Малко инфо:
ОМ651 по WIS се обслужва без демонтиране. Заменят се само Верига и Обтегач(Силвър Стар също така обслужват мотора въпреки, че искат космическа сума). След като се отвори капака за превъртане на веригата се инспектира и горният водач(банан), който реално е този, който се износва, ако веригата бъде оставена да трака прекалено дълго време. Тракането идва от веригата биеща именно този водач преди да бъде обтегната от хидравличния обтегач. Ако банана е ОК, а то е в 99% от случаите при навременно обслужване, се превърта веригата и се слага нов обтегач. Проверяват се марките за зацепване, нова гарнитура и капака се затваря.
Ако не притраква всяка сутрин, може да бъде сменен само обтегача(отнема 1/2 - 1 час) и след като се разтрака пак(което може да е и след 2к), да бъде превъртяна и веригата. Това е един вид обслужване на лизинг
Относно късане на верига, от информацията, която съм събрал от различни сервизи и форуми е, че е много голяма рядкост. Просто тракането става в един момент толко плашещо, че собствениците сами тръгват към сервиза за смяна.
Нагледно в сервиза ми показаха и друг интересен случай.... на един спринтер беше заварена гайка на върха на обтегача, за да го удължи само и само да не се сменя верига
Та така общо взето за този така ненавиждан мотор, който впрочем минава в пъти километрите на повечето "здрави" мотори.