Знаеш ли, по-добре си карай 190-ката. Щом толкова се чудиш кое да бъде, така ще е най-добре. Какво очакваш да чуеш тук ? Лоши неща няма да чуеш. Но, земни хора които са брали ядове, скъпи ядове с 20 годишни S класи могат да ти дадат най-точен съвет за твоят въпрос.
В крайна сметка, сам трябва да решиш. Самата покупка на автомобил е инвестиция, а закупуване на 20 годишен S-клас, НЕ малка инвестиция. Какво точно искаш, ЗАЩО го искаш, колко ще го караш, за какво ще го ползваш. Все въпроси, на които предварително трябва да си отговориш. Това чудо е грандоманско и думата ,,икономия" е абсолютно изолирана и непозната.
Следващият етап, ГО, ГТП, данък, готов ли си за тях ? Не са малки суми. Изобщо, всичко в тази голяма кола е голямо. Качество, габарити, комфорт, безшумност, красота, лукс, разход на гориво, цени на гуми, цени на части по окачване, цени на електронни компоненти, цени на услуги за нея, цени на...........всичко. Това не е кола за сиромах човек. Не е кола и за средно финансово стабилен мъж. Това е автомобил за мъж/жена/хора,.....човек с МНОГО пари. Пари, за които няма да го е яд , че ще похарчи 2000 лева за гуми, както няма да го е яд, да му напълни резервоара. И както няма да му се свиди да го натиска, този безшумен 8-мак. Бил той в Пура или Мечок. Както и няма да спестява и рециклира части по него, като му изпляска някой вентилатор, амортисьор, горивна помпа или каквото и да било. 8-маците са си мотори за далечни, безкрайни дестинации. Грехота е такава кола с такъв мотор да се вре в задръстения град. Не й е там силата на моделната линия ,,S". А и е грехота да се кара само със 120 по магистралата, която и я нямаме.
Защото в това чудо, 150-200 км/ч. са скорости, които лесно и много бързо се достигат, а не се усещат, но автомобилът предразполага към тях. И е много коварно това. Не знам, ти решаваш. Ако тая кола я купуваш за шматкане насам-натам и перчене, добре. Няма лошо, щом можеш. Няма да си първият-нито последният.
Мен, лично, яд ме е, че масово най-окепазени и просташки омърлявени са точно W140. Купувани масово от хора, дето са ги карали до разпад в България. Уморени, ужасни пружини, СМЛЯНА от амортизация предница, ужасяващо износени спирачни дискове, разбити ябълковидни съединения на което се сетиш, с протрити или ремонтирани грозно интериори, криви джанти, изгнили/преправяни гърнета, чупени и залепяни брони, разбивани безброй пъти стъкла и брави на врати. С двигатели, дето са толкова балансирани и безшумни машини - работят като бракуван трактор, вътре в маслото на бутана цялата Менделеева таблица и....ох, хайде, както и да е. Аз ти пожелавам щом решиш, да си намериш най-запазената 140-ка, тъмно синя, с оригиналните за модела обикновени алуминиеви джанти, мотор 4200 и каквото още има в нея, карана от някой бивш прокурор/адвокат или доктор.

Като цяло, за себе си, бих избрал W126 с редови 6-цилиндров мотор 260-300, автоматични скорости и блокаж на диференциала. От първите модели с оребрените лайстни на вратите, обикновени 14-ки джанти с гуми 205/70 и оригинални тасове.
