Към съдържанието

  •  

ikarlo

Регистрация: 10 фев 2010
Офлайн Последно: 18 сеп 2023 - 17:00:06
****-

#369338 w210 3.2 vs. w210 4.3 /бензин 1999-2001г.

Публикувано от ikarlo на 30 декември 2015 - 11:43

Здравейте колеги!

Гложди ме един въпрос: как става това с газ на осмаците - целия багажник ли е бутилка или се карат с дълги шлангове около газстанциите?  :beerМи то при разход на газ 20/100 дали може да се обиколи София с едно зареждане? Ами ако трябва да се пресече през центъра -  повече от 2 часа привечер м/у 17 и 19часа)? Нямам нищо против газта, но ми се струва, че при големите мотори си губи смисъла и се среща само в БГ. Нещо като Бентли на газ :yeah

Молая за извинение, ако някой се е почувствал засегнат.


  • 2


#364240 Грижа за пръскалките на челното стъкло

Публикувано от ikarlo на 28 юни 2015 - 09:14

Да споделя опита си: когато оригиналните пръскалки се счупят, а новите са само с поръчка (и цифра!) като временно решение за купе W202 най-подхождат пръскалки (без подгряване) от Ауди 80 (3лв/бр.).  Те също имат по две дюзи и искат много лека намеса с джобно ножче.


  • 2


#360744 Информация ремонт

Публикувано от ikarlo на 22 март 2015 - 15:27

Предните капаци от година на година ги правят по-леки. Не е голям проблем, но на моята (95) ми сложиха капак от 93 -94 и сега пружините трудно го удържат в междинно положение. За една проверка на казанчето или маслото трябва да отварям капака докрай -  по-тежък е. Ако ти сложат пък по-лек, ще трябва да го затваряш със сила.


  • 2


#330792 Разбрахте ли ,че караме американки???

Публикувано от ikarlo на 31 август 2013 - 18:07

То пак добре, че Даймлер прави МБ в Китай, а не като Тата, която прави в Англия Ягуари! Сега Ягуарът каква кола е? Индийска или Английска. Тия англичани не могат за четат на български, че ако бяха разбрали за Кремиковци дали нямаше да развалят сделката...

Нещо се обърка света с тази глобализация...


  • 1


#321591 Защо цените на Е и S класите са почти изравнени ?

Публикувано от ikarlo на 23 май 2013 - 17:57

Здравейте! Мисля, че отговорът е по-прост - мераклиите да карат двутонна кола (без да е джип) с разход 12 - 17л/100км, които могат да си го позволят са по-малко от тези които им трябва практична кола с достатъчно лукс. Друг е въпросът, че всеки иска да "покара" S-classe, но трудно ще се навие да я поддържа. Наличието на гараж е задължително за лимузината, при това да има възможност да се измива и почиства почти ежедневно - я си представете една мръсна лимузина след поредния дъжд с жълт прах - ще представлява далеч по-грозна гледка от коя да е Е или С класа - просто ще се набива в очите (както и всяка голяма луксозна кола). Същевременно S-classe не е чак пък толкова съблазнителна да се ползва като кола под наем за тържества та поне да си избие част от цената. Друго нещо е един стар Silver Shadow или W136, W186...

Ясно е, че пазара определя цените, а на въпроса "защо" отговорите могат да бъдат толкова, колкото са включилите се в темата.


  • 1


#320541 Щура работа???

Публикувано от ikarlo на 10 май 2013 - 17:40

След като си разглобил таблото трябва да свалиш уредите един по един. Имат по три винчета отпред и по една гайка откъм гърба. Като ги свалиш, ще видиш контактни щифтове на платката и съответни гнезда в уредите. С фина шкурка свита на тръбичка внимателно почистваш вътрешността на гнездата, както и щифтовете на платката. Ако имаш контакт-спрей - пръскаш и сглобяваш. Вместо спрей става боров или медицински вазелин, разстворен в екстакционен бензин. При тези манипулации внимаваш да не превъртиш стрелките.

При мен тази манипулация коренно промени поведението на уредите: преди и оборотомера и спидометъра тръгваха с отскок, а сега тръгват съвсем плавно (примерно не бях виждал скорост от 20 - 30 км/ч при потегляне). 


  • 1


#316873 С Мерцедес-Бенц можеш да стигнеш навсякъде

Публикувано от ikarlo на 04 април 2013 - 20:37

Здравейте! 

Изчетох и се позабавлявах с темата. Знам, че каквото и да се добави, все ще прилича на спам, ама не се сдържам да ви разкажа случка за кола със задно:

Спомняте си гладните луканови години -91 -93?! Та тогава всеки с автомобил беше таксиджия - не че можеше да се забогатее, но поне не се мреше от глад. 

Та качил съм аз клиенти - млада двойка, гушкат се на задната седалка на ладата седмица и отиваме към Младост 1 покрай старата ТВ кула. Времето беше най-отвратителното - дъжд със студена вълна, обърна го на сняг, само че върху вече върху лед.  Та карам аз като галя педалите, радвам се, че и двамата ми клиенти са отзад и се моля да не ми се наложи да спирам разко защото гумите мишелини ама на 6+ години. Тогава понятието зимни гуми практически не съществуваше. Минах бавно и полека покрай Интерпред и се спускам към КАТ и пред мен се разкрива ужасна картина: там горе на кръстовището пълен хаос - цистерна Мадара се завъртяла напреко, ЖУК се завъртял на 180 градуса срещу мен, виждам всичко лъщи от леда. Казвам си: до тук беше. Всъшност цистерната трябваше да полива с луга и да чисти, а тя не смее да помръдне, че ако тръгне ще се срещнем долу при отклонението за Дианабад. Тогава реших да играя "ва банк". Спрях полека преди баира, извадих манометъра и почнах да спускам задните гуми - спрях на 0.5. Младежите усетиха че нещо не е наред и викат да помогнем нещо, да бутаме ако трябва? Спокойно, викам, стойте на топло, сега потегламе.

 Първа, втора, трета и с малко газ тръгнахме. Поне да беше чист пътя, а то трябваше да правя слалом между завъртелите се автомобили. Викам си: само да не спра или забуксувам. И така с 20км/ч на трета стигнах до раковата, пък там беше и адреса. После помпата (ръчната, жигуловската) и си върнах въздуха в гумите.

Не знам дали можах да обрисувам картината, но погледите на закъсалите шофьори (професионалисти) с които ме изгледаха как бавно и тържествено, без да превърти колело или да мръдне задницата, минах покрай тях, тези погледи се отказвам да опиша, все пак не съм нито Горки, нито Вазов. 

Та толкова по въпроса за задното предаване.

 

П.П.1 Същият този шофьор, т.е. аз веднъж неможах  да се прибера по обичайния си път в Люлин заради малко непочистен сняг с лед отдолу, защото забуксувах на един десен завой с много лек наклон, та трябваше да обиколя един квартал с превъзходния ми автомобил Опел Вектра.

П.П.2 Налагало ми се е да слагам вериги на цедката за да се измъкна на абсолютно равен паркинг с около 25 - 30см сняг.

 


  • 3


#303893 Избор на кола

Публикувано от ikarlo на 08 декември 2012 - 15:32

Комутатор и ECU (компютър) при МБ след 1993г. са различни наименования на едно и също нещо. Разликата е къде е монтирано това "нещо" . А иначе и комутаторът и ECU управляват и бобини и инжектори и празния ход. Има два вида от тях. Едните са PMS (модел 200 на 124 и С180 и С200 при W202) и се управляват по сигнал от разреждането под дроселната клапа и ламбда сондата. При по-големите мотори, а след 1996г всички, минават на управление по количество въздух, влизащо в цилиндрите и ламбдата - т.н. HFM технология с дебитомер. Аз карам С180 с PMS и нямам забележки към мощността вървежа, пъргавината и разхода. Имам проблеми с крадците (един ми отмъкнаха още в началото) защото PMS ECU-то е скъпо и е лесно достъпно. Наименованието "комутатор" идва от там, че предишните модели W201 имаха устройство, което точно отговаря на името си (те имаха и механичен дистрибутор) и при W202 са монтирани в двигатерния отсек. Комутатора при цетките има и процесор и чип-памет, която е достъпна през куплунга за диагностика. Само че достъпа до нея не става със стандартните диагностични софтуери (и по-добре, че ако някой пипне нещо дето не му е ясно, може да счупи мотора). Функционалните зависимости, които реализира този "комутатор" са сложни и са описани в доста дебели книги, които не се възприемат с едно прочитане дори от специалисти.
  • 1


#293185 Първа кола

Публикувано от ikarlo на 24 август 2012 - 07:32

Очевидно си се насочил към МБ дизел и очакваш тук да потвърдят твоя избор. Все пак не става ясно ти ли ще караш и поддържаш тази кола или съвместно с баща ти? Има разлика, особено ако баща ти е врял и кипял (нещо ми подсказва, че изборът е негов). Ако последното е вярно, не е необходимо директно да задаваш въпрос, ами изчети няколко страници по-назад рубриките за проблеми и ремонти на интересуващите те модели. Но, ако баща ти не участва в подръжката или и за него това е първа кола, тогава послушай съветите в началото - натрупай опит в кормуването с кола, за която калниците, например, са по 25лв, а не 200+. В този смисъл Опелите имат големи предимства, дори пред японските автомобили.
Ако един обикновен автомобил има 3000 чарка, то МБ от същия клас има 5000... За да се поддържа и кара един МБ в БГ се иска някаква минимална грамотност и опит, да усещаш навреме евентуалните проблеми и най-важното: ако влизаш в сервиз (при нужда) трябва да знаеш точно какво искаш, иначесе превръщаш в "рибка", която цакат и прецакват. Позната ми е еуфорията преди купуването на автомобил (сегашния ми е четвърти, включително два нови), но тя приключва с първото влизане в сервиз! Затова послушай патилите и помни: няма нищо по-скъпо от евтин мерцедес!
  • 1


#271804 От какво може да скрибуца чисто нов ремък?

Публикувано от ikarlo на 03 март 2012 - 10:02

Една идея (взета "назаем" от ремонта на касетофоните): Намазва се ремъка със спиртоколофонен разствор и преплъзването изчезва. Стрит наситно колофон се оставя за една нощ в спирт за горене (примерно 10грама колофон в 100милилитра спирт, да не става гъсто). Спирта се изпарява и остава тънък филм колофон, който увеличава триенето.
  • 1


#268892 Ц200 - Тресе двигателя след първо запалване

Публикувано от ikarlo на 17 февруари 2012 - 15:40

Малко късно се включвам (времето се затопля), но проблема може да е от слаб акумулатор. Така палят всички цедки след сваляне на акумулатор. Причината е, че се загубват оперативни данни на компютъра (комутатора) и му трябва време за да ги възстанови. При палене със слаб акумулатор, напрежението пада доста и има същия ефект, все едно е свалян акумулатора. При минус 15 - 20 градуса повечето акумулатори (дори и нови) губят много от амперчасовете си и, ако не се минават на ден поне 100км, не може да се заредят достатъчно (през зимата зареждането трябва да е повече). Разбира се, този отговор не отменя въпроса със свещите, кабелите и т.н.
  • 1


#261076 Вентилатор в купето w202-94г.

Публикувано от ikarlo на 03 януари 2012 - 16:28

Здравейте! Честита 2012г и много безаварийни км на всички! Включвам се да споделя моите перипетии с точно такъв модул - през лятото климатика работеше когато си поиска. Два пъти го презареждах, накрая майсторът (от Горна Баня) спря да ми взема пари. С негова помощ се установи (чрез компютърна диагностика), че въпросният модул отчита минус 50 градуса на изпарителя и изключва компресора. Съответния датчик беше проверен и беше о.к. Така всичко насочваше към самия модул. Обикалянето на моргите не даде резултат - точно този тип, с четирите бутона и два куплунга, се оказа адски дефицитен - почти навсякъде имаше с три бутона и един куплунг. Накрая модулът се оказа на "операционната" маса при поялника. Операцията беше презапояване на всички спойки. Трябва да отбележа, че съм електроспециялист с голям стаж в електрониката и процедурата не ме затрудни кой знае. Резултатът беше перфектната работа на климатика при всякакви външни условия (преди, ако слънцето напече яко предницата, климатик нямаше). Надявам се, този пост да помогне на колеги със сходен проблем, защото колите ни са стари и електрониката също има краен срок на експлоатация.
  • 1


#260189 Китайски мерцедеси...

Публикувано от ikarlo на 28 декември 2011 - 10:26

А по-добри ли са Египетските, Мексиканските, Индонезийските или Тайландските S-class? http://en.wikipedia....es-Benz_S-Class
Виж надписа под снимката.
  • 1


#238207 Проблем с плафона

Публикувано от ikarlo на 29 юли 2011 - 08:29

Винаги, когато се пипа нещо, което има работили дълго време крушки, след това те могат да не светнат. Волфрамовата жичка вътре е по-крехка и от стъкло. Смени си крушките и виж ефекта.
  • 1


#204395 измиване на двигател

Публикувано от ikarlo на 05 май 2010 - 13:47

Въпреки, че по темата няма движение отдавна и може да се счита за изчерпана, искам да припомня на по-старите, пък по-младите да научат - помагал съм на баща ми да мием двигателя (на служебна "Волга", разбира се) с ... нафта. Наричаше се "нафтиране" - с четка и тазче първо минаваш да накисне, после сменяш нафтата до чисто. Вярно, че времената бяха такива - нафтата беше по евтина от лимонадата, пък сега и еколозите ще скочат, че се замърсява околната среда.
  • 1