Ако някой не си е запазил данните, които са му били предоставени, да си ги поиска наново и този път да си ги запази

Поздрави,
WΞЗ - you're probably doing it wrong! Занимава се с уеб от незапомнени времена. Правил е първия сайт на Кан Хрум: https://krum.han
Публикувано от Илия Горанов
на 10 декември 2018 - 19:10
Публикувано от Илия Горанов
на 04 октомври 2018 - 17:04
Публикувано от Илия Горанов
на 03 октомври 2017 - 18:22
Пускам таблицата на Аспарух малко по-четима.
Pos | No. | Name | Overall BestTm | R1 | R2 | R3 |
1 | 0369 | Владимир Бонев | 01:16.231 | 01:17.792 | 01:16.231 | |
2 | 0013 | Юлиян Красимиров | 01:16.681 | 01:17.065 | 01:16.681 | |
3 | 0201 | Миню Вачков | 01:17.499 | 01:20.804 | 01:17.499 | 01:17.623 |
4 | 2210 | Радослав Тодоров | 01:18.509 | 01:19.865 | 01:18.509 | |
5 | 0104 | Арсо Сергеев | 01:19.445 | 01:19.445 | ||
6 | 2488 | Веселин Младенов | 01:19.824 | 01:23.653 | 01:19.824 | |
7 | 0215 | Методи Пендурски | 01:19.881 | 01:19.881 | ||
8 | 5500 | Николай Йорданов | 01:20.763 | 01:22.195 | 01:20.763 | |
9 | 1119 | Ивайло Петев | 01:21.011 | 01:21.011 | 01:22.251 | |
10 | 0000 | Иван Николов | 01:21.190 | 01:25.297 | 01:21.190 | |
11 | 4664 | Мартин Трифонов | 01:21.347 | 01:21.587 | 01:21.347 | |
12 | 8808 | Тодор Златев | 01:21.436 | 01:21.436 | ||
13 | 5000 | Боян Тренев | 01:21.698 | 01:21.698 | ||
14 | 3443 | Виктор Иванов | 01:23.001 | 01:24.284 | 01:23.001 | |
15 | 5555 | Кристиян Мариянов | 01:23.090 | 01:24.916 | 01:23.090 | 01:24.464 |
16 | 0213 | Пламен Георгиев | 01:23.123 | 01:23.123 | ||
17 | 0190 | Стефан Димитров | 01:23.231 | 01:23.231 | ||
18 | 0030 | Димитър Кърчев | 01:23.583 | 01:25.423 | 01:23.583 | |
19 | 0208 | Георги Станев | 01:24.439 | 01:28.562 | 01:24.439 | |
20 | 3333 | Тихомил Иванов | 01:24.548 | 01:25.263 | 01:24.548 | |
21 | 6007 | Валентин Евстатиев | 01:24.869 | 01:34.300 | 01:24.869 | |
22 | 0200 | Георги Абрашев | 01:26.347 | 01:26.347 | ||
23 | 7717 | Станислав Тодоров / Борислав Петров | 01:26.494 | 01:29.773 | 01:26.494 | |
24 | 4322 | Драгомир Аврамов | 01:27.205 | 01:29.761 | 01:27.205 | |
25 | 0280 | Мирослав Коларов | 01:27.451 | 01:27.451 | ||
26 | 0140 | Петър Жентов | 01:28.038 | 01:32.896 | 01:28.038 | |
27 | 0103 | Радослав Радичев | 01:28.500 | 01:35.388 | 01:28.500 | 01:29.640 |
28 | 2923 | Георги Кераджийски | 01:30.242 | 01:30.242 | ||
29 | 0124 | Михаил ??? | 01:30.663 | 01:33.861 | 01:30.663 | |
30 | 9888 | Борис Тошков | 01:30.799 | 01:41.752 | 01:30.799 | |
31 | 2224 | Симеон Тонов | 01:31.002 | 01:34.755 | 01:31.002 | |
32 | 9876 | Мартин Томов | 01:34.014 | 01:34.014 | ||
33 | 0094 | Мирослав Кирчев | 01:36.814 | 01:36.814 | ||
34 | 0205 | Николай Гердински | 01:39.304 | 01:46.816 | 01:39.304 |
Публикувано от Илия Горанов
на 21 август 2017 - 18:04
Натъкнах се на спор - българин, който живее извън страната, идва в България с автомобил с чужда регистрация и го глобяват за това, че няма пожарогасител в автомобила. От там се поинтересувах и се оказа, че поне в Европейския съюз единствените държави, в които е задължително да имаш пожарогасител са Белгия и България (ако някой има различна информация, да сподели), като има известен нюанс - в Белгия е задължително само за автомобили с белгийска регистрация, докато в България е задължително за всички три и четири колесни превозни средства:
Чл. 139. (2) Движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни средства се оборудват и със:
1. обезопасителен триъгълник;
2. аптечка;
3. пожарогасител;
4. светлоотразителна жилетка.
Факт е, че в други държави в Европа има други странни изисквания, като наличие на чукче за разбиване на стъкло и нож за прерязване на колани за безопасност или наличие на т.нар. дрегер или тест за алкохолно съдържание. ПОнеже пътувам из доста държави и съм имал известни сблъсъци с пазителите на реда, превантивно съм оборудван и с тези допълнения, както и с кабели за акумулатор и въже за теглене, въпреки, че не са задължителни. Имам и 2 кг. сух пожарогасител, истински, а не от тези тип дезодорант, интересувал съм се как се използва и съм се интересувал какво се прави и какво не се прави при гасене на горящ автомобил, но това съм си аз.
Противниците на пожарогасителите твърдят,
Бих оборил горните твърдения, като посоча че
Поддръжниците на наличието на пожарогасители пък посочват:
Публикувано от Илия Горанов
на 10 май 2017 - 10:07
Латвиец от Израел се опитва да продаде Сузуки Витара от 1996 г. по особено атрактивен начин.
http://www.boredpand...ene-romanovsky/
Публикувано от Илия Горанов
на 27 април 2017 - 09:04
Публикувано от Илия Горанов
на 04 април 2017 - 11:29
Само ще добавя още нещо - това не е някакво изолирано българско или балканско явление. От разговори с хора от повечето европейски клубове - почти всички споделят, че имат проблеми под различна форма с официалните сервизи - не са доволни от качеството, от частите, от работата, естествено и от цените. Английският клуб нямат забележки към качеството, но имат забележки към цените, единствените от които няма оплаквания са немските дистрибутори, които са стотици, но явно там и контролът е доста сериозен. Почти всички клубове търсят варианти да си карат колите (особено ако са в държави граничещи с Германия) на сервиз в Германия и пазаруват части по различни схеми от там.
Отделно Даймлер имат доста сериозен екип за реставрации на стари коли, най-вече довоенни модели, но включително и young timers (над 35 г.) Всички казват, че били много добри и разполагат с уникална техника, каквато няма никъде, но за съжаление дори Норвежците, Шведите и Белгийците твърдят че цените им са безумни и на практика почти никой не използва услугите им. Те имат две големи предимства имат почти неограничен достъп до архивите на Даймлер и могат да издават сертификати за автентичност (което при довоенните автомобили е много важно за цената), каквито почти никой друг няма...
Ще дам и още един пример - от 2014 г. Даймлер прекратиха производството на големи групи от резервни части за много от старите модели, за които законът не ги задължава да поддържат наличности. По-конкретно - спирачни дискове и накладки за 300SL. Но са продали лиценз на малки производители да ги правят. Да обаче - клубовете споделят, че не са доволни от качеството на новото производство. В резултат на това, на изложението Техно Класика в Ессен, един от немските клубове представяше, че също е купил лиценз и произвеждат дискове, накладки, притискателни и огледални нидскове за съединители, пакети за автоматици, гърнета, ауспуси, филтри (въздушни и маслени) и други части за някои ретро модели. И го правят от клубовете, за да могат да осигурят качеството, което търсят техните членове. Парадоксално е, че пазарът не отговаря, защото явно търсене има, но факт...
Публикувано от Илия Горанов
на 28 юли 2016 - 07:31
Публикувано от Илия Горанов
на 26 юли 2016 - 23:05
Публикувано от Илия Горанов
на 24 юни 2016 - 08:32
Хуан Мануел Фанджо (на испански: Juan Manuel Fangio) е бивш пилот от Формула 1. Роден е на 24 юни 1911 година в Балкарса, Аржентина. Умира на 17 юли 1995 година в Париж, на 84 години.
Той е легендарен автомобилен пилот, който за 51 старта има пет световни титли във Формула 1. Известен е и като първият аржентински пилот, който е печелил 4-ри пъти Гран При на Аржентина.
Започва кариерата си в Аржентина през 1934 г., състезавайки се с Форд (модел А 1929). По време на състезанията от Националния шампионат на Аржентина Хуан Мануел Фанджо кара коли Шевролет и става шампион през 1940 и 1941 г. За първи път се състезава в Европа през 1949 г., подпомогнат от Аржентинския автомобилен клуб и Аржентинското правителство.
Паметникът пред музея на Мерцедес-Бенц в Щутгарт е именно на Фанджо,
Juan Manuel Fangio.jpg 133,51K
3 Брой сваляния
Хуан Мануел Фанджо или историята на един невероятен живот
Хуан Мануел Фанджо е легендарен пилот във Формула 1, който още през петдесетте печели 5 световни титли. Роден в Аржентина, той пристига на Стария континент в началото на 50-те, заедно с други пилоти. Финансирани са от режима на Перон.
Неговото тяло е ексхумирано след смъртта му, тъй като двама мъже твърдят, че са негови деца.
Друга интересна история от живота му е отвличането му от кубински революционери, по времето когато Фидел Кастро се бори с тогавашния президент на Куба - Батиста. Моторните спортове в никакъв случай не са популярни в Куба. Но Батиста се опитва да превърне Куба в атрактивна туристическа дестинация. А Кастро иска да завземе властта.
По това време Хавана е бурен град с множество хотели, казина и други забавления, основно собственост на американци.
Хуан Мануел Фанджо получава 7000 долара (около 50 000 долара към днешна дата) плюс организаторът покрива разходите за него и трима механици. Първата Гран при на Куба се провежда през февруари 1957 година и Фанджо трябва да се бори със Стърлинг Мос и Фил Хил, а в надпреварата участват и звезди като Алфондо де Портаго и Хари Шел.
Сред гостите на първото състезание в Куба е холивудската звезда Гари Купър, а Де Портаго довежда новото си гадже - актрисата Линда Крисчън. Надпреварата събира много публика, а организаторите разиграват томбола, в която първата награда е автомобил Cadillac и билет за Гран при на Италия на "Монца".
Фанджо печели битката срещу Де Портаго през 1957 и естествено е фаворит за второто издание на Гран при на Куба през 1958.
По това време обаче атмосферата в страната е доста по-различна. "Революцията" на Кастро набира скорост, а Батиста започва да затяга режима в Куба. Блясъкът на Хавана малко по малко започва да гасне.
Когато Фаустино Перес, който е един от командирите на Кастро научава, че Фанджо ще кара отново в Гран при на Куба той решава, че ако бунтовниците отвлекат звездата и не му позволят да стартира в надпреварата в Хавана, това ще привлече вниманието на света към каузата им. Перес се свързва с Оскар Лусеро Моя, който по това време ръководи тайните операции на бунтовниците в Хавана и двамата започват да кроят планове как да отвлекат Фанджо. Идеята е одобрена от Кастро и той дава нареждане отвличането да бъде извършено.
Аржентинецът пристига в Хавана на 21 февруари, петък, на следващия ден тренира за състезанието и се среща с Батиста, който е патрон на Гран при на Куба.
Отвличането на Фанджо
В неделя вечерта на 23 февруари, Лусеро и екипът му от девет човека, в който влиза и съпругата му, атакуват. От един журналист са разбрали, че Фанджо е отседнал в хотел "Линкълн" в старата част на Хавана. Фоайето и барът на хотела са пълни с пилоти, механици, журналисти и фенове, дошли за състезанието. Малко преди 9 часа вечерта Фанджо слиза от асансьора във фоайето, където го очакват Алехандро де Томасо (аржентински пилот, който по-късно основава едноименната автомобилна компания в Италия), Нело Уголини, механикът Гуарино Бертоки, мениджърът Марсело Джамбертоне и рекламният агент Карлос Гонсалес.
"Говорех си с моите приятели, когато изведнъж към нас се доближи мъж с кожено яке - разказва по-късно Фанджо. - Той държеше автоматичен пистолет и с твърд глас ни каза да не мърдаме, иначе щял да ни застреля."
Този човек е Лусеро, а в лобито на хотела позиции са заели още няколко от неговите хора.
В началото Фанджо решава, че става въпрос за някаква шега, Де Томасо се опитва да спре Лусеро, но не успява и пита похитителят къде отиват. Лусеро казва на пилота, че нищо лошо няма да му се случи и двамата се качват в черен Plymouth, паркиран на близкия ъгъл.
"Разбрах, че в отвличането ми участват три автомобила - спомня си Фанджо. - Те караха бавно, за да не привличат внимание. Хората, с които бях в колата ми се извиниха за това, че са ме отвлекли и ми обясниха, че искат да привлекат вниманието на света към каузата им."
Фанджо е заведен в тайна квартира, след това е преместен в друга. Той пише бележка, в която обяснява, че е жив и че е добре. Похитителите му го хранят добре и се опитват да му създадат удобства като в хотела.
Групата на Лусеро веднага уведомява информационните агенции и радиостанциите, че е отвлякла Фанджо. Специалните служби на Батиста са станали за смях и веднага се хвърлят да търсят изчезналия пилот и терористите, поставят под наблюдение летището на Хавана и започват да разпитват очевидците.
Отвличането на Фанджо предизвиква сензация в цял свят и медиите реагират остро на атаката на комунистите.
Службите не успяват да открият Фанджо и похитителите му и в понеделник сутрин е решено, че състезанието ще се проведе без него. Същата сутрин Перес пристига в Хавана и обяснява на Фанджо идеите на кубинската революция. Той е бил с Кастро на "Гранма" и е близък до лидера. Перес също се извинява за отвличането и обяснява на Фанджо, че ще бъде освободен веднага след края на състезанието. Пилотът отказва да слуша по радиото как върви надпреварата и казва, че иска да си почине.
В същото време на "Малекон" се събират два пъти повече зрители в сравнение с предишната година, а състезанието започва с 90 минути закъснение, като става ясно, че Морис Трентинян ще кара Maserati-то на Фанджо. На старта повежда Мастън Грегъри, който след 6 обиколки е изпреварен от Стърлинг Мос. В седмия тур кубинският пилот Армандо Гарсия Сифуентес губи контрол над болида си Ferrari с 2-литров двигател и излита от трасето на завоя до Американското посолство. На това място има много публика, колата на Сифуентес се забива в паркиран наблизо кран, но въпреки това инцидентът не минава без жертви - загиват 7 човека, а около 40 са ранените, като най-много са пострадалите в суматохата, при която хората са бягали от връхлитащата им отгоре кола. Състезанието е спряно и Мос е обявен за победител.
В тайната квартира похитителите на Фанджо обмислят различни планове как да върнат пилота, тъй като се притесняват от атака на правителствените сили. В крайна сметка комунистите се свързват с посолството на Аржентина и се договорят с посланика Раул Линч Фанджо да бъде оставен близо до резиденцията му, а похитителите да си тръгнат необезпокоени. Малко преди полунощ Хуан Мануел Фанджо е освободен, на две преки от резиденцията на Линч. Човекът, който отговаря за операцията по освобождаването на Фанджо - Арнолд Родригес, казва на пилота, че ако революцията победи, новата власт ще го покани в Куба - като почетен гост.
"Кубинците ми дадоха писмо до посланика на Аржентина, в което се извиняваха, че са ме използвали за политическите цели", допълва Фанджо.
Размяна на комплименти
По-късно той разказва на медиите, че похитителите са се държали много внимателно с него, както и че няма лоши чувства към тях. В същото време комунистите обявяват Фанджо за човек "със страхотен чар и достойнство".
"За мен това беше още едно приключение. Ако това, което направиха бунтовниците е за добра кауза, то аз като аржентинец, го приемам", заявява Фанджо.
Малко по-късно аржентинецът е в Ню Йорк, интересът към него е много голям и той получава хонорар от 1000 долара, за да участва в тв шоуто на Ед Съливан. Пилотът обяснява, че е трябвало да бъде отвлечен, за да гостува в популярното предаване, което дотогава не му обръща внимание, въпреки че има пет световни титли във Формула 1!
Историята с отвличането на Фанджо има и мрачна страна. Два месеца след отвличането на аржентинеца Лусеро е предаден и тайната полиция на Батиста го залавя. Той е разпитван и измъчван няколко седмици, след което е екзекутиран. Днес е Лусеро е един от героите на кубинската революция и не негово име е кръстен университет.
По-късно Кастро кани Фанджо за гостува в Куба, където той е на власт от 1959 година, но това се случва едва през 1981 година. Тогава Mercedes доставя камиони на Куба и Фанджо е в делегацията на компанията. Перес вече е министър и посреща радостно аржентинеца, а Кастро прекъсва важна среща, за да се срещне с човека, чието отвличане е наредил през 1958 година.
Години по-късно, на 80-я рожден на Фанджо аржентинецът получава поздравления от цял свят. Сред тях той открива и една картичка с пожелания за щастие и здраве, подписана от "Твоите приятели, похитителите".
Източник: News.bg
Публикувано от Илия Горанов
на 13 юни 2016 - 11:26
НА 28 юни 1926 г. представители на Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) и Benz & Cie подписват споразумение за сливане на два от най-старите автомобилни производители в света. Този договор поставя началото на Daimler AG и световно известната марка с трилъчева звезда в кръг с лавров венец. Това сливане поставя основите на днешната корпорация Daimler. Фактът, че корпорацията съществува и до днес, показва колко силно дружество е било създадено с подписването на псоразумението преди 90 години.
Икономическото положение в Германия след края на Първата световна война е сложно. Състоянието на автомобилните производители също е тежко засегнато от военните действия и това засяга дори големи и силни компании като DMG и Benz & Cie. - двете най-стари фабрики за автомобили в Германия. В годината преди сливането двете компании са произвели общо 6000 автомобила и са дали работа на над 15`000 работници, като са реализирали прилохи от над 104 милиона райхсмарки.
Тясното сътрудничество в предшестващите години изиграва ключова роля в бъдещото им оцеляване. Основните концепции са: стандартен моделен набор, обединени отдели за разработка и дизайн, общи фабрики за производството и общи канали за продажби. И двете компании започват работа през 1886 г. По едно и също време Карл Бенц и Готлиб Даймлер изобретяват предшественика на съвременния автомобил независимо един от друг. Тридесет години по-късно, двамата производители са конкуренти със силно изразени и различими марки на автомобилния пазар. Но през 1926 г. двете компании подписват споразумение за сливане - първоначално на търговските офиси в Берлин, а по-късно и на заводите в Манхайм и Гагенау (на Бенц) и заводите в Унтертюркхайм, Мариенфелд (Берлин) и Зинделфинген (на Даймлер). Централата на концерна е разположена в Унтертюркхайм - предградие на Щутгарт. Споразумението за сливане е базирано на по-ранна договорка от май 1924 г. според която двата автомобилни производителя ще преследват общи цели с общи усилия, като обединят звената си за продажби в рамките на следващата една година.
Сливането е белязано и от нова емблема за произвежданите автомобили, което е регистрирано в патентното ведомство на федерална република Германия през февруари 1925 г. Новата емблема обединява трилъчевата звезда на Даймлер с лавровия венец на Бенц. Предходните емблеми са били използвани от 1909 г. с някои изменения до 1926 г. Това обединяване символизира стремежа на двете компании към усъвършестване и лидерство в сферата на автомобилостроенето още от най-ранен етап. Още преди сливането да стане факт, в повечето си публикации и рекламни материали компаниите започват да използват новото лого, заедно с новото име Daimler-Benz AG, както и да наричат автомобилите си с новото име Mercedes-Benz.
Не след дълго, новата компания показва колко е силна в резултат от обединяването, като преодолява успешно "Голямата Депресия" и световната икономическа криза, която започва още през 1920 г. Освен синергията от сливането и завръщането към сериозното производство, преодоляването на кризата става възможно и благодарение на новата политика за моделния ред на автомобилите и въвеждането на нови компактни модели. Началото е поставено с пускането в производство на първия изцяло общ автомобил - Mercedes-Benz 170 (W15) през 1931 г.
P.S. 80 години по-късно построяват музей на марката в Щутгарт, а в България регистрираме официален клуб на марката
Публикувано от Илия Горанов
на 25 февруари 2016 - 13:54
Здравейте колеги,
Тази година клубът става официално на 10 години. Въпреки, че реално събирането на хората в клуба се случва по-рано - още през 2001 г, учредителното събрание се е състояло на 13 май 2006 г, а регистрацията на юридическото лице с нестопанска цел "Мерцедес-Бенц Клуб България" е вписана на 13 юни 2006 г. От 23 октомври 2009 г. клубът е признат и за официален клуб на марката за територията на Република България от Mercedes-Benz Classic Club Management към Mercedes-Benz Museum GmbH в Щутгарт Германия.
В тази връзка, планираме да отбележим годишнината с един автопоход от София до Бургас и южното черноморие, който ще се състои в периода 10 - 12 юни (петък - неделя). Точният маршрут и програма ще обявим допълнително, но на този етап каним всички желаещи да участват в автопохода, да си запазят обявените дати и съответно, да не планират лични ангажименти в този период.
Избрахме да отбележим годишнината през юни, тъй като времето ще бъде по-топло, отколкото през май месец. Освен това май месец е изпълнен с други национални и религиозни празници, заради което ще има работни съботи, неработни делнични дни и др. фактори, които биха усложнили нашата организация. В същото време - началото на юни е на прага на отпускарския сезон, но все още е рано за море, така че очакваме максимален брой потенциални гости да се включат.
През март, ще обявим плановете и пред другите европейски клубове, така че не изключваме възможността да имаме и чуждестранни гости, въпреки, че шансовете не са големи. Мероприятието ще бъде напълно отворено - както за членове на клуба и техните семейства, така и за всички желаещи да присъстват.
По-подробна информация за маршрута, програмата, цени за хотелско настаняване и записване - очаквайте през март месец.
Публикувано от Илия Горанов
на 25 февруари 2016 - 13:43
Колеги,
планираме традиционната пролетна среща, която се организира от клуба всяка година около датата на първа пролет (пролетното равноденствие - 21 март) да се проведе в уикенда 25 - 27 март 2016 г. Затова отправям призив да си запазите тези дати, ако желаете да присъствате. В момента уточняваме мястото, но ще бъде някъде в централната част на България, обсъждат се варианти за Калофер, Беклемето и т.н.
Ако някой има алтернативни предложения, все още не е късно да се обсъдят, въпреки, че остава 1 месец и трябва да действаме бързо.
Публикувано от Илия Горанов
на 17 февруари 2016 - 21:43
Публикувано от Илия Горанов
на 06 септември 2015 - 20:35
Да ти кажа - много зависи какво търсиш в автомобила. Аз лично се кефя на всяка екстра в автомобила и затова винаги бих избрал по-висок клас, когато мога да си го позволя. Има хора, които търсят гъзария, купуват си определена марка и/или модел за да покажат статус,състояние, за да свалят гаджета... Познавам заможни хора, които карат малките модели на Шкода или Пежо и въпреки, че могат да си позволят каквото си поискат - автомобилът за тях е транспортно средство и абсолютно нищо повече. Ти питаше за сигурността - безспорно S-class е стандарт от години в сферата на автомобилната сигурност (при инциденти)... конкретно моделът W220 не е еталон за сигурност (като рядкост на повредите), но вътреки това, ако колата е поддържана и познаваш състоянието ѝ, си е сигурен автомобил. Всяка година пътувам из Европа и досега има само един автомобил, с който не съм имал проблем по път... невероятно, но беше SAABПо принцип нямам против да дам малко повече пари, ако си заслужава, за това е и темата.
Community Forum Software by IP.Board
Лицензиран на: Мерцедес-Бенц Клуб България
IPB Freelancers - Mod-Mall.com