Към съдържанието

  •  

Mitakat

Регистрация: 19 май 2007
Офлайн Последно: 13 мар 2024 - 10:34:55
-----

#440570 Проблем с автомата

Публикувано от Mitakat на 07 април 2022 - 09:31

Симптомите са единствено и само на 5-та предавка, колата леко се форсира (100-150 оборота) и от време на време не иска да я включи,просто изключва от скорост,при самото превключване! Долял съм и около 800грама масло на скоростите и сега е доста по добре,изключването от скорост не ми го прави

Обслужвана ли е тая кутия? Ама не при някой гаражен майстор, дето да й пусне маслото от картера, ами да се смени цялото масло, да се промие, да сменят филтъра, буксата и уплътненията? На моята кутия също имаше играене на 100-150 оборота, докато загрее, но това се появи след около 35000км пробег след обслужване, както и при заминал локъп соленоид. Минатала седмица ми смениха соленоида, обслужих я, понеже й беше време и сега е часовник :)

 

Ако караш с неподходящ размер гуми също може да се шашка, както е писал Subsonic горе. 


  • 1


#437806 P0171 Бедна смес

Публикувано от Mitakat на 14 септември 2021 - 15:08

Дали проблемът не е в газовата и това как е направена :)


  • 2


#437804 Дискове и накладки за смяна?

Публикувано от Mitakat на 14 септември 2021 - 14:51

Здравейте,

Единствената ми идея кога диск е за смяна е когато има ръб, а като гледах моите не ми изглеждат в добро състояние.
Тъй като е много важно за мен гумите и спирачките да са в отлично състояние, реших да питам тук дали да сменям дискове или само накладки, отпред и отзад ли?
Сервиза ми казва че щом не ми дава сигнал за смяна на накладките, няма смисъл да ги сменям сега.
Наскоро започнаха да свирят малко и ме накара да ги разгледам и снимам.

Долу прикачван снимки на предните и задните, като по-изхабените са предните.
Първите две са предните и си мисля че поне накладките са за смяна?

Благодаря!

Че добре изглеждат, мисля, че няма нужда да ги пипаш :) За накладките ще ти светне лампата като им дойде времето, а за дисковете ръб-мръб са глупости :) Взимаш 1 шублер и мериш дебелината, ако са под минално допустимата, което ме съмнява, то се сменят :) Ама според мен си карай така, нищо им няма


  • 1


#437784 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Mitakat на 13 септември 2021 - 12:13

Понеже въпросите във форума без да имат последващо развитие говорят за лошо "форумно възпитание", та по темата с актовете и ходенете в Гърция през Кулата :)

 

Нито на отиване, нито на връщане ми гледаха каквото и да било. На влизане в Гърция видяха личните карти, паспорта на детето и ме питаха за Акт за раждане дали нося. На влизане в БГ не гледах нищо, дори лични карти :) Документите на колата дори не са ми гледали :) Имаше кола на TOLL-Полиция, но нито ме спряха, нито ми връчиха нещо, че май месец съм карал без винетка, а имам честитка. Явно както е отбелязал колегата, то честитка за винетка става дължима след като се обработи и си промени статуса от "постъпило" на нещо друго :)

 

Живи и здрави! :)


  • 1


#437569 Въпрос относно технически преглед.

Публикувано от Mitakat на 12 август 2021 - 08:43

Точно това имах предвид - плащам данък за кола, която няма категория според талона, но пък на преглед, тя трябва да отговаря на Евро 3. Парадокс и безхаберие... :)

Не бъркай ЕВРО с ЕКО ;) ЕВРО 1/2/3/4/5/6/6а  и т.н. са по стандарт, където се отчитат NOx и т.н. ЕКО 1/2/3/4 е българска глупост, където се мери CO и димност при дизелите, което е нищо друго освен прах в очите на Европейски съюз, че сме взели мерки, за да станем по-екологични. 


  • 3


#437436 Вицове

Публикувано от Mitakat на 27 юли 2021 - 08:25

Двама роми (мангали) си говорят:

 - Асане, ти таковал ли си медицинска сестра?!?!

 - Ъъъ... баш медицинска - не


  • 1


#437405 C270 CDI W203 голям проблем!

Публикувано от Mitakat на 23 юли 2021 - 10:49

Митак, дай няк'ва връзка с "бат Ачо", моля?

0888701251

 

Офисът му е близо до Централна гара. Ако се разбереш с него в работни дни, то в тая зона може да се видите и да ти прочете колата. Иначе през уикендите ползва на брат му сервиза (доколкото знам), който нямам представа къде се намира :) 


  • 1


#437361 Въпрос относно технически преглед.

Публикувано от Mitakat на 16 юли 2021 - 09:34

Друго, което ми прави впечатление е, че се гледа само CO при бензините и димност при дизелите. Нищо не се споменава за NOx, а той също е опасен парников газ и предизвиква смог и респираторни заболявания. Нищо няма и за PM10 и PM 2.5 (ФПЧ 10 и 2.5 микрона) - причинители на респираторни, сърдечно-съдови заболявания и тумори.

 

CO и димност са критерии от Евро 1, но с нива от другите евро-категории.

Понеже за да мериш NОx или PM10/2.5 трябват други уреди, които са скъпи... Та да хвърлим малко прах в очите на ЕС,че спазваме задълженията по "Зелената сделка".... То меренето на димност при дизелите само по себе си е е глупост.. Един приятел беше запалил (буквално) DPF-a на неговата 204ka, та после димността му излизаше 0,01 при норма 1.5 :) 

 

Целият зор е да имаме стикери... от които нз каква е ползвата при положение, че имаме Евро-категория в талона. Да проверяват автомобила дали си отговаря на Евро-категорията, мамка му... :) Но пък за да проверят дали отговаря на Евро4, то тр да мерят NOx.. 

 

A бе важното е да сме живи и здрави :)


  • 2


#437327 Сервиз за пълен преглед при покупка на автомобил

Публикувано от Mitakat на 14 юли 2021 - 09:51

Привет! Ако е за София, то има един пич - Станислав Тасев, който предлага STAR на адрес и се занимава само с Мерцедеси. Знае какво прави с диагностиката и какво гледа, та всичко що се вижда през STAR ще го изчете и ще ти сдъвче информацията + живи данни, ако искаш да карате колата и така. За другите неща също може да ти свърши работа, но сервизът му не е в София. Може да го намериш във FB или ми пиши, за да ти дам телефон. Имай предвид, че е доста зает и може и да няма време, за да ти обърне внимание в разумен за теб срок. Напр. на мен ми се е случвало да ми даде час за STAR след 2 седмици, но съм доста доволен от него като начин на работа, като отношение и като това колко тр да си разбира от работата. :)


  • 1


#437182 Ремонт на запекли клапи на климатик w209

Публикувано от Mitakat на 02 юли 2021 - 08:49

Малко ъпдейт :
Оставих колата при едно момче близо до Радомир, в резултат на което две стъпкови моторчета са подменени и сега системата работи супер [emoji3577]

Изпратено от моят Mi Note 10 с помощта на Tapatalk

Станислав е супер!!!! Много точен човек и много добър майстор. Няма "ма то това е много работа", "ма то е мн разглобяване" и т.н. Радвам се, че ти е решил проблема и сега нещата са добре :)


  • 1


#436922 Датчици - ДПФ

Публикувано от Mitakat на 09 юни 2021 - 11:16

Здравейте, колеги! 

 

Тъй като няколко пъти съм писал по темата с моите температурни датчици около DPF-а, а така и не намерих или получих инфо на 1 място, та реших да споделя целия опит, който имах с тая история.

 

Проблемът!?!

Карам си колата предимно на дълъг път и не баш "бабешката", но не и джигитски... А бе г/д с ограничения. Уви, чат-пат ми светваше Check Engine-a и все една и съща грешка: "check actual values of components B19/7 (upstream TWC [KAT] temperature sensor) and B19/9 (Temperature sensor upstream of diesel particulate filter)for plausibility". Има ли грешка, значи се търси човек със STAR. Ta какво виждаме на STAR

  • DPF-a е минал регенерация, но %-сажди стои висок (70-85%)
  • Всички условия за влизане в регенерация са ОК
  • Тестът на въпросните датчици минава успешно

Та.. 1вия път заключението е случайна грешка. Но.. това се случва 2-3-4-5-6-10 пъти пак. Очевидно има проблем с тия датчици и трябва да се сменят, но тук имах друг проблем. Датчикът, който е върху DPF-a, някога е свалян и след това е монтиран некадърно, та сега не иска да излиза. Та тука вече започвам да търся кой да удари 1 рамо с тия датчици. След няколко месеца ходене по DPF-джии, то получавам все едни и същ отговор - "Тая кола е почти пълнолетна, DPF не е читав и е за изхвърляне. Давай да го изкормим с катализатора".

 

 

 

Решението!!!

В крайна сметка намерих един пич, близо до София, който ремонтира само Мерцедеси. Човекът излезе страшно точен!!! Дойде, направи диагностика, но освен гореизброените точки, то се опита и няколко пъти да пусне регенерацията, като регенерацията всеки път fail-ваше, а след това на показанията дали е ок за регенерация, то разликата в температурните сензори беше около 200градуса (допуск 50градуса). Та 100% 2та датчика са за смяна. Хвана се човека да ги сменя, но видя зор. 

  • Има вложка за развиване/завиване на датчици, която предни пъти не е ползвана, та е заоблила главата на датчика и драма с развиването
  • При монитирането на тия датчици винаги се слага медна грес, иначе запичат и псуваш

Та наложи се човекът да свали целия кожух, че да му е удобно за работа. Съоветно тук-там скъсан болт, развалена резба. Ta излезнаха тия датчици... но оказа се, че няма общо като номера, с тези, дето илизат по VIN. Та тука се почна едно търсене датчици.. Дали заради Covid-a или нещо друго... ама датчици нямаше при повечето дилъри на части. В крайна сметка се намери един евтин вариант Autlog. С новите датчици минава успешно регенерация, изичства до 0% саждите и всичко е супер. Взимам си колата, карам,но... пак има но.. след 500-600км - бааааааааааам!!!! - "Check Engine".. Оказва се, че 1вия датчки, този дето е до турбото е дефектирал и постоянно показва 2000 градуса. Този беше по-трудният за намиране датчик... Та в крайна сметка си покарах няколко седмици с тая грешка и светнал Check Engine, докато пристигне OEM датчик от Дойчланд. Това, което беше интересното е, че тоя датчик уж пази катализатора и DPF... ама си показва 2000градуса, а колата влиза в регенерация и не вдигна саждите. Вярно през тия няколко седмици пак почти нямах градско каране, а основно магистрално и извънградско. 

 

В крайна сметка вече дефектиралия датчик е сменен, не светят лампи и колата е супер. Ако някой се чуди що е била нужна цялата тая драма, то

  • имам нормално функциониращ двигател и DPF в момента, което за мен е важно. Все пак и от 12 юли ще влезнат в сила новита правила за ГТП
  • колата се усеща 1 идея по-тиха  и по-пъргава
  • с дефектирали датчици среден разход 7-7.5л при каране до 120-130км/ч и средна скорост 90км/ч
  • с ремонтирани датчици и нов дебитомер (консуматив, нз защо хората чакат да дефектира, че да го сменят) - разход 6-6.5л :)

Какъв е изводът от цялото това писане... Ми поддържайте си правилно колите, използвайте оригинални части или поне части, на които може да им се вярва (доколкото това е възможно). Все още има хора, които не се плашат от работа, съвестни са и са ескеперти в това, което правят. 

 

Бъдете здрави! Шофирайте безаварийно!

 

Поздрави,

Митака

 

Прикачен файл  178140352_164999262191242_705894419481655281_n.jpg   91,92K   8 Брой сваляния

Прикачен файл  178495111_2912949915632501_3763205343756506200_n.jpg   34,56K   8 Брой сваляния

Прикачен файл  175711798_1723456881189091_7711921886915076084_n.jpg   71,16K   8 Брой сваляния

Прикачен файл  177182636_164519755551611_6799279747908610222_n.jpg   71,58K   8 Брой сваляния

Прикачен файл  176977531_788677121755393_1717187146207608404_n.jpg   63,18K   8 Брой сваляния

[attachment=46810:177182636_164519755551611_6799279747908610222_n.jpg

 

Прикачени файлове


  • 3


#436626 Мнения за застраховки каско, лоялни компании

Публикувано от Mitakat на 20 май 2021 - 09:31

Привет! Ползвам застрахователен агент, който ми прекарва колата през ликвидация, както и после през доверен сервиз. Та поради тая причина каското е там, където човека каже. :) Звучи наивно и глупаво от моя страна, но аз съм супер доволен. Не съм чакал с месеци за отремонтиране и боядисване и не съм имал проблем със завеждането на щети.

 

Говорейки за компании, то 1во бях на ДЗИ, които бяха супер, но решиха, че 4 елемента с паркинг щети за 1 година са прекалено много и ми вдигнаха каското с 30%, та вече 2ра година съм на Булстрад. Нямам все още завеждани щети към тях, но предстои.

 

Поздрави,

Митака


  • 1


#436508 Проверка по ВИН номер

Публикувано от Mitakat на 09 май 2021 - 18:25

Заповядай: https://www.ilcats.r...rch&language=en ;)


  • 1


#433785 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Mitakat на 27 ноември 2020 - 11:08

Ползвайте Waze :) Безплатен е, върши доооста добра работа за трафик и едноклетъчни с фуражки. Не винаги ги има регистрирани.. ама шанс :) за без пари толкова, а и не бива да се оливаме със скоростта. 

 

OFFTOPIC: 1 ядрен физик пострадал при каране на ски и се наложила мозъчна операция. Отстранили му огромна част от мозъка....След като се събудил, станал от леглото и започнал да се вайка - "Къде ми е палката, къде ми е палката? Отвън има знак 60, зад него храст,а я пътя е прав?"


  • 2


#432222 Интересни снимки на Мерцедеси

Публикувано от Mitakat на 10 септември 2020 - 14:49

Циганията си е цигания :) Да е жив и здрав IIVVOO, че повдигна темата, за да мога и аз да се разпиша с някои наблюдения.

 

119067728_322848552368899_74498188937774

119176823_716351098945431_87356256165245

119177154_1314815832054334_8963102081131

119124432_1852858364854390_6210196091193

119060994_2855818771189339_3852120908422

 

Снимките са правени от мен, а мястото е Classic Remise Düsseldorf 

 

Тези класически Мерцедеси са причина да харесвам Бенц... новите Mercedes-и са красиви, AMG-тата вървят на змей, ама тия класики... просто е много готино да видиш каква е историята на марката и каква инженерна мисъл е имало през годините.


  • 3