Здравейте колеги и приятели.
От около 10 години съм собственик на въпросния мерцедес w202 192 коня комби
Колата е поддържана изклщчително много и не са пестени пари за нищо, купувани са и винаги качествени части и по нея е сменяно почи всичко за последните 5 години ( колата има сантиментална стойност за мен и затова не я продавам за нищо )
Отскоро ми възникна проблем с механичния компресор, а именно зацепва когато си иска, предимно при дъждовно врееме спираше да зацепва.
Последва сваляне и оглед на компресора, смених му маслото ( масло AC delco 10 – 4041 12345982 - 118 ml ), както и лагерите на ролката с нови( ако някой се интересува, лагерчето е размер 47/30/22 NACHI 30BG04S13DST2 - заместители се продават във фирма РУДИ 2010 в София на цена около 20 лв ) , също така смених и съединителчето ( UNIDAMP 5036964 ) , защото старото беше протъркано накриво и изпилено до самата пластмаса почти ( съединителчето е с 5 шайбички ), заради луфт в компресорната ролка.
Монтирах всично наново, смених и свещите ( най - добре колата върви със свещи BOSCH FR6DC+ (повярвайте ми, у нас имам всички възможни свещи за този модел и само с тези, разликата във вървежа на колата е огромен) ) , прочистих дебитомера ( със спрей за деитомери на Liqui Molly ), прочистих дроселовата клапа и изпускателната клапа, всички маркучи и масления сепаратор, всички тръби и тръбопроводи, тройника под колектора, както и смених вакуумните протъркани маркучера, смених и въздушния филтър и воалааа..
Покарах я и буквално колата полетя, докато днес при дъжда отново повреме на ръчкане, магнитния компресор не зацепи и колата умря като кон.. Спрях на аварийки отвотих капака на колата и с потенциометъра подадох газ на колата и шайбата зацепи и заработи нормално. Това наистина е странно..
2. Друго което ми прави впечатление е следното - при празни обороти, компресора включва на 2000, но когато е в движение и подам газ на 1-2-3 предаавка и компресора се чува как работи и при обороти доста под 2000 ( да кажем 1000 - 1500 ) Пробвах изклщена от скорост по инерция и отново компресора е постоянно зацепен, до момента в който не е спряла на място колата, тогава си го включва на 2000 оборота..
Някой от вас да ми даде препоръка или мнение , как да отреагирам?
Мога да кача и снимки на ремонтите каквото съм снимал, ако някой проявява интерес