Към съдържанието

  •  

koleto_70

Регистрация: 30 мар 2015
Офлайн Последно: 22 мар 2022 - 11:33:55
-----

#437362 Въпрос относно технически преглед.

Публикувано от koleto_70 на 16 юли 2021 - 17:44

И не на последно място, интересно ми е как в София ще се случи въпросното контролиране за влизане в широк център и т.н. ? Те ще са на всеки километър или ? Хората, които живеят в идеалния център, но колата им е ЕКО 1 да речем, какво става? Поредното мижи, да те лажем...

Никой няма за цел да те спира - напротив - точно това е целта - да влезнеш. Щракват те с камерата, че си влязал с ЕКО1 в ден в който е обявено за забранено влизането на автомобили с категория по-ниска от ЕКО4 и си получаваш фотографията с фиша с глобата и надпис - ЧЕСТИТО - ПЕЧЕЛИТЕ!


  • 1


#437347 Въпрос относно технически преглед.

Публикувано от koleto_70 на 15 юли 2021 - 15:34

Информация от преди няколко дни:

Ако в талона на колата има записана ЕВРО категория и измерванията не я покрият - не се минава прегледа. Ако измерванията я покриват се действа по таблиците от наредбата - в прикачените картинки... Ако в талона не пише евро категория се взимат параметрите за ЕКО1 и се мери по тях - ако и те не се покриват - пак не се минава преглед. Така, че за колегата с отрязаните катализатори - ако имаш ЕВРО категория в талона най-вероятно няма да минеш на преглед. Не се гледа дали физически катализаторите са на колата или ги няма, но ако ги няма със сигурност няма да покриеш нормите. Ако нямаш категория - печелиш - ще си цапаш на воля с ЕКО1....

 

За съжаление таблицата за дизелите е супер сгрешена, защото както се вижда ЕВРО 3 са я писали до 2002ра, но категорията я има доста след това.  В тоя случай се действа пак по таблиците т.е. ЕВРО3 се приема за преди 2002-ра. Примера е от въпросното минаване на преглед преди няколко дни:

 

Ланча дизел 2004-та с вписана в талона ЕВРО 3 категория, която на измерванията покрива нормата за ЕКО 4 от таблиците, директно е получила стикер ЕКО 1...

 

Малоумие - но тука е така....

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  benzin.jpg   71,36K   11 Брой сваляния
  • Прикачен файл  disel.jpg   66,37K   9 Брой сваляния

  • 3


#435284 Въвеждане на еко-норми от юли 2021

Публикувано от koleto_70 на 13 февруари 2021 - 13:52

На мен пък ми стана ясно че:

 

- данните от измерванията на изгорелите газове няма да влияят на данъка

- данните от измерванията на изгорелите газове няма да спрат от движение димящите дизелови и горящите масло бензин/газови автомобили, тези с изтърбушените катализатори или премахнати DPF-и (вероятно т.н. първа група ще е с достатъчно занижени прагове). Бълващите кълбета черен пушек камиони над 3.5 тона изобщо не са засегнати...

- даните от измерванията на изгорелите газове ще определят само кои ще имат право да влизат с колите си в центъра на големи градове при замърсена атмосфера и ще може да се събират глоби от нарушителите.

 

С две думи - поредното малоумие за отчитане на дейност без никакъв реален смисъл...


  • 2


#427946 Малък проблем с W220

Публикувано от koleto_70 на 18 март 2020 - 10:59

Закачи я на Star диагноза и провери изправността на сирената на алармата. Така прави, като загуби връзка с нея. Сирената се сменя с нова и проблемът изчезва.


  • 1


#422479 DIY ремонти на моя Мерцедес

Публикувано от koleto_70 на 27 август 2019 - 16:45

Привет отново! Да не отварям нова тема - пиша си в моята.... Започнах В обслужване и ударих на камък. На десния капак на клапаните в задния край от към купето е капачката дето държи филтъра на картерните газове... Оказа се, че някой е творил вече с любимия силикон.... още по-лошото е, че май разбрах защо.... след зверско търсене се оказва, че нито тоя капак, нито гарнитурата под него се продават отделно... а заедно с целия капак на клапаните. Тия са НЕНОРМАЛНИ! Парт номера на целия капак е: A1130100430, но нищо не намирам като части към него освен неговата голяма гарнитура. Моля за помощ - ако някой някога е попадал на информация за гарнитурата на малкия капак или знае от къде може да се поръча (ако може да се поръча изобщо) да каже. Предварително - ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ!

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  Capture.JPG   31,77K   7 Брой сваляния

  • 1


#421387 Възможна смяна на задни "фиксирани" седалки с електрически?

Публикувано от koleto_70 на 08 юли 2019 - 18:43

Мнението ми изобщо не е относително - ще го разбереш като си купиш W220...

 

За разхода - всичко зависи от това, дали ще се возиш кротко за кеф в града или ще си го мериш с другите - "вижте ме колко бързо мога да стигна от тоя светофар до другия"... Колата е почти 2 тона и е нормално ако тръгваш на кик-даун да направиш 20/100 и нагоре. С кротко каране прави около 14/100 и без много висене в задръствания... Извън града на дълъг път по магистрала с темпомат със 150км/ч прави около и под 12/100 - зависи от трафика и релефа на пътя.... ако тръгнеш да гледаш колко може да вдигне.... може и да не стигнеш до Бургас с един резервоар (а той е 85 литра).... Без особен зор с един резервоар отивам от София до Лименария на Тасос и успявам да се върна до Гоце Делчев със светнала резерва... Един път си направих много неразумен експеримент - успях да стигна дори до Добринище по същия маршрут, но почти на изпарения т.е. някъде около 11/100 го бях докарал (с карането по Тасос)... На аватарната ми снимка  разходът е реален (9.7/100) - та и такива разходи са възможни при подходящи условия разбира се,

 

Относно поддръжката и ремонтите не мога да дам съвет - ползвам само оригинални части на Мерцедес и заради това ти казах, че ако разхода на гориво ти е проблем не е за теб тази кола. В момента чакам части за сервиз Б - всички течности по колата, филтри, свещи, кабели, спирачни дискове, накладки, сп. маркучи и разни други дреболии - сметката е малко под 5000 с отстъпката.... Един амортисьор е около 3 бона оригинален - да, рециклират ги като им изчезва функцията за втрърдяване и карат около година - две, а строши ли се един не се сменя само той - най-правилно и 4-те, компромисен вариант - по чифтове - предни - задни.... компресор на окачването - около 900... охладителен радиатор - 1500... Естествено има и други чаркалаци на пазара.... всеки решава сам за себе си какво да си купи и какви рискове да поема.... Без Стар диагноза - забрави да я поддържаш тази кола - ако нямаш лична такава и не можеш сам да си я гледаш - всяко закачане е към ХХХ кинта по кварталните гаражчета (нека някой по-запознат да даде по-точна информация) - за официалните сервизи да не говорим.  Та така - и преди съм го писал - самата покупка на колата не е никакъв проблем в момента (ако изключим факта, че в БГ читави такива за продажба вече НЯМА)... Интересното започва след това.... Успех!


  • 9


#421383 Възможна смяна на задни "фиксирани" седалки с електрически?

Публикувано от koleto_70 на 08 юли 2019 - 16:18

Ако разходът ти е, цитирам - "доста сериозен проблем" - тази кола не е за теб - приятелски съвет от собственик на такава.... Темата е многократно коментирана тук - потърси и прочети - ще ти стане ясно защо ти давам такъв съвет...


  • 4


#421239 Побъркан парктроник

Публикувано от koleto_70 на 03 юли 2019 - 16:19

Купуваш си хубав коктактен спрей без масло. Аз лично ползвам това:

 

https://www.tme.eu/b...f/prf-6-68-520/

 

Сваляш внимателно лайсната с датчиците и разкачаш внимателно всички букси. Пръскаш и контактите на датчика, и контактите на буксата обилно, и докато са още мокри слагаш и махаш буксата няколко пъти в датчика. След това напръскваш всичко отново и окончателно закачваш буксата, като внимаваш за гуменото уплърнение. Забравяш за проблема.... Ако има скъсано уплътнение на някоя букса - трябва да се смени...


  • 2


#418942 KEYLESS go?

Публикувано от koleto_70 на 22 април 2019 - 13:01

Сами, моята е 2003 и е с ключ само. Някъде по средата на 2003-та започват да ги правят така... По въпроса - силно препоръчвам да се отиде в Силвърстар и там да се провери какво е състоянието на системата - още повече, че е наличен само един ключ. Ако не иска да пали от бутона, много е вероятно да е била с карти, но има и вероятност, ключът с който са я продали да не е от нея и да е допълнително обучен да може да я отключва и пали. Задължително трявба да бъде спрян достъпа на предишните ключове и т.н... Все неща за които аз лично не бих се доверил на майстори със Стар диагноза. Най-добре е в официалния сервиз да се направи това, за да си носят те отговорността ако нещо не се получи както трябва, а вероятността това да се случи е голяма ако се прави от човек без опит... Също така препоръчвам да се поръча и втори ключ в Силвърстар. Не е евтино, но пък рискът да не може да се ползва колата ако се скапе единствения ключ не си заслужава.


  • 4


#418194 Да поговорим за проблемите по колата ми след диагностиката в БС

Публикувано от koleto_70 на 02 април 2019 - 16:56

Не карам на газ, но ако бях на твое място бих постъпил така - разкарвам тотално газта от мотора (като заличавам всички следи от монтирането й) и въстановявам правилната му работа на бензин в оригинален вид - оригинални - дебитомер, свещи и кабели. Бобините бих ги пипал последни ако изобщо се наложи... Бих огледал подновил и окачването на мотора и скоростите... Никак няма да е евтино, но нееднократно е коментирано тук, че S класа няма начин да бъде поддържана в правилното й състояние евтино... за съжаление..... След като се вкарат нещата в норма на бензин - тогава бих потърсил читав човек, дето да разбира от газ и от правилно монтиране на газови уредби и бих ползвал услугите му. Тук във форума има такъв - потърси го и ще го намериш...


  • 1


#416549 CL 420 07/1997 Elegance Final Edition във клуба!

Публикувано от koleto_70 на 17 февруари 2019 - 10:52

Самурай брадъре може проблема да идва от там. Утре ще погледна

За осветлението на задния номер има 2 крушки - ако не ме лъже окото - от снимката се вижда, че дясната ти крушка не свети - заради нея ти свети индикацията на таблото (ако всичко друго е изправно)...


  • 2


#412168 Търся оторизиран сервиз на Мерцедес Бенц

Публикувано от koleto_70 на 19 септември 2018 - 15:16

В ивайджет има остъклено кафе на 2 етаж. От там се вижда цялата сервизна база.Сядаш, пиеш си кафето и ги наблюдаваш.

 

 

http://www.ivaijet.bg/contacts

Точно заради това кафе там повече няма да стъпя. Като си купувах на времето очиларката приятели ме пратиха там за диагностика и оглед, като преди това бяха говорили с Иво (не го познавам лично) да ме чакат. За съжаление него го нямаше там - беше по чужбина... Въпреки, че се представих както ми бяха казали - 45 минути колата ми беше вдигната на подемник като за това време един дойде да се увиси на щангите на предния и задния мост, огледа къде има омаслени петна и толкова. Резултатът от "диагностиката" беше един лист написан на ръка с потенциално преоблемните части за подмяна, а на учудения ми поглед и въпрос - защо не я закачихте на Стар ми беше отговорено, че колата (W210 фейслифт) е със стара електроника и от нея нищо интересно не може да се прочете.... Естествено това не им попречи гордо да ми всземат 90 лева и да ме пуснат да си ходя... Аз лично не бих препоръчал на никой да ходи там след тази случка...


  • 1


#409518 CL500 Проблем със звука

Публикувано от koleto_70 на 12 юни 2018 - 09:13

Приет Цветомир,

 

Добре дошъл в нашия форум! Поздравления за автомобила - страхотен избор! По вида на мултимедията съдя, че си с модела преди фейс лифта. В тези коли няма серийно порт за USB и TV вход, което означава, че някой е добавял тази функционалност при теб свързвайки я към съществуващата система в колата. Насочи се в тази посока. Огледай нещата около връзките на допълнителния модул, който е сложен. Отделно ако има някакъв проблем по аудио системата би трябвало да излезе при една диагностика със Стар. Закачете колата и я прочетете. Огледай също така и масите на допълнителния усилвател, да няма някъде разхлабен кабел към корпуса на колата или появил се окис.


  • 2


#399074 DIY ремонти на моя Мерцедес

Публикувано от koleto_70 на 10 октомври 2017 - 11:13

Привет на всички. Повдигам темата с поредния проблем, който ми се наложи да отстраня на моята мечка. Преди няколко дни на таблото ми светна в червено "SRS - Visit Workshop". Star диагностиката показа следните грешки:

 

Прикачен файл  Pic1.PNG   455,24K   25 Брой сваляния

 

Викам си - айде съсипа се кантарчето в пасажерската седалка, сега като се почнат едни тапицерски истории... Но все пак реших да погледна куплунзите на въпросния модул B48, който се намира под седалката и са достъпни от задната и страна:

 

Прикачен файл  Pic2.PNG   1016,35K   22 Брой сваляния

 

Оказа се, че имам късмет - на десния куплунг се беше скъсал един от проводниците:

 

Прикачен файл  Pic3.PNG   541,5K   20 Брой сваляния

 

За да го поправя най-лесно, внимателно отрязах и другите 2 проводника - така извън колата можах да разглобя куплунга и да извадя металните контакти към които лесно запоих удължаващи проводници. После беше малко неприятно, но със залягане и подвижен поялник запоих обратно удълженията към инсталацията на колата, малко термосвиваем шлаух за изолация и хайде обратно в гнездото. На втората снимка се вижда вече положението след ремонта. Така, че ако ви светне SRS грешка, не бързайте да си мислите най-лошото. Успех!

 


  • 2


#398524 Газова уредба на AMG

Публикувано от koleto_70 на 01 октомври 2017 - 00:21

Преди има няма месец на прибиране от морето на бензиностанцията на лукойл на изхода на Айтос направо ми идеше да се застрелям м/у очите... 2 китни нашенски мутри по къси гащи, джапанки и раздърпани потници в последната 222ка S63 AMG заредиха газ за 30 лева...Божеееееее колко мъка има по този свят Боже! 


  • 3