Към съдържанието

  •  

Снимка

Четене EPROM, ME2.8


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 април 2021 - 14:40

Някой да знае как се чете EEPROM-a на ECM-a на 211? Конкретно за МЕ2.8 ме интересува

 

Може ли да стане през OBD конектора и какъв софтуер и хардуер ми трябва?

 

Имам някакъв WinOLS, имам някакъв ECM Titanium, имам и KKL/FTDI кабел. Гледам, че ECM-a на 211 е на К-линия на пин 7, и протокола е същият, KWP2000, (ISO 14236.4 или нещо от сорта).

 

В разни форуми MHH, Digital Kaos, ползват Galletto USB-OBD конектор, който прилича много на ККЛ-а. Пишат и че 24-ти пин на EEPROM-a трябва да се занули за да се включи boot- mode, но не съм сигурен, че това е необходимо за четене, а по-скоро за писане. И ако ЕКУ-то е свалено, как се връзваме с него през OBD?


  • 1

#2 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 09 април 2021 - 17:53

еепрома не може по кабел

отваряш компа и с програматор

и нещо ги бъркаш флаш и еепром

какво точно искаш да направиш


  • 1

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 април 2021 - 10:37

Flash е, прав си, 5Мбит CMOS. Искам да сваля картите.

Прикачени файлове


  • 1

#4 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 10 април 2021 - 11:25

флаша може по кабел

с галето или кесс

може и на масата може и с разпояване на програматор


  • 1

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 април 2021 - 11:33

А с какъв софт? WinOLS или ECM Titanium ще свършат ли работа?
  • 1

#6 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 10 април 2021 - 19:42

не това са софтове за редактиране

горните програматори си вървят с техния софт


  • 1

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 април 2021 - 10:09

Ясно, значи няма мърдане от KESS и К-TAG :)


  • 1

#8 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 13 април 2021 - 13:43

W211ката флаша се чете без проблем с KESS и K-Tag.

Тя ако се не лъжа беше с EDC15 или 16 нямам точен спомен.

Картите си ги вадиш на WinOLS-a стига да знаеш какво точно правиш.

Ако ти е за ремап, кажи какво по-точно искаш да направиш. 

 

За ECM Titanium-a не знам до колко ще успее да ти свърши работа за бенц-а, но за WinOLS-a ще си ти е най-добре. 


  • 1

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 април 2021 - 16:20

Днес с един колега пробвахме с KESS. Няма опция Read - Имаше ID, Writing и нещо друго.

 

Бензинов мотор - МЕ2.8. Искам да пусна малко "пуканки", но в по-консервативен вариант. Доколкото разбрах, трябва да се редактират картите на запалването, в частта Load 0-10%, обороти 2500-6000.


  • 0

#10 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 14 април 2021 - 08:22

Точно така е, преди или след фейса е колата ти?

Питам те защото кеса ще ти свърши работа само до преди фейслифт на 211ките, не знам защо но така са си го измислили...


  • 0

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 април 2021 - 10:47

Преди фейса е, комби.

 

Нещо не успяхме да преборим KESS-a вчера.

 

Отделно пакета с драйвери, който поръчах от китайците е бъгав и всички за МЕ2.8 са с грешки, няма за 224 коня на 211, има 224 коня на 210, но и той не може да се зареди. Искаше ми се да заредя един да видя поне колко карти за запалването има, че нали тия двигатели са с по две свещи на цилиндър и в някои условия двете свещи не палят по едно и също време.


  • 0

#12 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 април 2021 - 11:59

Стани ако искаш да видиш само картите защо не видиш бошовския номер на ЕКУто. И търсиш в нета .ori файл по бошовския номер.

Така ще имаш дъмпнат файл който да разгледаш с WinOLS.

Но за да разчетеш изцяло файла ти трябва Damos файл. Нещо като метадата което казва на WinOLS от кой байт до кой байт какво е. Къде са картите и т.н.

Трябва да се разровя по външните дискове някъде имах колекция от оригинални дъмпове и дамос файлове.


  • 1

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 април 2021 - 13:26

Сами, благодаря за уточнението - ако намериш DAMOS файл за МЕ2.8, без значение кой, ще ми бъде интересно да погледна.

 

Иначе през ECM Titanium засега мога да зареждам .mix файлове.  С .ori и .drt нещо не се получава. Или е някаква скапана демо-версия, или аз не разбирам, а най-вероятно и двете :).

 

Иначе успях да видя на някаква бензинова Dedra картите :) Имаше една карта за гориво и една за запалване, и един ограничител.


  • 0

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 април 2021 - 15:35

Намерих тази тема в MHH форума: https://mhhauto.com/...2-8-165kw-224Hp

 

Казват, че за да се прочете трябва да се вкара ECU-то в boot mode с Pulldown резистор 1 кОм и ключе, което честно казано не ми се прави, а и не виждам смисъл да се чете през boot mode,  а да се пише през OBD с КESS.

 

Бош номерът е 0 261 208 169, HW 35.02. SW не знам кой от номерата е - 030522 или 01146 38522.


  • 0

#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 22 април 2021 - 16:53

Един скрийншот от онзи ден - струва ми се, че версията на софтуера е от 2005-та, а колата е от 2003-та.

 

Дилърите имат начин да флашкат софтуер през OBD-2, въпросът е дали може да се прочете софтуера през OBD-2 и с какво?

Прикачени файлове


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни