Към съдържанието

  •  

zeroheat

Регистрация: 19 ное 2019
Офлайн Последно: 04 сеп 2020 - 07:37:08
-----

Моите мнения

В тема:При покупка на W211!

02 септември 2020 - 16:25

 

Данък собственост на МПС не отива непременно в поддръжка на пътната мрежа. Както колегата по-долу е писал, това може да е един от компонентите, но общините си разпределят бюджетите, както е необходимо.
 
Трудно е да се намери информация за какво ще се пръскат бюджетните приходи предварително. Най-общо: различните финансови потоци от приходи в общините се сибират на едно място и се изразходват по планираните дейности. Как, какво, защо... дълга тема. 
 
Няма никаква връзка между акцизът на горивата и данък на МПС. 
ДДС е съвсем друга тема, също без никаква връзка с данък МПС.
 
Относно частните бизнеси и предприемачеството, каквото в случая е пазара на автомобили втора ръка, то е добре че го има до известна степен. Би било хубаво, ако техническите прегледи не позволяваха измами с километри и регистрация на ужасни коптори... но какво да се прави. НАП си извършват икономически проверки на всичко живо, така че явно тези бизнеси са на светло до известна степен.
 
Така че... хубаво е да има бизнес и конкуренция. Защо и как някои коли са толкова евтини: понякога търговците на коли получават и подаръци, (взимаш 5, получаваш и тоя дръгел без пари). Но това си е тяхна работа.
 
Та... последно за какво говорим: за ДДС, акцизи, данъци, горива, пазар на коли втора ръка или маркетинг стратегия на автоджамбазите?
 
Че малко от тема в тема скачаме...

 

:)

Говорим колко хубава марка е Мерцедес и по-специално W211 :)

А аз просто споделих за данъците в София и реално кое ми пречи и аз да оглеждам модели с повече от 4 цилиндъра.

От друга страна от 1 година гледам този от линка долу и не мога да се реша да отида да го гледам. На снимки ми харесва като изключим монтираните допълнително дневни светлини. 

 

https://www.mobile.b...34&slink=gu4c3s

 

Вие какво мислите? На пръв поглед?


В тема:При покупка на W211!

02 септември 2020 - 11:54

Винаги има някой прецакан. Много ми дреме 200лв или 1000лв лв плаща тоя пред мен дето оставя черни петна сажди по асфалта като запали и 2мин след него може да помиришеш откъде е минал - накрая пак някой който има пари ще си го позволява а който няма пари ще го откажат. Но не трябва да е така ако наистина държиш да отстояваш няква цел- спиране от движение докато не мине съответните изисквания.  Друг е въпроса кое е по - екологично една стока да я ползваш 20г или 10г - ще имаш двойно повече отпадък, рециклиране и производство (за всичко това ще има повече изразходвана енергия, транспортни разходи и т.н.). Едва ли някой може да оцени всичко и да го сметне- най малкото всичко е динамично и плаващо от ден за ден какво остава в дългосрочен план. Отделно има засегнати и много други интереси- като печалба и т.н. Въпроса е същия ако вземеш една нова пералня или климатик А++ или една стара, но маркова техника на 10-15г която харчи повече ток и/или вода но си върши работата. Новите са направени да ги хвърлиш като мине гаранцията, а старата е по-проста и ремонто пригодна. Всичко опира до пари и възможности. Не вярвам някой да иска да кара Голф 2 , вместо нова Е/S класа. Цяла Европа налага зверски мерки и инвестиции за екология, скопява си производството и темповете в името на бъдещето. Изнасят си на на другия край на света в Азия производството в някакви първобитни и замърсяващи яко производства и заводи. Идва една пандемия и се оказва, че освен че няма маски , няма даже и материал да почнат да си ги шият. Какво остава за частите за коли и производството им- пълен смях и икономическа трагедия. И накрая ония правят каквото си искат и печелят яко, а ние ставаме зависими от тях. Не става така.... Много се отклоних , сори ама цялата ни работа е сбъркана- ценности, морали, политики. Нямало доктори, нали има инфлуенсъри влогъри, блогъри и други  милионери някои от които сигурно не могат да си напишат името - как да сме подготвени за каквото и да е било. Нали на новия самсунг  му се сгъва дисплея, другите неща не са толкова важни като не се печели от тях.

 

Прав си!!! Всичко е сбъркано!!! Особено като гледах протестите сутринта и речта на президента .... и като за финал казаха, че Ники Михайлов освен, че ще е титулярния вратар на националния отбор, ще му бъде и капитан. Ужасен ужас :)


В тема:При покупка на W211!

02 септември 2020 - 11:03

Само един въпрос за тези толкова дъвкани Евро Категории- Евро X значи YYY g емисии за 100 km , нали ? Къде в общата оценка на замърсяването отиват километрите ? Може ли една нова кола  Евро 6 която по-принцип се кара много да кажем 40-50к на година, да замърси 5 пъти повече от на някой дядо бараката дето минава 4-5к максимум на година (да отиде на доктор и 1 седмично до магазина в големия град примерно) ? Съгласен съм да се направи ценоразпис за емисии във вариант г/км => лв. и да се отчита точното замърсяване на всеки което е обвързано с пробега и да си го плаща, Идва въпроса както всяко нещо в БГ кой и как ще го отчете и дали няма да се манипулира . Какво като бараките имат евро 4 или 5 и бай Ганьо им изкорми катализатори, ДПФ, затапи ЕГР и си я ЧУПОСВА да стане бегачка..... Една работа първо трябва да я измислиш как да стане и после да я свършиш като хората. всичко останало е прах в очите с цел събиране на повече пари.

Напълно съм съгласен с теб.

Една идея за километрите. Всяка година на техническите прегледи ги вписват/проверяват. Но както каза ти има поле за манипулация.


В тема:При покупка на W211!

02 септември 2020 - 10:20

Данъка за сгради ходи ли за поддържка на сградите?

Данъка за МПС влиза в общинския бюджет и самата община си решава какво да прави с него. 

Винетките и пътните такси би трябвало да отиват за поддръжка и изграждане на пътища.

 

Ами от части ходи.

тротоари, градинки, пръскане за насекоми, извозване на боклук и тн.

Как данъка от МПС-тата ще отидат за подоряне на чистотата на въздуха поне малко? Защото нали е обвързан с Евро категорията? Тези които замърсяват повече, трябва да плащат повече и тея пари да отиват в инвестиции за по чист въздух? Поне аз така разбирам логиката на тея данъци/такси. :) Но май не се прави така. Просто се събират едни пари и отиват някъде. Според мен това никак не е добре да не се знае за какво точно ти събират парите. Като си плащаш месечна такса за телевизията на някой оператор, знаеш какви канали получаваш и гледаш, докато данък МПС отива в общината, както казваш и никой не знае за какво точно отива. Там хората си преценяват. Може да ни купят кислородни апарати примерно :)

 

Винетките са за извън градските пътища, там е горе долу ясно за какво плащаш. Тол таксите за магистралите и така. 


В тема:При покупка на W211!

02 септември 2020 - 09:58

 

Както и да го смятах по калкулатора, данъка не се качва до 1000лв. Единствено 280кВ (380коня) при Евро 3 се доближава до там.
Освен ако не говорим за 6-10 годишна със сходни параметри, но в момента си играем с калкулатора...
 
Както и да е, не са Евро 3 и наистина някои от тях са за скрапа и класически цигански мечти. Класическия случай е S-220ка с подобен мотор, купена за 3-4 хиляди лева, без прехвърляне или подобните странни практики. Да се оправя който иска с тях.
 
Само да уточним: и аз не съм фен на големите мотори, не ме разбирай погрешно. Имах, стига ми.
 
Общинския данък (т.е. данък собственост на автомобил) има много общо с Еко нормите. Насърчава на теория обновяването на автопарка, вместо емоционалното придържане към гробници, което е любим елемент от народопсихологията. Не го забранява, като някой иска да притежава специфичен автомобил, е склонен да понесе и финансовите негативи от това.
 
Спомена акциз в някой от постовете, това го няма при автомобилите от доста години. Горивата са друга тема.
 
Имотите и квадратурата го дадох за пример как 2 еднакви еднакви имота (напр. апартаменти) имат еднаква данъчна оценка, без значение дали единия е обор, а другия прекрасен, с дизайнерски мебели. 
 
Не съм съгласен, че автомобилите трябва да се облагат на данъчна или пазарна оценка като имотите. Това стимулира гробници по улиците, а се предполага по тях да се придвижваме и ние, и децата ни. Новите автомобили са по-сигурни, по-безопасни и за пасажерите (да, има частни случаи, но като цяло са), отделят по-малко емисии и т.н. Дали алгоритмите за изчисляване на данъците са адекватни, друга тема. 
 
Определено смятам, че трябва да са обвързани с кубатура, еврокатегория, гориво, киловати и година, както и да взимат под внимание Хибрид/Пълен електрик. В момента някой от тези параметри дори не са включени, а други ползват типичната "социална" политика, да не "реват" хората, че им е скъпо да си карат дръгелите. В резултат на което годините имат обратна тежест и допълнително се натоварват собствениците на по-нови автомобили, вместо да е обратното... В някакъв момент и това безумие ще се изчисти (или не).
 
Ако искаш карай Кадилак Ескалейд, ако искаш карай Нисан Лийф. Твоя воля, просто си идва с финансовите последствия.
 
На Европа им е все тая. Ние сме една шепа хора. Колко точно да им обираме скрапа, при положение, че цялото ни население, останало в държавата е по-малко от Берлин само.

 

 

 

Много дълъг пост :)

 

Едно по едно.

Наистина говорех за мощните мотори 8 цилиндъра, мен ми показа 968.97 лева

 

 

Да питам. Данъка МПС не отива ли за подръжка на пътната мрежа? Ако ДА, тогава какво общо има екокатегорията? Евро 2 кола повече ли амортизира пътищата от Евро 6? Ако бъркаммоля поправи ме за какво точно отиват тея пари които ни взимат всяка година.

 

Аз също съм ЗА, хората с по скъпи и мощни автомобили, да плащат повече. Ама те така или иначе плащат повече, защотото автомобилите им горят повече. Според мен това е по справедливо. Все пак в цената на горивото има голям % акциз и ДДС, които след това се разпределят по съответните пера за екология и тн.

 

А относно Европа, не мисля, че им е все тая. Аз не претендирам, че съм пътувал из цяла Европа, но съм бил няколко пъти в Унгария, Чехия, Австрия и Германия и не съм виждал такива огромни пазари за автомобили 2ра ръка, както в България на Горубляне и Дупница да речем, а ти сам каза, че като население сме сравнително малки. Демек бройката автомобил по автокъщите на глава от населението според мен удряме челните места. Също така тук са и едни от най старите коли, които се продават в Европа. Замислете се, колко много коли има които се продават на цени под 5000лв. Дори под 2000лв. На жена ми клиото 2002ра година го купихме за 2000лв. Та кажете ми като сложите и печалбата, за колко е купена тая кола и е домъкната до България. Това според мен е скрап. Болшинството коли по автокъщите са дошли от автоморги според мен. Не съм 100% сигурен тъй като не съм вътре в кухнята, но просто на там ме води логиката. Аз не бих се занимавал да вкарвам кола от майната си, ако не мога да искарам от нея поне едни 500 или 1000лв., а  тя самата ако струва 2000 то .... разходи по транспорт, закупуване документация и тн. ме води да мисля, че цената на която са я купили в Италия да речем е била нищожна, демек - автоморга, защото ако се сравнят цените по обявите, те са много по скъпи от цените в България.