До автора на темата.
Знаеш ли, по-добре си карай 190-ката. Щом толкова се чудиш кое да бъде, така ще е най-добре. Какво очакваш да чуеш тук ? Лоши неща няма да чуеш. Но, земни хора които са брали ядове, скъпи ядове с 20 годишни S класи могат да ти дадат най-точен съвет за твоят въпрос.
В крайна сметка, сам трябва да решиш. Самата покупка на автомобил е инвестиция, а закупуване на 20 годишен S-клас, НЕ малка инвестиция. Какво точно искаш, ЗАЩО го искаш, колко ще го караш, за какво ще го ползваш. Все въпроси, на които предварително трябва да си отговориш. Това чудо е грандоманско и думата ,,икономия" е абсолютно изолирана и непозната.
Следващият етап, ГО, ГТП, данък, готов ли си за тях ? Не са малки суми. Изобщо, всичко в тази голяма кола е голямо. Качество, габарити, комфорт, безшумност, красота, лукс, разход на гориво, цени на гуми, цени на части по окачване, цени на електронни компоненти, цени на услуги за нея, цени на...........всичко. Това не е кола за сиромах човек. Не е кола и за средно финансово стабилен мъж. Това е автомобил за мъж/жена/хора,.....човек с МНОГО пари. Пари, за които няма да го е яд , че ще похарчи 2000 лева за гуми, както няма да го е яд, да му напълни резервоара. И както няма да му се свиди да го натиска, този безшумен 8-мак. Бил той в Пура или Мечок. Както и няма да спестява и рециклира части по него, като му изпляска някой вентилатор, амортисьор, горивна помпа или каквото и да било. 8-маците са си мотори за далечни, безкрайни дестинации. Грехота е такава кола с такъв мотор да се вре в задръстения град. Не й е там силата на моделната линия ,,S". А и е грехота да се кара само със 120 по магистралата, която и я нямаме.
Защото в това чудо, 150-200 км/ч. са скорости, които лесно и много бързо се достигат, а не се усещат, но автомобилът предразполага към тях. И е много коварно това. Не знам, ти решаваш. Ако тая кола я купуваш за шматкане насам-натам и перчене, добре. Няма лошо, щом можеш. Няма да си първият-нито последният.
Мен, лично, яд ме е, че масово най-окепазени и просташки омърлявени са точно W140. Купувани масово от хора, дето са ги карали до разпад в България. Уморени, ужасни пружини, СМЛЯНА от амортизация предница, ужасяващо износени спирачни дискове, разбити ябълковидни съединения на което се сетиш, с протрити или ремонтирани грозно интериори, криви джанти, изгнили/преправяни гърнета, чупени и залепяни брони, разбивани безброй пъти стъкла и брави на врати. С двигатели, дето са толкова балансирани и безшумни машини - работят като бракуван трактор, вътре в маслото на бутана цялата Менделеева таблица и....ох, хайде, както и да е. Аз ти пожелавам щом решиш, да си намериш най-запазената 140-ка, тъмно синя, с оригиналните за модела обикновени алуминиеви джанти, мотор 4200 и каквото още има в нея, карана от някой бивш прокурор/адвокат или доктор.
Като цяло, за себе си, бих избрал W126 с редови 6-цилиндров мотор 260-300, автоматични скорости и блокаж на диференциала. От първите модели с оребрените лайстни на вратите, обикновени 14-ки джанти с гуми 205/70 и оригинални тасове.
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: Тодор Живков
Профил информация
- Група: Потребители на форума
- Мнения: 25
- Разглеждан: 3311
- Титла: Прохождащ
- Възраст: Няма попълнена възраст
- Рожден ден: Няма попълнена дата
-
Пол
Не казвам
-
Град
Пловдив
#281721 W126-500 или W140-500
Публикувано от Тодор Живков на 17 май 2012 - 01:00
#275504 От кой модел на Мерцедес може да се сложи двигател на W123
Публикувано от Тодор Живков на 28 март 2012 - 20:36
Хари, аз, само предлагам вариянти. Човека се чуди и иска мнение/мнения. Явно е и решен да извърши тази работа. Та, М102 2,3 спрямо 3,2 с VVT е.... спрял до безкрайност. Но, спрямо 2-литровия дизел от преди Христа е направо изтребител. В това отношение ми беше мисълта. Надявам се, колегата да си закупи двигателя заедно с цялата изпускателна система, която трудно ще пасне без изменения от 124 на 123.
Нонев, обмислям подобрение като твоето и за сега събирам карантии. Но, действително ще е добре 5-степенната кутия да работи с по-късия диференциал. Този, който се куплира фабрично с 4-степенната му идва прекалено дълъг, а мотора не е от най-яките. И се получава обратен ефект. В смисъл, има зависимости. Хайде, няма да спамя повече темата на човека. Ще бъде интересно, предполагам за всички да споделиш и обясниш, твоят възглед и изпълнение на тази работа. Темите от този характер в този раздел са оскъдни и ще бъде добре да се пораздвижат.
Нонев, обмислям подобрение като твоето и за сега събирам карантии. Но, действително ще е добре 5-степенната кутия да работи с по-късия диференциал. Този, който се куплира фабрично с 4-степенната му идва прекалено дълъг, а мотора не е от най-яките. И се получава обратен ефект. В смисъл, има зависимости. Хайде, няма да спамя повече темата на човека. Ще бъде интересно, предполагам за всички да споделиш и обясниш, твоят възглед и изпълнение на тази работа. Темите от този характер в този раздел са оскъдни и ще бъде добре да се пораздвижат.
- 1
#247512 Скорости от дизел на бензин
Публикувано от Тодор Живков на 21 септември 2011 - 00:25
Дизелаци и бензинови, може да видите с трансмисии, които имат 98% еднаквост на предавателното съотношение на всички предавки. Основната им разлика идва от главното предаване. Едно 300Е има предавателно число да речем 3,6, ама едно 300ТД -2,9 например. Никак малка разлика. Скоростните кутии не се избират ей-така. И трансмисията, и главното предаване се подбират, спрямо Торк на мотора. Има и други фактори, но ГЛАВНО според въртящия момент на съответния агрегат. Той, когато мотора е голям, диференциала може (трябва) да е извънземно ,,дълъг". И само печели от това. А, когато имаш мотор със малък Торк, за него се избира такава комбинация между трансмисия и г.п., че да се оползотворява максимално този потенциал, без да се получава преразход на гориво и влошена динамика. С ,,къс" диференциал просто ще накараш такъв мотор да се развърта по-бързо на ход, но и по-бързо изпълване на съответните предавки.
Тези флакони, добавки, омазнители, реметализатори.....вършат работа, ползвал съм и аз, но са пунта мара. Закърпваш положението, временно. Грешката е, че с тях се лекува последствието, а не причината. Ползват ги там, където има интензивна амортизация, ремонтът наближава, а части или няма-или са прекалено скъпи за цялостен ремонт и на никой не му се занимава, защото така е по-евтино и лесно. А, това е Мерцедес, нали ? Значи, по-добре да наливаме разни работи вътре, все едно на Москвич грес със трици, вместо да се смени целия възел или ремонтира. Да ти кажа и защо няма ефект от 1 доза такова флаконче. С 1 доза, не можеш да промениш вискозитета на маслото в диференциала. Но със 2-3-4, определено ще му повлияеш. Той е хипоидна предавка и е чувствителен редуктор от към вискозитет на смазочния материал. Него можеш да излъжеш. Ама, кутията ? И до кога ? Защото, въпреки обезшумяването и уж подобрението, след това като я отвориш вътре положението е една проста трагедия. Още по-скапана и скъпа за ремонт. Не искам да пораждам спорове и да оспорвам мнения на собственици на такива автомобили. Но, да речем лагер с 0,1мм радиална хлабина е задължително останал БЕЗ цементация, работи грапаво и силно шуми, много. С добавчица се неутрализира този шум, но това в никакъв случай не възстановява конкретното износване. И пак има отклонения от съосност и успоредност на оси/валове и същевремнно нарушаване на правилното контактно петно между отделните зъбни двоици.
Тези флакони, добавки, омазнители, реметализатори.....вършат работа, ползвал съм и аз, но са пунта мара. Закърпваш положението, временно. Грешката е, че с тях се лекува последствието, а не причината. Ползват ги там, където има интензивна амортизация, ремонтът наближава, а части или няма-или са прекалено скъпи за цялостен ремонт и на никой не му се занимава, защото така е по-евтино и лесно. А, това е Мерцедес, нали ? Значи, по-добре да наливаме разни работи вътре, все едно на Москвич грес със трици, вместо да се смени целия възел или ремонтира. Да ти кажа и защо няма ефект от 1 доза такова флаконче. С 1 доза, не можеш да промениш вискозитета на маслото в диференциала. Но със 2-3-4, определено ще му повлияеш. Той е хипоидна предавка и е чувствителен редуктор от към вискозитет на смазочния материал. Него можеш да излъжеш. Ама, кутията ? И до кога ? Защото, въпреки обезшумяването и уж подобрението, след това като я отвориш вътре положението е една проста трагедия. Още по-скапана и скъпа за ремонт. Не искам да пораждам спорове и да оспорвам мнения на собственици на такива автомобили. Но, да речем лагер с 0,1мм радиална хлабина е задължително останал БЕЗ цементация, работи грапаво и силно шуми, много. С добавчица се неутрализира този шум, но това в никакъв случай не възстановява конкретното износване. И пак има отклонения от съосност и успоредност на оси/валове и същевремнно нарушаване на правилното контактно петно между отделните зъбни двоици.
- 1
#239765 Плочка за газова за W124
Публикувано от Тодор Живков на 10 август 2011 - 19:28
Благодаря за гостоприемството от Ваша страна. Радвам се, обаче, нека да не разваляме повече точно тази тема. Ох, много е просторно тук, ама ще намеря някоя обща дискусия и там ще си поспамим. Отдавна си търся читав 123. Бях харесал един 300 Дизел, да си го сглобя мотора капитално, като нов, надуя на 1 бар и да го карам като пенсия. Ама, още не ме огрява такава ирония на съдбата. Хубаво, за сега аз нямам развитие по работата с обикновения карбуратор и колектор. Но, когато стане ще приложа разни снимки и резултат, задължително.
- 1
#239694 Плочка за газова за W124
Публикувано от Тодор Живков на 10 август 2011 - 12:35
О, Мише, привет. Не съм се отказал, но забелязвам интересни теми тук, реших да създам спам и в този форум. Така де, има много интересни неща, които може да се направят в Мерцедес. Ама, както и да е. Аз със интерес следя темата за газовата плочка.
- 1
#239608 Висок разход на бензин
Публикувано от Тодор Живков на 09 август 2011 - 23:56
Господа, искам да изкажа и аз мнение по темата.
Понеже стана дума за разход на гориво. Не притежавам Мерцедес, но, въпреки това съм имал възможността да се порадвам на такива машини за известно време. Да речем читави. Искам да кажа за бензинов такъв. Става въпрос за 124-ка, от 1990-та година, оборудван с 2,0 Л. агрегат, карбураторен и механична трансмисия, 5 степенна, седан. Значи, 2 месеца карах това нещо. Не е много. Но, като цяло достатъчно. Без АГУ, Мерцедес ,,200" в Пловдив гори 13-14,5 л/100 км. бензин лятно време. Няма какво да се лъжем. Това е при положение, че се кара по-скоро експедитивно, но не и агресивно. В тези условия в града, карам до 3-та. 4-та, никога не включвам. Няма къде, а с 50-60 на 4-та скорост, трябва да се дава много газ. На 3-та с 2 милиметра натиснат педал, Мерцедеса върви с лекота и мирише горивото. При напълно лежерно и благородно каране, по-малко от над 12,5 няма как да стане. Купето си тежи, при потегляне иска да му се натисне повече газтта и да се задържи така, докато се потегли. Зимно време, като нищо 15/100. Особено, когато се кара на къси разстояния, може и 16/100 да изразходва.
Друго нещо. W 123-2800, 1979-та година, седан, механична трансмисия и напълно стандартен, карбураторен, над 300 000 км., добре центрован. В градски условия се кара много леко, потегля с лекота, без почти да се подава газ. Отново се кара до 3-та, без резки ускорения, без ниска скорост на висока предавка. В общи линии се държи в малко под средни об/мин. Около 2500, повече не е нужно. Изразходва от 14,5/100 нагоре бензин. Трудно човек може да слезе на 14. Харчи 15-16/100 лятно време, експедитивно каране. А, зимно време при каране на къси разстояния с чести спирания - стига 17-18/100 и надвишава. Тук, понеже няма електрически компоненти в хранителната му уредба - съм си позволил да си измеря бензина точно по количество, сам в колби по 1 литър, а не на доверие от бензиностанцията. И съм го карал с точно количество - до ИЗПРАЗВАНЕ на карбураторите, респективно и свършване в резервоара. Толкова съм засякъл. Извън града при 80-90 км/ч. гори под 9/100 бензин. Като се кара плавно 110-130, гори грубо 11/100. При 150 ~ 13/100. За скорости над тази, няма смисъл да пиша. Иначе е хубава кола, скорост 180 км/ч. не се усеща, лежи на пътя, не те уморява, нно много гори тогава.
Понеже стана дума за разход на гориво. Не притежавам Мерцедес, но, въпреки това съм имал възможността да се порадвам на такива машини за известно време. Да речем читави. Искам да кажа за бензинов такъв. Става въпрос за 124-ка, от 1990-та година, оборудван с 2,0 Л. агрегат, карбураторен и механична трансмисия, 5 степенна, седан. Значи, 2 месеца карах това нещо. Не е много. Но, като цяло достатъчно. Без АГУ, Мерцедес ,,200" в Пловдив гори 13-14,5 л/100 км. бензин лятно време. Няма какво да се лъжем. Това е при положение, че се кара по-скоро експедитивно, но не и агресивно. В тези условия в града, карам до 3-та. 4-та, никога не включвам. Няма къде, а с 50-60 на 4-та скорост, трябва да се дава много газ. На 3-та с 2 милиметра натиснат педал, Мерцедеса върви с лекота и мирише горивото. При напълно лежерно и благородно каране, по-малко от над 12,5 няма как да стане. Купето си тежи, при потегляне иска да му се натисне повече газтта и да се задържи така, докато се потегли. Зимно време, като нищо 15/100. Особено, когато се кара на къси разстояния, може и 16/100 да изразходва.
Друго нещо. W 123-2800, 1979-та година, седан, механична трансмисия и напълно стандартен, карбураторен, над 300 000 км., добре центрован. В градски условия се кара много леко, потегля с лекота, без почти да се подава газ. Отново се кара до 3-та, без резки ускорения, без ниска скорост на висока предавка. В общи линии се държи в малко под средни об/мин. Около 2500, повече не е нужно. Изразходва от 14,5/100 нагоре бензин. Трудно човек може да слезе на 14. Харчи 15-16/100 лятно време, експедитивно каране. А, зимно време при каране на къси разстояния с чести спирания - стига 17-18/100 и надвишава. Тук, понеже няма електрически компоненти в хранителната му уредба - съм си позволил да си измеря бензина точно по количество, сам в колби по 1 литър, а не на доверие от бензиностанцията. И съм го карал с точно количество - до ИЗПРАЗВАНЕ на карбураторите, респективно и свършване в резервоара. Толкова съм засякъл. Извън града при 80-90 км/ч. гори под 9/100 бензин. Като се кара плавно 110-130, гори грубо 11/100. При 150 ~ 13/100. За скорости над тази, няма смисъл да пиша. Иначе е хубава кола, скорост 180 км/ч. не се усеща, лежи на пътя, не те уморява, нно много гори тогава.
- 1
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: Тодор Живков
- Privacy Policy