Смяна на маслото на хидравликатаW124,аналогично на повечето модели
Започната от Onir, 02 яну 2008 - 17:02:31
46 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 януари 2008 - 17:02
Така изглежда цвета на хидравличното масло което Lorinser ме посъветва да сменя.
Захванах се да прочета някоя друга статия за да се просветя и се метнах.
Отвивам гайката като се натиска надолу да преудолей съпротивлението на пружината.
След изваждането на нивомера се вижда и пружината.
Вече се вижда min,max на нивомера.Немеца е написал на тях при 20С за да се има в предвид че се следи нивото
при студен(след престой)автомобил.
Вече се вижда и филтъра.С две тънки отверки през дупчиците и го издърпах.Източих цялото количество от казанчето.
Количеството в него дo max е точно 250ml.
Ето го и стария филтър.
Развих обратната връзка и вдигнах едното предно колело с крик.
Започнах да въртя волана до крайно положение.
Аз го завъртях 3 пъти на ляво и 3 пъти на дясно.Брат ми който държеше
съда в който събирах маслото ми каза че постоянно пуска по малко.
Незнам защо аз се притесних че,ще навредя по някакъв начин на системата,
ако продължа да въртя.Видях че,вече цялото цялото количество старо масло което съм източил е
точно 500ml.А системата съдържа общо 1L.Просто небях чел някой да изпишка системата до край
и спрях до там.
Дойде време на новото масълце.Оригиналното е в туба 500ML,аз взех две тубички.
Такъв е цвета на новото масло.Четох някъде че е с цвят на светла бира Becks
ама се оказа че не е така.Като наливах маслото естествено ми побра само
250ml.Завъртях пак волана няколко пъти до крайно положение и си пое другите 250ml.
Така напрактика смених половината масло на системата която побира 1L.Сложих си капачето
и направих едно кръгче с колата.
Отварям капачето и ето какъв е цвета след като са се смесели старото с новото масло.
Да все едно нищо не съм правил-ако съдим по цвета де.
Остана ми една тубичка непокътната.Естествено източих пак със спринцовката
казанчето което е 250ml и на следващия път пак така.
Като заключение искам да кажа че сега съм спокоен но не удовлетворен.
Някак си ми се искаше да сменя цялото масло,но от това което бях прочел
не видях такъв вариант.Може би ако въртях волана до толкова че да спре да тече
масло и така цялото количество от 1L.Ама ме беше шубе.
Надявам се ако някой може да допълни нещо,особено това как може да се
източи цялото количество старо масло да го сподели.Да знае следващия наш колега.
Ето количеството което източих старо масло,марката на филтъра(исках MAN ама не намерих)
и етикета с номера на оригиналното масло.С този номер го търсете в магазина,
много ще улесните продавачите.
А...не съм усетил с по-малко усилие да се върти волана,но надявам се съм
удължил живота на хидравликата си.
Масло-2Х500ml-40лв
Филтър-20лв
Успех.
Съжалявам но исках да добавя темата в "Споделени ремонти".Моля да бъде преместена.
Захванах се да прочета някоя друга статия за да се просветя и се метнах.
Отвивам гайката като се натиска надолу да преудолей съпротивлението на пружината.
След изваждането на нивомера се вижда и пружината.
Вече се вижда min,max на нивомера.Немеца е написал на тях при 20С за да се има в предвид че се следи нивото
при студен(след престой)автомобил.
Вече се вижда и филтъра.С две тънки отверки през дупчиците и го издърпах.Източих цялото количество от казанчето.
Количеството в него дo max е точно 250ml.
Ето го и стария филтър.
Развих обратната връзка и вдигнах едното предно колело с крик.
Започнах да въртя волана до крайно положение.
Аз го завъртях 3 пъти на ляво и 3 пъти на дясно.Брат ми който държеше
съда в който събирах маслото ми каза че постоянно пуска по малко.
Незнам защо аз се притесних че,ще навредя по някакъв начин на системата,
ако продължа да въртя.Видях че,вече цялото цялото количество старо масло което съм източил е
точно 500ml.А системата съдържа общо 1L.Просто небях чел някой да изпишка системата до край
и спрях до там.
Дойде време на новото масълце.Оригиналното е в туба 500ML,аз взех две тубички.
Такъв е цвета на новото масло.Четох някъде че е с цвят на светла бира Becks
ама се оказа че не е така.Като наливах маслото естествено ми побра само
250ml.Завъртях пак волана няколко пъти до крайно положение и си пое другите 250ml.
Така напрактика смених половината масло на системата която побира 1L.Сложих си капачето
и направих едно кръгче с колата.
Отварям капачето и ето какъв е цвета след като са се смесели старото с новото масло.
Да все едно нищо не съм правил-ако съдим по цвета де.
Остана ми една тубичка непокътната.Естествено източих пак със спринцовката
казанчето което е 250ml и на следващия път пак така.
Като заключение искам да кажа че сега съм спокоен но не удовлетворен.
Някак си ми се искаше да сменя цялото масло,но от това което бях прочел
не видях такъв вариант.Може би ако въртях волана до толкова че да спре да тече
масло и така цялото количество от 1L.Ама ме беше шубе.
Надявам се ако някой може да допълни нещо,особено това как може да се
източи цялото количество старо масло да го сподели.Да знае следващия наш колега.
Ето количеството което източих старо масло,марката на филтъра(исках MAN ама не намерих)
и етикета с номера на оригиналното масло.С този номер го търсете в магазина,
много ще улесните продавачите.
А...не съм усетил с по-малко усилие да се върти волана,но надявам се съм
удължил живота на хидравликата си.
Масло-2Х500ml-40лв
Филтър-20лв
Успех.
Съжалявам но исках да добавя темата в "Споделени ремонти".Моля да бъде преместена.
#2
Публикувано 03 януари 2008 - 00:11
бях ти написал- ДВЕТЕ КОЛЕЛА ВЪВ ВЪЗДУХА, не едното.
тогава се върти волана докато спре да хвърля течност.
обезвъздушаването става също докато е вдигната във въздуха със въртене на загасен, после на запален мотор
но иначе пак си свършил работа!!
добър снимков материял
тогава се върти волана докато спре да хвърля течност.
обезвъздушаването става също докато е вдигната във въздуха със въртене на загасен, после на запален мотор
но иначе пак си свършил работа!!
добър снимков материял
#3
Публикувано 03 януари 2008 - 00:23
Ако процедурата е същата и при пурата, на пролет ще пусна темичка, инфо и снимки от смяната, стига някой да не ме е изпреварил
#4
Публикувано 10 февруари 2008 - 23:09
Същата е.Ако процедурата е същата и при пурата...
Мен обаче ме хвана страх да развивам маркучите понеже колата ми е на 30г. и не се знае какво можше да стане.
За това минах с номера с промивката.
Двете гуми във въздуха,паля и въртя волана от край до край.През 5-6 пълни оборота гася,изсмуквам бозата от казанчето,доливам ново и пак същата процедура.
По едно време чак ме хвана мързела да паля и гася и го правих на запален мотор.Сега някой ще попита дали не ми е измила очите хидрвликата?! Тц,не е.В казанчето течността си се върти като си има една постоянна вълничка.Нито пръска нито олива.
След около литър нова течност вече цвета си става алено червен.На 1,5л всичко си е ок,ама аз си бях взел от презапасяване 2л та го точих и наливах докато свърши всичкото понеже да не подмятам половин кило масло.
По същия начин сменях и на служебната Алфа.Пак 2 кила че да ми се омотат чекиите.
Само че не съм сипвал оригинално Мерцедес масло понеже ме хвана страх да не ми се разсърди колата че я глезя с такива екстри и да ми направи някакъв номер
#5
Публикувано 02 април 2008 - 23:34
123 изкам да те питам с какво масло смени твоето.Моята и тя отива към 20 години и не ми се налива скъпо масло и се чудя дали става с обикновено хидравлично или по добре да не пипам нищо.
W 123 300 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
#6
Публикувано 03 април 2008 - 09:39
Принципно става с обикновенно хидравлично сигурно но незнам...не ми се пробва.Адаша (Вени) беше писал в една тема че на 124-ка някой е сипал на нивомата хидравлично масло на Приста и няколко години вече колата си пердаши и й няма нищо,ама за хидравликата знам ли?!
Аз си му сипах ATF ефтин.Спецификацията му не отговаря по заводските изисквания но пък колата ми е на 30 години и вече имам луфт в кутията.Пробвах лееекичко да го убера но износеното си е износено.Така че прецених че няма смисъл да му сипвам хубаво масло.Налях АТF на Приста.Незнам какви биха били последствията понеже не отговаря на спецификацията но кутията ми е с такова.Колкото и да е това масло държи на скоростни кутии където не е майтап работа пък какво остава за хидравлика.Абе с такова масло да изкара 8-9 годинки и после ще сменям целия усилвтел,и без това е тръгнал да отлита към вечените покои...
Аз си му сипах ATF ефтин.Спецификацията му не отговаря по заводските изисквания но пък колата ми е на 30 години и вече имам луфт в кутията.Пробвах лееекичко да го убера но износеното си е износено.Така че прецених че няма смисъл да му сипвам хубаво масло.Налях АТF на Приста.Незнам какви биха били последствията понеже не отговаря на спецификацията но кутията ми е с такова.Колкото и да е това масло държи на скоростни кутии където не е майтап работа пък какво остава за хидравлика.Абе с такова масло да изкара 8-9 годинки и после ще сменям целия усилвтел,и без това е тръгнал да отлита към вечените покои...
#7
Публикувано 04 април 2008 - 22:49
Същата е.
Мен обаче ме хвана страх да развивам маркучите понеже колата ми е на 30г. и не се знае какво можше да стане.
За това минах с номера с промивката.
Ами маркучите и след 30 г. се развиват без проблеми. Не знам как е на 124 но на 123-ката на кормилната кутия има пробка за точене на маслото.
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
#8
Публикувано 07 април 2008 - 10:12
изникна само един въпрос??
Дали докато се опитваме да изкараме маслото до край трябва да запалим мотора и да работи докато въртим колелата във въздуха.
Щото Боян е писал в една друга тема да се върти само на стартер.
А после вече ясно първо пълним ,въртим на загасен мотор.после пак пълним и палим да дърпа още колкото иска и така!!!!!!
Дали докато се опитваме да изкараме маслото до край трябва да запалим мотора и да работи докато въртим колелата във въздуха.
Щото Боян е писал в една друга тема да се върти само на стартер.
А после вече ясно първо пълним ,въртим на загасен мотор.после пак пълним и палим да дърпа още колкото иска и така!!!!!!
W 123 300 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
#9
Публикувано 07 април 2008 - 17:31
И още нещо понеже съм на тази вълна.
Да обясни някои какво е толкова тва оригинално масло за хидравликата че сички са откачили по него.
В къководството на 124 си пише че там се налива АТФ Д2 и толкоз!!!(МБ 236.1)
Може и да грешим ,но затова питаме??????
Да обясни някои какво е толкова тва оригинално масло за хидравликата че сички са откачили по него.
В къководството на 124 си пише че там се налива АТФ Д2 и толкоз!!!(МБ 236.1)
Може и да грешим ,но затова питаме??????
W 123 300 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
#10
Публикувано 07 април 2008 - 21:55
...
Дали докато се опитваме да изкараме маслото до край трябва да запалим мотора и да работи докато въртим колелата във въздуха.
...
Тц...не бива.Нали се сещаш че елементите на помпата се мажат и охлаждат точно от това масло коети толкова усърдно се мъчиш да източиш.Ша вземе да попрестъргва на сухичко...
Па знам ли... На 123 пише АТФ 236.2!Да обясни някои какво е толкова тва оригинално масло за хидравликата че сички са откачили по него.
#11
Публикувано 07 април 2008 - 23:41
Да обясни някои какво е толкова тва оригинално масло за хидравликата че сички са откачили по него.
Колегата ONIR в началото е снимал тубичката- № по МБ А 000 989 88 03 специф. 236.3
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
#12
Публикувано 08 април 2008 - 20:14
Па знам ли... На 123 пише АТФ 236.2!
Eто и доказателството.Това е скрийншот от сервизната информаци на 123-ката.
#13
Публикувано 25 април 2008 - 16:25
Волана на моята 123ка се върти малко тегаво, а има масло ?!? Дали не е старо и за смяна и затова да ми дава този така да се нарече дефект ?Принципно става с обикновенно хидравлично сигурно но незнам...не ми се пробва.Адаша (Вени) беше писал в една тема че на 124-ка някой е сипал на нивомата хидравлично масло на Приста и няколко години вече колата си пердаши и й няма нищо,ама за хидравликата знам ли?!
Аз си му сипах ATF ефтин.Спецификацията му не отговаря по заводските изисквания но пък колата ми е на 30 години и вече имам луфт в кутията.Пробвах лееекичко да го убера но износеното си е износено.Така че прецених че няма смисъл да му сипвам хубаво масло.Налях АТF на Приста.Незнам какви биха били последствията понеже не отговаря на спецификацията но кутията ми е с такова.Колкото и да е това масло държи на скоростни кутии където не е майтап работа пък какво остава за хидравлика.Абе с такова масло да изкара 8-9 годинки и после ще сменям целия усилвтел,и без това е тръгнал да отлита към вечените покои...
Весели празници!
#14
Публикувано 25 април 2008 - 23:40
Принципно става с обикновенно хидравлично сигурно но незнам...не ми се пробва.Адаша (Вени) беше писал в една тема че на 124-ка някой е сипал на нивомата хидравлично масло на Приста и няколко години вече колата си пердаши и й няма нищо,ама за хидравликата знам ли?!
Аз си му сипах ATF ефтин.Спецификацията му не отговаря по заводските изисквания но пък колата ми е на 30 години и вече имам луфт в кутията.Пробвах лееекичко да го убера но износеното си е износено.Така че прецених че няма смисъл да му сипвам хубаво масло.Налях АТF на Приста.Незнам какви биха били последствията понеже не отговаря на спецификацията но кутията ми е с такова.Колкото и да е това масло държи на скоростни кутии където не е майтап работа пък какво остава за хидравлика.Абе с такова масло да изкара 8-9 годинки и после ще сменям целия усилвтел,и без това е тръгнал да отлита към вечените покои...
проблема не е за секторната кутия, тя ще си изкара и с обикновенно АТФ масло. Проблемът е за серво помпата. там детайлите са със много точна изработка! помпата е от пластинков тип!
отпред няма лагери, валът лагерува направо на капака, толкова е финна и точна изработката, че е нужно по-малко от 1 десета луфт и помпата ще шурне. такаче има вероятност от лошо масло да се разтече. но не се шашкайте--за ремонт взимат само 200лв,
питайте КРАСИ_500, помпата на неговия бивш 500SE 84та (същата като на 123ките) му излезе толкова, като на места искаха до 300лв!
от този случай с краси, аз си карам само с оригинал, иначе и аз преди спивах Mobil ATF, и се оказа че оригиналното масло не е толкова скъпо
#15
Публикувано 25 април 2008 - 23:42
Възможните причини са три: 1. Широки или меки предни гуми, затруднено въртене на колелата- шарнири- ще се чуват. 2. Запушен филтър на маслото в хидроусилвателя-смяна с нов 3.Намалено налягане на помпата на хидроусилвателя поради износване- смяна Ако си решил да сменяш маслото с филтъра не разкачвай никакви маркучи както е описано по-горе. Вдигни двете колела във въздуха, свали капака на помпата при неработещ д-л, развий болтчето най-отдолу на кормилната кутия с ключ 12 и източи цялото к-во масло. За пълното му източване завърти бавно волана 2-3 пъти до крайно положение. Сменяш филтъра и наливаш новото масло. Обезвъздушаването става при не работещ двигател. Върти се волана бавно и равномерно и се задържа в крайните положения. Долива се докато престане да поема- до нивото . Пускаш колата на земята, палиш, едно кръгче из квартала и след това ако има нужда се долива малко масло. Ако и след това волана е тегав- ясно е какво следва.Волана на моята 123ка се върти малко тегаво, а има масло ?!? Дали не е старо и за смяна и затова да ми дава този така да се нарече дефект
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни