Към съдържанието

  •  

Rado555

Регистрация: 05 окт 2007
Офлайн Последно: 20 ное 2008 - 20:57:32
-----

Моите мнения

В тема:Теч на масло от вакуум помпа

09 юни 2008 - 11:05

Успях.Вчера се престраших и отворих помпата-нищо страшно наистина трябва да се внимава при свалянето на капака,защото корпуса е алуминиев(както отбеляза и sponsora)
Гарнитурата излезе цяла(гумена е).Реших да използвам лепило("poxipoll"-сив) вместо силикон и се отказах да разпробивам капака(и съответно корпуса) заради риска,който крие.Зачуках и ушите(както си беше),монтирах я на мотора и сега чакам да мръкне( на лепилото му дават 24 ч за постигане на мах. якост) за да я тествам.надявам се да не протече защото.... вече само нова.За мен изводите са два:
1.поради специфичното си устройство вакуум помпата НЕ ПОДЛЕЖИ на ремонт ако има явен дефект(скапан семеринг или клапан) Просто няма откъде да се вземат,поне аз където съм питал,даже и гарнитури като комплект няма за нея
2.Ако ви прокапе(масло) от нея няма проблем да се отвори и залепи.Доколко е читаво и трайно бъдещето ще покаже
не пожелавам на никой да се случи,но ако някой колега има подобен проблем ще се радвам да помогна,така като вие ми съдействахте.Още веднъж-специална БЛАГОДАРНОСТ на sponsora :allhail:
P.S. Sorry,че не успях да кача снимки,но от няколко дни нямам НЕТ в къщи(БТК :evil: ) и пиша от служебния компютър.

В тема:Теч на масло от вакуум помпа

07 юни 2008 - 21:20

Напълно нормално е да има масло там.При положение че работи само захвани капака както ти описах по горе.
На снимките които си прикачил се виждат два клапана а след като извадиш капака ще видиш още един от другата страна.След сваляне на капака има и едно буталце което е захванато с шестограмен болт,и на него има тефлонов сегмент,но при положение че помпата работи не го пипай.
Да питам това на снимките твоята помпа ли е,понеже видях че е захваната с болтчета.Ако е твоята не би трябвало да тече.
Поздрави.

10х за съдействието sponsora.Утре се заемам с ремонта .Не,на снимките не е моята помпа,а случайно изникнала такава при ровичкане с Гугъл.Едно към едно е,ама виж болтовете не забелязах :icon_welldone:

В тема:Теч на масло от вакуум помпа

07 юни 2008 - 12:25

Вакум помпата подлежи на ремонт.Капаците на бусовите вакум помпи са захванати с 4 болта,на леките коли са само натиснати на 6 места и след време започва да се клати капака.
За да се спре клатенето на капака и теча на масло,се разтварят ушите и капака се вади.Гледа се къде може да се разпробие и да се направят резби за три болта(мисля че бяха 4мм болтчета)разпробиваш капака и помпата.Най добре е да видиш от бусова помпа къде са дупките.
Гарнитурата най вероятно ще се е протрила от вибрациите,мажеш със силикон само по ръба на капака и затваряш с болтчетата. :beer:


Пич,просто не знаеш колко си(ми) ценен.Ако номера се получи,кръчмата ще е от мен :) Между другото в един магазин ми предложиха вакуум помпа,напълно идентична с моята,но в каталога на компютъра бе посочена като бусова(за 601 мотор).Точно така е притисната(щампована) фабрично на 6 места и аз предполагам(не съм я отворил още от тази страна) че се е скапала гарнитурата и оттам таи масло.Смятам да я хвана с болтове,точно както ми предлагаш,но преди това искам да разбера НОРМАЛНО ли е въобще да циркулира масло в тази (външната,а не от страна на мотора) част на вакуум помпата.Аз лично предполагам че е нормално,подобно на платната на бензиновата помпа,които не трябва да остават сухи.Обаче ако не е,трябва да търся скапан семеринг или клапан,което на практика обезсмисля ремонта.Подчертавам още веднъж(писах май по-горе) че помпата си работи съвсем читаво,като изключа теча на масло от нея.

P.S.Към колегата К79-няма проблем да постна няколко снимки,но вероятно ще го направя утре,защото я дадох(помпата) на един приятел да я огледа.
Иначе,като устройство се намира горе,вдясно от водната помпа,ето я разглобена(погледната от към мотора):
http://www.snimka.bg...=216805&photo=5

В тема:Теч на масло от вакуум помпа

06 юни 2008 - 14:01

Колеги,никой ли не се е сблъсквал с моя проблем или просто не ви се пише??? Както и да е...Вчера свалих злополучната помпа,за да установя че вътре всичко си е 6-диафрагмата и лагерите са здрави,клапанчетата видимо-също.Реално,тя си и работеше перфектно преди да я разглобя.Проблема,както споменах в по-горния пост е в теча на масло под ръба на външния капак.Засега се въздържам да сваля този външен капак(фабрично пресован е към кутията на вакуум помпата,няма болтове)
Безкрайно ще съм ви задължен,ако някой все пак е отварял подобна помпа и ме светне...какво натиска пружината(под лагерите)-вероятно семеринг или втулка.И нормално ли е да има омасляване през нея(или през някое от малките(3) клапанчета .Ако е така,то проблема ми ще се реши(надявам се) сравнително лесно като разпробия(за болтове) външния капак и го залепя със силикон или лепило.Помогнете,че ме заболя главата от цената(480) в АУТО+.При това-съмнително оригинална,сравнявайки я като изпълнение с моята.Затова съм по-склонен да я дам за ремонт(ако подлежи на такъв) и вие ми препоръчате човек

В тема:демонтаж моторче на парно MB190D

19 декември 2007 - 08:35

Мдаа....сезон (за ремонт) на парнотоо :) При мен нещата са на финалната права и се надявам днес(след като сглобя таблото на парното) да имам топло на 6.Оказа се,че въпросната кутия(в отсека м/у мотора и предното стъкло) при мен не е монолитна,както ми се стори в самото начало а се състои от две части,като външната (към двигателния отсек) е хваната с четири рапидки към основната част.Излезе с родилни мъки наистина(и доста поначупена от по-ранно некадърно сваляне)но излезе и ми спести свалянето на арматурното табло.Под този външен капак(няма филтър) се намира втори(който покрива моторчето с двете турбинки).вади се без проблем.Следва самия мотор.Оказа се че моя е в идеално(за годините си) състояние,проблема бил в хлабава връзка в един от захранващите кабели.Запоих го и след това си играх два часа с поялника да възстановя счупения капак-стана като нов(добре че счупените парчета бяха вътре).Толкова за моторчето.И понеже съм се заял с парното,го почвам отвътре-проблема ми тук е(преди да откаже вентилатора) че духа топло само от моята(лява духалка).За централната знам че духа само хладно,но така ми духа и вдясно,а в краката изобщо не духа. Та свалих централната конзола където са врътките на парното(озорих се само с демонтажа на СД плеъра-оказа се "закотвен" против кражба в таблото).Имах съмнения че нещо е откачено в дясната врътка(топло-студено)-въртеше се подозрително леко и не се чуваше характерния шум от отваряне и затваряне на някаква клапа.Така и се оказа-видях система от лостчета,които врътките на таблото командваха и съответно затваряха или подаваха топъл/студен въздух към духалките в купето.Дясната бе клеясала(вероятно предишния собственик я карал предимно сам и е пускал парно само вляво) и съответно при напън да се развърти се е откачила.Закачих откачените лостчета,напръсках ги с тефлонов спрей и ги раздвижих и.....вече имах парно(и то какво) от всички духалки,вкл и долу в краката.Днес ще сглобявам таблото на парното и после ще попътувам малко да го изпробвам.