Тази система не се подържа от 2019. IP.Board вече не предлагат вечни лицензи за новите си платформи а годишни абонаменти което нас не ни устройва. Трябва да видим с Илия дали да не сменим платформата на phpBB.
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: sami
Профил информация
- Група: Администратори
- Мнения: 2843
- Разглеждан: 13237
- Титла: Администратор
- Възраст: 40 годишен/шна
- Рожден ден: Февруари 8, 1985
-
Пол
Мъж
-
Град
Дармщат
Други данни
-
Автомобил
W215 CL500
#449328 Малко технически проблеми с форума
Публикувано от sami
на 02 септември 2025 - 10:38
#449309 Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a
Публикувано от sami
на 28 август 2025 - 09:36
Подозираш, че някоя от спойките на процесора прави проблем ли?
За М271/М272/273 съм чувал. че се опичат ЕКУ-тата заради мястото където са разположени.
Интересно дали и при по-старите, М112/М112 го има този проблем.
При М112/113 ЕКУто е прибрано при SAM модулите и няма как да се опече.
- 1
#438011 Смяна на предавателно число на диф
Публикувано от sami
на 07 октомври 2021 - 14:09
Реално кодировката започва от 5ти байт. Първите 4 байта са ти HEX -> ASCII кода. AF40 или AF41. Затова виждаш разлика в четвърти байт.
Байт 37 и 38 са били размера на колелото в милиметри.
CB 07 конвертирано little endian 16 bit integer е 1995 (mm)
11 08 конвертирано little endian 16 bit integer е 2065 (mm)
- 1
#438009 Смяна на предавателно число на диф
Публикувано от sami
на 07 октомври 2021 - 10:55
Байтовете не се четат наобратно. Само чексумата се пише наобратно.
Реално FE 0B - конвертирано от hex на little endian 16 bit integer е 3070. Което се чете като 3070/1000 = 3.07
C6 0C - конвертирано от hex на little endian 16 bit integer е 3270. Което се чете като 3270/1000 = 3.27
А чексумата се смята като сметнеш чексумата на 1 до 40 байт. И после го напишеш в байт 41 и 42 обаче наобртно. Както ти беше писал ако ползваш директно калкулатор в CRC-16-IBM, Reversed, Big Endian. тогава си го пишеш както е.
Аз обаче ползвах един CRC-16 ARC калкулатор където на af40 чексумата е 0х8435. Обаче в байт 41 пиша 0x35 и в байт 42 пиша 0x84. От тук идва reversed.
А ти с EGS52 или EGS53 си? Защото при EGS53 се променя байт 28 за активиране на ръчен режим и агилити режим.
EGS52
[Байт 30]
Бит 2: Режим "C-S"
Бит 3: Режим "M"
Бит 4: Режим "А"
EGS53
[Байт 28]
Бит 2: Режим "C-S"
Бит 3: Режим "M"
Бит 4: Режим "А"
Ето примерно af40 с ръчен режим на EGS52 трябва да е така:
Байт 30 е 04
04 = 0100 втория бит е 1 режим C-S
05 = 0101 четвъртия бит е 1 - добавен агилити
06 = 0110 третия бит е 1 - добавен M ръчен режим
07 = 0111 активирани всички режими
Сега сменяме байт 30 на 05
61 66 34 30 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 05 FE 0B E8 03 E8 03 CB 07 20 00
Пресмятаме чексумата в CRC-16-IBM, Reversed, Big Endian = 31 78 и ето ти целия стринг който би трябвало да ти активира агилити режим.
61 66 34 30 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 05 FE 0B E8 03 E8 03 CB 07 20 00 31 78
Пиши кой стринг ти пробва което не стана да видим дали правилно си пресметнал.
- 2
#438003 Смяна на предавателно число на диф
Публикувано от sami
на 06 октомври 2021 - 21:14
Целия кодинг стринг на AF40 е това.
af40: 61 66 34 30 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 04 FE 0B E8 03 E8 03 CB 07 20 00 35 84
А на AF41 е това.
af41: 61 66 34 31 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 05 C6 0C E8 03 E8 03 CB 07 20 00 8A CD
31 и 32 байт са предавателното число на диференциала FE 0B - е 3070, а C6 0C е 3270. Съответно 41 и 42 байт са чексумата обърната наобратно 0х8435.
Ако използваме твоя кодинг и сменим само предавателното число на диференциала кодинг стринга трябва да е следния
61 66 34 30 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 04 C6 0C E8 03 E8 03 CB 07 20 00 92 А1
- 1
#437997 Смяна на предавателно число на диф
Публикувано от sami
на 05 октомври 2021 - 21:27
Ти ако знаеш кой байт е за дифа и на какво да го смениш може и така да си кодираш кутията с ведиамо. Аз примерно на 7г-то съм пуснал м-режим. Ама за 7г-то има готови калкулатори които ти помагат с кодировката. За 5Г не съм търсил но логиката е еднаква.
- 1
#437995 Адаптация на автоматична кутия 722.9
Публикувано от sami
на 05 октомври 2021 - 21:23
Ами затова вечерта някъде на околовръстното.
- 1
#437990 Адаптация на автоматична кутия 722.9
Публикувано от sami
на 05 октомври 2021 - 20:48
Стани ако имаш SD Media там има клип от даймлер как точно се адаптира 722.9
Въпросния клип от даймлер също го има в тубата. А клипа само със спирачката е валидно само за CLS W218.
- 1
#437983 Невъзможна комуникация с модулите през Star.
Публикувано от sami
на 05 октомври 2021 - 08:51
Според мен пробвай от конектор X30/6 да вадиш една по една буксите и дали няма да се оправи комуникацията. Явно някой модул е сгънал и окъсил кан шината. Трябва да намериш кой е този модул.
- 1
#437979 Невъзможна комуникация с модулите през Star.
Публикувано от sami
на 05 октомври 2021 - 07:42
Търси проблема в конектор X30/6 където се събират кан сигналите от модулите които си изброил.
Ето ти един хубав документ да научиш повече за КАН шината. Както и къде се намира дадения конектор. Страница 41.
Прикачени файлове
-
MB CAN(ICC).pdf 3,92MB
18 Брой сваляния
- 1
#437973 Смяна на предавателно число на диф
Публикувано от sami
на 04 октомври 2021 - 11:00
Трябва да избираш от листата с твоя SG Kennung. Иначе не би трябвало да приеме вариантното кодиране ако не е заложен в софтуера на avinfe2i.
Като гледам и S280 W220 е с диф 3.270. Дали няма да е по-лесно да намериш такъв и дали няма да е с големия корпус.
220.063 , ! ( 491 | 494 | 032 ) , 0 ,0 // W220 M112 E28 ECE i_ha=3.270
- 1
#437968 Смяна на предавателно число на диф
Публикувано от sami
на 04 октомври 2021 - 08:30
Стани. Предавателното число е закодирано точно във вариантното кодиране AF40.
Прикачвам ти два документа които имат всичките вариантни кодировки за EGS52/53.
Вариантите за кодировка ги виждам като
af41: 211.082 , ! 032 , 0 ,0 // W211 M112 E32 4WD nicht Taiwan i_ha=3.270
211.282 , ! 032 , 0 ,0 // S211 M112 E32 4WD nicht Taiwan i_ha=3.270
обаче това е за 4матик и дали няма нещо да си търси 4матика.
или ag43: 211.043 , ! 032 , 0 ,0 // W211 M271 DE18ML nicht Taiwan i_ha=3.270
но тук двигателя е 200 компресор и дали кутията няма да превключва на обороти оптимизирани за М271,
- 2
#436415 Нормална височина на Airmatic
Публикувано от sami
на 27 април 2021 - 22:31
Стани. Сваляш апликацията Clinometer за андроид и мериш с телефона.
https://play.google....ames.clinometer
При W220/215 ъгъла отпред се мери на долния носач.
Ъгъла на задния мост се мери на полуоската.
Предполагам при W211 e подобно. На долния носач отпред има едни като пъпки показващи мястото където се мери.
Също така височината не се мери от земята до калника а от центъра на джантата (звездата на мерцедес) до калника. По този начин елиминираш потенциалната разлика от различно налягане на гумите.
Ето и едно клипче за да е по-нагледно.
- 2
#436231 Четене EPROM, ME2.8
Публикувано от sami
на 14 април 2021 - 11:59
Стани ако искаш да видиш само картите защо не видиш бошовския номер на ЕКУто. И търсиш в нета .ori файл по бошовския номер.
Така ще имаш дъмпнат файл който да разгледаш с WinOLS.
Но за да разчетеш изцяло файла ти трябва Damos файл. Нещо като метадата което казва на WinOLS от кой байт до кой байт какво е. Къде са картите и т.н.
Трябва да се разровя по външните дискове някъде имах колекция от оригинални дъмпове и дамос файлове.
- 1
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: sami
- Privacy Policy





Публикации


