Здравейте колеги!
Миналия ден профилактично си проверявах течностите в Бенца - антифриз, двигателно масло, спирачна течност и хидравлична течност. Всичко си беше наред с изключение на хидравличната течност в казанчето на кормилната система.
Проблема беше, че при студен двигател (20 градуса) нивото на маслото беше на чертата на минимума, даже малко под нея. Намерих си точната спецификация и си купих 1 литър масло. От него долях не повече от 20 мл (на няколко пъти за да не сложа повече от колкото е нужно) и нивото си дойде точно - на чертата на max. Казах си трябвало му е малко доливане нормално.
Да, обаче реших да проверя дали ще си е на място нивото при загрял двигател (80 градуса), но уви останах изненадан. Нивото на маслото си стоеше на същото положение както при студен двигател. Някой дали е запознат с подобен казус?
Някакси не виждам логика след като на студена нивото е където трябва, като загрее да не е. Навежда ме мисълта, че помпата не вдига налягане и затова не качва по-нагоре това масло, но в такъв случай, няма ли трудно да се върти волана ? Защото в моя случай няма никаква разлика - върти се така, както се е въртял вече 6-та година откакто е при мен колата.
Колата е w210 kompressor, 1998 година, 186 коня, m111.945. На снимките се вижда нивото на маслото и в двата случая:
Студен двигател:
Picture1.jpg 65,2K 14 Брой сваляния
Загрял двигател:
Picture2.jpg 70,35K
13 Брой сваляния