Прикачен файл  IMG_20170327_133650.jpg   145,98K   22 Брой сваляния
 
И така ... бая работа е отметната и както гледам още толкова ме очаква докато подкарам пак колата. За нещастие съм сигурен че няма да мога да направя колата за началото на тазгодишния дрифт шампионат, но по-добре по-късно и по-подготвен отколкото обратното !
 
ПП : простете за правописа... 
:beer  :beer  :beer

  • 13


#328772 Ремонт на автоматичните скоростни кутии

Публикувано от Bat Andi на 09 август 2013 - 12:17

Здравейте колеги, 

от няколко месеца заедно с Бай Васо започнахме по - сериозно да се занимаваме с автоматични скорости (само на МБ). 
На доста места се извършват такива услуги. Някъде много добре, на други места по зле, на трети..., но като цяло цените са притъпяващи доброто настроение. 

Целта ни е ремонта на автоматиците да бъде в разумни граници, което не пречи кутиите да придобиват заводски параметри. 
Кутиите се ремонтират съгласно даймлерската документация и още едно американско издателство, причината за това е че колкото и еднакви да са имат безброй модификации през годините, за което пък е хубаво да се спазват съветите на производителя. 

При по заплетени случаи ползваме съветите на 50 години практикуващ жокер в Германия само с автоматици на МБ.

Гаранцията е неотлъчна част от всеки пълен ремонт на автоматика и при дефект се ангажираме да поемем отговорността до оправянето на появилият се проблем. Всичкото това ще бива уточнявано по време на диагностицирането и след разглобяването на проблемният участък.
При пълно ревизране на кутия (смяна на всички уплътнения и износени дискове + почитване на мозък, правилните масла и филтър.....) ще се гарантира безпроблемна работа.
Всякакви други частични ремонти (налагащи сваляне на кутията) се правят при изрично желание на клиента а ние ще се постараем да дадем най-правилният съвет и възможно най-евтин вариант с оригинални части, нови или втора употреба за решаване на проблема. 
Цените са разумни, и най вече зависят от това дали клиента иска оригинални МБ части или техни заместители (износващите части като фрикциони и гумени или тефлонови уплътнения)
Когато става въпрос за редуктори, валове, касети, бутала препоръчително е използването на читави части втора употреба. Нови се предлагат само от дилъра, и понякога надхвърлят цената на автомобила.
За момента се занимаваме с ремонти само на следните кутии. 722.3, 722.4, 722.5, 722.6.
Насочили сме усилията си да овладеем 722.9 (7G-Tronic). Чисто технически ни трябва време да се запознаем детайлно със спецификите и.

Имаме възможност да доставяме части от завода, като дискове, уплътнения, лагери и други части за ремонт на всички кутии поставяни на МБ, също така съдействаме за закупуване на масла, филтри и гарнитури на добри цени от БГ вносители.

Приемаме свалени кутии, както и демонтираме и монтираме такива. Разполагаме със STAR диагностика.

Контакт

Бай Васил 0877 577 566

Бат Анди 0877 058 770


  • 13


#249311 DIY: Как да си оправим регулатора на вентилатора - "таралежа"

Публикувано от ivos на 05 октомври 2011 - 13:02

Ето го и продължението…
Това е опростена блокова схема на тази част от климатроника, която управлява вентилатора:

В предишния пост съм обяснил кое какво е и за какво служи. Куплунга се намира до кутията с предпазители, дълбоко под предното стъкло, но е сравнително лесно достъпен. Цветовете са като на блоковата схема:
- Черен „-„ шаси.
- Червен „+” захранване.
- Жълт – управление (0.8V до 8V).

При новия регулатор схемата се запазва съшата, но той не се монтира върху таралежа, а близо до куплунга – при кутията на предпазителите. За целта оригиналния кабел се реже на 100мм - 150мм от куплунга и краят му се свързва с новия регулатор. От останалото по-дълго парче се изтегля жълтия кабел, защото вече не е необходим, маха се стария регулатор и се свързва към новия. След това червения кабел с кабелната си обувка се запоява за червения кабел, а синия кабел с кабелна обувка се запоява за черния кабел идващ от новия регулатор. Наставянето на кабелите става със ЗАПОЯВАНЕ и изолиране с два слоя термошлаух (от магазините за електроника или Mr. Bricolage)! В никакъв случай да не се усукват кабелите един за друг и да не се изолират с изолирбанд каквато е масовата практика! Тук токовете са големи и си трябват сигурни връзки и добра термоустойчива изолация, в противен случай може да стане късо и ще изгори ключовия транзизтор в новия регулатор. Връзките направени с усукване на проводниците са с голямо съпротивление и при тези токове се ще се нагряват прекомерно, което води до разлепване на изолирбанда и евентуално окъсяване!

Съжалявам че съм толкова подробен, но в днешно време за да си защити човек труда е необходимо изделието да бъде или много скъпо и да няма смисъл да се копира с търговска цел или да е евтино и достъпно за реализация до възможно по-голяма група хора с по-малко познания в дадената област.
  • 13


#249273 DIY: Как да си оправим регулатора на вентилатора - "таралежа"

Публикувано от ivos на 04 октомври 2011 - 23:26

Малко теория и предистория...
Оборотите на вентилатора на климатроника (парното) са функция на температурата в купето, която се сравнява със предварително зададената на контролера от копчето на централната конзола. От своя страна контролера „решава” с какви обороти трябва да се върти вентилатора и какъв ток трябва да консумира електромотора. Въпросния регулатор на оборотите прави точно това – регулира тока през мотора във функция от управляващото напрежение, което му подава контролера на климатроника. Тока на двигателя се изменя от около 2 ампера при минимални обороти до 28 ампера при максимални. Управляващото напрежение подавано на регулатора от контролера е:

Обороти Ток Управляващо напрежение
Минимални 2A 0.7V – 0.9V
Средни 13А-15А 4.3 V – 4.5 V
Максимални 28А – 29А 8 V – 8.7 V

Тези управляващи напрежения са измерени на моята кола при съответните скорости на вентилатора. Управляващото напрежение за средни обороти съм приел това което най-често подава контролера към регулатора. Най-високото управляващо напрежение което съм измерил в автоматичен режим на климатроника беше около 5.3 V, а най-ниското 3.5 V, т.е. максималните и минималните обороти са достъпни само в ръчен режим и областта на автоматично регулиране е меко казано тясна. Това обаче значително намалява изискванията за точност на регулатора, а оттам и до по-проста и надеждна схема с минимални загуби и много малко отделена топлина, т.е. необходимия радиатор е колкото да не е без хич.
  • 13


#403052 w124 Coupe - m119 5.0 - Single Turbo - Drift Car

Публикувано от siriospepi на 15 януари 2018 - 00:46

Здравейте колеги,

не съм писал от бая време... дойде момента да ъп-на малко темата.

 

Първо да отговоря на въопроса на колегата : това лъскавото на капака ми е термоизолация, защото под капака ми става бая жега и боята на капака започва да изгаря и да се люпи. Купил съм я от сайта на Авал, имат бая продукти за топло и шумо изолация по автомобилите.

 

Да се похваля: вече с екипа ми си имаме собсвен "сервиз", където бачкаме изцяло за себе си, и правим както тунингови изпълнения така и поддръжка на ежеднвени автомобили. Имам страница във Фейса в която качвам снимки на неща които правим : 

 

https://www.facebook...eKangaroosTeam/

 

Относно проекта : явно имам психично отклонение защото силата е единственото което ми беше ок в шампионата през 2017-та... и естествено това което реших да направя е да махна едната голяма турбина и да сложа 2 големи турбини  :D :D :D :D :D

 

Ето снимки на турбините с гейтовете:

 

Прикачен файл  23551224_10203582355036630_7710217321383348176_o.jpg   137,6K   6 Брой сваляния

 

Ето и една снимка как планирам да седят новите турбини и кулер :

 

Прикачен файл  26678245_210146896222015_7173727636105412039_o.jpg   166,5K   6 Брой сваляния

 

За който се е притеснил: спок кулера няма да е толкова напред, ще е на мястото на досегашното гърне, а турбините ще са така монтирани че половината от тях да се виждат през капака защото гоним няква визия и шоу/реклама на това което правим. 

Ето и снимка на един мотор който си имам просто за да строя и мисля по него, вижда се къде съм позиционирал фланеца:

 

Прикачен файл  26233075_210790642824307_4451730104546765045_o.jpg   124,68K   6 Брой сваляния

 

Скоро ще кача и снимки на готовите колектори и прочие. Качвам и няколко снимки на допълнителни промени по периферията на мотора които ще видите в действие тази година. Който не се досеща за какво става на въпрос: ще видите до няколко месеца!

 

Прикачен файл  26047359_206333246603380_3118506860362955882_n.jpg   83,59K   7 Брой сваляния

 

Една позьорска снимка на табелки, които заваряваме, нитоваме или прикрепяме на изделия правени от нас :

 

Прикачен файл  26231877_208006813102690_852372112862763431_o.jpg   146,2K   9 Брой сваляния

 

Знам че масовия Българин няма да се зарадва, но все пак споделям че съм щастлив, че нещата се завъртат така че да правя това което искам : в случая тунинзи и поддръжка на стари Мерцедеси, та това е повода да покажа и 1 снимка от двора на гаража преди няколко дни. Всичко е на клиенти, половината турбинирано, другата половина за ремонтни по двигателите :

 

Прикачен файл  26757758_209606842942687_8574983596372510388_o.jpg   191,15K   9 Брой сваляния

 

Има още изненади покрай проекта свързани със завиване, окачване и прочие. Като цяло съвсем скоро проблема за неуспешни представяния ще бъда само аз като пилот...  :D :D :D

 

 


  • 12


#326087 Съвместимости на двигатели, скорости и купета

Публикувано от Lambo_Rambo на 10 юли 2013 - 05:31

Така, без да се обяснявам излишно, в тази тема ще се опитам да опиша и систематизирам информация за интересни мерцедесови двигатели, в кои коли могат да се намерят, в кои могат да се сложат без преправяне, къде могат да се сложат с малко преправяне (опцията с много преправяне няма да я коментирам защото теоретично всичко е възможно), какви скорости могат да се сложат на тези двигатели, те пък в кои коли могат да се намерят, и така нататък, в общи линии информация интересна за хора които искат bolt-on или plug&play решение за повишаване на мощността, монтиране на по-модерен двигател в по-старата си кола, без да се налага да влагат творческа или инженерна мисъл, или да си правят свободни съчинения по колата, и така нататък.

Ще започна със кратко описание на двигателите, като ще се спра на по-интересните. Оказва се че мерцедес нямат чак толкова много двигатели, ако се абстрахираме от разновидностите, които в много голям процент са получени от увеличаване на диаметъра на цилиндрите и запазване на същия ход. Ще групирам двигателите по блокове и по захват на скоростите, поради обясними причини ще пропускам двигателите монтирани на моделите с предно предаване.

Бензинови:

От 4 цилиндровите двигатели интерес представляват M102 и M111.

M102 (80-93)- във версии от 1.8 SOHC до 2.5 DOHC може да бъде намерен във W123, W124, W201, както и във W460, началните версии са с карбуратор, след това със механична инжекция, двигателя представлява интерес тъй като е евтин, здрав, много разпространен, лесно може да бъде конвертиран към EFI със горивна рейка и инжектори от SAAB 900, както и че може да бъде куплиран със доста широк диапазон от ръчни скорости - от 4 до 6 степенни.

 

8 и 16 клапаново М102

a3.jpg

mercedes-benz_engines__wallpapers_1.jpg

M111 (92-04)- наследник на М102, двувалови глави във всички версии, от завода си е със EFI, блока е различен от този на М102, но може да бъде куплиран със същия набор от скорости. Предлага се със компресор от завода във 2.0 и 2.3 версиите. Може да бъде намерен във W202, W203, W124, W210, R170, W208. Поради сходствата между W124 и W201, M111 може да бъде поставен във W201 със стойки от W124 E200-16 или W124 E220. Въпреки че е често срещан двигател и доста "удобен" от към скорости и двигателни стойки, почти никой не се занимава с него със спортни цели във W201 и W124. Използват се двумасови(демферни) маховици, за които трябват скоростни кутии със къс първичен вал, могат да се използват едномасови маховици от М102 със скорости със дълъг първичен вал.

 

Атмосферно и компресорно М111

engine_bay.jpg

autowp.ru_mercedes-benz_m111.955_1.jpg

От 6 цилиндровите редови ще се спра на М110, М103, М104.

М110 (73-86)- предлага се единствено с обем 2.8, двувалова глава, два клапана на цилиндър. Предлага се или с карбуратор, или с механична инжекция. Може да бъде намерен във W114, W116, W126, R107, C107, W460. Оригинално се предлага със ръчни и автоматични скорости, които са със специфични за двигателя монтажни точки. Като цяло двигателя е достатъчно "уникален" и рядък, за да не може лесно да бъде конвертиран към EFI, или куплиран със по-модерна скоростна кутия, съответно не представлява интерес.

 

3585592030_29af41de56_b.jpg

M103 (86-93)- наследник на М110, отново двуклапанен, но вече SOHC, предлага се във версии 2.6 и 3.0, като разликата между двата е в по-големия диаметър на буталата и по-големите смукателни портове на 3.0, и двата са със механичен инжекцион, всички компоненти по него са еднакви за двата обема на двигателя, с изключение на "компютъра". Може да се преправи към EFI със рейка и инжектори от М104, без каквито и да е модификации по рейката или смукателния колектор. Двете версии на двигателя могат да бъдат намерени във W201, W124, W126, R129, R107 (според уикипедия и във W463 но аз не съм убеден така че го оставям под въпрос за сега).

 

M103-Engine-680x500.jpg

М104 (90-99)- наследник на М103 , разликата е в двуваловата глава и 4те клапана на цилиндър, предлага се във версии 2.8, 3.0, 3.2, 3.4, 3.6(последните 2 в изпълнение на AMG), всички от завода са със EFI, само 300-24 е със механична инжекция. Всички двигатели М103 и М104 (включително моделите на AMG, които си имат щампа AMG на блока) са със еднакви (от към монтажни точки на скоростите и на стойките) чугунени блокове и алуминиеви глави. М104 се слагат във W124, W202, W140, W210, R129, W463. Тези със ръчни скорости идват с двумасов маховик, но може да бъде използван едномасов от М103.

 

M104 с трите вида капаци на клапаните

1991-mercedes-300sl-4.jpg

010-897330995493615438.JPG

fqeya.jpg

V6:

M112 (98-06)- наследник на М104, първият мерцедесов V6. предлага се в обеми 2.6, 2.8, 3.2, 3.7 (моделни означения съответно 240, 280, 320, 350), едновалови глави със 3 клапана и 2 свещи на цилиндър, поради 90 градусовия ъгъл между двете банки цилиндри се използва балансиращ вал (намира се между двете банки) за компенсиране на дисбаланса. На практика е същия двигател като М113, но с 2 цилиндъра по-малко. Смукателния колектор е с променлива дължина за оптимизиране на разхода и показателите на двигателя. Може да бъде намерен във W202, W203, W208, W210, R170, W163, W220, R230, W209. W211, както и в Chrysler Crossfire. 3.2 литровия вариант се предлага със компресор в изпълнение на AMG. Интерес представлява и това, че към М112 се монтират заворски 6 степенни ръчни скорости, които могат да бъдат монтирани и на М113, поради приликите в блока.

 

myengine.jpg

001.jpg

М272 (04-)- наследник на М112, подобен на М273, използва същия блок, разликите са във двуваловите глави с 4 клапана на цилиндър, променлив тайминг и на смукателните и на изпускателните клапани, и 1 свещ на цилиндър, отново се използва балансиращ вал. За него също се предлагат ръчни скорости. Монтира се в W203, W211, R171, W221, W209, R230, W219, и други..

 

AB_M272E35_Schnitt_1.jpg

M276 (10-)- наследник на М272, с изцяло нов 60 градусов блок, което елиминира нуждата от балансиращ вал. Прекалено нов (съответно рядък и скъп) за целите на раздела.

 

m276-40945.jpg

V8:

М100 (63-81)- първият мерцедесов V8, ръчно изработен, със сух картер, чугунен блок, алуминиеви глави, хидравлични повдигачи, ковани бутала, биели и колянов вал, двигателя е проектиран за максимална издръжливост със минимална поддръжка. 6.3 литровата версия може да се намери във W109 300SEL, a 6.9 литровата във W116 450SEL. Поради малкото информация, слабите характеристики и като цяло рядкостта на двигателя, той не представлява интерес за целите на темата.

 

6.3-m100.jpeg

M116 - http://www.w116.org/...ary/autocar7202 Ето тук има адски много информация за двигателя, на който му е интересно да прочете. Само във вариант 3.5 литра, интересното е че се е предлагал със 4 скоростна ръчна кутия, и ако съм прочел правилно - с опционална 5 степенна кутия, но това по надолу ще се разнищва..

 

M116.jpg

М117 (69-92) - като концепция същия като М116, предлага се в обеми 4.5, 5.0 и 5.6, като последните 2 са с алуминиеви блокове, 4.5 е със чугунен.

 

1987-Mercedes-koenig.jpg

autowp.ru_mercedes-benz_m117.968_1.jpg

М119 (89-99) - използва блока на М117, но със двувалови глави с 4 клапана на цилиндър, предлага се в обеми 4.2, 5.0, и 6.0 и 6.3 изпълнения на AMG.

 

MBenzEngM119.jpg

f0354830_53bf65a05dafe.jpg

М113 (98-10) - изцяло нов блок, подобен на М112, поради двата допълнителни цилиндъра няма нужда от балансиращ вал, предлага се в обеми 4.3, 5.0, 5.4, използвани съответно във моделите с означения 430, 500 и 55AMG от този период. Изпълнението на AMG е във варианти със и без компресор, като вариантите с компресор варират като мощност в зависимост от това на кой модел са монтирани. Поради подобния на М112 блок може да се използва ръчната кутия която се монтира към него. 5.4 литровата версия се използва под код М155 във McLaren SLR

 

2003-mercedes-e-class-27_1600x0w.jpg
М273 (06-) - наследник на М113, използва същия блок, разликата е в главите, подобно на М272. Предлага се във версии 4.7 и 5.5, използвани съответно във моделите с означения 450 и 500/550.

 

Mercedes-M273.jpg

M278 - следващият.. обем 4.7 литра и 2 турбо компресора на 0.9 бара за моделите 500/550, вариант М157 за моделите на AMG с обем 5.5 литра и налягане 1 бар, М152 (М157 в атмосферен режим) за SLK 55, няма да се спирам тъй като пак за целите на темата идва нов и скъп.

 

m278-7537.jpg

М156 - атмосферният двигател използван във моделите с означение 63 AMG, изцяло проектиран от AMG, когато "излиза" е най мощният атмосферен V8 в света, с мощност между 457 и 518 коня в зависимост от модела в който е монтиран

 

Mercedes-Benz_M156_Engine_02.JPG

М159 - версията на М156 монтирана във SLS AMG, в зависимост от годината мощността варира между 571 и 631 коня.

 

fg_1.png

222428d1321515029-aftermarket-intake-man

V12:

M120 - 60 градусов V12, в обеми 6.0, 7.0 и 7.3, последният се ползва в неподправен вид във pagani zonda

 

Mercedes-Benz-W140-02.jpg

AMG_Mercedes_V12.jpg

M137 - слаган съвсем за кратко във W220 и W215, 5.8 литра обем

 

AB_M137E58_Schnitt.jpg

Mercedes-M137-2000-%D0%B3%D0%BE%D0%B4-CL

M275 - битурбо наследника на М137, използван от 2003та до ден днешен, във колите с означение 600 обема е 5.5 литра с мощност около 500 коня, във моделите с означение 65 AMG налягането е над 1.5 бара, обема е 6 литра, въртящият момент е електронно ограничен на 1000Nm още от 2000 оборота.

 

image73641-1.jpg


Така, това са да кажем 90% от бензиновите двигали, които мерцедес произвежда в последните 30тина години.. Всеки двигател е взаимнозаменяем със друг двигател със същото начално означение на блока, независимо от обема, и ако колата ви е с изпълнение с по-малък обем, или просто по-големият обем на същия двигател не се предлага за вашия модел - винаги можете да си сложите по-големия двигател, с уговорката че някои неща от периферната окомплектовка може да имат разлики в зависимост от модела на който се монтират (електрониката също в това число). Примерно - на W201, W124, W126, W202 със М103 двигател 2.6 или 3.0, или двигател М104 2.8, можете да монтирате 3.6 AMG, поради еднаквите блокове. Ако имате W210 E430 или W208 CLK430 може да и монтирате M113 5.5 компресорния вариант от W220 примерно.. На 450SEC можете да сложите М119 5.0 (или 6.0, ако успеете да си намерите такъв), C43, при който AMG даже ги е домързяло да барнат 4.3 литровия М113, директно може да си сложите 5.0, 5.5, 5.5 компресор двигатели със същото означение М113.. и тн и тн..


Няколко думи за дизелите - ОМ601, ОМ602, ОМ603, са едни и същи редови двигатели със съответно 4,5 и 6 цилиндъра, едновалови, последните 2 имат варианти със турбо. ОМ604, ОМ605, ОМ606 са съответно същите 3 двигателя като ОМ601/602/603, но със двувалови глави, пак ги има във варианти с турбо и без. Първото 320CDI е в общи линии същия ОМ606. От там нататък са V6, като ако мога да вярвам на това което чета по форумите - скоростите които се монтират към тях са същите като тези на М112, което ги прави доста привлекателни за такъв проект тъй като ръчните скорости от дизелите са по-здрави тъй като са оразмерявани за по-голям въртящ момент.

 

Малко снимки и на дизелите:

 

ОМ601

628126_1122512_2998_2508_C34847.jpg

 

ОМ602

Motor_Om_602_982.jpg

 

OM603 (на конкретната снимка е с турбо)

7007876_IMG_3655.JPG

 

ОМ604

27807.jpg

 

OM605

MB_OM_605_D_25.jpg

 

OM606

OM606D30oftheMercedesBenzE300Diesel1993-

Така горе долу понаписах всъпителната реч за съвместимост на двигатели и купета, сега по-интересната част :D Със скоростните кутии. Повечето хора искаме ръчни скорости тъй като предразполагат към повече глупости, а и новите автоматици са много трудни за подкарване - само с оригиналната електроника, а тя пък колкото е по-нова колата толкова по-трудно се подкарва на по-старо купе.

От горе описаните двигатели почти всики могат да се разпределят горе-долу във 3 "семейства" спрямо bolt pattern-a на маховиците и скоростите които могат да им се монтират:

1)М102/М103/М104/М111/ОМ601/ОМ602/ОМ603/ОМ604/ОМ605/ОМ606 - еднакви захвати на скоростите и маховиците, маховиците са с еднакъв диаметър на зъбчатките, като в зависимост дали са със едномасов или двумасов се ползват съответно скорости с дълъг и къс първичен вал, и в зависимост дали сте със 4 или 6 цилиндров можете да сменяте маховика само с такъв от двигател със същия брой цилиндри (ако сте с оригиналната електроника). Захвата на скоростите е от този тип:
vergleich717.jpg

Ето една интересна тема със снимки и инфо на интересни кутии - http://www.superturb...thread-421.html

2)М116, М117, М119 - единственият заводски маховик който може да се монтира на дупките на коляновия вал и на 3те е този от М116 със ръчна кутия, същото важи и за ръчните скорости (със малка забележка, ще се спра на нея по-надолу). Захвата на скоростите е от този тип:
2011-12-20_10-20-10_847.jpg

360057d1298965002-m117-manual-transmissi


3)М112/М113/М272/М273 (говори се че и новите V6 дизели са към тях, а няма да се очудя ако и V8 битурбо дизела и той)- тъй като ако се абстрахираме от броя на цилиндрите и 4те са на практика с един и същи блок, всички могат да ползват ръчните скорости и маховиците които се слагат заводски на М112/М272. За повече инфо:
http://190rev.net/fo...box-from-a-m112
http://www.peachpart...74-post124.html


Захвата на скоростите е от този тип:
M112manualtrans.jpg?t=1268530938

 

Снимка на М113 5.5 със монтирана към него ръчна скоростна кутия от М112

 

e7020121033107f67.jpg

И така, както разбирате тия със двигатели от "семейство" 2 сме пр**бани от към скорости.

До колкото разбирам 4 скоростната кутия от М116 пасва само на най-първата генерация чугунени М117, тъй като после като стават алуминиеви имало разлика в горните монтажни дупки. Ето снимки на някакъв оригинален фланец за М117, като не е много ясно какво се монтира отзад на тоя фланец..
79373d1270622914-non-mb-trans-mb-engines79374d1270622947-non-mb-trans-mb-engines

После, някакъв "фланец" за М119, който май всъщност е разглобяема камбана от автомата на W210 E420/500.. Пак не е много ясно какво може да се сложи отзаде му, парт номера е 210 271 02 01 в последствие заменен със 210 271 11 01, ето примерна "оферта"(най евтината която открих) и снимки:http://mymb.ru/pl/?pn=A2102711101
http://www.motorbasa...t-t3865289.html
glocke-420-e-a2102711101-182217415782825


Това е прословутата 4 скоростна кутия, до колкото разбрах със означение 716.100:
76557d1264193450-more-190e-v8-swap-quest

Ето и 2 правени, тази която е на М119-то до колкото знам е оригинална на Renntech или Carlsson
76556d1264193413-more-190e-v8-swap-quest76558d1264193527-more-190e-v8-swap-quest

Отделно за да е пълен филма, не знам дали съм разбрал правилно но май има някаква турбо мега хипер рядка 5 степенна изцяло алуминиева кутия с означение 76/27- A5, която пак била за 3.5 литровия М116..
http://forum.mercede...-a5-ein-phatom/

Ето още малко четива, ако на някой не му е стигнало..
http://www.peachpart...mb-engines.html
http://www.peachpart...-questions.html
http://www.500eboard...-Tranny-on-M119
http://www.benzworld...113-mods-4.html

Това е от мен, съжалявам че не мога да напиша повече неща и по-подробно, но от 4 часа я пиша тая тема, а и без това последните няколко дни заспивам с тия четива, вече ще ми гръмне главата :D Даже няма да я проверявам сега за правописни и други такива грешки, че след малко трябва да излизам, но като се прибера ще пооправя оформлението и ако мога да прочета пак всичко от чуждестранните форуми наново и да го резюмирам под някаква форма тук. Всички да се чувстват свободни да обогатяват темата с каквото могат и каквото знаят, и ако съм допуснал някъде грешка във фактологията ме поправяйте смело, може да съм се объркал или някои източник да ме е заблудил..


  • 12


#319957 W124 300ce Twin Turbo

Публикувано от siriospepi на 02 май 2013 - 19:00

Колеги здравейте, дойде време и аз да пусна една темичка за мойта колица :)

Ии да започна с малко история за колата: купих я преди 3 години за евридей кола с мисълта да я газифицирам и да си правя изпълнениица понякога. В последствие сложих газ на колата и след 2 седмици каза бау и си строши дебитомера. След като намерих такъв от немското e-bay реших тази кола повече газ да няма. Миналата година настъпиха малко промени в живота ми (станах баща), и естествено тази кола не ми вършеше работа за семейна и се сдобих с друга, а тази си остана да си я покарвам помалко. Попринцип работата ми е свързана с разни тунингистки изпълнения но не силови а визуални и акустични. Тук там почетох от интерес за м103 моторите  и видях няколко теми в чужди теми за турбиниране им (разбирасе накрая стигнах и до тази на Жорето). Ииии какво да првим накрая реших че няма да ми излезе скъпо ако го направя с 2 турбини от 325/525 тдс на БМВ (само цената беше това което ме накара да направя колата с 2 турбини, все пак върват по 100-150 лева и когато пуснеш тема че имаш нужда от такава ти се обаждат 15 човека до 2 часа да ти предложат ...). Филма започна и колата успях да я направя за 3-4 месеца тази зима през свободното ми време. Все пак на всеки който е решил че търбо проектът какъвто и да е той ще му излезе до 1000-1500лв. се лъже жестоко.Държа да кажа че колата не е правена специално за драг или дрифт а за и двете (КЕФ), и ще се кара по улиците главно, немисля да се явявам на състезания и разни такива рейсърски мероприятия. Ето малко инфо като цяло аз проекта:

 

База: w124 300ce

Мотор: всичо по него е стоково и е ВСЕ още смеханичната си инжекция

Интеркулер: 8 литров афтърмакет кулер с размери 400х300мм с вход и изход 76мм, монтиран на мястото на радиатора за климатика

Турбини: 2бр. от 325/525 тдс както казах

Афтърмаркет керамичен съединител

Изпускателна система: 2х60мм от турбините и преди ламбдата се сабират в 1х76мм

Всички уреди са на Американската фирма Prosport, както и широколентовата ламбда с нейния уред

Допълнителното впръскване на горивото се осигурява от 4 допълнителни инжектора намиращи се над дроселовата клапа и контролирани от електроника на фирмата SplitSecond която пак е Американса (сега много хора ще кажат с мега щеше да е доста по лесно, и в отговор ще кажа че наистина 8 от 10 проекта чупят нещо в началото заради мегата, а и интервенцията ми се струваше прекалено голяма-трябваше да се направи всичко по мотора отначало). Държа да отбележа че има излизали афтърмаркет комплекти от 98-а година нататък с туинтурбо сет-ъпи, като аз наместа съм ги изкопирал, и държа да кажа че избрах тази електроника т.к. тя се е продавала заедно с тези комплекти и има още много хора с работещи безпроблемно турбинарни м103 мотори с тази електроника които са си доволни и продължават да я ползват.

 

Най-големия проблем в момента е че турбините са ми с 35 градусов наклон назад към топлата част, и в последствие всеки път когато изгася колата се стичат няколко капчици масло по ауспусите, и при последвало палене на колата в началото дими докато го изгори (но да кажем за момента съм минал 500км само на ръчка с колата и е изгубила не повече от 100-тина грама масло).
Като резултат за момента мога кажа че преди кола която ме е дръпвала с 2 коли от 0-150км/ч. сега я дръпвам с 4-5 коли :)
А да и колата в момента е настроена и  се кара на 0,8 бар-а, без никъкви проблеми чукания тракания или опасности.Има още много което мога да напиша и да споделя в последствие но по нататък. Държа да отбележа че е имало неща които мога да направя по-добре и по безпроблемно, но в моя защита ще кажа че съм на 22 години и абсолютно всичко съм направил сам по нея (заварявания на черни и цветни метали, сметки, монтажи, стругарски изпълнения и всичко ), единственото което е правил майстор е да огъне downpipe-ovete т.к. нямам машина за огъване на тръби. Разбира се през целия проект съм се съветвал с баща ми, а и от него съм получил всички технически умения които имам за момента :)

Сега ще постна малко снимки на част от нещата които съм направил, и обещавам скоро да има клипче да се види поне как ускорява колата.

Клипче отпреди 2 месеца когато я запалихме и вкарах първичните настройки :

Ето и малко снимки на някои от нещата които съм правил:

 

Разпределителчето на бензина за 4-те допълнителни дюзи. На което много се радвам т.к. го врътнах за 2 часа на струга от арматурно желязо

Държа да отбележа че цялото нещо е 7 см. дълго и затова заварките ви се струват малко разшлякани, нищо че са правени на Аргонов апарат.  :D

Прикачен файл  DSC_0874.jpg   115,6K   402 Брой сваляния

Прикачен файл  DSC_0879.jpg   138,08K   428 Брой сваляния

 

Изработката на едната тройка от колекторите:

Прикачен файл  P1020698.JPG   103,64K   421 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020699.JPG   131,15K   415 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020775.JPG   84,18K   410 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020776.JPG   87,78K   136 Брой сваляния

 

Изработката на монтажните елементи на инжекторите към дебитомера на колата:

Прикачен файл  P1020959.JPG   101,26K   134 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020966.JPG   76,25K   139 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020967.JPG   67,54K   134 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020963.JPG   101,19K   138 Брой сваляния

 

И няколко груби снимки на почти привършеният проект:

Прикачен файл  221638_4710089507013_870417696_n.jpg   138,6K   186 Брой сваляния

Прикачен файл  882756_362132800568845_515504797_o.jpg   167,65K   205 Брой сваляния


  • 12


#348747 Хамърщайн - съживяването

Публикувано от gipsa на 06 май 2014 - 04:53

За работата по тази кола съм взел 5000 лв,като от тях около 1000 лева има матеряли които съм използвал.Да кажа така не бих повторил същия проект,не и по този начин със запазване на 90 процента работещи нещата от донора.Работил съм около два месеца включително съботите и неделите и не говорим за 8 часов работен ден,а минимум по 10,12 часа с още един човек.Тука най-голямата греда ударихме с колата донор и друг път ако ще правя такова нещо първо бих тествал какво работи по автомобила от който ще се вземат нещата и после се почва.На Марти това му костваше много нерви и пари,както и на мен труд,но дано от тук на сетне започне безпроблемната експлотация на ХАМЪРЩАЙН.

   Да направим последни сметки,5000 минус 1000-матеряли,минус 2000-труд за работника в сервиза(55 работни дни),на мен ми са останали около 2000лв за два месеца главоболия.Несъжалявам за нито една минута отделена за тази кола,защото смея да кажа,че Мартин е от хората които малко са останали в България-коректен и винаги вървящ на пред,преследващ мечтата си.


  • 12