Здравейте,купих на сина една 190 ръчна кутия-понеже имам доста части за него,имам такъв който си го карам от време на време ...общо взето предпочитам ги тези 190,124,126-защото не те набутват в годината по 2-3 пъти за окачване,за скъпо струващи ремонти-а си вървят всеки ден и си вършат работата за което са предназначени-да ти вози гъза от точка А до точка Б без да те набутва.
Сложихме и газ-за да не му изтънява джоба за гориво-студент е.Но както обикновено -понеже са доста вече на годинки и се появяват познатите проблеми.Опитах се да прочета и да намеря подобни проблеми или поне сходни на нашите-Но ще си позволя да Ви запитам ,поне да ме насочите къде да проверявам и така да елиминирам повечето неща и чак тогава да отида на диагностика при майстор с нужната апаратура-за да няма гадаене.
Проблема е-
на газ като се изключи от скорост се опитва да изгасне или изгасва(ще се провери за настройка на гориво-въздух,задължително).И най вече Проблема-при бензин на скорост Не се форсира повече от 2500 оборота и след това много силно прекъсва и няма мощност,пуши черно и мирише на бензин,в този момент като се обърне на газ-лети
Не бяха сменяни кабели на свещи-така -смених тях с нови (и цената е по добре всичко комплект така че взех и) +капачка+палец+свещи-Беру комплект всичко
изчистих -стъпков мотор-накисване в газ за горене -доста чернилка излезе
проверих всичко вакуми и маркучи-ОК-явно са сменяни скоро понеже са и мекички доста-не са спечени
клапата отгоре изглежда добре настроена
легнах под колата-бензинова помпа,до него акумулаторчето за гориво,филтър-са сменяни -изглеждат перфектно-НО ще се измерят задължително-колко налягане правят и колко време ги задържат.
Палене на топло и студено -добре,както и на топъл и студен мотор.Появи се и това-при палене на бензин -като се подаде Рязко газ с педала на място-то започва да гъгне-глъхне между 1200 до 2200 оборота
Но ако изгасне колата в движение независимо на какво е била -газ или бензин-после върти докато запали доста време-тресе и пропушва докато заглади,мирише на бензин
Трябва да я настроим на бензин и да елиминираме това придърпване и невъзможност да се форсира на скорост(по инерция не го прави-форсира се спокойно) и чак тогава да се види какво става на газ,както и да се провери евентуално и газовият ключ-но той ако е развален-би трябвало въобще да не запали ..
Имам нов потенциометър-но това е за краен случай-когато се елиминират всички неща-тогава можем да го сменим
запалването е TSZ,всички датчици са здрави,вакумите също.Понеже проблема се появи изведнъж-не е давало признаци нищо и за това търся нещо което е видимо поне или за проверката му не е нужно разна апаратура,а може с подръчни материали в домашни условия.
Има едно майсторче тука в Габрово,но и на него вече не му се губи време с търсене и за това до колкото мога аз да елиминирам някои неща и тогава ще ходим за замервания,настройки и т.н
Ровичкам се и във форума-дано намеря нещо което да ми е в полза и да го проверя.
Ако имате някакви идеи -кое да проверя преди да отидем на замервания или случайно сте имали подобен проблем на бензин-може да ми пишете тука.
Благодаря Ви.