Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Хамърщайн - съживяването


  • Please log in to reply
104 мнения по тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 май 2014 - 21:43

Или казано накратко.. в следващите редове ще прочетете за една "малка" трансформация на една 124ка.

Ще започна с лека предистория - винаги съм искал 124ка с осмак двигател. Поради ред причини (най-вече финансови), това не се случваше. Но на скоро нещата се промениха и се сдобих със 140ка 420. След много чудене, питане, разпитване и тн стигнах до Юли (chochone). Веднага му звъннах с леко глупавичкия въпрос "Можеш ли да ми сложиш мотора Х в кош У?" Отговора беше подобаващ - "Мога, ама какво се случва след това ? Как ще спираш, ами диференциал? ами окачване?" и тн и тн.

Е, това беше леко преломния момент в който почти се бях отказал. Уви, Юли ми звънна няколко дни по-късно с оферта, която се е появила в mobile.bg, а именно W210 E420 за относително добра сума (вече ми се струва скъпа, но за това.. по-натам).

Отворих веднага, видях колата, чухме се с човека, Юли прати негов познат да я запали (да няма проблеми с това поне), капарирах я и се почна.
Седмица-две по-късно заедно с Бат Анди се натоварихме на пътна помощ и хоп.. та в Тръстеник да вземем колата. От там директно в Смолян и това бе началото на края :)

 

Прикачен файл  image-b10b7294952acd365b7067a923e33ddf86f6e33344e969075580b57f45ff8784-V.jpg   64,29K   29 Брой сваляния Прикачен файл  image-348a7aefa56f4c91f7416ee3d1ace063b3530ebfbf5cc924742dfb4400e521cd-V.jpg   150,46K   29 Брой сваляния Прикачен файл  image-0988a567c1d5db0b6915f91f3bebbb8eb0778a46303f37e7fc7b5f54b4404445-V.jpg   89,78K   25 Брой сваляния Прикачен файл  image-7806d746a6c64076ea7ca5d7183a2e35bb7e3af2047e2c0e935dce78ae9b5323-V.jpg   72,46K   25 Брой сваляния Прикачен файл  image-b6e99000fc8590cc23a0b82057e3c7ce2991294978157d0a884f09ce082a490d-V.jpg   66,19K   29 Брой сваляния - както се вижда в десния край, мигача не издържа при малко над 180 км/ч :D

(като малка вметка... на отиване към Тръстеник с въпросната пътна помощ закарахме една 140ка натам, от там взехме 210ката и я оставихме в Смолян и на връщане, малко преди Вакарел, пътната помощ... скъса верига,та идва друга да ни прибира. Ама.. поне не ни беше скучно :D )

 

Още след ден-два Юли ми звънна с лоши новини - общо взето 2/3 от важните неща по очиларката не работеха (ESP помпа, хидравлична помпа, бензинова помпа и тн). "Зарадва ме" и с това, че положението с коша на 210ката е клонящо към трагично, и други дреболии.
Бях меко казан потресен за някой от нещата, които бяха правени по тази кола.

- сложен е фланец, чиито дупки не пасват с тези на диска. Накратко казано предна лява джанта се е държала на... магияПрикачен файл  IMG_20140222_155254.jpg   136,14K   30 Брой сваляния

- този фланец, за десерт, е залепен с някакъв силикон  Прикачен файл  IMG_20140222_155306.jpg   130,74K   30 Брой сваляния

- махнати са жилата и заключващия механизъм на скоростния лост, който в момента се включва свободно без натискане на спирачка, не зависимо дали колата е запалена или не.

- бензиновата помпа се опитваше да работи като фуражомелка

- картера беше на пихтия след "лек удар" (най-големия проблем с колата в последствие)

- генерацията от Фи60.. станала на Фи40...(след лекия удар)

- (тук мисля, че Юли ще може да добави по-голямата част от нещата, тъй като всичко е минало през него, а аз вече се опитвам да ги забравя)

 

Няколко дни по-късно получих и снимки относно случващото се с ... остатъка от колата ми :D

Прикачен файл  IMG_20140220_112429.jpg   130,18K   28 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140211_174030.jpg   228,32K   25 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140211_174038.jpg   193,41K   25 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140211_174051.jpg   194,08K   27 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140211_174146.jpg   260,6K   25 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140211_174153.jpg   188,29K   26 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140211_174223.jpg   174,02K   26 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140218_075042.jpg   162,93K   26 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140220_112400.jpg   105,17K   25 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140220_112408.jpg   136,82K   23 Брой сваляния

Дните минаваха, появяваха се нови проблеми и биваха решавани. В добавък към всичко това - 2/3 от задното окачване беше леш. Хайде всички щанги, щангички и тн нови. Амовете (210ката беше с Dynamic control, но както можете да се сетите - не работеше) и те нови. Скъсяване на кардан, смяна на лагер и тампон. И още стотици такива неща.

Прикачен файл  IMG_20140308_121509.jpg   118,44K   24 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140221_151258.jpg   182,38K   22 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140221_151315.jpg   135,65K   23 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140221_151506.jpg   116,15K   23 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140222_150733.jpg   214,38K   23 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140222_160638.jpg   125,02K   22 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140224_112602.jpg   110K   24 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140224_112615.jpg   116,6K   22 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140224_112630.jpg   122,46K   22 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140306_154851.jpg   71,94K   22 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140313_080043.jpg   106,57K   23 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140309_161056.jpg   95,57K   24 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140310_171917.jpg   93,83K   23 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140310_191702.jpg   97,64K   23 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140312_173325.jpg   110,78K   21 Брой сваляния Прикачен файл  IMG_20140313_074000.jpg   155,45K   21 Брой сваляния
 

Всичко вървеше относително добре докато не дойде момента колата да се запали. Благодарение на незнайния жичкаджия, който е монтирал алармата, колата 4 дни не можеше да запали. Някак хем бяха изолирали имобилайзера, хем... не го бяха изолирали. И вместо да направим лек фурор с унищожаване на един комплект гуми на събора, то колата.. седеше в бокса.

Дойде време за събора съответно и на момента в който аз най-накрая успях да я видя (макар и в не напълно завършен вид).

Прикачен файл  20140329_135432.jpg   165,65K   23 Брой сваляния Прикачен файл  20140329_135440.jpg   119,22K   24 Брой сваляния Прикачен файл  20140329_140410.jpg   118,49K   22 Брой сваляния Прикачен файл  20140329_140452.jpg   94,82K   24 Брой сваляния Прикачен файл  20140329_140538.jpg   94,25K   21 Брой сваляния Прикачен файл  20140329_140547.jpg   105,91K   22 Брой сваляния

 

Видях и какво е останало от донора, както и малка част от изрязаното от моята кола :)

 

Прикачен файл  20140329_141914.jpg   242,33K   23 Брой сваляния Прикачен файл  20140329_141920.jpg   195K   23 Брой сваляния Прикачен файл  20140329_144245.jpg   417,71K   22 Брой сваляния

Уговорихме се колата да остане още колкото е необходимо, за да се довърши всичко. И точно 2 дни преди да си я взема.. Юли ми звъни с новината, че нещо е протекло в купето. Следва цялостно сваляне на таблото (от ново), за да се установи, че проблема е в някакви О-пръстенчета на климатичния радиатор.
В крайна сметка, както се бяхме уговорили, за една събота аз отидох да взема колата.

В началото ми беше особено странно, тъй като колкото и да е моята си кола, то тя няма нищо общо.
До магистралата я карах бавно, леко и спокойно, и всичко беше страхотно. Вървеше с лекота, автомата включваше перфектно, няма тропане, няма виене на дифа !! и прочее.

Е стъпих на магистралата.. казах на сестра ми и зет ми да отидат по-напред, за да мога да я настъпя малко като хората. Колата тръгна особено добре 100-150-200-230... и на второто подобно ускорение (вече, за да ги догоня).. изгуби мощност. Отбих и в последните метри преди да спра, колата угасна и до там.
След дълго умуване, пробване на какво ли не, псуване, говорене по телефона и какво ли още не... стигнахме до извода, че мотора е затегнал. В последствие се оказа, че проблема е от въпросния картер. Заради "лекия" удар е хлътнал хубота на маслената помпа и във високите обороти мотора е останал без мазане - последствията са ясни.
Прикачен файл  20140418_161548.jpg   118,31K   24 Брой сваляния Прикачен файл  20140418_141139.jpg   193,26K   25 Брой сваляния Прикачен файл  20140418_141153.jpg   84,56K   22 Брой сваляния Прикачен файл  20140418_161527.jpg   138,79K   23 Брой сваляния Прикачен файл  20140418_161535.jpg   148,17K   25 Брой сваляния

 

Та, както казах, след толкова умуване се наложи да издърпаме колата до София. По закон е забранено да се тегли кола без твърд теглич по магистралата, за това бяхме принудени да се дърпаме през задните пътища. Буса с които бяхме отишли (Форд Транзит 97г) се справи повече от блестящо. Натоварен почти до краен предел + цяла 124ка (която тежи точно 1600 кг) закачена отзад ни докара до София без никакви проблеми!
През целия този прекрасен ден, падна акумулатора на 124ката. Останах без никакви светлини, дори и без аварийки. Вече към 23-24ч.. леко заспах, настъпих въжето и отчупих парче от бронята. За десерт пропуснахме отбивката за Лозен и се спуснахме покрай Ивая към София. Разбира се.. имаше полиция на караулката. И там обяснения, разправии. И в крайна сметка имах щастието благополучно да се прибера вкъщи към 02:30ч. (разказано е доста накратко, имаше още доста премеждия :) )

Вече на Софийска земя последва смяна с нов мотор 420 и неговото ново обслужване и прочее.

Е мога да се похваля, че вече 2 седмици карам количката. Особено очарован съм от държането й на пътя и вървежа като цяло (макар, че не смея да я натискам много много)

От два дни вече е с нови предни пружини от Елеганс, че предишните бяха Авангард, а за десерт бяха и скъсени тъй като едната беше счупена. Тези дни ще сложа и задните, че искам и 4те да са еднакви.
Сега и мен ме чака доста работа, за да стане напълно така както я искам, но определено мога да се похваля, че е единствената 124ка за която знам да е с работеща ESP система, монтиран дигитален климатроник от 210 и автоматична скоростна кутия 722.6.
Утре обмислям да се заиграя с махагона, тъй като с новия тунел, управлението на скоростите идва по назад от предвиденото за 124 и се отваря една дупка от 2-3 см, която мен много ме дразни.

В крайна сметка, сбъднах една своя малка мечта - 124 с V8 мотор.

 

Тук е и момента да благодаря най-вече на Юли за работата която свърши, за това, че отдели над 2м да се занимава с моята кола, както и на доста други хора и от форума, и не само, че помогнаха това да се случи. Не изреждам имена, защото има вероятност да изпусна някой, НО

ЕДНО ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ !! :allhail :allhail :allhail :allhail


С това мисля да приключа писанията за днес, че без да искам изтрих почти всичко един път, та го писах втори.... :D Вероятно съм и изпуснал нещо при второто писане, но в последствие ще бъде добавено.

Очаквайте включвания с нови снимки ;]

Прикачени файлове


  • 7
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#2 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 04 май 2014 - 22:53

браво.

да оправиш и седалките и ще е перфектно :)
  • 0

#3 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 май 2014 - 23:00

Какво не ти харесва пък на седалките ?? :D


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#4 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 04 май 2014 - 23:04

стори ми се че шофьорската е скъсана.
  • 0

#5 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 май 2014 - 23:18

На очиларката беше скъсана.. ама интериора в моята кола.. си е 124 ;)

седалки, табло, мокети, кори на врати и тн..


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#6 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 05 май 2014 - 00:03

чекай само да му сложи едно турбо ;)
  • 0

#7 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 май 2014 - 00:26

Благодарим, Рош ! Има време за проба, макар, че резултата е ясен.. все пак 100+ коня отгоре.. са си 100+ коня отгоре :}

Пухи, само едно ли ?? :D


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#8 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 05 май 2014 - 07:58

Похвални са меракът и усилията, които имаш, и си вложил в проекта :)

Малко хора биха се наели!

Поздравления и по-малко проблеми от тук на сетне!!!

 

п.п. кръгчето....още си го чакам :wind14


  • 0

#9 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 май 2014 - 09:02

Браво момчета! Марто, пожелавам ти безпроблемна експлоатация и мнооого км. Голем гърч е било за Чочона, поклон за търпението му!!!

 

Със Здраве да и се радваш!


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#10 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 05 май 2014 - 09:05

Браво, поздравления! На майстора който е правил колата му се е разкатала играта като гледам :D На мен лично ми се стори малко прекалено с тея събирания на купета и т.н. но аз не съм много в час с каросерийното такаче, най-малкото аз в момента правя същото, амааа колата си остава 124 ... виж сега аз няма да имам ESP и климатроник от 210-ka, амааа аз даже и малкия кръг на парното ми е байпасиран просто защото колата се прави за други неща :D Успех колега и безаварийно! И не слагай турбина Или 2 че ще ти е по-лесно ;) , ще му се пръснат ризичките още при настройката :)

 

PP: Ако споделиш и какви парити е излязло ще мие много полезно, за да мога да сравня с това колко ще ми излезе на мен (аз нали слагам м119 но в купе не в седан ) :)


Този пост е редактиран от siriospepi: 05 май 2014 - 09:12

  • 0

#11 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 05 май 2014 - 11:08

след цялата драма е още по-сладко, сигурен съм! :)   честито, адаш!   и на мен това ми е мечта, дай Боже някой ден да я осъществя и аз :)


  • 0

#12 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 май 2014 - 14:01

Siriosperi - по принцип финансовото изражение ми е болна тема. Не за друго, просто от донора.. почти нищо не ставаше (в последствие се разбра). Няколко хиляди отидоха само за частите... за това не мога точно да ти кажа какво да очакваш.

Ти.. по бързо турбинирай твоето, че.... абе ясно ти е натам :)
Между другото ще те тормозя скоро за боядисването на капаците, че ми хареса цвета :)


Адаш, силно се надявам. В момента още съм с леко смесени чувства. Отдавам го на факта, че има доста за до изкусуряване. До преди малко се занимавах с махагона около скоростите и вече е легнал както трябва. Сега ще търся тапицер който да ми направи кожух, че да изглежда мааалко по-заводско.

Я.. ела да направиш едно кръгче на бързо, че да почнеш веднага. Всяко отлагане само те отдалечава от мечтата.
Аз го погледнах от гледната точка, че в момента нямам деца, свободен съм, имам доход, а и не на последно място имам хора зад себе си.
 

 

Ванка, бавя ти кръгчето, че да е направена като хората :)


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#13 ///sasho

///sasho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 742 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK W208 200 KOMPRESSOR 192 PS

Публикувано 05 май 2014 - 14:04

Браво колга, това което си направил е супер. Със здраве да я караш. Как ми се иска и намен един такъв мощен двигател, ама уви от пусти всекидневни разходи все още немога да си го позволя.
  • 0

#14 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 05 май 2014 - 14:29

Its not about what you can buy , its about what you can build

 

Честито

 

Колко грубо ти стъпи проекта ?

 

Тапицер срещу автогара Овча Купел в локалното , има една барачка

 

Човечеца взима евтино , а работи хубаво

 

Кърпи ми седалка цялостно - 40 лева за материали и труд общо

 

Препоръчвам


Този пост е редактиран от Наско: 05 май 2014 - 14:32

  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#15 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 05 май 2014 - 14:38

Аз препоръчвам Наско Вилнер, няма по-добър но си и взима :D


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни