Лидерите на групировката върнали колите "доброволно" и се обявили за добросъвестни купувачи
Служителите на РДВР-Благоевград разкриха канал за крадени луксозни автомобили от Испания, които в продължение на 2 години са вкарвани в България и препродавани с фалшифицирани документи и пренабити номера на двигателите и рамите. Заловените автомобили са предимно БМВ, Ауди и Мерцедес.
Луксозните возила са били използвани предимно от лидерите на силова групировка СИК - подсъдимите братя Маргини, убития Милчо Бонев - Бай Миле и Венцислав Стефанов. С една от колите с марка “Ауди” изпълнителният директор на ПФК “Славия” – Венцислав Стефанов и покойният Бай Миле дори са пътували до съседна Гърция. Собствениците на колите са ги предали доброволно на служителите на реда, като живите лидери на СИК са заявили, че не знаели, че автомобилите им са крадени. За внасянето на луксозните коли на българска територия са използвани “мулета” от различни градове на страната, на чието име първоначално са били регистрирани автомобилите в съответните полицейски служби, предимно в Лом, Перник и София, като това е ставало по време на смените на определени служители на КАТ. Общият брой на установените луксозни коли, внесени по тази схема е 23. Към момента няма задържани лица, но са образувани следствени дела за всеки конкретен случай. Част от задържаните луксозни автомобили са на отговорно пазене в Митница - Благоевград.
"Ползвателите на автомобилите трудно могат да бъдат привлечени под отговорност, защото всъщност те се представяли за добросъвестни купувачи, които в случая са ощетени", коментираха разследващите.
На съвместна пресконференция полковник Кирил Георгиев, директор на местното РДВР, и началникът на митница Благоевград Иван Илчев съобщиха, че държавният бюджет е ощетен с над 400 000 лева от невнесени акцизи и вземания при мошеническа схема, осъществявана през Граничните контролно-пропускателни пунктове Кулата и Златарево. Предварителното следствие е установило, че крадените автомобили са преминавали с фалшифицирани документи и драстично снижени показатели за кубатура и мощност през едни и същи митнически групи от двете КПП-та. За канала са помогнали и трима нотариуси от София, за единия от които, Кирил Георгиев сподели, че са заведени много дела във връзка с измами. Митничарите, служителите на КАТ и нотариусите, които са били замесени в схемата все още са на работа, посочи Кирил Георгиев. Той изрази надежда, че на база събраните документи, всички замесени в схемата ще получат справедливото си наказание.
--------------------------------------------------------------------------------
Колите на българската мафия
Жоро Крайслера няма "Крайслер". Има автоработилница във Враждебна. Той е "последната инстанция" за колите на бизнесмените и мутрите. Един от малкото хора в страната, които могат да ремонтират дори и най-скъпите поръчкови модели. Крайслера е легенда. Подхожда към занаята си с майсторството на виртуоз. Автосервизът му е оборудван по последната дума на техниката от Германия, Австрия и Америка. Но не с това се е прославил. Известен е като един от малкото експерти, които могат да направят повредения скъп автомобил неузнаваем * така, че никой да не разбере за смъртта на предишния собственик в него. Заличава дупките от куршум в тапицерията, следите от стара, засъхнала кръв по стъклото, поправя дори повреденото автоматично управление.
За първи път Жоро Крайслера се прочува, когато ремонтира до съвършенство колата на Стефан Мирославов * Крушата, застрелян на 4 септември 1993 г. Мерцедесът, в който той е убит, е поръчков и се счита за уникат. Кабриото престоява година и половина в двора на Националната следствена служба. Когато братът на Крушата * Живко Мирославов, прибира колата, тя е неузнаваема * с дупки от куршумите в резервоара, потрошено предно стъкло, повредена техника на управлението. С ремонта се наема Крайслера. По-късно автомобилът се кара от сина на Крушата, но след като момчето е убито в Америка, злощастното возило е продадено на захарен търговец от Пловдив.
Да проследиш историята на колите, които са карали богатите бизнесмени приживе, или пък тези, в които са убити, е равносилно на това да напишеш нова история за тях. Част от етикета на тези среди е: "Колата е визитна картичка. Трябва да е скъпа, представителна и по възможност * поръчков модел". Именно тези коли са и лобното им място. От убийството на Крушата досега са извършени над 40 разстрела на знакови и не толкова известни мъже в държавата. Повечето от тях са били в колите си. Какво се случва със скъпите играчки, надживели собствениците си?
Филип Найденов *- Фатик
Мерцедес S 600
След убийството на Фатик Мерцедесът му е потрошен. Нов се продава за около 360 хиляди лева.
Той е човекът, който доставя поръчковите модели автомобили. Приживе има участие в автокъщите "Капитолия" и "Софавто". На 19 август 2003 г. е убит, докато прекосява бул. "България" с бронирания си мерцедес. Седи на задната седалка. Стъклото на автомобила е разбито, още при първия оглед полицаите намират над 20 гилзи. Пораженията са в ходовата част на автомобила, издраскана е бронята, след касапницата тапицерията е пропита с кръв. Нелепо съвпадение е, че друг представител на подземния свят * Васил Илиев, е убит в кола, купена лично от Филип Найденов. Автомобилът, в който години по-късно е застрелян Фатик, престоява 14 месеца в Националната следствена служба.
Мерцедесът, в който умира един от най-богатите българи, е поръчков. Подобен модел в момента се продава на цена от 366 хиляди лева само след предварителна заявка от шест месеца. Втора употреба струва около 250 000. Има всички екстри * бордови компютър, фарове с функция за следене завоя на пътя. Воланът е електрически, от кожа и махагон, мултифункционален с памет на движенията. Задните седалки са масажни, а предните * мултиконтурни. Има датчик за фарове и мъгла.
Освен интерес към колите, синът на Стоил Славов - Георги има слабост към манекенки като Снежина Вълкова.
Колата, в която е убит Фатик, сега се кара от сина на Стоил Славов *- Георги. Купена е за около 140 хиляди лева. Със същия модел се е придвижвал приживе Васил Горчев -* Кьоравия, застрелян на 20 януари 2005 г. Сега е собственост на съпругата му Таня.
Константин Димитров *- Самоковеца и автопарк за 600 хиляди евро
Прословутият джип на Константин Димитров-Самоковеца сега е каран от сина на Стоил Славов *- Георги.
Той не намира смъртта си в автомобил. Веднъж е обстрелван с гранатомет, но оцелява. След ремонта колата е купена от малкоизвестния наркопласьор Николай Иванов, с прякор Булята.
Докато Константин Димитров е жив, не слиза от поръчковия си брониран мерцедес G500 т. нар. кубче (със същия се движеше и бившият главен секретар на МВР, кметът на София Бойко Борисов). Сега и тази кола на Самоковеца се кара от сина на Стоил Славов -Георги. Експертната оценка на автомобила е 129 хиляди лева. Автопаркът на покойния наркобос е наистина внушителен. Включва мерцедес S500 (колата е купена за 1000 лв. от автокъща "Капитолия", но е застрахована за 150 хиляди лева година по-късно). Друг автомобил, собственост на семейство Димитрови, е също с марка мерцедес *CL230. Колекцията включва още джип "Исузо" Трапер (75 хил. евро), мотор ямаха и "Опел" Калибра.
Ако някой бъде застрелян в автомобила си, колата се вдига от местопроизшествието и се закарва в Националната или столична следствена служба за изземване на доказателствен материал. Там престоява обикновено около 1-2 години. След това се предава отново на близките. Нито един от тях не е пожелал да запази подобно "тежко" наследство. Колите се ремонтират от фирмите, в които са застраховани. И след това се пускат отново на пазара. Едно от местата, където се излагат, е автокъща "Капитолия". След смъртта на Георги Илиев из подземните среди се пусна слухът, че там се продава поръчковият му мерцедес (моделът е същият като този, в който е застрелян Филип Найденов *- Фатик).
Братята Пехливанови *- сантименталност
Едно от хобитата на покойния Поли Пантев е било да събира хубави и много скъпи коли. Подобно на Самоковеца, автопаркът му е наброявал над 12 коли, всичките доставени с поръчка в България. Любимата кола на Поли Пантев е брониран джип мерцедес с множество подобрения в нея. Американска фирма се е погрижила да изработи по поръчка и охранителната част * стъклата са същите, които използват и военните от спецчастите, а покритието на бронята гарантира непробиваемост, дори и при нападение с по-мощно оръжие. Поли Пантев е в същия автомобил, докато е обстрелван с гранатомет, и оцелява. Година по-късно * през 2001 г. е застрелян на остров Аруба. Близките му задържат само част от автопарка, но мерцедеса преминава в ръцете на един от братята Пехливанови * Георги. Пред свои близки той споделя: "Можеше нищо да не взема, но трябваше да имам тази кола. Имам чувството, че така Поли е с мен". Извън тази сантименталност, всичко това си има и друго обяснение * в средите на ъндърграунда се счита за знаков фактът кой ще вземе любимия автомобил на покойника. Това донякъде показва и, че той ще е новият наследник в системата.
След като се сдобива с ценния трофей, Георги Пехливанов наистина не пропуска да се похвали с придобивката си и кара само нея, въпреки че и той притежава колекция от класови коли. Соченият за наследник на Поли Пантев така и не успява да се порадва на джипа. Той е в същата кола, когато след седем месеца килъри се опитват да го убият с гранатомет, докато се придвижва към къпалнята "Мария Луиза". След този случай Георги Пехливанов става суеверен и отказва да се качи повече на злощастния мерцедес.
Новата генерация - * BMW * Х5 и Порше "Кайен"
По ирония на съдбата фолкпевицата Глория използва за един от последните си клипове "Крепост" точно моделите автомобили, в които са извършени последните две убийства на известни мъже в държавата * BMW-Х5 и Порше "Кайен".
Сребристото BMW на Емил Кюлев все още е в двора на националната следствена служба
Фолкдивата няма дарбата на пророк, но пее в припева си: "В самота обречена, със сърце разсечено, моята душа волна да убиеш не, не можеш!" За разлика от останалите, последните жертви не са знакови фигури от подземния свят. В джипа BMW е бил банкерът Емил Кюлев (застрелян на 26 октомври 2005 г.), а в поршето * Иван Тодоров * Доктора (22 февруари 2006 г.).
Джипът, с който се е движел банкерът Емил Кюлев, е сравнително нов модел, произведен 2004 г., а цената му втора употреба може да достигне и 100 хиляди лева.
Поршето "Кайен" (продажна цена 180 хиляди лева), в който е застрелян Иван Тодоров * Доктора, също е в лошо техническо състояние. Поражения има по предното стъкло, по седалките, скоростната кутия, куршуми са извадени дори от резервоара. Колата, собственост на съпругата на Доктора *Вилиана, е в столичната следствена служба. Засега и за двата автомобила няма купувач.
Мерцедес S600, какъвто е имал и Георги Илиев, в момента се продава в автокъща "Капитолия" за 199 900 евро.
C6666HB
Регистрация: 05 юли 2007Офлайн Последно: 27 фев 2008 - 19:35:03