Към съдържанието

  •  

zeroheat

Регистрация: 19 ное 2019
Офлайн Последно: 04 сеп 2020 - 07:37:08
-----

#432018 При покупка на W211!

Публикувано от zeroheat на 31 август 2020 - 06:58

Има доста общо: идеята е да не държиш по няколко таралясника по 300 "коня" пред блока за без пари (защото са ти хоби), а да си джиткаш с баничарката ;)

 

И понеже знам, че ще ми скочите, поне да си го заслужа: на мнение съм, че вакханалията с таралясниците трябва да бъде уредена СПЕШНО и по-високите данъци са само част от мерките - в "белите" държави има достатъчно опит за реципиране, особено по повод държането на трошки на улицата, включително като складове за щайги с буркани или непотребни авточасти.

 

Извинявай, но досега не съм виждал някой да си държи боклуците в 300 коньова кола. Виждал съм да се ползват стари Москвичи, Лади, Голфове и Опели и други, но всичките далече от 300 коня. Повечето не вярвам да са дори над 100. Което ги праща в най ниската категория данъци. Това е личното ми наблюдение. Може да греша, но това съм забелязал в София.Така че тоя метод да се оправим със старите коли според мен няма как да работи. Те ако искаха да се справят с тях, щяха да го направят годините да са основния фактор при определяне на данъка, а той не е. Конете и Евро категорията са основните фактори.


  • 2


#431969 При покупка на W211!

Публикувано от zeroheat на 28 август 2020 - 14:53

Моите и двете са евро4 и до колкото знам във Варна са най-високите данъци,нищо че е Варна.
Тия 1000лв.са мит.Има хора от София които карат 500,че и нагоре и не плащат 1000лв.

Затова сложих линк към калкулатора. Можеш да се увериш. Мой приятел плати точно толкова колкото изписа в калкулатора. Пак да поясня, че става дума само за София град.

 

 

За какъв акциз говориш? Има данък собственост, който се базира на дадени параметри.
Сходно е и при имотите. Имаш квадратура, плащаш повече. Няма голямо значение дали имаш съборетина или хубав имот.

 

Тук не си съвсем прав. защото аз имам голям имот наедно село и плащам данък под 10лв на година, а апарамента ми в Люлин е с над 100лв., да не говорим за другите по централни локации.

Така че при колите данъчната оценка май не играе толкова, колкото конските сили, какви евро норми покриват и локацията(например София град). Пиша навсякъде София град, защото във София област данъците на колите са много по - ниски. Та тук идва идиотското според мен. Защо данъкът на автомобила трябва да е обвързан с еко категорията? Или конските сили? По твоята логика не е ли по редно да е според данъчната оценка на автомобила? Ако имаш кола за 1000лв. плащаш 10лв, ако колата ти по данъчна оценка е 20 000лв. плащаш 200лв. или нещо подобно? Какво общо има мощността на колата? Която е по-мощна съответно харчи повече, демек собственика зарежда повече и плаща повече акциз на държавата.

 

 

Мен също много ме спираше данъка (за Пловдив говоря) когато се бях спрял на S500-то, но в край на сметка го преодолях 430лв  един път в годината е.

Заради няколко месеца 10/03 е колата от СС ми дадоха Е3 а не Евро-4  (тогава щеше да е 370лв) но кефа цена няма.

На мен Е класите ми харесват също, но са ми супер тясни 2.00м съм висок и след 124-ката това беше едиствения мерцедес в бюджета който ми пасваше идеално и когато искам или се наложи като настъпя върви.

Колкото до сумата съм на същото мнение, че са абсолютно грешно изчислени и потъват в джоба на някой общинар поне за Пловдив не виждам да се прави нещо с парите от данъците.

 

 

400лв е горе долу приемливо за подобен автомобил според мен. Аз плащам малко над 200 и съм горе долу ОК 1,8Т 180коня. Но пак да кажа едно е 200 друго е 400, а съвсем друго е 1000лв. Пак како теглиш чертата след 10 години сумата си става солидна, а не си получил кой знае какво на среща.


  • 2