Към съдържанието

  •  

laleksiev

Регистрация: 23 апр 2017
Офлайн Последно: 13 сеп 2021 - 09:55:15
-----

#416955 Смяна спирачки без изключване на SBC

Публикувано от laleksiev на 27 февруари 2019 - 19:00

Благодаря ти за отговора. Аз в момента нямам достъп до Star и трябва да направя процедурата без него. Имам Delphy, но не съм гледал дали той може да изключи SBC-то. Ти с каква диагностика го спря?

Метода с изключване буксата на модула го практикуват всички сервизи дето нямат Star, не само в БГ ето:

И май няма проблеми или поне никой не е казал, че това може да навреди. Иначе и на мен ми се струва hard подход

Има и процедура на МБ по изключване на SBC без диагностика и общо взето е това:

Deactivate:

  • Разхлабват се болтовете на джантите, но не се отвиват докрай с цел после лесно да се свалят гумите.
  • Вдига се автомобила – на подемник или на трупчета
  • Скоростния лост се мести на неутрална N (много важно и никой не го пише това)
  • Оставя се отворен прозореца на водача
  • Уверете се, че всички електрически консуматори са изключени
  • Извадете ключа от ключа за EIS модула (за стартиране на двг)
  • Извадете KEYLESS-GO от автомобила и го оставете извън обхвата на предавателя (ако има)
  • Затворете всички врати и заключете автомобила
  • Изчакайте 30 секунди
  • Отключете автомобила
  • Изчакайте 15 секунди
  • Заключете автомобила
  • Спирачната система вече може да бъде ремонтирана

Внимание! Автомобилът НИКОГА НЕ трябва да бъде отключван по време на работа на спирачната система

След като са сменени дискове/накладки/спирачна течност/спирачни апарати, ако се ремонтират се монтират гумите и следва обратната процедура. 

 

Activate:

Температурата на хидравличното устройство не трябва да надвишава 80 ° C

  • Отключете автомобила
  • Вкарйте ключа в EIS модула и дайте на контакт
  • Изключете контакт
  • Изчакайте 5 секунди
  • Дайте отново на контакт
  • Завъртете 2 оборота на лявото задно колело
  • Завъртете колелото равномерно в посоката на движение
  • В рамките на 1 минута, завъртете лявото предно колело с 2 оборота
  • SBC модула ще се активира автоматично

 

Ако е необходимо колата да е във въздуха щея кача на трупчета /стойки/ и готово, но ако няма нужда ще ми е безмислено забавяне, затова питах.

Не съм решил на 100% дали да действам по процедурата или просто да дръпна кабела на SBC-то и да си спестя 20-30мин вдигни свали и тн. Разполагам само с крик за момента, но ще намеря и стойки/трупчета щом е необходимо.

 

Относно смяната на спирачна течност, понеже се смята, че не може да я смениш без Star Diagnosis, до някъде е така. Аз не съм го правил, но ще разбера скоро и доколкото четох, всъщност след спиране на системата би трябвало да може да издърпаш течността от пробките на всяко колело. Това се прави като първо е издърпана течността от разширителния съд и е напълнен с нова течност, а нивото му по време на работа се следи да не остане под минимума. После с вакуум се изтегля старата, а след нея идва новата налята горе.

Другия начин е с налягане в разширителния съд да се сипва новата течност и тя пак бута старата. Аз обаче искам с вакуум, че ме притеснява да надувам съда с 2бара, а и нямам с какво де. Вакуум помпа съм поръчал и чакам да пристигне.

Eдинственото, което не съм сигурен е дали ще се смени, то това е течността в помпата и сферата. Но ако SBC е деаткивирано, то не би следвало там да има налягане и течността да си се избута от новата, която е налята в разширителния съд. В краен случай ще подменя 70-80% от старата и ще съм с много по-малко влага в нея, което е най-важното.

 

Обслужването на спирачната система е много важно да се направи, за да си сигурен, че е в изправност, и няма да се повреди преждевременно.


  • 1


#390335 Mercedes E320 cdi W211 2004g. automatic

Публикувано от laleksiev на 23 април 2017 - 20:24

Здравейте на всички,

 

Това е първото ми мнение тук, но се надявам да срещна/намеря добри приятели, познати и приятни хора. Цял живот съм фен на марката. От малък много се вълнувах като се возех в 124-ката на баща ми. С радост я подкарах за първи път щом взех книжка и ми беше много тъжно когато трябваше да я продам, т.к. той почина, и се оказа наследствена. Стига за това, че става отегчителнo.

 

Последните години съм имал различни марки автомобили, но MB не карах т.к. гроздето е кисело и мислех, че няма да мога да я поддържам.

От скоро съм собственик на W211 E320 CDI 11-Nov-2004г. автоматик и се надявам да се окаже читава, да не се налага да вися много по сервизи и да не съм разочарован от избора си. Колата е на късмет, а аз съм пресен собственик. Навъртял съм й не повече от 20-30км, и съм очарован от возия, и изобщо всичко. Чувството е уникално, но на вас ли да го казвам.

 

Колата е на 200 000км по табло в момента и джамбазина ме увери, че са реални (Швейцарка). Не съм сигурен и няма как да съм, но дано поне не е над 500к.

Имам разни неща за доизкусоряване, и възнамерявам да поогледам тук ако някой се е сблъсквал с тях да взаимствам опит.

 

Първото, което искам да питам е можете ли да дадете актуално инфо колко излиза г/д обслужването на такава кола? Какво се сменя (до колкото чух е с верига и няма обслужване)? Масло на автомата, кога, къде да го сменя и особености ако има? Познат сервизаджия каза, че има теч от кутията, но се правело и не е проблем.

 

В момента търся читава диагностика за Е-класата. Единия вариант е този

 

MB Carsoft 7.4 Multiplexer Read Erase All Fault Codes Read Ecu Information

 

или да търся друг вариант като това

 

AUTOCOM CDP Pro

 

или този род?

 

AUTOCOM CDP Pro for cars & truck

 

Нямам представа с кое може да се връзвам навсякъде?


  • 1