Колеги, налага ми се да отсъствам зимния период и няма да карам колата. Може ли малко съвети как да процедирам с акумулаторите за да няма проблеми след като я съживя след 4-5месеца?
Имам смарт зарядно, което може да поддържа заряд за дълго време, т.е. след като зареди акумулатора влиза в режим на до-заряд с много малко ток, като следи динамично промяната на напрежението и като тригер на шмит се включва само когато се наложи.
Проблема е, че няма къде да го вържа в гараж с електричество. Та кой вариант е по-добър:
- да оставя колата така и след няколко месеца да прекарам ток за 1вечер и на място да дозаредя акумулаторите?
- да сваля двата акумулатора и да ги вържа да си седят захранени вкъщи на топло? Има ли тънкости в процедурата? Например да оставям врати/капаци отворени (колата е в гараж, но без ток) и в каква последователност се откачат и после закачат акумулаторите? Първо малкия или първо големия?
- евентуално мога да накарам човек да прекарва ток на 2 месеца веднъж и да поддържа акумулаторите да не умрат, но не ми се струва удачно решение?
Кое е по-добре за електрониката на самата кола? Чувам от хора, че W211 не обича да й махаш много много акумулаторите. Но от друга страна не е много добра идеята да седи с ниско напрежение акумулатора вързан за колата...
Ще се радвам на всякакви съвети, от по запознатите, дето са практикували такъв тип зазимяване.