Към съдържанието

  •  

aLeKS

Регистрация: 26 фев 2007
Офлайн Последно: 17 мар 2014 - 09:12:47
-----

Моите мнения

В тема:Малко информация за гумите

02 юли 2007 - 18:55

алекс каква ти беше колата?има някои модели като SLk например,самите джанти са различни ,предните са по тесни фабрично и са с различно ЕТ от задните ,а за гумите мисля че няма значение че ще са еднакви

..удари джакпота, Фънки..точно SLK e:)...само дето не съм обърнал внимание дали има разлика в джантите..ще проверя!

В тема:Малко информация за гумите

02 юли 2007 - 17:01

ДОБАВИ и огомния плюс че автомобилът спира много по-добре с широки гуми, което си е една идея сигурност. някой път и един спирачен метър по-малко, може да ти спести хиляди левове, че и живот!!!

друг минус е че и по-широките гуми натоварват повече лагерите на главините.а са и по-скъпи

но въпреки минусите, с 2 ръце съм за ПО-големи и ПО-широки гуми. а колкото са и по-нископрофилни стабилността също расте(шанса за изкривяване на джанта в дупка също)

само да спомена, че доскоро имах ауди, с гуми 245/35/ZR17 Mishelin Pilot и задни 255, без ограничение на скоростта (мисля че бяха най високия скоростен индекс). когато се качих на тази кола за пръв път да я карам харабииската---с тези гуми(когато бяха нови естествено) ми се обърнаха представите за физиката... колата спираше УДАРНО, а влизах в завои с 2пъти по-висока скорост, от максималната ми с пурата, без да се чува и присвирване, абе едвам се държиш на седалката-буквално.като залепнала. но уцелиш ли дупка.... а пък дойде ли време за смяна.....олеле, но пък и по-бавно се износваха

..съгласен съм, но виж, че и при теб е имало разлика в размера на предните и задни гуми:)..а това ми беше и питането, колега..дали е по-добре за кинематиката на автомобила предните да са по-тесни от задните...а иначе всичко което казваш е така и го споделям!

В тема:Малко информация за гумите

01 юли 2007 - 17:02

по-тесните гуми имат по малко контактно петно с пътя от там по малко натоварват кормилните накрайници и са по-леки и по малко натоварват окачването при дупки така че в известна степин облекчават окачването ама не защото са по-тесни от задните
всички производители правят изчисления на окачването о препоръчват оптималния размер за дадения модел
с по-тесни предни гуми ще загубиш от управлението
най общо при нормалните коли при комбинация широки задни предни тесни се получава недозавиване
и обратно широки предни и тесни задни се получава склонност към презавиване

..благодаря, колега..мисля да си сложа новите гуми и да престана да се занимавам повече с глупости :icon_coolgrin:

В тема:Малко информация за гумите

01 юли 2007 - 16:21

не бъркай твоята кола с формула при 99% от серийните автомобили не само са еднакви гумите но е препоръчително да са с еднаква шарка т.е. модел

..за това съм съгласен, въпросът е дали наистина по-тесните предни гуми облекчават работата на предното окачване или ако са в допустимите от производителя размери това не оказва влияние!?

В тема:Малко информация за гумите

01 юли 2007 - 14:31

Никакъв не ти е проблема да сложиш еднакви гуми навсякъде.Трябва да съобразиш офсета на джантите и широчината на гумите...С други думи дали ще влезят,при пълен завой дали няма да опират някъде и при хода си нагоре-надолу да не опрат в калниците.
А много ми е интересно какви доводи са ти изкарали хората че неможе да се сложат гуми с еднаква ширина на четирите колела.

..доводът на "специалиста" бе, че в завой, при еднаква широчина на прдни и задни гуми, имало голямо натоварване на предната ос..затова при почти всички автомобили със задно предаване, предните две гими били с един размер по-тесни!...в интерес на истината това съм го забелязал и аз, но никога не съм се запитвал защо...от друга страна съм гледал каталози за моя модел МБ и никъде не съм виждал изискване да има такава разлика!