Здравейте, колеги. Лек ъпдейт. Оказа, се че проблема идва от нацепено маркуче, което вкарва въздух в системата и причинява проблема. След смяната му съм минал вече около 500 км както градско така и извънградско и да не се хваля, но засега е ок. Дано информацията послужи на някой със сходен проблем. Маркучето е с малък диаметър горе-долу колкото молив и прилича на ръкописно малко Г. Понеже друг човек ми докара колата от сервиза не разбрах точно от коя част на системата е и къде се намира, но следващия път когато имам ходене дотам ще питам изрично, за да мога евентуално да бъда по-полезен. Благодаря на всички откликнали с идеи и предположения.
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: Dokolenko
Профил информация
- Група: Потребители на форума
- Мнения: 20
- Разглеждан: 1291
- Титла: Прохождащ
- Възраст: Няма попълнена възраст
- Рожден ден: Няма попълнена дата
-
Пол
Не казвам
-
Град
Враца
Други данни
-
Автомобил
Mercedes-Benz W211 E220 CDI
#438493 Изчезващ кикдаун
Публикувано от Dokolenko на 25 ноември 2021 - 09:25
#433955 E220CDI 150к.с. разход
Публикувано от Dokolenko на 03 декември 2020 - 09:55
Ако го крепиш и караш пенсионерската може и да видиш подобен разход на таблото. При мен е стигал до 4 на сто при пуснат автопилот с 95 км/ч. обаче сме били двама души, без багаж, резервоара на 1/2 или 3/4 пълен и не си давахме зор понеже не бързахме за никъде. И навън не беше зима. 1-2 литра разход отгоре не е толкова проблем и не виждам драма. Колата си има катализатор, на мястото си е и не е пипан. Възможно е да е позадръстен, но затова е хубаво да се кара от време на време извънградско на дълъг път. Лятото разхода със сигурност е по-нисък. Това най-отчетливо се вижда като отидеш на бензиностанцията. Карай си колата и се радвай, не мисля, че има някакъв проблем с нея. Ако мислиш да махаш катализатора по-добре недей, защото скоро ще започне да трябва. Друг е въпроса, че в града има поне 2 места където ще минеш без дори да си дадат особено много зор при прегледа. Дано това се промени с времето, че като гледам по светофарите що БМВ-та и Ауди-та пушат като парни локомотиви не е истина, а после тая смрад всички я дишаме.
- 3
#432868 Въпрос за покупка на Е220 CDI 150к.с. 2003г
Публикувано от Dokolenko на 09 октомври 2020 - 11:11
Колега, гледам, че си нахъсан за Е класа, но както са ти казали по-горе и други колеги цената не трябва да бъде основния определящ фактор. Основното нещо е техническото състояние на колата и нейната история доколкото такава може да се проследи. Ако гледаш най-евтината и я купиш от някой автоджамбазин си приготви парици за ремонти. Казвам ти го от опит понеже от около 4 години някъде карам точно такава Е класа и ще ти кажа няколко неща за нея:
1./ Ако имаш някакви очаквания да е бегачка и да се правиш на як пред мацките - забрави. Това е тежко купе на което в определени моменти кончетата са му малко. Ако можех да се върна назад преди да я купя не бих купил двигател по-малък от 320 CDI. Хубавата страна на по-малкия двигател и конски сили е в данъците, застраховките и добрият разход, който може да се постигне ако караш спокойно. В този ред на мисли аз навремето си я купих заради пространството което предлага, комфорта на дълъг път и големия багажник. От тази гледна точка съм много доволен. Вози добре, бих казал идеална е за дълъг път, но не е спортна кола. Когато е понатоварена си е мудна;
2./ Състоянието на интериора и екстрите са от голяма важност. Пак от опит казвам, че ако можех да се върна назад бих се изръсил повече или бих почакал и потърсил още малко, за да намеря кола с повече екстри. Моята е сравнително постна откъм такива. Повече удобства никога не са излишни;
3./ Ако колата е автоматик бъди много внимателен. Ако тръгне да се скапва ремонтирането му в нашия край е ходене по мъките. Аз сменях соленоид преди 2 години и никъде в града не се наемат да правят АСК, а там където бяха съгласни не бих си оставил колата. Поддръжката на Е класата вече става по-евтина и общодостъпна, но елементи като СБЦ, АСК и въздушното окачване са трудни за ремонт и поддръжка във Враца и района. Аз държа колата ми винаги да е в добро и изрядно състояние и гледам да е такава. Не обичам мърляви истории. Добреподдържаният и гледан Мерцедес е вечен и това трябва да се помни и да се знае. В тази връзка е много важно от кой купуваш колата и кой я е карал преди. Чувал съм истории за фалшиви сервизни книжки така, че очите на 4. По отношение на поддръжката е хубаво да се прави от едни и същи хора, които познаваш и на които имаш доверие. Аз засега съм намерил такива и знам техните възможности. Когато не могат нещо те са искрени и си ми казват, че за тази цел трябва да потърся друг;
4./ Задължително преди да купиш колата я огледайте в сервиз отвсякъде и я прочетете със Стар Диагностика. Така може да се открият скрити проблеми или ако някой е бърникал с недъгави ръчички някъде. Така може да си спестиш много главоболия, пари и ходене по мъките. Добър диагностик работещ със Стар веднага може да открие подобни мизерии и да ти каже много неща за колата. Тя трябва да те радва и да ти служи, а не да ти скапва живота. Също така сипвай хубава нафта (доколкото такъв дизел може да се намери в България);
5./ Последен и най-важен съвет - ако мислиш да купуваш колата само за гъзария и заради ниска цена по-добре си купи нещо друго. Не искам да съм груб, просто приятелски съвет. Виждам как всякакви хора са си купили Мерцедеси, БМВ-та и АУДИ-та за никакви пари и ги карат без поддръжка докато станат в насипно състояние. Това е престъпно и трябва да бъде подсъдно. Подобен тип кола на старо си е на годинки, има си проблеми и болежки и те съответно се нуждаят от време и финикийски знаци за отстраняване. Приятел в София с 3-ка преди години беше изсипал почти 12 бона в нея за поддръжка, ремонти и тн., но я кара почти 10 години и колата беше поддържана без каквито и да е компромиси. Накрая я продаде за 7к просто, защото пазара беше такъв, а тя вече беше на години и на километри, но наистина беше от типа "качваш се и караш". Момчето след него дълги години се вози без да пипа нищо, а той стана моторджия. Хубаво е човек да може да си прави сметка с какъв бюджет разполага ежемесечно и какви пари може да отделя за колата, а не да стане така, че да се скапе нещо и тя да стои на трупчета до заплата или да се возиш с риск за себе си и другите.
Погледнете хубаво колата и в сервиз и със СТАР и ако ти харесва и прецениш, че поддръжката няма да е проблем, действай. Е класата е хубава и макар префейслифта да има някои болежки (като СБЦ-то например) на мен ми харесва повече от фейса дори чисто визуално както отвън така и отвътре. Качеството на материалите и сглобката са добри. Разбира се всеки има мнение относно тези неща. Аз само казвам моето. Диагностика, хубав оглед, тест на автоматика, живи данни и кеш. Това е. Успех.
- 3
#424448 Нова кола - екстри и проблемите пред нея?
Публикувано от Dokolenko на 31 октомври 2019 - 11:41
Здравейте, колеги!
Вчера смених старата А класа 170 cdi 2000 г. с Е класа 270 cdi 2003 г.
Като изключим факта, че джамбазина ме по излъга за вноса на колата (купена е в Австрия, а каза че е внос от Германия) и в обявата пишеше, че е 2004 г.,а като гледам по сервизната книжка първото обслужване на 5000 км е било през 2003 г. а по VIN номера даже е произведена 2002 г. май...
Като цяло изглежда доста запазена, яд ме е за 3 неща (преди 2004 купетата не са подцинковано и е предпоставка да избие ръжда, не знам дали в Австрия колата ще е поддържана като в Германия (макар че по сервизната книжка, ако не е фалшива или е от друга кола) до 140 хил км има печати от поддръжка в сервиз на мерцедес и е възможно да е била в Германия, след това да е продадена в Австрия на 2ри собственик (или просто австриеца я е обслужвал само първите 5 години в официалното представителство на Мерцедес, не знам), и това че е взета за 2100 евро от Австрия а аз се изръсих с 7200 лв тук (което е нормално за БГ пазара на коли сякаш). Макар че като знам какви таралясници гледах преди това за по 8 бона внос от Дания, пълни с ръжда и гумите по капли спаднали, предния капак не може да се отвори... не е лоша сделка всякаш. Поне всичко работи на първо четене и изглежда запазена. Да, няма много екстри като подгрев и dynamic control, но за мен е по-важно колата да си е наред технически и да върви. Вече като отида вдругиден (като оправя регистрациите) в сервиза, ще си проличи дали съм направил правилния избор. За сега като минуси съм забелязал само някаква странна вибрация вътре в купето, най-вероятно от тампон (не е от двигателя, той си мърка тихо) и това че в по-ниските скорости (втора/трета) колата малко по странно върви (не фатално, но като си дойде на 4та върви много по гладко и тихо). Аз по принцип не съм джигит и не настъпвам изобщо педала на газта, стремя се винаги да ускорявам супер плавно, не знам може е от това да е). И още един проблем - при всички мерцедеси C и Е клас, които гледах, наблюдавах едно и също нещо - като за станеш пред колата срещу двигателя, от ляво на него има една широка тръба (въздуховод ли е, не знам, ще ме извинявате) но при абсолютно всички забелязах по странни вибрации (силни), които създават повече шум, като всякаш тази "тръба" нещо и липсва и не е закрепена правилно към двигателя, защото като го натиснеш малко с пръст да се прибере към двигателя, тоз шум и вибрациите спират.
Та, малко се отпуснах, сега по темата. Интересува ме дали е възможно да синхронизирам следните екстри за колата си, както и ако можете да препоръчате читав майстор (в района на Казанлък по възможност).
1) ПЕЧКА С ДИСТАНЦИОННО ЗАПАЛВАНЕ
Гледам че средно вървят по 150 лв, има ли някакви изисквания за марка или може да се сложи всякаква ПЕЧКА. Искам да я паля от терасата с дистанционно, защото колата няма да се държи в гараж и да няма студени стартове двигателя през зимата. Гледах и джаджи за по 300-400 лв за дистанционно запалване на автомобила със защити против хакерски атаки. Това реално ли е, понеже не ме бърка и така да я стоплям, само ме притеснява да не ми прихванат сигнала на колата и като сляза да я няма
А минуса на т.нар. мокри печки от колега във форума четох че използвали вентилатора на парното и при изключен двигател събаряли акумулатора. Гледах и устройства от телефона с приложение да си палиш колата, но за тая цена дето бяха ме съмнява да е истина. Какъв въриант мислите че е най-добре за загряване на колата?
2) Visseo устройство за сдвояване на телефона ти през блутуут с колата?
Много четох по темата и още не мога да си обясна за какво аджеба ви е това нещо? Какви толкова функции има, да гледаш телефона си през таблото, като мога просто да го извадя и да работя с него?
По принцип в колата имам телефон в подлакътника, а на таблото като го разглеждах на едно място искаше SIM карта, така че предполагам ако дублирам картата си би трябвало да мога да вържа телефона за колата. Само още не мога да разбера какви са предимствата на тая "екстра" от преди 15 години?
3) ПАРКТРОНИК / КАМЕРА ЗА ЗАДНО ВИЖДАНЕ
Както казах слизам от А класа, предната ми кола и тя беше хечбек (Ривър), та габаритите на тая Е класа сега определено ме стряскат, най-вече при паркиране вечер Колата има отзад на бронята диагонално на шофьорската седалка едно "жлебче" като за парктроник ужким, но досега не съм го чул да се обажда. А отпред е с малката "навигация" (в скоби понеже няма изобщо такава) и не знам дали изобщо има вариант да се монтира камера (четох че нямало USB вход в колата, така че е възможно да няма и видео вход). Гледах камери вградени в огледалото за задно виждане, но не ми се ще да сменям завоското с някой ментак, дето и то не се знае дали ще тръгне щото и то ще иска видео вход. Какъв вариант ще предложите?
4) ЗАТЪМНЯВАНЕ НА СТЪКЛА
Колата не е с кожен салон, но въпреки това към чувал че тунирането на стъклата лятото смъква с 5-10 градуса температурата в купето. Ако може да предложите къде затъмняват добре стъклата ще съм благодарен (това може да стане и на пролет)
5) КАСКО
За първи път се качвам в по скъпа кола и ако някой ми я на драска няма да ми е през оная работа, както със старите таралясници. Но пък струва ли си да се хвърлят едни 700 лв на година за тоя дето духа дето се вика, щото моето мнение ппц е негативно за тия застраховки. Човек, които си пази много вещите съм, телефон досега не съм чупил, птп за 6 години нямам (само глоби за превишена скорост ) а колата както казах не я юркам нещо, но пък не съм и сам в движението за да има гаранция че друг няма да ме ужули.
Та, какво е вашето мнение за т.нар.каско?
6) Относно обслужването:
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО:
- масло на двигател
- филтри (маслен, горивен, въздушен, купе)
Тези ако са в добро състояние мисля че мога да ги пропусна?
- масло на скоростна кутия
- спирачни дискове и накладки
- ремък с ролки
За гумите казаха че са запазени доста и са хубава марка, мисля да изкарам зимата с тях и да купя летни Out.. нещо беше марката, асиметрични и се държели много добре на мокро време при аквапланиинг, според колеги от форума.
Но джантите са алуминиеви, според вас добре ли е да джиткам зимата с тях, или да взема стоманени още сега?
7) ФАРОВЕ
Знам че са проблем при всички очилатки преди 2006 г, но ако сменя отражателите ще има ли ефект според вас, тъй като гледах една обява за кола внос от Англия и пича е преобразувал фаровете за нашето движение и е сменил цялостно фаровете, блестяха в сравнение със старите, та струва ли си да сменям рефлекторите или целите фарове ако трябва, или да взема някакви по-силни крушки? Дългите светят добре иначе
Извинявам се за дългия роман, просто ми е първа тема и гледах да напиша всичко от впечатленията ми до момента по марката и да питам всичко което не ми е ясно още в една тема, иначе се колебаех много за новата кола, мислех някоя по нова А класа да взема за същите пари, като цяло отново се въртях около мерцедес поради 2 причини - изключително корава марка (никога не ме е оставяла на пътя, без никакви капиталови ремонти) и изключително удобния за мен автомат-типтроник, който си го карам като ръчка извънградско
Благодаря на всички колеги, които ще изчетат "романа" и ще дадат адекватно мнение по въпросите ми!
Здравей колега и честита нова придобивка. Дано да е добра колата и да си я караш много километри безаварийно. Предполагам, че щом си имал преди друг Мерцедес знаеш, че това е кола, която се нуждае от добра, навременна и безкомпромисна поддръжка. Тогава и само тогава ще ти служи вярно и няма да те остави някъде на пътя. Между А класата и новата ти W211 има огромни разлики, които ще откриваш тепърва. Удоволствието от шофирането, по-голям комфорт при дълги пътувания, огромна разлика в пространството както в купето така и в багажника спрямо предишният ти автомобил - това са само някои от нещата, които са видими и ще ги усетиш тепърва. Лично за мен А Класата е добър автомобил за града, но е малко извращение по магистрала и е далече от оригиналния замисъл на Мерцедес като концепция за комфорт и тн. Пак казвам това е лично мнение и се отнася предимно за първото поколение, което в някои аспекти се оказва и проблемно. Надявам се да не съм обидил някой. Аз също съм с Е класа само, че с по-малък двигател и да ти кажа съм много доволен, но е от голямо значение кой и как е карал и поддържал колата преди теб. Има една приказка по нашия край, че кола втора ръка и жена са малко и на късмет. За джамбазите не се ядосвай, те са си такива. Моята ми я докараха уж чрез познати и тн. и накрая пак се оказа, че не е точно на километрите дето ги пише на таблото. Няма как хубава и запазена кола да е на малко километри и без пари. Обикновено такива автомобили са били собственост на хора, заемащи определени длъжности или позиции позволяващи им или налагащи им да пътуват доста. Отделно като вземеш колко е разстоянието от единият до другия край на една Германия, Италия или Холандия и като сметнеш за 10-15 години колко може да е пропътуваното разстояние в една такава голяма страна сам ще стигнеш до извода, че подобни километри са сравнително нереални. Цената на комфорта и вътрешното пространство на Е класата е голямото и обемно купе и парктроника е много полезна екстра, повярвай ми. Това за което ти пишеш обаче не е парктроник. Това малко капаче което се намира на задната броня и което най-вероятно визираш мисля, че прикриваше място където колата може да се закачи с въже, за да се дръпне. Подобно нещо има и в предната броня на автомобила. При махането на това капаче се открива мястото където се завива куката за която се връзва въжето за дърпане. От това което съм чел ако колата е с автоматична скоростна кутия подобно дърпане не се препоръчва. Парктроника представлява поредица от кръгли сензори (подобни на точки) разположени по дължината на броните на автомобила. Както е написал колегата по-горе те са съответно - 6 броя в предната броня и 4 броя в задната броня. Колегата също така ти е написал, че ако имаш парктроник система вътре в купето има индикатори за нея - един разположен на таблото над централната конзола и втори над задните седалки. Тези индикатори са черни на цвят и би трябвало лесно да се виждат. Сервизните книжки също могат да се манипулират и фалшифицират. Чувал съм слухове, че нашите джамбази тук в Северозапада са му намерили цаката и на това (мръсни гадове са те...) Можеш да получиш повече информация в Силвърстар ако отидеш лично с талона на автомобила (след регистрацията му в България). Оттам чрез сервизната база данни могат да ти кажат докога колата е била поддържана в оторизиран сервиз и какво е правено по нея. Сега по реда на нещата:
1.) Печката е хубава екстра, но се среща рядко в коли с по-бедно оборудване. Един от проблемите при Мерцедес е че това е автомобил в много сфери задминал своите конкуренти в дадения период когато е произвеждан и има много компютри, електронни модули и общо взето е пълно с компютри в компютъра на компютъра. Това прави манипулациите и инсталирането на външни джаджи сложно, трудо и времеемко, а понякога дори скъпо и невъзможно удоволствие. Както и колегата по-горе ти го е казал печката е именно подобен вид афтърмаркет продукт, който искаш да инсталираш и ще се впуснеш в приключение. Аз не бих се занимавал. Щом колата идва от Германия или Австрия не би трябвало да има проблем с по-хладен климат;
2.) Блутуут устройството и въобще хендсфрий системата в тази Е класа е една добра и полезна екстра. Ровенето в телефона и използването му в движение наскоро доказаха, че е една от основните причини за пътните инциденти у нас. Чрез използването на интегрираната система, която вече имаш в твоята кола ще можеш чрез използването на клонинг-карта поставена в телефона в подлакътника да говориш свободно без да трябва въобще да бараш телефона. Чрез бутоните на волана приемаш обажданията, а стереосистемата в колата чрез колоните действа като слушалка. Ако имаш блутуут донгъл в подлакътника нещата са принципно същите. Там сдвояването с телефона може да е малко играчка, но се получава. Лично на мен тази есктра много ми допада.
3.) За парктроника обясних по-горе как стоят нещата. Погледни първо дали имаш сензорите и индикаторите. Камерата за задно виждане е нещо подобно на печката от т.1;
4.) Затъмняването на стъклата предпазва частично от жегата през лятото, но лично за мен ако се затъмни задното стъкло се намалява чувствително видимостта особено при маневриране в тъмната част на денонощието и е неудобно. Не се страхувай, че ще пропуснеш някой докато те изпреварва - неговите светлини ще светят достатъчно добре в страничните огледала и просто няма как да го пропуснеш. Цялостно затъмняване на всички стъкла е хубаво нещо, но нашата полиция не е съгласна с него. Има варианти, но аз лично не харесвам подобни афтърмаркет творения.
5.) По отношение на каското аз съм ЗА и ти давам пример. Колата я паркирам на 1-2 преки от офиса и отивам на работа. Връщам се след края на работния ден и я виждам задрана леко отпред по калника (някой се беше опитал да паркира пред мен не особено успешно). Каското ми покри щетите предоволно. Освен това да това е сума, която вадиш кеш, но особено щом колата ще стои на улицата можеш нощем да спиш спокойно, защото знаеш, че дори и да се случи нещо с нея, ще получиш обезщетение. Тези коли вече са на години и едва ли се крадат толкова много като едно време, но въпреки това каското е допълнителна сигурност. Гаранция за една година човек дава повече пари за пиене, цигари, леки жени (така да ги наречем) или всякакви други глупости отколкото би му струвало каското за колата. Всеки избира сам за какво и как да си харчи парите. Аз само правя съпоставка и давам личен съвет;
6.) Относно обслужването - както колегата е написал по-горе - пълна диагностика чрез СТАР и подробен оглед в добър сервиз. На първо време смяна на всички течности и масла. Хубаво е да се види и диференциала как е и ако трябва да му се долее малко масло. Моторното масло и всички филтри е хубаво да се сменят. Филтърът с активен въглен е за купето и по спомен пречиства въздуха. Мисля, че не всяка Е класа го има като екстра. Хубаво е да напишеш ВИН номера на колата в съответната тема, за да могат колегите да го пуснат през четеца и да те ориентират какъв е пълния набор на екстрите, които има твоята кола. Този който ти прави диагностиката със СТАР е хубаво да прегледа подробно абсолютно всичко по колата, за да няма изненади после. СБЦ-то мисля, че имаше лимит от 300 000 натискания след което сдава багажа. Лошото там е че мисля, че тези натискания можеха да се трият без да се сваля и ревизира самия модул. Ако инж.Ганев е барал там както и при километрите нещата пак може да се проверят така, че не е проблем. Гумите Унироял Рейнспорт са добри както като качество така и като цена спрямо това което предлагат. Познати с Е500, Е320 и по-нови Е Класи от нашите са с такива и чувам само добри отзиви от тях. Джантите при Е класата заводски за 3 типа според вариантите на оборудване - Класик , Авангард и Елеганс. Моята е Класик и си дойде с джантите за този вариант на оборудване. Те са от по-здрава сплав и са добри за зимата. Отделно за лятото си купих Авангардови джанти и така си имам два пълни комплекта - зимен и летен. За догодина мисля да си купя и Елегансовите джанти, за да си направя резервен трети комплект.
7.) За фаровете отново се присъединявам към мнението на колегите. Разликата след рециклиране е много голяма и препоръчвам подобна процедура. Само при свалянето трябва да се внимава да не са нагорели палчетата, че понякога се чупят лесно. Ако си от Казанлък мисля, че в Стара Загора. Пловдив и Сливен има добри сервизи занимаващи се с Мерцедес където може да направиш добър и цялостен първоначален оглед или да решиш някой специфичен проблем. Тук във форума съм срещал много добри отзиви за сервизите в Пловдив занимаващи се включително и с автоматици. От Силистра може да отидеш до Русе или Варна. Колегите ще ти помогнат с адреси или номер за връзка с дадения сервиз/майстор. Аз например за по-сложни неща винаги пътувам до София понеже нямам доверие на местните сервизи. Тук използвам само един и то за по-леки неща. Понякога да притежаваш такава кола изисква малко повече усилия, но пък удоволствието си заслужава.
И моето стана роман, но се надявам да съм бил от помощ доколкото мога. Успех и много безаварийни километри да и навъртиш.
- 1
#413241 Това от какво може да е?
Публикувано от Dokolenko на 22 октомври 2018 - 08:05
Wolverine от X-men?
- 1
#407677 Нужда от помощ и съвет относно проблем с 5 Gtronic
Публикувано от Dokolenko на 19 април 2018 - 13:14
Купи си добавка за кутия ама хубава. Аз при всяка смяна слагам и откакто почнах кутиите на всичките ми коли пеят.... не усещам снените Горещо препоръчвам lubegard platinum отделно можеш и 1-2 от малките им червени патрончета са сипеш първия път
Sent from my iPhone using Tapatalk
Благодаря за съвета, колега. Днес успях да се чуя с бай Васил и се разбрахме горе-долу. Сега остава само да ми се разтоварят служебните ангажименти от главата и му отивам на посещение да я лекуваме тая кутия, че да се успокоя и да се радвам на "танка" Когато имам яснота ще споделя в какво точно се е изразявал проблема, за да може евентуално да е от полза и за някой друг колега със сходен проблем. Стискайте палци.
- 1
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: Dokolenko
- Privacy Policy