Намери ли решение на проблема? Ако ти е писнало от майстори може да си регулираш кутията и сам. Имай предвид че ако не е рециклирана, е вероятно при натягане да протече долния семеринг. Ръждивата част се прибира навътре и го разкашква. Най-добре на подемник, може и на канал, на крикове е много гадно, да не говорим опасно ако си джаста праста с осигурявянето. Трябва ти малка тресчотка и да жертваш един ключ, с който да развиеш осигурителната гайка. Или да си купиш специален много къс - няма много място долу, ако си с 320 или 430 е много тясно. Но става. Гледай снимки на кутии в eBay.
Давам малко по-дълго обяснение, тъй като колите остаряват и кормилните кутии започват да дават ядове:
- Дали кутията ти е центрирана правилно можеш да провериш като навиеш волана до двата края и гледаш дали е симетрично. Има и отвор за болт, който я заключва в центрирано положение, ползва се при рециклиране и последващия монтаж, точно за да стане правилно.
- При правилен реглаж на кутията трябва да имаш обратен волан до един момент. При много навит волан и ако се движиш много бавно (обръщаш в двор, ...) спираш да имаш обратен волан и всъщност колата започва да ти завърта волана сама. Това е от геометрията, нормално е.
- Луфт извън центъра има винаги. Което значи, че като трябва да качиш колата на лек бордюр с навит волан - лопа като талига. Амортисьорчето може да помогне до един момент, когато насреща има тон и половина шлеп. Такова е.
- В центъра на изгасен двигател трябва почти да няма луфт. Т.е. един човек клати волана наляво-надясно, ти отдолу слушаш кутията и затягаш докато чукането почти изчезне. Никога няма да изчезне напълно, дори да я пренатегнеш! Предполагам знаеш как волана се движи свободно няколко сантиметра ако загасиш колата със завъртяни гуми - това не трябва да го има в центъра.
- С висока скорост не трябва да имаш олекване. ЦЛК-то е по начало с много тежък и луксозен волан. Ако всичко ти е ок по магистралата трябва да върви като танк дори да пуснеш волана. Също така в града трябва да го чувстваш почти като рейка. Луфта започва да се усеща при резки завои в тесни улички с ниска скорост. Тогава си даваш сметка, че караш ретро автомобил.
Тези неща ги пиша, защото по сервизите едва ли ще ти обърнат внимание. Пари в тази работа няма - парите идват от смяна на части, тук има само бъзикане 2 дни, от което накрая вероятно пак няма да си доволен. Така че разбери ги, че си пазят бизнеса и реномето.
И аз бях с проблеми във волана. след много викане на неволята накрая влязох отдолу, регулирах си я и сега е мед - почти като рейката на Е46 което карам понякога. С тази разлика, че се върти луксозно, а не като изгорял ластик, както е бмв-то.
Успех!