Към съдържанието

  •  

shadenfroh

Регистрация: 26 яну 2015
Офлайн Последно: 06 яну 2021 - 21:20:38
-----

Моите теми

W208 официални документи

28 септември 2016 - 16:30

Ръководство
Mercedes-Benz CLK User Manual.pdf
 
Сервизна книжка
Mercedes-Benz CLK Maintenance Manual.pdf

722.6 - процедура по пълна смяна на маслото на кутии без пробка на хидротрансформатора (след 1999 година)
Transmission Oil Change and Flush.pdf

722.6 - процедура по оптимизиране на дълготрайните адаптации без STAR диагноза
Transmission Shift Adаptation.pdf


Ако имате подобни официални документи, моля замервайте ме с линк за даунлоуд или ги качвайте директно по същия начин, прикачени към мнение, а не като линк. Причината: линковете умират след време и документите се губят.


Документация за трансмисиите при CLK W208 и W209

28 септември 2016 - 16:19

Темата е аналогична на тези с обща документация за W208 и W209, но с цел по-лесно намиране на информация, правя отделна за 722.6 и 722.9.

 

 

Би било полезно за собствениците на автомобили с въпросните трансмисии да знаят няколко факта за тях:

  • 7-степенната 722.9 (7G-Tronik) е на практика 722.6 с добавени допълнителни предавки. Моля механиците да ми простят за профанирането.
  • 722.6 е на практика неразрушима - с правилна поддръжка и разумна употреба издържа милион километра.
  • Използването  на масло по спецификация на Mercedes е жизнено важно.
  • Нивото на маслото е жизнено важно. Неточно ниво води до поражения много бързо.
  • Mercedes, в момент на замайване, заявяват, че трансмисиите са необслужваеми и маслото ще бъде ОК доживот. Резултатът от това е кратък живот за трансмисията.
  • Смяна на маслото се препоръчва максимум на всеки 60 000 км.
  • След смяна на маслото се препоръчва рестартиране на дълготрайните адаптации.
  • Между 1999 и 2005 липсва пробка на хидротрансформатора (Torque converter). Поради това, пълна смяна на маслото изисква разкачане на тръбния път за охлаждане през радиатора.
  • Липсва щека за измерване на нивото на маслото. Липсва и предупреждение/грешка, ако нивото е неточно.
  • Тръгва теч от конектора на компютъра (TCU Connector), който се заменя като част от обслужването с обновен модел. В някои случаи, чрез капилярния ефект, масло достига до компютъра на трансмисията (Transmission Control Unit) и го поврежда.
  • Има две различни задни предавки за двата различни режима на работа.
  • Превключването на предавки е електронно. Скоростният лост не превключва физически.
  • Разполагат с краткосрочна адаптация към стила на шофиране. Ако карате агресивно известно време, трансмисията ще започне да превключва агресивно. Ако карате като баба, ще гони смело 1000 оборота.
  • При студен автомобил смяната на предавки става на по-високи обороти с цел по-бързо загряване на двигателя и е възможно да е по-груба.
  • Помпата за маслото работи постоянно. Което далеч не значи, че трябва да се пускате по инерция в режим N.

 

Смяна на масло може да се извърши по три начина:

  1. Частично - чрез сваляне на картера и доливане. След определени километри процедурата се повтаря.
  2. Пълно - чрез сваляне на картера и източване на хидротрансформатора; или чрез тръбата за охлаждане за моделите без пробка на хидротрансформатора.
  3. Пълно с промивка - използва се машина, която "измива" кутията под налягане. Най-добрият метод, но приложим, само ако е използван при всяко обслужване от началото. Иначе е възможно да се освободят натрупани едри отлагания, които да повредят трансмисията. Те се освобождават и иначе, но много по-рядко и не наведнъж.

Преглед в Балкан Стар

17 септември 2016 - 08:55

Здравейте,

 

не обичам да пускам теми напразно, но търся информация по този въпрос от доста време и не намирам систематизирано и подробно мнение, при положение, че във всяка тема за закупуване на автомобил се стига до съвета за преглед при дилъра. Обръщам се принципно към хора като колегите Венцислав, kdl, Бай Васо и други, които са споделяли опит от първа ръка и преди :-)

 

Малко за моята кола. След като я купих, доближавайки се към 90 000 км, идва времето на доста износващи се части, които може би все още са си заводските. Исках да направя максимално обслужване на автомобила, преди да отида за преглед, за да зная с какво разполагам оттук нататък. Вече опирам до неща, които не мога или не искам да правя сам. Например - бих сменил амортисьор, но не бих сменил пружина. Засега съм направил следното:

  • спирачна система - течност, паркинг спирачка, предни накладки, разглабяне и почистване
  • кормилна система - масло, щанга, амортисьор
  • диференциал - масло, почистване на отдушник
  • двигател - дебитомер + въздушен филтър
  • трансмисия - масло (източих 10л, налях оригинално Mercedes), филтър, конектор (имаше теч)

Оплакванията ми в момента са следните:

  • колебание от двигателя - събужда се рязко част от секундата след като съм натиснал педала (свалих свещ - не изглежда зле, но мисля, че е заводската)
  • колебание от трансмисията - след теча се появи по-осезаем shift shock, главно при превключване N-D / N-R / 1-2; след смяната на маслото, рестарт на краткотрайните адаптации и опит за ръчен рестарт на дълготрайните (не съм сигурен дали е успешен), е по-добре, но все още не е като по масло
  • несигурност в окачването - колкото и да избягвам паважите и да карам с 15 км/ч когато не мога, все ме преследва чувството, че твърде много вибрации влизат към купето. Не ме боли от смяна на окачване. Ще ме заболи ако ми се разскърца салона.

Планът е да получа най-много от това, което така или иначе ще си платя в Балкан Стар, за да зная как мога да върна автомобила си в, така да се каже, "гаранционен" вид. И, евентуално, после да отскоча до Бай Васо, за второ мнение :-)

 

Часът ми е в понеделник, казаха ми, че ще отнеме около 2 часа, ще направят тест на окачването, ще я закачат за пълна компютърна диагностика, ако има грешки в транмисията, тогава ще задълбават в нея. Ще ми се да задълбаят, дори да няма грешки, защото очевидно има неща, които не са в норма и искам да видя някой с ръкавици и инструменти. Нормално ли е да ме прекарат само с компютърна диагностика? Какво друго мога да изискам като тест и диагностика на двигател/трансмисия?

 

Благодаря предварително на включилите се!


Хлопане/скърцане в окачването

23 април 2016 - 11:37

Здравейте,

 

имам следните проблеми и искам да потърся мнение, преди да тръгна по диагностики:

 

При завъртане на волана наляво и в движение при завой наляво, се чува препукване от предната пасажерска страна. В TUV от 2015 (на 70 хил. километра, в момента е на 84 хил.) пише, че е започнал да се разиграва лагер на следните части (не зная как се наричат на български):

 

https://www.google.b...strebe&tbm=isch

https://www.google.b...strebe&tbm=isch

 

Относно проблема отзад - при шофиране по неравен път, се чува едно изпукване от шофьорската страна, като може да изпука отново след няколко секунди, а може и да не изпука втори път - не е постоянен шум. Не усешам проблеми в поведението на автомобила, но какво ли разбирам аз...  :wacko

 

Може ли да ме ориентирате, евентуално, какво да очаквам да чуя в сервиза? Ясно ми е, че този лагер със сигурност е заминал за 14 хил. километра, но нито зная как му е нашенското име, нито ще се учудя родните симпатяги да ми кажат, че трябва да сменя цялата предница.

 

Благодаря  :yeah