Към съдържанието

  •  

C6666HB

Регистрация: 05 юли 2007
Офлайн Последно: 27 фев 2008 - 19:35:03
-----

Моите мнения

В тема:BMW

06 януари 2008 - 11:06

Когато един автомобил,било то и "щар по щар" легне по корем,както е в случая,само с дърпане или с откоповане може да излезе.

В тема:Колите на българската мафия

06 януари 2008 - 10:56

Автокражбите у нас е тема, която е добре позната и на полицията, а и на повечето хора у нас вече близо от петнадесет години. Оказва се, че въпреки усилията на полицията да ни убеди, че българската автомафия вече е мит и част от миналото, бандите от хора, препитаващи се с кражби на коли, продължават да съществуват. И коли продължават да изчезват както в България, така и в държави от Западна Европа като Италия или Испания например. В тези две държави и законите са направени така, че направо улесняват действията на родните автоджамбази. В Испания полицията няма право да те спира, ако не нарушаваш правилата за движение по пътищата. Така че ако си изряден шофьор и колата ти е крадена, на практика никой няма да те спре.



Точно това използват родните банди, които в момента – примерно в Испания, продължават да са над 20. Начело на такива отряди за кражби на коли са хора като Кольо Бързия, Богдан Рибарски или известния врачански автокрадец Венцислав Василев–Венко. Според информация на Дарик, в периода 2003–2005 година тези имена не веднъж са влизали в испанския арест, но след това са се отървавали само с условни присъди и големи глоби. Всъщност според законите на Иберийския полуостров противозаконното отнемане на автомобил не се определя като тежко криминално престъпление и наказанието за това често е само условна присъда. В продължение на вече близо 12 – 13 години родните банди са се превърнали в истински господари в Испания, а проблемите по между си решават с кървави конфликти. Най-ниските етажи на подобни банди продължават да се намират тук в България, въпреки че МВР твърди обратното. Това са хора, които са отскоро в бизнеса с крадени автомобили и не са заслужили доверието на босовете си.



Десетки са операциите на испанската полиция в Мадрид и други големи градове на Иберийския полуостров, които не успяват да вкарат за постоянно в ареста българските автокрадци. В повечето случаи автоджамбазите излизат сухи от подобни ситуации благодарение на съдии, които не им налагат сериозни наказания. Един от най-големите босове на подобни престъпни групи е Богдан Рибарски, познат с прякора Тупи от Перник. Според запознати, Рибарски е на около петдесетина години и говори свободно 4 езика – испански, английски, италиански и френски. Преди около половин година Рибарски заедно с цялата си банда попада в ареста в Мадрид. Арестуван е, след като само за ден хората му задигат 15 автомобила, сред които два джипа на футболисти от местния тим на „Атлетико” /Мадрид/. След кражбата в Мадрид избухва скандал, а полицията взема спешни мерки и Рибаски заедно с бандата си е арестуван.


Тактиката на бандата на Богдан Рибарски е следната – набелязва се луксозна лимузина и за задната и броня се връзва кутийка от безалкохолно. Когато собственикът тръгне да проверява какво трака – докато отвързва металната кутийка – крадците влизат в колата и изчезват. Често се инсценират леки катастрофи или пред колите се хвърлят боклуци или улични кофи. След кражбите луксозните модели коли се крият около седмица на различни подземни паркинги в Мадрид и околностите на града. После в работилници в близкия град Хетафе старите номера на рамата на двигателя и купето се трият с лазер и се набиват нови. Специалисти твърдят, че по този начин, дори и с проверка с инфрачервени лампи, не може да се открие разликата. Запознати разказват, че важно място в бандата на Богдан Рибарски има и жена му Елеонора – която подготвяла фалшивите документи с помощта на познати адвокати и нотариуси в Мадрид.


Първата операция срещу тази българска престъпна група е още през 2003 година. Тя носи кодовото название „Адриатик” и при нея са задържани повече от 20 българи. Сред тях е и дясната ръка на Богдан Рибарски – врачанският автокрадец Венцислав Василев – Венко, както и други членове на бандата – Ради-Дългия и бившият футболист от Варна Георги Павлов – Гъзара, както и десетина автомонтьори от сервиз в Хетафе, които са извършвали подмяната на номерата на колите. След акцията става ясно, че зад бандата на Богдан Рибарски стои мощна международна организация за трафик на леки коли – возилата пристигат в България и се крият в автокъщи във Враца, Перник, Стара Загора и Велико Търново. След като мине около месец колите поемат с новите си документи в посока бившите съветски републики или страните от Близкия изток. Там се продават на цена около 2/3 от реалната им стойност. Парите се внасят в България без да се декларират и се предават по веригата, докато достигнат човека, който е най-високо във веригата на престъпната организация.



След като успява да се измъкне за пореден път от испанските власти, Рибарски се укрива за известно време в Истанбул и Солун, след което отново поема към Испания. Арестуван е още на летището във Валенсия, след което е осъден условно за кражби на автомобили и е пуснат с четири години изпитателен срок. Вместо да се откаже от бизнеса си с крадени коли Тупи отива на юг в Марбея и организира нова група за кражби на коли. Този път дясната му ръка е друг известен врачанин – Кристиян Митев – Косера. След като открадват скъпо „Порше” – собственост на испански депутат, хората от бандата на Богдан Рибарски пак попадат в ареста. Тогава властите в Мадрид намират в тайници на престъпната група автомобили за над 300 хиляди евро. В апартамент в испанската столица пък са открити оръжие, фалшиви банкноти, евро и долари и малко кокаин. И това не стига на испанските съдии, за да осъдят Рибарски на затвор. След няколко месечна съдебна сага той пак е на свобода.



Докато продължават опитите на испанската полиция да вкара бандата на перничанина в затвора, той си купува луксозна къща в скъпото мадридско предградие Виа Алба и сформира нова банда за кражби на автомобили. И този път Тупи налита на кола на грешен човек – хората му открадват луксозния мерцедес на френския нападател на „Атлетик” /Билбао/ Гюлен Люпетели. И отново след инцидента става скандал и започват да се обсъждат действията на българската организирана престъпност в Испания и бездействието на полицията на Иберийския полуостров. На всичкото отгоре след скандала при разследване на българската полиция колата се оказва, че е в България на платен паркинг в Несебър. Следва нова операция срещу бандата на Рибарски – този път заедно с него са задържани няколко от най-добрите му хора - Георги Живков – Фогата от Бургас, Павел Донев – Пачата и известният несебърски автокрадец – Иво Ряпата. Последният е издирван от властите в Испания за няколко опита за убийство при кражби на автомобил.


Две трети от заловените автокрадци са с паспорти на косовари – твърдят запознати. Според полицаи от ГДБОП масова практика сред българските мафиоти в Испания е да се подвизават с чужди паспорти. Най-често използваните лични документи са на литовци, поляци или чехи. Така българските банди се укриват от закона и макар да имат по няколко присъди за кражби на коли, побоища и трафик на дрога винаги излизат сухи от ситуацията. Последният арест на Богдан Рибарски и хората му датира от 13 декември 2006 година. Бандата е задържана тогава, след като пак попада на неправилен автомобил. В Мадрид са откраднати 4 джипа, собственост на неправителствена организация, работеща с полицията. За момента няма точни данни от Иберийския полуостров дали Рибаски и хората му са на свобода или са останали в ареста. Преди около 5 месеца испанските информационни агенции пуснаха новината, че е бил задържан 31-годишният Венцислав Василев – Венко. Това е същият този Венко, за който ви разказахме, че дълго време е бил дясната ръка на Тупи.



Друг от хората в Мадрид, занимаващи се с кражби на коли, варненецът Константин Рогов – Рогача също е добър познайник на полицията. Той е арестуван около 30 пъти в последните 7 години. Рогача е син на известен хирург от Варна. За пръв път влиза в полезрението на полицията през 1994 година, когато полицията в Шумен го спипва, когато се опитва да отвори паркирано „Ауди” с лап топ. Криминалисти твърдят, че Рогача е майстор на отварянето на скъпите автомобили, които са кодирани и със сложни защитни системи. Рогов успява да блокира кодовете посредством компютърна програма, изработена от двама сърби. Говори се, че дори след един от арестите на Рогача в Испания към него интерес проявяват и американските служби, които му предлагат да им съдейства. Той отказва. Сред съдиите и прокурорите във Варна се говори, че бившият шеф на Окръжната следствена служба Румен Радев е бил отстранен заради слаба работа по разследване срещу Рогача и бандата му.



Това са все известни на властите у нас и в Испания български автокрадци като Марио Александров, Валентин Янков - Вальо Дебелия, Даниел Димитров - Дидо Бордюра, Атанас Атанасов - Изаурата, Атанас Косев – Гъската и още десетина човека все с подобни прякори. Повечето от тях се подвизават в Испания с фалшиви самоличности и са хора, чиито координати не могат да бъдат открити нито от българската, нито от испанската полиция. На няколко пъти бандата на Рогача е разбивана. Последният път беше преди около 5 години. При тази операция с кодовото название „Пътник” се измъкнаха двама души Евгений Барбов и Ивайло Паунов – Джованито. Единият от тях и в момента се намира във Варна и общо взето бездейства като твърди, че вече е оставил зад гърба си кражбите на коли, а дирите на Джованита се губят някъде около Централна Америка. Ивайло Паунов изчезна от Варна, след като беше разстрелян показно в компанията на мис България Михаела Мирчева и по чудо оживя.



Всъщност като цяло повечето от добрите автокрадци в момента са в неизвестност. Последната акция на полицията, при която бяха задържани автокрадци у нас беше във Варна. В ареста тогава попаднаха двама души със звучните прякори Дупето и Таралежа. След операцията полицаите заявиха, че това са последните двама автокрадци от старата генерация, които действат по добре познатия ни начин – отваряне на коли с устройство тип меча лапа или разкодиране с лап топ. Така и не стана ясно какво е мястото на тези двама души в йерархията на подземния свят и за кого работят. А иначе опитът им да отключат скъпо БМВ, струващо около 100 хиляди евро, е доста дързък. Твърде вероятно е Дупето и Таралежа да са най-малката брънка от сложна организация, простираща се основно извън границите на България. И на своя глава да са се опитали, както казват те самите, да изгърбят някоя и друга кола, за да изкарат малко пари.


Така въпреки уверенията на полицията, че автокрадци у нас вече няма – техните банди продължават да съществуват. За това говорят и десетките информации на агенциите от Испания, които съобщават за стотици случаи на кражби на коли по луксозните курорти. Според запознати бизнесът с крадени коли няма да заглъхне докато има пазар за тях – в Близкия изток или бившите съветски републики

източник.

В тема:Обвинението срещу Максим Ставийски

13 декември 2007 - 22:07

Темата не ви е интересна нали :dontknow:
По-важно е да не ви се нарушава вътрешния мир.Дано утре не стане така,че вашето дете не стане жертва на такъв,който е пил две питиета и се е качил в МТБ-то си.

В тема:Ръкавици за шофиране

13 декември 2007 - 22:00

И аз мисля напоследък за такъв аксесоар.Наистина ми се налага,щото моя волан е много "лъснат" от вековната употреба(използва се от 80-те г. на миналия век!),също така нямам хидравлика и понякога работата става зле..
Но пък за по новите автомобили с неизносена все още кожа,перфектна хидравлика,мисля,че няма смисъл.

Цепиш мрака пич ............. за около 80 Лф-а можеш да си смениш "Фолана" с почти нов и да ти остане само Сиси Кеч да ти свири на лоста :icon_coolgrin:

В тема:няколко вапроси за 126 260 se и 500 sel

13 декември 2007 - 21:54

сажалявам ама на салона няма има 2-3 от ван . Но незнам как да ги кача?????

Абе момче ти къде си учил Български в Македония ли :yahoo