Към съдържанието

  •  

Klimfilt

Регистрация: 05 яну 2015
Офлайн Последно: 25 ное 2023 - 11:25:29
-----

#442053 Сервизна акция за подмяна на клапан в охладителната система

Публикувано от Klimfilt на 23 май 2022 - 13:42

Привет колеги,

 

Пускам тази информационна тема като един от засегнатите собственици на проблемни автомобили. Накратко за какво става въпрос. Януари 2022 г. Ройтерс се докопват до писмо между клиент и Даймлер, подписано от тях през м. Ноември 2021 г., за подмяна на вакуумен клапан във водната помпа, който дефектира и позволява навлизане на охладителна течност между водната помпа и вакуумната система и опасност от запалване. Производителя препоръчва да не карате автомобила докато не бъде отстранен дефекта (моята кола измина от тогава над 4 000 км. и нищо не е станало, а към настоящият момент е с общ пробег от 55 000 км.) Даймлер потвърждават писмото, но заявяват, че нямат части към онзи момент и не могат да започнат кампания по подмяна на въпросният клапан. По техни приблизителни оценки са засегнати над 800 000 автомобила от сериите GLE/GLS, C,E,S,GLC,CLS и G (тук бях изненадан) - класи с новите дизелови мотори - ОМ654 и ОМ656. Важно е да се отбележи, че проблемът е регистриран само и единствено при ДИЗЕЛОВИТЕ мотори, произведени в диапазона между Юни 2017 г. и Октомври 2021 г.

 

Чрез проверка по VIN номер в официалните сайтове на Мерцедес дали автомобилът е засегнат от тази акция, не може да се установи със сигурност, защото в държавите в които проверих (България, Германия, Франция и САЩ) фигурират проверки за други дефекти, като проблема с въздушните възглавници на Takata. Така, че на проверка през сайтове от официалния представител към настоящият момент не бихте могли да разчитате. Остава да питате от време на време по телефон или на място, но поне в България, дежурният отговор ще бъде, че ако попадате в диапазона ще бъдете потърсени...

 

Е, от януари 2022 г. до петък, 20.05.2022 г. не бях потърсен и днес в пощата намирам прикрепеното писмо покана от Силвър стар (а си мислех, че отново любимците ми от КАТ са се затъжили за мен) в което ме приканват да си уговорим възможно най-ранна среща. Е уговорихме си... Най-ранния възможен час е 15.06 или почти след месец. След близо месец и 4 часа престой в сервиза ще споделя опит относно процедурата. А до тогава колегите с тези мотори, проверявайте по-често при дилъра и пощите си, или предишните собственици на автомобила, който шофирате в момента.

 

Прикачен файл  IMG_4598.jpg   221,84K   9 Брой сваляния


  • 2


#439587 Някой да кара W203 C350?

Публикувано от Klimfilt на 02 февруари 2022 - 09:25

а този номер като е по голям какво, ще рече 470897


колата проблемна ли е или не.

Не може да се каже еднозначно... Давам ти личен пример, моята 164ка е с по-малкия номер и ПОПАДА в обхвата на проблемните мотори, вече 177 000 км. (от които 120 000 на газ) колата не е показала признаци на проблемен мотор (а и си я проверявам на 6 месеца). Има случай на 211ка която попада извън параметрите на засегнати мотори и на 166 000 км. бам изронени зъбчета...


  • 1


#439534 При покупка на W211!

Публикувано от Klimfilt на 28 януари 2022 - 18:16

Ясно, но това е при нежелание за смазване от собственика. Все пак можеш и сам да се погрижиш да смажеш релсите (ако само там се налага мазане, де).
Най-вероятно за тия цени си минал и през Микрондоцев... Там обаждат едни симпатични цени и за задна ел. щора..


  • 1


#439531 При покупка на W211!

Публикувано от Klimfilt на 28 януари 2022 - 10:49

Като прочета в обявата, че имала само един собственик и е роден около националсоциализъма, някак си само ми липсва, че е ходено с нея само до магазина в неделя.

Иначе изглежда прилично на вид, екстри достатъчно, мотора е идеален за това купе. Данъка ще е малко кофти работа, но с тоя ЕСССР няма как..

 

@prokopi69 защо панорамния таван да е проблем? Просто ми е интересно, айде за другите неща горе долу се досещам.


  • 1


#439517 Анализ на моторно масло

Публикувано от Klimfilt на 27 януари 2022 - 17:55

Привет колеги, попаднах на една статия и тема в друг форум относно маслата и тяхното състояние преди/ след употреба.

Та в този ред на мисли, реших да си направя за себе си един тест на маслото на колите, които карам. Идеята ми е да проверя как се изменя състава и как примерно карането на бензин/газ и/ или дизел го изменят. Естествено маслото ще бъде едно и също за да е обективен резултата.

И искам да попитам, някой знае ли къде и може ли да предостави координати на фирма (лаборатория), която извършва такива независими частни анализи, без да се търсят добри практики или гонене на предварително зададен резултат, до който трябва да се стигне. В САЩ един такъв анализ е от порядъка на 30-50$, което не ме притеснява, ако цената се екстраполира в лева.

 

Анализът ще е за собствени цели, без да бъде препоръка или основа за следващи действия.

 


  • 1


#439425 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Klimfilt на 23 януари 2022 - 01:38

Най-вероятно ще дойда и аз.
  • 1


#437337 Въпрос относно технически преглед.

Публикувано от Klimfilt на 15 юли 2021 - 08:11

Не съм сигурен дали съгласно новите правила за ГТП от 01.07 не принизяваха кола без  катализатор до новата 1-ва категория, независимо дали преди си имал евро 4-5 и тн. Доста объркано стана с новите правила, вече 2ра седмица гледам какъв хаос докараха тези изменения. Отделно вече водещи са отделените емисии, а не евро категорията на колата. Ако си с газ мерят 2 пъти, един на бензин и един на газ... Естествено това не се отразява върху данъка ти.... (как така ще ти намалят данък...)


  • 1


#437268 P0016 -W164 face 3.5 бензин

Публикувано от Klimfilt на 09 юли 2021 - 16:33

Стани, ето тук (27ма страница) https://nsk.mercedes...-cyl-deel-1.pdfима за проверката на 305 градуса на м272.


  • 1


#437248 P0016 -W164 face 3.5 бензин

Публикувано от Klimfilt на 07 юли 2021 - 19:49

Като отвориш капачката за маслото и се вижда веригата, можеш ли да я огледаш дали има белези по нея? И дали е хлабава при натиск отгоре.
  • 1


#436521 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Klimfilt на 10 май 2021 - 09:25

Днес пред НИМ стана добра сбирка

Еее казвайте ги тия работи по-отрано де :( Или къде може да се информира човек, фб?


  • 1


#436183 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Klimfilt на 10 април 2021 - 20:11

За PDR намерих едни доста кадърни в дружба в София, но за бояджия нямам никакви координати още повече смелост да се пребоядисва. Това което казваш с тия туби и гелове не звучи лошо, сещам се какво може да е и мисля ще свърши работа. Въпросният човек в София ли е или не? Иначе като говорих с хората от ПДРа казаха че ще замерят боята с уред. Но се надявам да имат подобни решения и да мина без боя. А колата така или иначе ще мине на каско първо и после по сервизи. Въпроса е да стане правилно.
  • 1


#436112 Член на клуба

Публикувано от Klimfilt на 05 април 2021 - 14:25

Не Стани, то няма никаква дейност. Не е нормално това да се случва, все пак не всички членове от УС са в Германия и имат проблеми с достъпа до форума.

Да, де юре клубът е жив, но де факто ситуацията е съвсем друга, нещо като с изборите вчера и резултатите от днес.

Дано наистина по-скоро има ОС и нещата да се отблъснат от дъното.


  • 2


#436108 Член на клуба

Публикувано от Klimfilt на 05 април 2021 - 12:25

Клуб няма, няма и на кого да пишете за съжаление...


  • 1


#435983 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Klimfilt на 29 март 2021 - 12:55

Лилов, съгласен съм на 99% с написаното по-горе. Естествено, че пазара е свободен и всеки сам може да вземе решение за себе си (било то клиент или  автомонтьор).

Не разбирам само обаче (всъщност знам отговора, но не го разбирам), защо даден сервиз ще ми откаже да работи с мои части (било то куче марка или топ марки)? С какъв претекст ? Ако даден сервиз ми каже, че просто не работи с определени марки ще го разбера, защото примерно няма да може да ми даде гаранция ( устна в повечето пъти), че проблема няма да се появи пак след 10к км. Тогава има известна доза истина в думите му и вече аз ще се съобразя дали да сменя марката части/ масла или майстора. Но да ми каже, че той ще ми осигури частите, каквито аз си избера и той ще ми каже някви цени от сорта на турски - 50 лв. и гаранция от тука до светофара, италиански - 100 лв. и 6м. гаранция, немски 200 лв. и 1 г. гаранция и накрая ОРИГИНАЛНИ ОЕМ за 400 лв. с гаранция 2 г. (действително ми се е случвало).. На всички марки този монтьор ще вземе някаква отстъпка от някой доставчик, но няма да ми я приспадне (не е длъжен разбира се, но и аз не падам от Марс). Тоест един път ще ме таксува за труд и второ за доставка на части и тук не мога да разбера, този човек автомонтьор ли е или доставчик на дребно ? Затова предпочитам сервизи които работят с части на клиента, но клиенти не от типа на бай Пешо дето е взел нещо което струва средно да кажем 40 лв., а той се снабдил с него за 12 лв. и ще каже на майстора: "Абе, слагай го там и тва е, за кво да им давам 40 лв. като това за 12 лв. си е същото, к'во му е. Е, гледай, те тука те, виж, че е почти същото, разминава се само с 2мм, к'во толкова".... Просто ти казва какво е за смяна и че работи с еди какви си марки и толкова. Ти си преценяваш, но да ме лашкат елементарно разни мърлячи със съмнително средно образование, някак си ми идва повече.

Естествено има и друг тип майстори, които слагат каквото им донесеш и после ама то това не е същото, ти не пита, чакай сега ще видя какво трябва да се сложи. Офф, ама то тука имаш за смяна и още две неща, ще ги оправиме няма проблем и колата ще стане пушка. След 1 месец пак при същия човек, било то за смяна на същите компоненти или други, защото първоначално сменените не са причина за проблема. Такива тарикати си гарантират пазар за сравнително дълго време, въпреки 21-ви век и комуникациите и отзивите за даден сервиз. Просто защото винаги са свободни, винаги ти взимат колата сега и веднага (нищо, че после 3 седмици я правят) и  работят тънко (това е субективен фактор).

Затова и българина (условно казано) има проблем с доверието и винаги сам си търси и проучва нещата, защото му е писнало от по-горе описания случай. Проблемът с доверието в официалните сервизи (като изключим цената естествено) е че и там се случват почти същите неща. Аз лично пострадах последния път със смяната на акумулатор на 213-ката, 3 пъти, като съм убеден, че първия път изобщо не беше сменен, но за съжаление късно се усетих да маркирам стария и да погледна новия при сменя, но и не ми е работа да го правя, все пак говорим за ОФИЦИАЛЕН сервиз... Отделно моя мотор събира 6.3 литра масло по книжка, СС ми изписват 7 литра (толкова и си плащам, 350 лв. само маслото), сипват колкото трябва, но не връщат остатъка (поне не на мен), идва следващия с този мотор (а той май си е масов), хайде и на него 7 литра, но тези 300 мл. му ги доливат от моята бутилка, а изписаната последна бутилка от 7-те литра някъде изчезва, сещате се.. И после идва трети клиент пак с този мотор, пак му се сипва от моята последна бутилка, а на него пак са му таксували 7 литра. И така реално от 3ма клиенти се реализират 2л. масло излишък, което после се разпределя. И не, не ми казвайте, че това са митове и приказки от типа: "един приятел ми каза". Тези номера в СС (Балкан стар) се правят още от времето на първото представителство, вярно от тогава са намалили мизериите, но ги има все още, казвам го от личен опит и сведения.

Е, ето заради такива тъпотии хората имат масово недоверие и към официалните сервизи, като изключим и цената разбира се. Четейки чуждестранни форуми оставам със същото впечатление, че и на Запад и на Изток хората са недоволни от официалните сервизи на Марката, но или не се задълбочават толкова в разсъждения (не им се мисли или не могат), или просто не ги брига цената и просто си карат по течението (рай за автосервизите).

И от цялата тая анджъклама, написана по-горе от мен, води до извода, че трябва да ти е дебел врата като на вълка, и въпреки, че си по-беден (говоря общонационално) от германци, французи, американци и австралийци, нямаш толкова проблеми с Мерца си, колкото тях. От там пък се води и негативната тенденция, че българина разбира от всичко, било то обосновано или не...


  • 2


#435717 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Klimfilt на 12 март 2021 - 20:20

Най-хубавото е табелката на номера :). Честито и от мен. Само масло и филтри. П. С. Комби ли е ?
  • 1