джанти
Започната от KIKO111, 08 ное 2007 - 20:51:04
26 мнения по тази тема
#16
Публикувано 07 март 2011 - 20:32
Точно!
Вмъкнах се в тази тема, защото не намерих нищо по-подходящо. А пък и имаше една жертва от декември 2010..... макар, че никой не му беше отговорил.
Иначе реших - ще си карам старите гуми, докато се скапят в някоя дупка и после ще сложа онези, дето май няма да стават. Ако е непоносимо, ще си купя нови. Ако не е нещо ненормално, напр. само стърже в бронята както при старата ми кола - ОК. За други неудобства не се сещам, все си мисля, че тия 6-7см. могат да се понесат от колата, има доста място около сегашните ми гуми
Ако стигна до този вариант, ще пиша за резултата, защото по принцип ме интересуваше на практика какво става. Май ще питам и в гумаджийница, там сигурно ще ме заринат с инфо. Последния път исках да сменям едни гуми, който съм ги купила от Германия защото докато ги сложим на колата, я строшихме и новата беше с друг размер гуми и човека от гумаджийницата вика "абе слагай и карай, кво са некви сантиметри, няма да ги усетиш".
Вмъкнах се в тази тема, защото не намерих нищо по-подходящо. А пък и имаше една жертва от декември 2010..... макар, че никой не му беше отговорил.
Иначе реших - ще си карам старите гуми, докато се скапят в някоя дупка и после ще сложа онези, дето май няма да стават. Ако е непоносимо, ще си купя нови. Ако не е нещо ненормално, напр. само стърже в бронята както при старата ми кола - ОК. За други неудобства не се сещам, все си мисля, че тия 6-7см. могат да се понесат от колата, има доста място около сегашните ми гуми
Ако стигна до този вариант, ще пиша за резултата, защото по принцип ме интересуваше на практика какво става. Май ще питам и в гумаджийница, там сигурно ще ме заринат с инфо. Последния път исках да сменям едни гуми, който съм ги купила от Германия защото докато ги сложим на колата, я строшихме и новата беше с друг размер гуми и човека от гумаджийницата вика "абе слагай и карай, кво са некви сантиметри, няма да ги усетиш".
#17
Публикувано 08 март 2011 - 12:00
По принцип ти си знаеш най добре ама за колата няма да е добре да сложиш 195/65/15, защото по този начин променяш целия диаметър на колелото.
От там идва по големия разход(предполагам), ще се товари скоростната кутия и т.н.
Това със закачането мисля, че ще ти бъде най-малкия проблем.
Ако греша нека някой да ме поправи.
От там идва по големия разход(предполагам), ще се товари скоростната кутия и т.н.
Това със закачането мисля, че ще ти бъде най-малкия проблем.
Ако греша нека някой да ме поправи.
By Batev
#18
Публикувано 18 ноември 2012 - 00:03
Да поразровя тази стара тема за А класа и размери.
Купих оригинални джанти от А класа за моята А210
Джантите са 15" ЕТ54 с идеята да й сложа зимни гуми, по-тесни и по-високи от пистарките и да се вдигне леко колата ако е възможно. В някакъв сайт видях, че размер гуми 175/65/15 е допустим за зимни.
Текущо е колата е с 205/40/17, а новите джанти с гумите са 175/65/15. Новите са с 13мм по-голям диаметър, надявам се да не опира никъде, но ще видим.
До тук всичко много добре, но като се опитахме да ги сложим и изненада, още предната не стана, защото опира в апарата. А аз си мислих, че като са оригинални джанти от този модел няма как да не станат.
Сега си мисля да ходя в Мергел за два фланеца, за да сложим предните, а задните сигурно няма да имат проблем, защото апаратите са по-малки.
Мислите ли, че ще сработи това решение с фланци или да продавам джантите с гумите и да търся друг модел джанти. С какви филми се вкарах с тая А класа...
Купих оригинални джанти от А класа за моята А210
Джантите са 15" ЕТ54 с идеята да й сложа зимни гуми, по-тесни и по-високи от пистарките и да се вдигне леко колата ако е възможно. В някакъв сайт видях, че размер гуми 175/65/15 е допустим за зимни.
Текущо е колата е с 205/40/17, а новите джанти с гумите са 175/65/15. Новите са с 13мм по-голям диаметър, надявам се да не опира никъде, но ще видим.
До тук всичко много добре, но като се опитахме да ги сложим и изненада, още предната не стана, защото опира в апарата. А аз си мислих, че като са оригинални джанти от този модел няма как да не станат.
Сега си мисля да ходя в Мергел за два фланеца, за да сложим предните, а задните сигурно няма да имат проблем, защото апаратите са по-малки.
Мислите ли, че ще сработи това решение с фланци или да продавам джантите с гумите и да търся друг модел джанти. С какви филми се вкарах с тая А класа...
Този пост е редактиран от sakata: 18 ноември 2012 - 00:39
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#19
Публикувано 18 ноември 2012 - 14:29
Петко,с тия 13мм ако ти свети на калкулатора в червено няма да стане и с фланци.
Обикновено информация за ASR или други блокажи се взима от предно ляво колело.Ако разминаването на размера е извън допустимите норми ще ти отчита грешни показания и може да ти влиза в авариен режим.
Обикновено информация за ASR или други блокажи се взима от предно ляво колело.Ако разминаването на размера е извън допустимите норми ще ти отчита грешни показания и може да ти влиза в авариен режим.
Не хапи този,който може да те изяде.
#20
Публикувано 18 ноември 2012 - 21:36
За зимни гуми на евото в един чужд форум дават 16-ки за подходящи:
"In case anyone stumbles across this post in future, the handbook says that on the A210 for winter tyres you can use 5 1/2 J x 16 H2 ET54 wheels (for front & rear) with 195 / 50 / R16 winter tyres."
"In case anyone stumbles across this post in future, the handbook says that on the A210 for winter tyres you can use 5 1/2 J x 16 H2 ET54 wheels (for front & rear) with 195 / 50 / R16 winter tyres."
#21
Публикувано 19 ноември 2012 - 11:58
Вариантът с фланците отпадна - 3мм са малко, а 5мм ако сложа и става сложно, засега ще продам джантите и ще търся нови с ЕТ между 30-47
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#22
Публикувано 19 ноември 2012 - 14:57
Сигурен ли си, че 15-ки имат шанс да станат. В каталога на мерцедес пише на 15-ките, че не стават за а210.
http://www.mercedes-...derVorgnger.pdf
http://www.mercedes-...derVorgnger.pdf
#23
Публикувано 19 ноември 2012 - 16:34
не, изобщо не съм сигурен, на мен ми се иска да станат, но ако излезе че не стават ще търся 16ки, макар че ми се иска по-висока гума, за да преодолеем малко возенето тип каруца поне през зимните дупки...
Принципно оригиналните 17ки са 7J, ET47, мисля си, че 15" би трябвало да станат без проблем ако спазим ЕТ-то, а между другото качихме едни 15ки чисто нови в Мергел с правилно ЕТ и стояха добре, така че това ме обнадеждава. Иначе за 16ки отиваме на гума с височина 45, което пак ми се струва много ниско... Дайте да мислим, така или иначе търся джанти, но вече ще ги пробвам първо и после ще купувам...
Сега диаметърът на гумата е 596, не ми се иска да слизам под него 185/60/15 са 603, което ми се струва добре... натам нещо ще е
Този документ не е ли за W169
Принципно оригиналните 17ки са 7J, ET47, мисля си, че 15" би трябвало да станат без проблем ако спазим ЕТ-то, а между другото качихме едни 15ки чисто нови в Мергел с правилно ЕТ и стояха добре, така че това ме обнадеждава. Иначе за 16ки отиваме на гума с височина 45, което пак ми се струва много ниско... Дайте да мислим, така или иначе търся джанти, но вече ще ги пробвам първо и после ще купувам...
Сега диаметърът на гумата е 596, не ми се иска да слизам под него 185/60/15 са 603, което ми се струва добре... натам нещо ще е
Този документ не е ли за W169
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#24
Публикувано 19 ноември 2012 - 17:14
За 169 е, но мисля че и при 168 ще пише същото. Иначе 16-ки ги дават на 50
195/50/16, което е 601 мм
Този пост е редактиран от drjivago: 19 ноември 2012 - 17:43
#25
Публикувано 19 ноември 2012 - 22:51
drjivago, мерси за отговорите. Много ми помогна, значи ще търся 16ки със 195/50/16, но този път ЕТ под 47, а мислиш ли че 15ки с 185/60 ще станат - диаметърът им пак е 603. По-тънки ще са само и по-леки, може би няма да товарят толкова в тежките зимни условия. Изглежда и че 5 1/2 J e рядкост, но все ще излезе нещо.
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#26
Публикувано 19 ноември 2012 - 23:20
То проблема мисля е в цолажа на джантата, а не в размера на гумата.
Не знам дали 15-ки ще станат въобще. На евото вероятно са по-различни или по-големи спирачните апарати от по-малките двигатели. Трябва да пробваш.
То и ЕТ не може да е много по-малко, така гумата ще отиде по навън и може да опиpа в калника при завой.
Пък и идеята на голямото ЕТ при А класата е да могат да се набутат по-широки гуми, за да и се повиши стабилността. Нали я бяха обръщали на една страна некви скандинавци, когато излезе модела и от тогава ЕСП-то им е серийно. Оригинално най-тясната гума е 195 на 15-ка джанта.
Тази при Маргел като си пробвал сигурно е била без гума, то трябва и с гума да пробваш да не стърже някъде.
Не знам дали 15-ки ще станат въобще. На евото вероятно са по-различни или по-големи спирачните апарати от по-малките двигатели. Трябва да пробваш.
То и ЕТ не може да е много по-малко, така гумата ще отиде по навън и може да опиpа в калника при завой.
Пък и идеята на голямото ЕТ при А класата е да могат да се набутат по-широки гуми, за да и се повиши стабилността. Нали я бяха обръщали на една страна некви скандинавци, когато излезе модела и от тогава ЕСП-то им е серийно. Оригинално най-тясната гума е 195 на 15-ка джанта.
Тази при Маргел като си пробвал сигурно е била без гума, то трябва и с гума да пробваш да не стърже някъде.
Този пост е редактиран от drjivago: 19 ноември 2012 - 23:45
#27
Публикувано 20 ноември 2012 - 13:33
Значи уточнихме размерите на гуми и джанти, за да няма после пак - олеле днес се надявам да се продадат 15ките джанти и ще дирим 16ки.
5 1/2 J x 16 H2 ET54
195 / 50 / R16
5 1/2 J x 16 H2 ET54
195 / 50 / R16
I expect nothing. I fear no one. I am free.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни